Gå til innhold

Førstegangsprøvende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, mangesommerfuglerimagen skrev:

Håper virkelig spira sitter, hadde vært så moro😍 tenker også det mulig var litt tidlig med den forrige testen du tok! Alt med tanta ikke har kommet enda så🙌🏼

jeg skulle ifølge gammel syklus hatt EL i går, men det var ikke noe på kroppen min som tilsa det, så jeg tror den er litt ute å kjøre etter SA forrige PP. Men vi setter jo jevnlig inn støtet da, i tilfelle liksom🙊

Mensen er enda ikke kommet! Håper og håper! 

Hm, godt mulig syklusen ikke er helt på plass enda, men fortsett å legg inn aksjer, for du vet aldri! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg stresser ikke. Det er også som jeg tenker det skjer når det skjer.

Men godt å ha noen å prate med her inne også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vimsa87 skrev:

Ja jeg stresser ikke. Det er også som jeg tenker det skjer når det skjer.

Men godt å ha noen å prate med her inne også 

Du er hjertelig velkommen vimsa87! Kjekt å ha enda fler her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig med flere her inne! tenk om vi kunne fått en januar baby sammen? :strix: jeg har EL fortiden, iallfall i følge appene, har jo brukt opp alle testene, så dum er jeg. Men vi bare legger aksjer så får vi bare håpe!:) kjenner det stikker veldig nederst i magen og i sidene. Er vel sikkert pga EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært gøy! 

Så spennende! Er nok EL, ja, men kjekt du kjenner det da siden du er tom for tester ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt idiot, sitter her på nattevakt og ser igjennom gamle tråder her der folk spør om testene er positive, så prøver jeg å tyde dem haha:nigo: tror jeg er en av de "testtøsene", må bare lade opp lageret for både EL-tester og graviditetstester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, amasof skrev:

Når kan jeg begynne å teste å forvente positivt svar? tror EL er over nå

Du kan ta early detection test som kan teste inntil 6 dager før forventet mens. Hvertfall clearblue sine. Men disse er jo usikre. Så hvis du vil ha et 99 % sikkert svar er det best å teste en dag etter forventet menstruasjon. Altså ca 14-15 dager etter EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, har regnet meg fram til at den 12. mai kan jeg teste meg, herreguud, tror jeg kommer til å bli såå skuffet om den er negativ... men vet jo at det klaffer ikke for de fleste første gang, men likevel så kommer jeg til å bli skuffet :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir man skuffet likevel! Man ønsker jo så veldig.... Men samtidig greit å være forberedt på at det ikke alltid klaffer første gang. Derfor er det også greit å vente med å teste seg til dagen etter mens, siden man da kan stole 99 % på svaret. Så slipper man å bli skuffet to ganger hvis man tester seg for tidlig og hvis man er uheldig å tester seg når man skal og det også er negativt svar... Jeg testet jo meg på lørdag og fikk negativt og ble så utrolig skuffet. Men skal teste meg igjen på fredag hvis ikke mensen er kommet og håper så inderlig på positivt svar! Men for min del testet jeg meg tidlig på grunn av uregelmessig mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny her :babyjente:

Begynte å prøve ordentlig forrige måned, men i går kom TR... På en måte ble jeg skuffet (vi vet jo ikke om vi to kan få barn sammen), og på den andre siden er jeg klar for å prøve igjen. Blir dog ikke klok på denne eggløsningen. Appene mine sier så mye forskjellig. Hadde slim og lyst og i det hele tatt forrige gang, men er usikker på om vi traff på dagene likevel... Kanskje jeg hadde EL før? Etter? 

Vel! Altså 2. dag med mensen i dag, og da bør jeg ha EL.... når?! Har en syklus på gjennomsnittlig 26 dager. Tipper rundt 12. mai?

Blir spennende å prøve igjen altså. Håper så innmari vi slipper å prøve lenge. Jeg er blir veldig oppslukt av sånt, for å si det mildt. Vi er hhv 29 og 30 år, og har ikke barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du kan kjøpe EL-tester? finnes billig på nettet, ta å teste rundt 12 mai, så vet du sikkert!:) hyggelig at du henger deg på her:)

Blir og veldig oppslukt og alt jeg tenker på nå er om jeg kanskje er gravid, er jo i tillegg "testetøs" så jeg driver jo på å tester om jeg er gravid selvom jeg vet det evt er aaaalt for tidlig haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, amasof skrev:

Når skulle du hatt mens? Er veldig spent på dine vegne!! 

Med utgangspunkt i en 35 dagers syklus som er det lengste jeg har hatt skal jeg ha mens i dag, og den er ikke kommet foreløpig. Men jeg har hadde jo bare 31 dagers syklus forrige syklus, så det kan godt være jeg skulle ha hatt den for noen dager siden. Er så frustrende meg ustabil syklus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, duria skrev:

Ny her :babyjente:

Begynte å prøve ordentlig forrige måned, men i går kom TR... På en måte ble jeg skuffet (vi vet jo ikke om vi to kan få barn sammen), og på den andre siden er jeg klar for å prøve igjen. Blir dog ikke klok på denne eggløsningen. Appene mine sier så mye forskjellig. Hadde slim og lyst og i det hele tatt forrige gang, men er usikker på om vi traff på dagene likevel... Kanskje jeg hadde EL før? Etter? 

