Gå til innhold

Førstegangsprøvende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 13.6.2018 den 20.08, duria skrev:

Tusen takk, dere. Fortsetter å følge med her da vi ikke gir oss så lett 😊 

Hei duria! 

Så trist lesning at dette er skjedd med deg også! Som skrevet for en tid tilbake fikk jeg beskjed om at jeg hadde en SA. For halvannen uke siden fikk jeg akutte sterke smerter, større smerter jeg enn noensinne har hatt! Jeg ble hastet til legevakt og deretter sykehus hvor jeg måtte operere, da jeg også hadde et svangerskap utenfor livmoren. Det lå i en eggleder... Nå er jeg på beina igjen etter operasjonen (bare litt sår) og kjenner at sjokket har lagt seg. Jeg er virkelig motivert for å prøve igjen! Sender masse klemmer og god bedring ønsker til deg og krysser fingrene for at vi begge to blir raskt gravide igjen! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.6.2018 den 2.02, amasof skrev:

ingen tvil lengre, takk gud!❤️

endelig.jpg

Gratulerer så mye amasof! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Førstegangsprøvere skrev:

Hei duria! 

Så trist lesning at dette er skjedd med deg også! Som skrevet for en tid tilbake fikk jeg beskjed om at jeg hadde en SA. For halvannen uke siden fikk jeg akutte sterke smerter, større smerter jeg enn noensinne har hatt! Jeg ble hastet til legevakt og deretter sykehus hvor jeg måtte operere, da jeg også hadde et svangerskap utenfor livmoren. Det lå i en eggleder... Nå er jeg på beina igjen etter operasjonen (bare litt sår) og kjenner at sjokket har lagt seg. Jeg er virkelig motivert for å prøve igjen! Sender masse klemmer og god bedring ønsker til deg og krysser fingrene for at vi begge to blir raskt gravide igjen! ❤️ 

Herre Gud, så ekkelt - på nesten samme tid :o Vi har fått all uflaksen vi skjønner jeg. 

I morgen er det en uke siden operasjonen min. Føler meg støl i magen, sårene klør og ryggen verker, men jeg er oppe og går og begynner å føle meg bedre. Sykmeldt ut denne uka. 

Må bare gjengjelde klemmene og håper virkelig vi får en opptur snart begge to. Hold meg gjerne oppdatert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
På 13.6.2018 den 2.02, amasof skrev:

ingen tvil lengre, takk gud!❤️

endelig.jpg

Gratulerer! 😃 hvordan går det med deg? Har du fremdeles menssmerter? Har hatt akkurat samme «fremgang» som deg, men mens skal egentlig være i morgen og jeg har kjent litt menssmerter 2-3 dager men positive tester 😳 Livredd mensen kommer for husker ikke at det var sånn sist 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Babybabies skrev:

Gratulerer! 😃 hvordan går det med deg? Har du fremdeles menssmerter? Har hatt akkurat samme «fremgang» som deg, men mens skal egentlig være i morgen og jeg har kjent litt menssmerter 2-3 dager men positive tester 😳 Livredd mensen kommer for husker ikke at det var sånn sist 🤔

Tusen takk!:) har enda menssmerter, og har fått 2-3 på celarblue!:D du er nok gravid siden du har fått positive tester:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
4 timer siden, amasof skrev:

 Tusen takk!:) har enda menssmerter, og har fått 2-3 på celarblue!:D du er nok gravid siden du har fått positive tester:D

Ja, jeg har fått 1-2 på CB digital også😁💕 «Godt» og lese om flere som har menssmerter uten at det trenger å være et dårlig tegn. Livredd det er tegn på sv.skap utenfor livmor som gjør det- men leser mange som har hatt sånne smerter og alt er bra så satser på det 😅 Er det ikke den ene bekymringen så er det den andre 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at svangerskap utenfor livmor er sjelden, selv om vi er to med uflaks her :) 

Og tro meg - man kjenner det om det er det man har. Det er så sjukt vondt. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
34 minutter siden, duria skrev:

Husk at svangerskap utenfor livmor er sjelden, selv om vi er to med uflaks her :) 

Og tro meg - man kjenner det om det er det man har. Det er så sjukt vondt. 😛 

Huff, syns så synd på dere, snakk om uflaks😭 

hvor lang tid tok det før du begynte å kjenne at noe var galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Babybabies skrev:

Huff, syns så synd på dere, snakk om uflaks😭 

hvor lang tid tok det før du begynte å kjenne at noe var galt?

Visste ikke at jeg var gravid før forrige søndag. Ble operert tirsdag. Da var jeg 6+2... er vel ca i uke 6-8 det er mest vanlig å oppdage EXU, med mindre man har mistanker fordi man vet hva det er og sjekker det tidligere. Men det er ikke så lett å oppdage før fosteret har en viss størrelse heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
3 timer siden, duria skrev:

Visste ikke at jeg var gravid før forrige søndag. Ble operert tirsdag. Da var jeg 6+2... er vel ca i uke 6-8 det er mest vanlig å oppdage EXU, med mindre man har mistanker fordi man vet hva det er og sjekker det tidligere. Men det er ikke så lett å oppdage før fosteret har en viss størrelse heller. 

Så leit og høre 😕 Plutselig er du gravid igjen og da går det bra neste gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne eggløsningstesten positiv? Den har vært like sterk i fire dager nå, men den er vanskelig å tolke 🤔 Kan det være at kroppen prøver å slippe egg, men ikke får det til? Har jo tross alt hatt litt uregelmessige sykluser. 

