Gå til innhold

Det spøker hjemme hos meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feer finnes, men ikke tannfeen. Nisser finnes, men ikke julenissen. Troll finnes ikke. Spøkelser finnes.

Hvordan jeg kan si det? Fordi jeg ser dem. Har alltid gjort det.

Anonymkode: 8ff39...0aa

Jeg tror jeg ville SETT en psykolog, hvis jeg var deg. Nei, du ser ikke feer😂

Anonymkode: 6eb46...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg ville SETT en psykolog, hvis jeg var deg. Nei, du ser ikke feer😂

Anonymkode: 6eb46...83e

Litt vanskelig å diskutere sak og ikke person? Den psykiske helsen min er helt, fin ellers takk. 

Litt interessant at du skal fortelle meg hva jeg ser og ikke ser. Noen har evnen, andre ikke.

Anonymkode: 8ff39...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt vanskelig å diskutere sak og ikke person? Den psykiske helsen min er helt, fin ellers takk. 

Litt interessant at du skal fortelle meg hva jeg ser og ikke ser. Noen har evnen, andre ikke.

Anonymkode: 8ff39...0aa

Hvis noen ser troll og skyggemennesker og drager, da hallusinerer de. Men spøkelser er ikke hallusinasjoner? Jeg ville oppsøkt en psykolog for å få vurdering. Det er bare det å se spøkelser som er «akseptert» som en evne. 

Hvis noen forteller deg at det finnes en til av deg, i en annen virkelighet, et parallelt univers, for de har sett det, hva ville du tenkt? Eller hvis noen sa det finnes hekser, for det har de sett? Eller vildvettene til Astrid Lindgren? Hva ville du tenkt om de?

Anonymkode: b2506...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen ser troll og skyggemennesker og drager, da hallusinerer de. Men spøkelser er ikke hallusinasjoner? Jeg ville oppsøkt en psykolog for å få vurdering. Det er bare det å se spøkelser som er «akseptert» som en evne. 

Hvis noen forteller deg at det finnes en til av deg, i en annen virkelighet, et parallelt univers, for de har sett det, hva ville du tenkt? Eller hvis noen sa det finnes hekser, for det har de sett? Eller vildvettene til Astrid Lindgren? Hva ville du tenkt om de?

Anonymkode: b2506...244

Jeg er ikke den anonyme du svarer, men slutt å latterliggjør henne. Jeg vil heller tro på noe som vokter over oss, enn å være som deg ihvertfall. 

Anonymkode: edf8e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen ser troll og skyggemennesker og drager, da hallusinerer de. Men spøkelser er ikke hallusinasjoner? Jeg ville oppsøkt en psykolog for å få vurdering. Det er bare det å se spøkelser som er «akseptert» som en evne. 

Hvis noen forteller deg at det finnes en til av deg, i en annen virkelighet, et parallelt univers, for de har sett det, hva ville du tenkt? Eller hvis noen sa det finnes hekser, for det har de sett? Eller vildvettene til Astrid Lindgren? Hva ville du tenkt om de?

Anonymkode: b2506...244

Vel, parallelle univers er en kjent begrep innen det alternative. Innen høyere matematikk også. Hekser finnes, i form av levende mennesker som bekjenner seg til wicca troen. Men det du vil frem  til er hva jeg tenker om de som ser noe som jeg ikke kan se..? Er de på ville veier? Kanskje, kanskje ikke. Når man åpner det 3. øyet så vil man få evnen til å se det skjulte, men man kan også risikere å "se" sitt eget helvete dersom man har mange blokkerte og fortrengte følelser og minner i de nedre chakraene. Ved å rense og løfte disse følelsene og minnene opp i lyset og sette dem fri, så vil ikke disse lengre kunne påvirke intuisjonen og hva man ser. Buddhistmunkene jobber med dette, med mål om å kunne bruke sitt klarsyn så rent som mulig, uten illusjoner. Derfor isolerer de seg så de ikke påvirkes av samfunnet i samme grad som andre. Det 3. øyet kan åpnes kunstig, f eks ved bruk av hallusinogener, men er man ikke klar for denne åpningen, så kan man risikere å gå inn i psykoser.

 

Anonymkode: 8ff39...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg ville SETT en psykolog, hvis jeg var deg. Nei, du ser ikke feer😂

Anonymkode: 6eb46...83e

Problemet ditt er at du ikke ser at du er en lite utviklet og enkel person, det henger jo sammen. Folk mangler selvinnsikt når man er på ditt nivå. 

Bare den dumme smileyen din viser jo hvor enkel du er. 

Hun du forsøker å latterliggjøre er nok i den andre enden av skalaen fra deg og ditt forsøk på å drite henne ut slår bare tilbake på deg. 

Du trenger nok mest hjelp her. 

Anonymkode: f091b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spøkte i mitt forrige hus og hi, barna var veldig utrygge i det huset. Prøvde en såkalt åndeutdriver uten effekt, vi endte opp med å flytte til et nybygd hus. Ikke bare pga spøkelsene altså, var mye annet galt der og. Men merket stor forskjell på barna, og eldste på 6 takket meg for at han slapp å bo i det skumle huset mer.

Anonymkode: f8125...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spøkte i mitt forrige hus og hi, barna var veldig utrygge i det huset. Prøvde en såkalt åndeutdriver uten effekt, vi endte opp med å flytte til et nybygd hus. Ikke bare pga spøkelsene altså, var mye annet galt der og. Men merket stor forskjell på barna, og eldste på 6 takket meg for at han slapp å bo i det skumle huset mer.

Anonymkode: f8125...b14

Har selv bodd i et slikt hus, jeg har alltid senset ting og sett. Er også klarsynt. Jeg valgte likevel å flytte før barna kom da jeg IKKE ville de skulle vokse opp med åndelig aktivitet. Den nye eieren har forresten klaget på uforklarlige ting. I starten var det alt fra dårlige rør til elektrisk anlegg. Alt er nå kontrollert og konstatert i skjønneste orden. De er likevel svært misfornøyd. Takk og lov får man ikke hevet kjøp pga spøkelser som spiser lyspærer. For de finnes jo ikke. 

Anonymkode: f091b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke den anonyme du svarer, men slutt å latterliggjør henne. Jeg vil heller tro på noe som vokter over oss, enn å være som deg ihvertfall. 

Anonymkode: edf8e...594

At du gjerne VIL tro det, betyr jo ikke at det er rett. Jeg vil helst tro at kjønnsvorter er en myte og at sjokolade er sunt. Men det stemmer jo ikke likevel.

Anonymkode: 587f3...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du gjerne VIL tro det, betyr jo ikke at det er rett. Jeg vil helst tro at kjønnsvorter er en myte og at sjokolade er sunt. Men det stemmer jo ikke likevel.

Anonymkode: 587f3...421

Hvorfor er du så bastant. Det kan hverken bevises eller motbevises. Derfor kan det like gjerne være sant også. Du argumenterer beinhardt fra ditt ståsted mens du samtidig nekter andre å mene noe annet. Det er en svært dårlig egenskap, og også umulig å diskutere med deg. En diskusjon bør være en veksling av gode argumenter, ikke å avfeie den andres argumenter med at de tar feil. 

 

Anonymkode: f091b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så bastant. Det kan hverken bevises eller motbevises. Derfor kan det like gjerne være sant også. Du argumenterer beinhardt fra ditt ståsted mens du samtidig nekter andre å mene noe annet. Det er en svært dårlig egenskap, og også umulig å diskutere med deg. En diskusjon bør være en veksling av gode argumenter, ikke å avfeie den andres argumenter med at de tar feil. 

 

Anonymkode: f091b...57d

Enig!

Anonymkode: edf8e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så bastant. Det kan hverken bevises eller motbevises. Derfor kan det like gjerne være sant også. Du argumenterer beinhardt fra ditt ståsted mens du samtidig nekter andre å mene noe annet. Det er en svært dårlig egenskap, og også umulig å diskutere med deg. En diskusjon bør være en veksling av gode argumenter, ikke å avfeie den andres argumenter med at de tar feil. 

 

Anonymkode: f091b...57d

Nei, en god diskusjon bør ende opp med en sann konklusjon. Og det får man ikke hvis man skal ha "litt rett" i at det både fins spøkelser og ikke fins spøkelser, at det både nisser og ikke fins nisser; eller at det både har skjedd et holocaust og ikke har skjedd et holocaust. Å ønske seg falsk balanse i argumentene er ikke diskusjon, det er å lulle seg inn i noe for å slippe å ta inn verden og dens fakta. 

Anonymkode: 587f3...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, en god diskusjon bør ende opp med en sann konklusjon. Og det får man ikke hvis man skal ha "litt rett" i at det både fins spøkelser og ikke fins spøkelser, at det både nisser og ikke fins nisser; eller at det både har skjedd et holocaust og ikke har skjedd et holocaust. Å ønske seg falsk balanse i argumentene er ikke diskusjon, det er å lulle seg inn i noe for å slippe å ta inn verden og dens fakta. 

Anonymkode: 587f3...421

Ikke meg du diskuterte med, men din definisjon på en god diskusjon er jo ingen definisjon. Hva er f.eks. en sann konklusjon - det sier du ingenting om... og hvem skal ha rett til å konkludere med hva som er sant? Du? Andre? Forskning?

En annen forsøker å seg på å si at det at sjokolade er sunt bare er en myte. Hun påstår da at sjokolade er usunt, selv om hun skulle ønske at det motsatte var sant. Har hun rett? Eller er det jeg som har rett som påstår at sjokolade tvert imot er sunt, noe legen min også påstår. Begge har rett - hun har rett fordi hun trolig definerer sjokolade som de sjokoladene som inneholder veldig mye sukker og kanskje melk også. Jeg definerer sjokolade som mørk sjokolade, helst minst 85 % sjokolade, uten melk og med lite eller ingen sukker i. Hun andre vil påstå at hennes konklusjon er sann - jeg påstår at min er sann, fordi renest mulig sjokolade er proppfull av mineraler og antioksydanter som har mange svært positive helsegevinster.

Hva med de som påstod at magesår hos mange kom av en bakterie, helicobacter pylori på begynnelsen av 1980-tallet? De ble fullstendig latterliggjort. Makan til tull, de kunne jo umulig være seriøse forskere de som var så useriøse. Den gjengse oppfatningen blant leger på den tiden var jo at magesår fikk man av for mye syre som etset sår i magesekken, det var en kronisk sykdom og behandlingen var syrenøytraliserende medisiner, gjerne resten a livet, punktum. Det var en "sann konklusjon", forskning hadde jo vist det, og det hadde vært helt udiskutabel og akseptert sannhet.  I 2005 fikk Warren og Marshall imidlertid Nobelprisen i medisin for oppdagelsen av bakterien som førte til at magesår for de fleste i dag ikke er en kronisk sykdom, men noe som enkelt kan behandles med en antibiotikakur. Jeg husker da Warren og Marshalls resultater ble offentliggjort. Det ble latterliggjort av vanlige folk og av mange, mange leger også. Hvem hadde sittet med den "sanne konklusjonen" om vi diskuterte dette i 1983, tror du? En ung onkel av meg hadde fått påvist magesår rett før dette ble offentliggjort, ble satt på syrenøytraliserende medisiner og ble bare verre og greide ikke jobbe. Hans lege dristet seg til å teste om kanskje det med helicobacter pylori var sant, satte min onkel på antibiotika. Legen ble latterliggjort av kolleger, det var til og med en diskusjon om han drev med ansvarlig behandling. Min unge onkel som var desperat nok til å prøve ble latterliggjort. Når han ble bedre etter et par dager konkluderte de fleste at han aldri kunne hatt magesår, at han bare var lat og hadde ønsket seg en ferie fordi han ikke hadde giddet å jobbe, og at de plagene han hadde påstått å ha bare var et bevis på at han egentlig kun hadde store psykiske problemer, for at magesår liksom skulle komme av en bakterie, det visste jo "alle" bare var tull. Kanskje ikke så rart at det tok over 20 år før Warren og Marshall fikk sin fortjente (om enn forsinkede) nobelpris...

Hadde du for 300 år tilbake i tid forsøkt å forklare at i 2018 vil de ha biler, som går på strøm, tog som svever i luften pga. magnetenergi, fly, radio, tv, telefoner, datamaskiner som kan jobbe med kompliserte matematiske utregninger på sekunder som mennesker ikke ville greid på år, at du kan sitte i Norge og kommunisere her og nå med noen i Australia, at vi sender satelitter ut i verdensrommet, at mennesket har vært på månen... ja, da hadde du blitt beskyldt for å være komplett gal, og kanskje mest trolig blitt brent på bål som heks eller kjetter. Hvem satt på den "sanne konklusjon" for 300 år siden om du hadde forsøkt å fortelle at dette ville være sannheten i 2018? Hvem har grunnlag for å konkludere hva som er en "sann konklusjon"?

