Gå til innhold

Dom i Valdres-saken

Anbefalte innlegg

Helt riktig at mor ble dømt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E7pjE/valdres-saken-moren-til-doede-angelica-13-doemt-til-tre-aars-fengsel

Hun kommer selvsagt til å anke, men godt hun ble dømt i første instans. Har stor tro på at hun vil bli dømt i lagmannsretten også.

Anonymkode: d156e...b57

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144347890-dom-i-valdres-saken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt riktig at mor ble dømt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E7pjE/valdres-saken-moren-til-doede-angelica-13-doemt-til-tre-aars-fengsel

Hun kommer selvsagt til å anke, men godt hun ble dømt i første instans. Har stor tro på at hun vil bli dømt i lagmannsretten også.

Jeg tenker at dommen er feil, og at det blir frifinnelse i lagmannsretten.

Anonymkode: 4bc3b...068

Annonse

Dama virker jo syk og burde kanskje vært dømt til forvaring istedenfor fengselsstraff. Men uansett så tenker jeg at en straff er det rette. Dama drev jo egen aktiv dødshjelp på en psyk person (datter). Håper hun får den hjelpen det er svært tydelig at hun trenger. 

Anonymkode: 71628...9d6

Hun får nok ikke anledning til å jobbe med barn på noe tidspunkt. Til deg som så sa hun er farlig for barn. 

Synes hele saken psykologisk sett er svært interessant. Tiltalte har en form for personlighet som er på grensen til avvikende. Samtidig tror jeg på at hun har ønsket å hjelpe datteren. Det har bare blitt gjort på helt feil måte.

Endret av Nyttårs barn
2 hours ago, Nyttårs barn said:

Hun får nok ikke anledning til å jobbe med barn på noe tidspunkt. Til deg som så sa hun er farlig for barn. 

Synes hele saken psykologisk sett er svært interessant. Tiltalte har en form for personlighet som er på grensen til avvikende. Samtidig tror jeg på at hun har ønsket å hjelpe datteren. Det har bare blitt gjort på helt feil måte.

Hun har jo fått minst en personlighetsforstyrrelse fra de sakkyndige, så den er jo avvikende.

Annonse

Ingen frisk mamma klarer vel å se på at barnet sitt krymper inn og dør foran øynene , uten å søke hjelp. Det er helt hårreisende å lese hva som har kommet fram. Straffen er for lav. Veldig merkelig at saken ankes, når mor har hatt så store psykiske vansker med å gjennomføre / forklare seg i retten i første runde. Hun veide 21 kg da hun ble funnet.. like mye som en 5- åring.... 

Anonymkode: 9becb...89e

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen frisk mamma klarer vel å se på at barnet sitt krymper inn og dør foran øynene , uten å søke hjelp. Det er helt hårreisende å lese hva som har kommet fram. Straffen er for lav. Veldig merkelig at saken ankes, når mor har hatt så store psykiske vansker med å gjennomføre / forklare seg i retten i første runde. Hun veide 21 kg da hun ble funnet.. like mye som en 5- åring.... 

Forsvarene til moren er i beste fall udugelige, det kom jo frem under rettssaken. Er vel de som har rådet henne til anke tipper jeg, selv om de burde ha frarådet det. Hun kan jo lett risikere strengere straff i lagmannsretten. Håper jo det blir tilfellet.

På 15. mai 2018 den 14.29, Anonym bruker skrev:

Tre år er altfor lite. Hun er farlig for barn og burde vært sperret inne på forvaring til hun ble friskmeldt. 

Anonymkode: 107a6...b1d

"Friskmeldt"? Det er ikke en forbrytelse å være syk, og hun er neppe farlig for andre folks barn. Ser ikke for meg at hun klarer å sulte mine eller dine barn til døde.

Men tre år er alt for lite likevel.

