Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Nå kjenner jeg at jeg blir frustrert! Flyttet inn i nytt hus like før jul, og alt har bare vært velstand. Men nå som våren begynner å komme merker jeg at det er ekstremt mye edderkopper. Det er ikke noe nytt hus, og det er forsåvidt greit. Men jeg har bodd i hus som var 130 år gammelt og jeg fant sjeldent edderkopper av den grunn! Bare de siste ukene har jeg sikkert funnet 10 edderkopper, alle ser ut til å foretrekke badet og gangen like utenfor. Skal byttes et vindu der, som forhåpentligvis er veien deres inn.. Har sprayet alt av vinduer, lister, gulv og taklister med permetrin. Nå begynner jeg å lure på om de har blitt motstandsdyktige mot syre eller noe What to do?! Anonymkode: 61912...9e5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Nå ble jeg skuffa. 10 edderkopper på badet på en uke er ikke OVERALT inne! Anonymkode: a4e21...3bc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå ble jeg skuffa. 10 edderkopper på badet på en uke er ikke OVERALT inne! Anonymkode: a4e21...3bc Nordlendinger overdriver HI Anonymkode: 61912...9e5
prekæs Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Jeg tror de kommer fra kjelleren. Kanskje spraye innsektspray der. Tror det er litt sesongavhengig. Selv har jeg slike gjester innimellom. De følges ut.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Her så jeg for med edderkopper i sko, kjøkkenskap, senger, dusjen, sprintende over føttene mens man satt på do mm... men, de begynner å tine ut av veggen her og. Har trent katten til å spise de 😏 Anonymkode: a4e21...3bc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Edderkopper spiser andre insekter...så ville bare geleidet del ut. Selv sliter vi med harlekin-marihøner. Æsj, ekle greier. Hadde gladelig byttet ut med edderkopp Anonymkode: 50d1f...465
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Faen så lett å skuffe dere på DIB, da. Enda godt jeg ikke la på at de var treogførti centimeter i overskrifta. Dårlig med edderkopp på do. Fant derimot en på glasset i dusjen, mens jeg og kjæresten dusjet. Jeg satt i et krigshyl mens jeg løp naken ut i gangen mens han sto å skrek like mye fordi jeg skremte vettet av ham. Han så for seg en gal morder med øks. hi Anonymkode: 61912...9e5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Edderkopper utstår ikke peppermynte på potene. Peppermynteolje langs vinduer, dører, lister, ventiler ol jager dem på dør Anonymkode: 7383a...44f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Edderkopp-poter🐾 Anonymkode: c9d38...126
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 Hadde huset stått ubebodd en stund før dere flyttet inn, Hi? Jeg flyttet inn i en sokkelleilighet for snart tre år siden som hadde stått tom en stund. Flyttet inn på slutten av sommeren, og etter få uker kom det edderkopper overalt. Store - sånne som er 5-6-7 cm i diameter fra pote til pote (som en over sa ). Så ble det rolig på vinteren, og til våren så dukket det plutselig opp ganske mange igjen. Jeg tenkte med gru på at det kom til å bli slik fremover. Men etter det har det faktisk nesten ikke vært noen her! Noen er det jo på høsten, men de geleider jeg pent ut igjen Leste et sted i fjor at de gjerne liker seg på støvete og ubebodde steder og at hvis man rengjør noenlunde regelmessig så foretrekker de mer uforstyrrede steder. Jeg er ikke noe vaskefantom (!), men støvsuger tydeligvis likevel nok til at det blir uattraktivt for edderkoppene Anonymkode: fe824...5a2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 Fukt liker edderkopper. Anonymkode: a4a80...2ba
Kyllingbein Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 Edderkopper liker ikke radon. Godt tegn 👍🏻 Og de holder andre beist unna. Kjekt å ha i kjelleren.
nimmelim Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 Hahaha visste ikke at edderkopper hadde POTER!! Det var dagens 🤣🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #14 Skrevet 9. april 2018 Sett inn fuktslukere, det funket her. Når jeg flyttet inn her jeg bor, så var det enorme edderkopper her. Så jeg satte inn fuktslukere og sprayet permetrin rundt ytterdøra og vinduene http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Utstyr/Fuktsluker-2000019534/ Anonymkode: b680f...fa9
Lommerusk Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 Et lite tips: PELIAS insektsspray+ maurmidlet (pulver) deres. Pulver drysser du langs muren rundt hele huset. Sprayen bruker du rundt vindu evt ventil du tror de kommer inn. Sprayen er dyr, men verdt sin vekt i gull og mye bedre enn permetrin. Jeg har seriøs edderkoppskrekk: Flyttet nettopp fra et 200 gammel hus hvor edderkoppene var store som vannbøfler. De kom fra kjelleren (fuktig) og slo seg gjerne til på badet og gangen sammen med munkelusene😨 PELIASgreiene holdt problemet sånn delvis under kontroll Får helt grøss bare bare jeg tenker på det. Bor nå trygt i et nybygd hus- niks fukt og edderkopper så langt🙌 Btw- jobber ikke for Pelia altså...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Edderkopper utstår ikke peppermynte på potene. Peppermynteolje langs vinduer, dører, lister, ventiler ol jager dem på dør Anonymkode: 7383a...44f 1 time siden, Anonym bruker skrev: Edderkopp-poter🐾 Anonymkode: c9d38...126 Takk til dere begge to - jeg kommer til å se på edderkopper med et langt mer velvillig blikk heretter. Poter er jo sååå mye koseligere å tenke på enn... ja, det de faktisk har Anonymkode: fe824...5a2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå ble jeg skuffa. 10 edderkopper på badet på en uke er ikke OVERALT inne! Anonymkode: a4e21...3bc Det er ikke 10 edderkopper på én uke, det er 10 edderkopper de siste UKENE😂. Snakker om overdramatisering. Anonymkode: 229c2...701
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #18 Skrevet 10. april 2018 Kanskje fuktskade på badet? De liker fukt. Pass på å lufte godt etter dusjing. Anonymkode: f6350...1fb
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #19 Skrevet 10. april 2018 Takk for innspill folkens! Satser på at krapylene dauer snart. Er ikke noe særlig god løsning ift fukt på badet, ikke noe vifte og ellers dårlig med muligheter for lufting. Ny vifte og utbytting av vindu like rundt hjørnet. Kan det være en så enkel løsning? Edderkopp poter, den var fin Anonymkode: 61912...9e5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #20 Skrevet 10. april 2018 Dagen etter at vi fikk nøkkelen til huset her, var det kanskje , uten å overdrive, 200 skrukketroll (grøss) i kjelleren. Trodde ikke det jeg så. Hele gulvet var svart. Vi byttet døra som går ut til garasjen. Nå ser vi kanskje 2 i året. Så hvis dere bytter vindu eller tetter, hjelper der nok. 😊 Anonymkode: a687e...20e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #21 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dagen etter at vi fikk nøkkelen til huset her, var det kanskje , uten å overdrive, 200 skrukketroll (grøss) i kjelleren. Trodde ikke det jeg så. Hele gulvet var svart. Vi byttet døra som går ut til garasjen. Nå ser vi kanskje 2 i året. Så hvis dere bytter vindu eller tetter, hjelper der nok. 😊 Anonymkode: a687e...20e Jeg har aldri vært i kjelleren, og har ingen planer om å gjøre det Det kryr sikkert av edderkopper der. Håper nytt vindu og ei vifte på badet gjør det litt mindre innbydende å bo der. Våknet opp i dag og fant en ny edderkopp like utenfor badet Anonymkode: 61912...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå