Gå til innhold

Førstegangsprøvende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg er helt ny i forumet, men trenger å høre litt erfaringen fra dere som prøver å bli gravid/er gravid/har vært gravid. 

 

Etter fem år i et stabilt forhold med ellers det meste annet på plass (utdanning, jobb, leilighet, osv) prøver vi nå for første gang å bli gravide. Jeg sluttet på pillen før jul, men har brukt andre metoder for å unngå graviditet fram til denne måneden. Jeg har varierende syklus, de to siste har vært på 31 og 35 dager, så det ikke så lett å vite når jeg har eggløsning, så vi har derfor hatt samleie hver dag siden siste mens. I går fikk jeg plutselig økt hvit utflod utover kvelden med spotter av lyst rosa blod i. Dette har jeg enda. Jeg har også murring/stikking i livmoren, men ikke smerter. Er mer ubehag. Jeg er i dag på syklusdag 19. Jeg har tenkt litt på at dette kan være festeblødning og har et veldig sterkt håp om dette, men tørr likevel ikke håpe for mye da sjansen for å bli gravid på første forsøk er såpass lav... Er det noen erfaringen som noen vil dele med meg rundt dette? 

 

Hilsen jente 23 år. 

 

Anonymkode: f26be...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er og helt ny, og ser vi er like gamle, slutt på pilla for ei uke siden, har og murringer og stikking nederst i magen, fikk en rød flekk i trusa idag, tror kanskje det er tante rød som er påtur, men har et pitte lite håp om at jeg har vært heldig :D jeg kan desverre ikke dele erfaring, men jeg vil gjerne følge deg videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å «treffe» noen like gamle og i samme situasjon 😊 Så spennende! Krysser fingrene for deg! Jeg skal ikke ha mensen før tidligst 29 april, derfor tenker jeg at dette ikke kan være mensen. Men kan for all del være noe annet! Men håper så inderlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du få! :-) 

Siden syklusen min er opp mot 35 dager tror jeg at jeg må klare å vente med testen til 3 mai, slik jeg ikke tar den for tidlig. Aner ikke hvordan jeg skal klare å vente så lenge, men.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh jeg måtte ta en test i går, selv om jeg vet det er for tidlig,den var jo selvfølgelig negativ, bare er inni den "prøvebobla" om du skjønner, alt jeg tenker på er å bli gravid nå..  jeg fikk mens idag, eller var tjukk rød utflod men er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet!:)  3. mai står det på "Flo" appen at jeg har høyst mulighet for å bli gravid!:) du kan jo kjøpe slike billig-tester, bare for å sjekke? jeg har kjøpt på ebay og på billigtester.no. vi er jo såppass unge at normalt sett så skal vi vel snart klare å få ei lita spire!:)  syns det er artig å ha noen i samme situasjon som jeg kan snakke litt med, alle mine venner er på et helt annet sted i livet, de vil vente med barn til de er rundt 26-30. Kan jeg spørre hvor i landet du bor? bor selv i nord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg, førstegangsprøver og har akkurat lik syklus som deg! Utrolig frustrerende å ikke vite når man har eggløsning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hvordan du har det amasof ;-) Ja, det kan jeg kanskje gjøre, siden jeg ikke vet helt når jeg kan teste på grunn av den varierende syklusen. Takk for tipset! Ja, det har du helt rett i! Alderen er på vår side :-D Veldig kjekt at noen er i samme situasjon, ja! Jeg har litt mix av venner når det kommer til denne situasjonen, noen er godt i gang med familielivet, mens andre venter. Men kjenner ingen som prøver aktivt å bli gravid. Jeg bor på Vestlandet :-) 

 

Så spennende Naha! Ja, veldig frustrerende... Og værtfall når jeg ikke en gang helt vet når jeg kan teste meg og få et sikkert svar... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi kan holde hverandre oppdatert her? jeg syns det er veldig spennende og høtre hvordan det går med andre, spesielt når vi er i samme fase! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er like gammel alle sammen her, så artig! :D 

Jeg har plagdes med syklusen, så denne måneden tok jeg eggløsningstest på dag 14 i syklusen og jaggu var den positiv, dagen etter negativ. Så jeg tenkte å ta test i morgen tidlig. Var en lege som sa at selv om syklusen var sånn så va likevell eggløsningen rundt dag 14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! 