IMG_1714.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nelly89 skrev:

Er denne eggløsningstesten positiv? Den har vært like sterk i fire dager nå, men den er vanskelig å tolke 🤔 Kan det være at kroppen prøver å slippe egg, men ikke får det til? Har jo tross alt hatt litt uregelmessige sykluser. 

IMG_1714.JPG

Så vidt? Kanskje ikke heeeelt der ennå. Streken bør være tydelig lik eller sterkere enn kontrollstreken. Kan godt være du nærmer deg en «peak» nå. 

Endret av duria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei 😊 

Nå er det lenge siden det har vært aktivitet her inne. Hvordan går det med alle sammen? Både prøvene og gravide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Førstegangsprøvere skrev:

Hei 😊 

Nå er det lenge siden det har vært aktivitet her inne. Hvordan går det med alle sammen? Både prøvene og gravide? 

TR nå. Starter prøvingen på nr. 3 etterpå 🙌🏻

Anonymkode: 0aee7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TR nå. Starter prøvingen på nr. 3 etterpå 🙌🏻

Anonymkode: 0aee7...2ab

Beklager... så ikke før nå at dette var førstegangsprøvende tråden😅🙊 

 

masse lykke til alle sammen 🌸

Anonymkode: 0aee7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første EL siden operasjonen for ca 2 uker siden. Gjorde bare et halvhjertet forsøk siden det egentlig var litt tidlig pga EXUen. Hatt murringer i magen siden EL, og i korsryggen. Lotionaktig utflod. Ikke andre tegn... hvis syklusen er som før bør det være IKM i disse dager. 😮 Spennende, selv om det skal godt gjøres. Tok en test i dag (seff negativ!) fordi jeg er så sykt utålmodig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom TR. Nøyaktig på datoen som den normalt ville gjort om alt var som før operasjonen. 😛 Søren heller. Men hallo - kroppen virker og er lesbar, og det er gull! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at kroppen din er tilbake i sjakk Duria. Det er heldigvis min også etter operasjonen! Jeg fikk mensen nøyaktig 28 dager etter operasjonen. Første gang jeg har hatt en syklus med normal lengde noensinne, så jeg jublet over mensen selv om mensen er noe dritt 🙈 Så vi har lagt inn aksjer på eggløsning og gleder oss til å ta test om ca en uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Førstegangsprøvere skrev:

Så kjekt å høre at kroppen din er tilbake i sjakk Duria. Det er heldigvis min også etter operasjonen! Jeg fikk mensen nøyaktig 28 dager etter operasjonen. Første gang jeg har hatt en syklus med normal lengde noensinne, så jeg jublet over mensen selv om mensen er noe dritt 🙈 Så vi har lagt inn aksjer på eggløsning og gleder oss til å ta test om ca en uke! 

Så flott å høre :D håper virkelig det klaffer nå! 

Jeg er på syklusdag 8 i morgen, så jeg satser på EL like over helgen. Har kjøpt digitale EL-tester og er egentlig veldig spent på om de er bedre å bruke enn strimler. 

Hold oss oppdatert da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig en positiv El-test for to dager siden, med tydelige symptomer i tillegg. Har også hatt veldig ømme bryst de to siste dagene. Det må i hvert fall bety at syklusen har stabilisert seg siden jeg sluttet på pillen. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. Hvor tidlig tar dere graviditetstest? Venter dere til forventet menstruasjonsdag? Fryktelig lenge å vente da 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
38 minutter siden, Nelly89 skrev:

Jeg fikk endelig en positiv El-test for to dager siden, med tydelige symptomer i tillegg. Har også hatt veldig ømme bryst de to siste dagene. Det må i hvert fall bety at syklusen har stabilisert seg siden jeg sluttet på pillen. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. Hvor tidlig tar dere graviditetstest? Venter dere til forventet menstruasjonsdag? Fryktelig lenge å vente da 🙈 

Spennende tider da🙏🏻 Jeg klarte ikke vente mer enn ti dager, altså 4 dager før forventet mens🙈 ( så svak strek da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen! jeg mistet min lille spire i uke 6 😕 tok meg en liten pause fra forumene en liten stund.. er på babyverden og, noen av dere som er der?:) jeg fikk ny positiv test nå på onsdag, er 4 uker på vei, håper det går veien nå! håper alt går bra med dere<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, amasof skrev:

Hei allesammen! jeg mistet min lille spire i uke 6 😕 tok meg en liten pause fra forumene en liten stund.. er på babyverden og, noen av dere som er der?:) jeg fikk ny positiv test nå på onsdag, er 4 uker på vei, håper det går veien nå! håper alt går bra med dere<3

Hei Amasof! 

Så utrolig kjedelig å høre at du mistet lille spiren 😢 Men så kjekt å høre at du allerede er gravid igjen!!! Gratulerer så mye!! 

Jeg tok en test på torsdag (dag 28) av syklusen, men den var helt klart negativ... Har fortsatt ikke fått mensen og krysser fingrene for at det er en liten spire inni der, og at det bare var for tidlig å teste siden jeg kan ha lange sykluser. Så skal prøve å holde ut til torsdag med å ta en ny test hvis ikke mensen er kommet da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, amasof skrev:

Hei allesammen! jeg mistet min lille spire i uke 6 😕 tok meg en liten pause fra forumene en liten stund.. er på babyverden og, noen av dere som er der?:) jeg fikk ny positiv test nå på onsdag, er 4 uker på vei, håper det går veien nå! håper alt går bra med dere<3

Så leit, og så bra på en gang! Fokus på den nye, lille ❤️ 

Jeg er også på BV med samme brukernavn. :) 

Jeg er 3DPO i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...