Vel! Altså 2. dag med mensen i dag, og da bør jeg ha EL.... når?! Har en syklus på gjennomsnittlig 26 dager. Tipper rundt 12. mai?

Blir spennende å prøve igjen altså. Håper så innmari vi slipper å prøve lenge. Jeg er blir veldig oppslukt av sånt, for å si det mildt. Vi er hhv 29 og 30 år, og har ikke barn fra før. 

Hei og velkommen!

Kjekt med flere som vil være med! Så spennende! Selvfølgelig er det skuffende, men ingen grunn til å gi opp. Kan jo ta litt tid før spira sitter. 

Så frustrende. Rådet er jo at man har samleie annenhver dag gjennom hele den fruktbare perioden. Da vil man treffe på EL. Min mensenkalender som er basert på 28 dagers syklus sier at jeg har EL 10.5, så vil regne med din er dagen før eller to dager før hvis du har 26 dagers syklus? 

Haha, jeg er helt lik. Det er jo så spennende og gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd siden august og har hatt noen skuffelser på negativ tester men vi må bare smøre oss med tolmodig het. Har hørt at det kan gå opp til 1 år før man kan bli gravid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vimsa87 skrev:

Jeg har prøvd siden august og har hatt noen skuffelser på negativ tester men vi må bare smøre oss med tolmodig het. Har hørt at det kan gå opp til 1 år før man kan bli gravid.. 

Ååå, dere har allerede prøvd en stund.. Så kjedelig!! Gjennomsnittet er vel 6 mnd for å bli gravid, er jo bare 20 % sjanse i hver syklus. Hvis man ikke har fått det til etter et år, bør man vurdere å kontakte lege for undersøkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg her inne! Jeg fikk mensen i går (eller spontanabort) på dag 38 i syklusen min.... Tok graviditetstester både fredag og lørdag som først var klart negativ, men etterhvert ble svak positiv... Men jeg blør en del, så om det var graviditet har jeg spontanabortert... Men tror heller på at dette er mensen... Så nå blir det ny prøverunde etter mensen! Hater ustabil syklus.. Aner jo ikke når jeg skal legge inn aksjer... Så her må det bli samleie annenhver dag fra siste blødningsdag til første blødningsdag i neste mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt at tanta kom... håper det bare er tanta som er kommet og ikke sa!...  du får bare ta EL-tester og legge aksjer nå når mensen er over!

LItt om meg for tiden:  nå vente jeg bare på mens, skal ta graviditetstest om ei uke, så blir spennende! kjenner at nipplene mine er ømme, noe de ikke bruker å være på den her tiden, kjenner stikkinger nederst i magen, men det kan jo bare være innbilning. Håper på positiv test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper også det var mensen! 

Så spennende! Blir kjekt å høre om en uke :) Husk å oppdater! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Førstegangsprøvere skrev:

En liten oppdatering fra meg her inne! Jeg fikk mensen i går (eller spontanabort) på dag 38 i syklusen min.... Tok graviditetstester både fredag og lørdag som først var klart negativ, men etterhvert ble svak positiv... Men jeg blør en del, så om det var graviditet har jeg spontanabortert... Men tror heller på at dette er mensen... Så nå blir det ny prøverunde etter mensen! Hater ustabil syklus.. Aner jo ikke når jeg skal legge inn aksjer... Så her må det bli samleie annenhver dag fra siste blødningsdag til første blødningsdag i neste mens..

Så kjedelig at det ikke gikk din vei denne gangen.. kanskje det var en kjemisk graviditet? Siden du hadde såvidt positiv test tenker jeg. At det ikke klarte å feste seg ordentlig? Håper det ikke var en SA.. veldig frustrerende med ustabil syklus. Jeg er enda 8 dager unna menstruasjon, men aner ikke om syklusen er stabil etter SA forrige pp. Håper litt på positiv test, men tør ikke håpe siden jeg ikke har peiling på syklus denne runden. Merker ingen symptomer, men er dog tidlig enda. Krysser fingrene for positiv test snart for oss alle 🤞🏼 Så får vi holde hverandre med selskap imellom slagene, så kanskje tiden blir litt lettere☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, amasof skrev:

kjipt at tanta kom... håper det bare er tanta som er kommet og ikke sa!...  du får bare ta EL-tester og legge aksjer nå når mensen er over!

LItt om meg for tiden:  nå vente jeg bare på mens, skal ta graviditetstest om ei uke, så blir spennende! kjenner at nipplene mine er ømme, noe de ikke bruker å være på den her tiden, kjenner stikkinger nederst i magen, men det kan jo bare være innbilning. Håper på positiv test! 

Så spennende! Tenker også å teste om litt over en ukes tid, forventet mens er om 8 dager ca så går bare å venter. Kjenner ingen symptomer da, så vi får se! Hadde vært moro om vi fikk positiv test begge to! Blir spennende å se☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...