Ja, jeg har aldri hatt en normal syklus... Jeg har tatt eggløsningstest noen dager nå, men den har vært negativ hver dag, men tror det er fordi jeg begynte å ta testene for sent i syklusen min.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboeren min er også førstegangsprøvere, og jeg er på samme alder som dere!😄 sluttet med prevensjon for en stund siden, og ble gravid på første PP. Det gikk uheldigvis ikke så bra og jeg aborterte samme uke som jeg fant det ut. Mange følelser i sving når man så inderlig vil at det skal gå med en gang! Nå begynner de værste blødningene og smertene å gi seg, og vi hååper syklusen stabiliserer seg fort og at spiren sitter ila. sommeren/høsten😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å fortsette å teste seg? og legge inn "aksjer" hver dag :) 

 synd at du aborterte mangesommerfuglerimagen, men bra at du holder motet oppe! jeg venter bare på at mensen skal gå over så blir det en del prøving framover, har vel mest sjangser for å bli gravid fra den 28 april til 4 mai, kanskje positiv test rundt den 20 mai? hadde vært veldig artig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker jeg fortsetter å teste meg noen dager til amasof. Men regner egentlig med eggløsningen var en eller to dager før jeg begynte å teste meg, var litt sent ute med å kjøpe testen... Spennende å se om du får til noe på dette forsøket da! Håper det for din del. Håper så inderlig jeg ikke får mensen og at jeg faktisk er gravid nå! Gleder meg sånn til å kunne ta testen! 

 

Så kjekt du også er med her «mangedommerfuglerimagen»! 😁 Huff, veldig trist å lese at du måtte gjennom det! Heldigvis gir ikke det noe hinder for at det skal gå neste gang når syklusen har stabilisert seg! Krysser fingrene for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg håper det så inderlig! De symptomene jeg beskrev over varte i to dager. Etter det har jeg i utgangspunktet ikke hatt noen andre symptomer tror jeg, men det er jo enda veldig tidlig hvis det er noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikkninger, for noen dager siden fikk jeg skikkelig mye luft i magen, forstoppet og stikninger. Jeg er veldig hormonell, sint og gråter uten grunn. Jeg er ALDRI sånn. Jeg hadde fikk positiv eggløsningstest 14 og 15. April, så jeg testa meg i dag (dag 26) i syklusen og blendahvit test. Jeg skjønner ingenting! Noen av dere andre som har opplevd PMS slik eller kan jeg ha tatt testen for tidlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lå og grein på sofaen i to dager i strekk før tanta kom.. trodde jo før den kom at nå er jeg gravid.. var 4 dager over forventet mens... men så kom hun... vet ikke om det var fordi kroppen var i stress pga jeg ønsker å bli gravid..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen😍  Jeg heier fra sidelinjen :-) 

Herlig å kunne være ung mamma🖤 

Er selv 28 å mamma til en 5 og 3 åring! Ønsker å prøve på nr. 3 til høsten☺️

Anonymkode: 0aee7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naha: Det høres jo ut som du har klassiske graviditetssymptomer! Du har nok tatt testen noen dager for tidlig. Men hvis den var helt hvit er jo testen ugyldig. Ville værtfall ventet til dag 28, men du skrev jo over at du har ustabil syklus, så da kan en positiv test vise seg senere også.. Krysser fingrene for deg! 

Amasof: Mensen kan være forsinket grunnet stress, så var kanskje det i ditt tilfelle. Skjønner godt du ble skuffet! Derfor jeg er redd for å håpe nå.... Håper du har bedre lykke denne syklusen! 

 

Så kjekt at du er med Anonym bruker. Så herlig med to små lykketroll! Tenker også det er kjekt å bli ung mamma, så har man mer energi å tilby! Heier på at du blir gravid med enda en liten til høsten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det på bilde har du jo kun fått strek i kontrollvinduet, men ikke resultatvinduet. Veldig rart. Du får ta en ny. Krysser fingrene for positivt resultat! 

Endret av Førstegangsprøvere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...