Poenget er at selv om det er ting vi ikke kan bevise pr. i dag, betyr ikke at det vi ikke kan bevise ikke eksisterer. Kanskje gjør det det ikke, men like kanskje kan det være at det bare er at mennesket pr. i dag ikke har kunnskap og teknologi til å forklare det som virker som uforklarlig og tøv.

Anonymkode: 89c7f...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, en god diskusjon bør ende opp med en sann konklusjon. Og det får man ikke hvis man skal ha "litt rett" i at det både fins spøkelser og ikke fins spøkelser, at det både nisser og ikke fins nisser; eller at det både har skjedd et holocaust og ikke har skjedd et holocaust. Å ønske seg falsk balanse i argumentene er ikke diskusjon, det er å lulle seg inn i noe for å slippe å ta inn verden og dens fakta. 

Anonymkode: 587f3...421

En ting til - jeg vil tro at svært mange anerkjente filosofer og teologer og til og med vitenskapsmenn innen realfag vil være veldig uenig med deg i at en diskusjon ikke er god såsant den ikke kommer frem til en "sann konklusjon". Tvert om, mange av de beste diskusjonene er jo de som ikke ender med en "sann konklusjon", fordi en god diskusjon kan føre til at man får langt flere spørsmål, får en til å tenke nytt, får en til å utvide egen horisont... og alle med høy utdannelse og som driver med forskning vet at det ofte er slike gode diskusjoner som på sikt kan føre til ny viten, og til og med føre til at vi må endre synet på hva som er fakta og ikke ;)

Anonymkode: 89c7f...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søndagsmorgen , før vi fikk barn , lå vi i senga . Så gikk mannen på badet. Mens han dusjet og jeg leste nyheter på tlf, så hørte jeg plutselig at ene garderobedøra begynte å slå. Opp og igjen i flere minutter. Jeg så ikke at døra bevege seg, men hørte det. Jeg satt helt stille og bare så på døra. Håpet at mannen skulle komme tilbake på rommet. Etter kanskje 5 min ble det stille. Da ropte jeg etter mannen. Han la seg ved siden av meg i senga og hørte på det jeg fortalte. Så plutselig hørte vi begge at det trommet på nattbordet. Jeg sa " Hallo! Du hører dette du også!" Og han hørte det. 20 cm fra hodene våres. Vi har ingen nære naboer. Jeg vet lyden kom fra rommet.

Selvom mannen hørte , så sier han at det var nok en fugl som hakket på vinduet...

I 5 min?? Jeg lukket opp og igjen skapet, det er den lyden. 

Jeg turte ikke være alene oppe i flere mnd. Jeg sa høyt at jeg er redd. Vil ikke se noe. Så jeg har skjerpa meg litt.

Nå har det gårt 5 år. Men jeg er fortsatt drit redd på rommet. 

Ene barnet sover her sammen med oss. Sover ikke en eneste hel natt. Men sover godt når det ikke sover hjemme. 

Det andre barnet vårt er redd for garderoberommet vårt. Sier at det er spøkelser der. Jeg har aldri snakket om at jeg er redd.

Jeg er livredd i kjelleren. Går baklengs opp trappa. Mannen må stå oppe å vente på meg. Må ha han i nærheten .

Anonymkode: e8515...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis kan ein vilt fremmed person komme inn i mitt hus og fortelle meg at her stod ei dør og der ei dør. Det rommet var større. Huset er totalt renover.

Før ho kom inn i huset mitt sa ho at der er 3 personer som er i huset mitt. Da hadde vi vert på terassen min i 10. Så sier ho din sønn er her.

Korleis kan ein person rett fra gata som jeg ikkje kjenner eller bur der jeg er fra. Si slike ting ?Jeg bor i Hordaland og den person bor i Bodø. Det ho sa er rett

Anonymkode: 7a3ce...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Korleis kan ein vilt fremmed person komme inn i mitt hus og fortelle meg at her stod ei dør og der ei dør. Det rommet var større. Huset er totalt renover.

Før ho kom inn i huset mitt sa ho at der er 3 personer som er i huset mitt. Da hadde vi vert på terassen min i 10. Så sier ho din sønn er her.

Korleis kan ein person rett fra gata som jeg ikkje kjenner eller bur der jeg er fra. Si slike ting ?Jeg bor i Hordaland og den person bor i Bodø. Det ho sa er rett

Anonymkode: 7a3ce...012

Jeg lurer mest på hvorfor denne vilt fremmede prsonen var der og snakket om dørene i huset.

