GÃ¥ til innhold

😪Jeg skulle ønske at Norge kunne få regler mot utlevering av barn !!!!!😢


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forbanna provosert av «blogger mødrene» åpner opp om barnas «privat» liv på nett, på nett hvor alle kan se. Alt skal dokumenteres, alt fra krangel med barn, til mobbing av barn, til nesten naken bilder! 

Naken bilder, hva skjer i hode på mødrene? Er penger viktigere? Jeg trodde alle mødre ville barnas beste og beskytte barna. 

Tenker ikke dei seg om alle pedofiler som faktisk sitter forran dataen å ronker til barna?Deler/redigerer bildene, for også dele dei i darkroom? 

Hvorfor..... hvorfor er dette lov?! Barna skal faktisk bli voksne, søke jobb om 10-15 år! 

Jeg vil bare stå på et fjell og HYLE ut min fustrasjon mot dei uskyldige barna 😪

 

Anonymkode: 19533...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad for at jeg vokste opp før facebook, instagram, blogg og snapchat gjorde sitt inntog. 

Jeg har fått velge min digitale hverdag helt selv, noe de færreste barn i Norge i dag får muligheten til! 

Anonymkode: 85b71...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inderlig enig med deg! Tjene penger på sine egne barn, hvor dypt er det mulig å synke.. Jeg håper det kommer en lov mot å eksponerere barna på den måten.

Anonymkode: ebce7...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld alle disse bloggerne til Barneombudet, og er det ille nok - meld bekymring til barnevernet også. Det kommer til å komme en endring, men da må mange nok kreve en endring.

Du har lyst å hyle ut fra en fjelltopp, Hi - bedre å hyle der du kan gjøre en endring.

Jeg har ved et tilfelle meldt fra til Barneombudet om en slik utlevering av barn i en blogg (etter at bloggeren hadde hatt innlegg her inne, faktisk), og de tar det alvorlig. Er det alvorligere ting så bør det selvfølgelig meldes bekymring til bv, for mange av disse foreldrene bryter loven mtp. barns rett til privatliv, og de trenger veiledning.

Anonymkode: 074d3...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som så for meg at du var opprørt over at vi sende barn ut av landet og til krigssoner som Afghanistan. Men det var ikke den typen utlevering, nei.

Anonymkode: 52ab6...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som så for meg at du var opprørt over at vi sende barn ut av landet og til krigssoner som Afghanistan. Men det var ikke den typen utlevering, nei.

Anonymkode: 52ab6...122

Jeg og

Anonymkode: 22e6d...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var innlegg om farida jeg også🙈

Anonymkode: b6e21...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er mange veldig ukritiske til  hva de deler og med hvem de deler. Egentlig burde man kanskje ikke dele bilder av barn overhodet. Jeg gjør det selv, men jeg har en veldig begrenset og lukket profil med venneliste som bare består av familie og venner jeg kjenner godt og jeg er veldig forsiktig med hva jeg deler, deler bare hyggelige og veldig nøytrale ting som at barna er på tur i skogen, sykler, klapper en hest osv. Deler aldri noe privat, trist, flaut .

Anonymkode: 304e1...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som så for meg at du var opprørt over at vi sende barn ut av landet og til krigssoner som Afghanistan. Men det var ikke den typen utlevering, nei.

Anonymkode: 52ab6...122

Samme her. Trodde du mente utlevering av barn til krigssoner, men det var visst ikke det var opprørt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Pengetreet skrev:

Samme her. Trodde du mente utlevering av barn til krigssoner, men det var visst ikke det var opprørt over.

Nei, det er gjerne slik at mennesker begrenser seg til å kunne bli opprørte over kun én ting. Blir du f. eks. opprørt over at barn utnyttes seksuelt av pedofile, så kan du ikke bli opprørt over at barn dør i krig. Du har liksom brukt opp "opprørtkvota" di.

Anonymkode: 3ef2b...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er gjerne slik at mennesker begrenser seg til å kunne bli opprørte over kun én ting. Blir du f. eks. opprørt over at barn utnyttes seksuelt av pedofile, så kan du ikke bli opprørt over at barn dør i krig. Du har liksom brukt opp "opprørtkvota" di.

Anonymkode: 3ef2b...942

De reagerte vel helst på at når du tar et valg om å SKRIVE INNLEGG OM NOE SOM OPPRØRER deg, så velger du å skrive om det som kanskje for mange er helt nede på 17.plassen på opprørtlista.

Anonymkode: 0d4be...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De reagerte vel helst på at når du tar et valg om å SKRIVE INNLEGG OM NOE SOM OPPRØRER deg, så velger du å skrive om det som kanskje for mange er helt nede på 17.plassen på opprørtlista.

Anonymkode: 0d4be...031

Ifølge den logikken så kan vi bare skrive om krig, drap og overgrep her inne for at folk ikke skal reagere. Men her skriver folk at de blir opprørte over bråkete naboer, ugress i hagen, for mye/for lite kroppsvekt, frekke svigermødre, tåpelige bloggere, lekser på skolen, dårlig råd, utro ektemenn og stive priser innen barneidretten. Folk bør kanskje slutte med det, da.

Anonymkode: 3ef2b...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er da ikke din sak. er så lei av alt sutring ang bloggene, de gjør som de vil, deres barn ikke dine

Anonymkode: e7d88...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette er da ikke din sak. er så lei av alt sutring ang bloggene, de gjør som de vil, deres barn ikke dine

Anonymkode: e7d88...cce

Åååå, det blir så bra den dagen disse barna får sin egen blogg og utleverer sine egne foreldre uten at de har noe de skulle ha sagt. Eller den dagen dine barn utleverer deg på sin blogg. De gjør som de vil. Deres foreldre..

Nei, utlevering av barn på blogg burde forbys. Å tjene penger på barn som ikke har noe de skulle ha sagt, er forkastelig. At foreldrene velger å eksponere seg selv, er greit det. Men å dra med seg barna i søla, det er ugreit.

Anonymkode: d0333...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åååå, det blir så bra den dagen disse barna får sin egen blogg og utleverer sine egne foreldre uten at de har noe de skulle ha sagt. Eller den dagen dine barn utleverer deg på sin blogg. De gjør som de vil. Deres foreldre..

Nei, utlevering av barn på blogg burde forbys. Å tjene penger på barn som ikke har noe de skulle ha sagt, er forkastelig. At foreldrene velger å eksponere seg selv, er greit det. Men å dra med seg barna i søla, det er ugreit.

Anonymkode: d0333...074

:ler::ler:

Anonymkode: e7d88...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og flere kan faktisk gjøre en forskjell.

Ved å la være å klikke inn å lese mammabloggere så mister vedkommende lesere. Dette fører til at færre ønsker å samarbeide med de og inntektene blir til slutt så små at de må finne noe annet å leve av - Dermed blir det slutt på at flere bilder av bloggerbarna havner på nett..

Det blir litt på samme måten: Det nytter lite å sitte på bryggekanten og kaste plast i havet og skrike ut sin frustrasjon over at havet forurenses med plast og søppel...

Anonymkode: 3b255...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du og flere kan faktisk gjøre en forskjell.

Ved å la være å klikke inn å lese mammabloggere så mister vedkommende lesere. Dette fører til at færre ønsker å samarbeide med de og inntektene blir til slutt så små at de må finne noe annet å leve av - Dermed blir det slutt på at flere bilder av bloggerbarna havner på nett..

Det blir litt på samme måten: Det nytter lite å sitte på bryggekanten og kaste plast i havet og skrike ut sin frustrasjon over at havet forurenses med plast og søppel...

Anonymkode: 3b255...cba

Men så har du de som nesegrusbeundrer mammabloggere. Som roser de opp og ned og i mente, som ikke ser at det mammabloggere gjør er galt. Som sier kjør på, haterne fåkke vinne. Som kaller kritikere hatere. Jeg håper det kommer en lov mot dette utleveringskjøret, der foreldre utelukkende tjener penger på å selge barna sine, ispedd lettkledde bilder og clickbaits.

Anonymkode: d0333...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge den logikken så kan vi bare skrive om krig, drap og overgrep her inne for at folk ikke skal reagere. Men her skriver folk at de blir opprørte over bråkete naboer, ugress i hagen, for mye/for lite kroppsvekt, frekke svigermødre, tåpelige bloggere, lekser på skolen, dårlig råd, utro ektemenn og stive priser innen barneidretten. Folk bør kanskje slutte med det, da.

Anonymkode: 3ef2b...942

Ja, de bør slutte å la seg sjokkere, opprøre og provosere over bagateller. 

Anonymkode: 0d4be...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk må slutte med er å klage over bloggerene, samtidig som de gir de klikk

Anonymkode: 22e6d...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet i en digital verden nå og man må bare manøvrere seg så best man kan igjennom jungelen. Uansett hvor mye vi kan si at det var bedre før i tiden så var det ikke det. Flere barn døde i trafikken, flere barn var utsatt for passiv røyking osv osv. Dette setter ikke barnets liv i fare sånn egentlig. 

Jeg har selv aldri klikket meg inn på en mammablogg eller lignende og deler ytterst lite på Facebook men klarer å se at dette er kommet for å bli og derav vil våre barn vokse opp i en helt annen digital verden. 

Anonymkode: 70a48...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...