Anonymkode: 021b3...c9e

På 15. mai 2018 den 21.32, Anonym bruker skrev:

Hun hadde ikke psykiske vansker, hun simulerte på seg diabetes-komplikasjoner.

mener også at 3 år er en latterlig lav straff.. Hun unnlot bevisst helsehjelp til sitt syke ban, beskyldte andre for feil og manglende oppfølging, unnlot å møte opp på kontroller, flyktet fra barnevern gang på gang. Hun gikk bevisst inn for å late som om jenta var friskere enn hun var med å legge på vekt, hun forsøkte ikke å gjennopplive datteren sin etter instruksjon fra AMK, hun fortalte ikke barnets far at jenta var død før det lang tid. Og når hun gjorde det var et på mail.. 

Og denne simuleringen med hyling og føling i retten!? Det er bare grovt provoserende! 

Anonymkode: 896e1...784

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og en psykisk frisk mor som hadde mistet barnet sitt hadde ikke holdt på sånn. 

Bare det at hun nektet pumpe eller at lege skulle følge med på blodsukkeret hennes under rettsaken forteller mye om hennes psykiske helse. 

Anonymkode: 9d789...fd6

Det er tull. Hun simulerte ikke diabetes, hun HAR diabetes, og det er en svært alvorlig sykdom. Spørsmålet har ikke vært om hun simulerte sykdom eller ikke, men om hun med vilje manipulerte blodsukkeret sitt. Veldig ulike ting.

Anonymkode: 48948...d6c

Det er tull. Hun simulerte ikke diabetes, hun HAR diabetes, og det er en svært alvorlig sykdom. Spørsmålet har ikke vært om hun simulerte sykdom eller ikke, men om hun med vilje manipulerte blodsukkeret sitt. Veldig ulike ting.

Anonymkode: 48948...d6c

Hvis du kan kontrollere det ved medisiner og mat, men velger å la være, kaller jeg det å simulere. Det blir litt som å drikke seg full og blande inn litt valium like før rettssaken og klage på at man ikke kan delta fordi man plutselig er blitt bevisstløs. Selvsagt er man bevisstløs, ingen kan nekte på det. Men man kan altså for det selv. Og da er det ingen "plutselig sykdomstilstand", bare et forsøk på trenering.

På 15. mai 2018 den 11.57, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dommen er feil, og at det blir frifinnelse i lagmannsretten.

Anonymkode: 4bc3b...068

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/xREMEX/A-svikte-et-barn?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1526712858

Syns alle skal lese dette. 

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe av det viktigste synes jeg er dette:

"Angelica ble altså sviktet av flere enn moren. Både media, barnevern og skole lot seg manipulere av morens historier. Mange har et delansvar for at det endte så tragisk.

Saken bør være en vekker. Etater må snakke sammen, på tvers av kommuner. Det skal ikke være så enkelt å lure systemet og manøvrere seg unna offentlig oppfølging."

Ja, moren må få sin straff. Men vi må ikke bli så fokusert på henne og hennes straff at vi ikke fokuserer på det som MÅ fokuseres på fremover - at de som skal fange opp slike tilfeller gjør det, og ikke minst at de følger opp også!

Anonymkode: e2c7f...f7a

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe av det viktigste synes jeg er dette:

"Angelica ble altså sviktet av flere enn moren. Både media, barnevern og skole lot seg manipulere av morens historier. Mange har et delansvar for at det endte så tragisk.

Saken bør være en vekker. Etater må snakke sammen, på tvers av kommuner. Det skal ikke være så enkelt å lure systemet og manøvrere seg unna offentlig oppfølging."

Ja, moren må få sin straff. Men vi må ikke bli så fokusert på henne og hennes straff at vi ikke fokuserer på det som MÅ fokuseres på fremover - at de som skal fange opp slike tilfeller gjør det, og ikke minst at de følger opp også!

Anonymkode: e2c7f...f7a

Dette er en tvers igjennom tragisk sak. Det er mange som har sviktet her, moren først og fremst. Og når man leser det hun skriver på face og det som er kommet frem i rettsaken så er det tydelig at hun ikke er helt i vater.

Men også omgivelsene, helsevesen og barnevern, men og skole og naboer/familie som må ha forstått at noe er galt. Når et barn har kun en omsorgsperson så står og faller alt på dennes evner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...