Anonymkode: 70b82...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri trodd på sånne  ting, men nå har jeg bodd i 20 år i ett hus som det er "noen". Hvis ungene er borte, så kan vi høre noen som går oppe. Høres ut som ei gammel dame på farten "hennes". Hører også skritt i trappa. Har ikke spurt barna om det, men to av de har hørt  det selv.  Dører lukkes igjen uten at det er noe trekk osv. Ei sol var på overnatting en gang våknet av at noen hadde stått og sett på henne. Men ingen av våres barn har sett, bare hørt. Feks at noen går forbi utenfor i gangen, selv om de er alene hjemme.  Ting kan bli borte, før det plutselig ligger akkurat på plassen sin noen dager senere.

Husspøkelset vårt er ikke noe slemt spølelse, så hun kan f å surre litt rundt her som hun vil ;)

Anonymkode: 5f035...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en fe.

Motbevis meg.

Anonymkode: 35c6b...cfc

Hvorfor skal vi motbevise deg? Du må gjerne være en fe.

Anonymkode: 8ff39...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 13.09, Anonym bruker skrev:

Okei, se for deg en situasjon som har hendt hos oss: Du står hjemme i andreetasje, mens du har satt flasker på koking på kjøkkenet nede. Du er alene hjemme (og ja, du ER alene hjemme fordi ingen andre har verken kode eller nøkkel til døra). Plutselig hører du noe bråk nede på kjøkkenet, uten å helt kunne sette fingeren på hva lyden er. Etter bråket begynner babyen som sov i gangen nede å gråte. Du løper ned, og tenker at nå nå vogna ha tippa eller noe, men nei. Vogna står helt rolig. Finner ikke ut hva som bråkte, for alt ligger der det skal. Ingenting på gulvet, ingenting som har falt ned på benken. 

Når flaskene er ferdig kokte, ser du at den siste flaska, den du lot vente til etterpå fordi det var for fult oppi kjelen og den dermed ikke traff vannet, plutselig er puttet oppi. Og du skjønner at lyden du hørte, er nøyaktig dem samme som lokket på kasserollen som ble løftet av og satt på igjen. 

Hvor er logikken i dette?

Du kan gjerne si at logikken er at jeg er gal og forestilte meg hele hendelsen, eller skylle på ammetåke og at jeg dermed hadde lagt den oppi selv, men jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det ikke var meg, og at jeg faktisk hørte den lyden. De som bodde i huset tidligere har masse lignende erfaringer. Er vi gale hele gjengen? Eller har du en logisk forklaring nå også? 

Anonymkode: c46ba...03c

Jeg tror på spøkelser, absolutt. Men skjønner ikke helt forklaringen din. Du var i 2etg og hørte bråk fra kjøkkenet, så høyt at

1. Barnet våknet

2.at du faktisk trodde vugga hadde VELTET. Det er jammen mye lyd.

Så viser det seg at det var samme lyd som når du legger lokket på kjelen. 

Mitt spørsmål er:

Hvor hardt legger du egentlig på lokket??

Anonymkode: 0c4f9...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en fe.

Motbevis meg.

Anonymkode: 35c6b...cfc

Du må da endelig være en fe, kjære. Det er altfor få feer rundtom. 

Anonymkode: 45380...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror på spøkelser, absolutt. Men skjønner ikke helt forklaringen din. Du var i 2etg og hørte bråk fra kjøkkenet, så høyt at

1. Barnet våknet

2.at du faktisk trodde vugga hadde VELTET. Det er jammen mye lyd.

Så viser det seg at det var samme lyd som når du legger lokket på kjelen. 

Mitt spørsmål er:

Hvor hardt legger du egentlig på lokket??

Anonymkode: 0c4f9...753

Haha, jeg skjønner hvorfor du lurer altså, og det ville nok garantert ha bråkt betydelig mye mer om vogna hadde veltet altså. Men når jeg hørte babyen gråte etter bråket var det det første som slo meg, og derfor løp jeg fort ned! Og jeg legger ikke lokket på kjelen noe unormalt hardt heller, men det var gamle, tunge kasseroller og akkurat de bråkte faktisk en del mer enn de vi har nå hvertfall :) 

Anonymkode: c46ba...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en fe.

Motbevis meg.

Anonymkode: 35c6b...cfc

Du skrev feil. Et fe heter det. 

Anonymkode: f091b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...