Gå til innhold

Desember 2018❤️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Zarina skrev:

Går å vurderer det. Er bare veldig dårlig på å være borte fra jobb 🙈 men merker jo at ting er litt annerledes nå som jeg har en liten tass som trenger mammaen sin også. 

Har du vært hos legen ang. blødningen du hadde? Jeg fikk henvisning til ul med en gang jeg nevnte blødning og fikk lov av gyn å komme direkte til han uten henvisning etterpå. Var veldig godt å få se hjertet banke og slippe å stresse hele tiden. Kjøpte etterhvert doppler som jeg brukte hjemme så jeg slapp å dra til gyn hele tiden 🙈

Du får tenke at det er tidsbegrenset, og at formen mest sannsynlig vil komme seg etterhvert 😊

Nei jeg har ikke vært hos lege nå. Har skjønt at det er ganske vanlig med litt farget utflod. Det har ikke kommet noe mer, og jeg tenker så lenge det ikke kommer friskt blod er det et godt tegn 🤞🏼

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

20 minutter siden, Rullgardin skrev:

Du får tenke at det er tidsbegrenset, og at formen mest sannsynlig vil komme seg etterhvert 😊

Nei jeg har ikke vært hos lege nå. Har skjønt at det er ganske vanlig med litt farget utflod. Det har ikke kommet noe mer, og jeg tenker så lenge det ikke kommer friskt blod er det et godt tegn 🤞🏼

Tror det er mye mer vanlig å ha småblødninger enn det man ofte tror. Jeg krysser fingrene for at du slipper mer og tror virkelig at det kommer til å gå fint med spiren 😊

Lenke til kommentar

Hei og gratulerer til alle dere med positive tester :-) jeg er en forsiktig optimist med termin (ifølge Preglife) 23.12.18 ❤️ Jeg vet det er tidlig, men håper så inderlig at dette skal gå bra. Formen er stort sett meget bra. En del stikking i lysken, ømme pupper og myyyye trøtt.. sovner bare jeg legger opp beina i sofaen., ;-)) håper dere vil fortsette å skrive her inne på siden. Det er jo sååå gøy å følge med videre i utviklingen til alle disse desembernurkene ❤️ Legg meg gjerne til i kalenderen som ligger her i tråden, da jeg ikke fikk det til selv via telefonen ;-) 

Lenke til kommentar
9 timer siden, MissKatrine skrev:

Hei og gratulerer til alle dere med positive tester :-) jeg er en forsiktig optimist med termin (ifølge Preglife) 23.12.18 ❤️ Jeg vet det er tidlig, men håper så inderlig at dette skal gå bra. Formen er stort sett meget bra. En del stikking i lysken, ømme pupper og myyyye trøtt.. sovner bare jeg legger opp beina i sofaen., ;-)) håper dere vil fortsette å skrive her inne på siden. Det er jo sååå gøy å følge med videre i utviklingen til alle disse desembernurkene ❤️ Legg meg gjerne til i kalenderen som ligger her i tråden, da jeg ikke fikk det til selv via telefonen ;-) 

Gratulerer til deg også!! Gøy å se enda flere som venter desemberbarn❤️ Håper formen din holder seg grei fremover også da!! 

Lenke til kommentar

1.12 Ringsaker84, Smågodt1

2.12 Celine789

3.12

4.12 Am0r

5.12 Hope123

6.12

7.12

8.12

9.12 Zarina

10.12

11.12

12.12

13.12 Rullgardin

14.12

15.12

16.12

17.12 Chl85

18.12

19.12.

20.12

21.12

22.12

23.12 MissKatrine

24.12

25.12

26.12 Sirij

27.12

28.12

29.12

30.12

31.12

Lenke til kommentar
10 timer siden, MissKatrine skrev:

Hei og gratulerer til alle dere med positive tester :-) jeg er en forsiktig optimist med termin (ifølge Preglife) 23.12.18 ❤️ Jeg vet det er tidlig, men håper så inderlig at dette skal gå bra. Formen er stort sett meget bra. En del stikking i lysken, ømme pupper og myyyye trøtt.. sovner bare jeg legger opp beina i sofaen., ;-)) håper dere vil fortsette å skrive her inne på siden. Det er jo sååå gøy å følge med videre i utviklingen til alle disse desembernurkene ❤️ Legg meg gjerne til i kalenderen som ligger her i tråden, da jeg ikke fikk det til selv via telefonen ;-) 

Gratulerer til deg også :) Håper formen din holder seg bra gjennom hele svangerskapet :) 

Lenke til kommentar

Annonse

På 1.4.2018 den 11.39, Zarina skrev:

Tok meg friheten til å lage en terminliste jeg :) Så kan folk bare legge seg til på listen etterhvert som de kommer inn i gruppen :) Am0r, du skrev ikke når termin var for deg så la deg ikke inn på listen... luke33, du sier heller ikke noe om termin, er du gravid eller ønsker du å bli gravid (ikke frekt ment, var bare litt uklart for meg på måten du skriver på :)) ?

1.12 Ringsaker84, Smågodt1

2.12 Celine789

3.12

4.12

5.12 Hope123

6.12

7.12

8.12

9.12 Zarina

10.12

11.12

12.12

13.12 Rullgardin

14.12

15.12

16.12

17.12

18.12

19.12.

20.12

21.12 Siren90

22.12

23.12

24.12

25.12

26.12

27.12

28.12

29.12

30.12

31.12

 

 

Lenke til kommentar
8 timer siden, Zarina skrev:

1.12 Ringsaker84, Smågodt1

2.12 Celine789

3.12

4.12 Am0r

5.12 Hope123

6.12

7.12

8.12

9.12 Zarina

10.12

11.12

12.12

13.12 Rullgardin

14.12

15.12

16.12

17.12 Chl85

18.12

19.12.

20.12

21.12 Siren90

22.12

23.12 MissKatrine

24.12

25.12

26.12 Sirij

27.12

28.12

29.12

30.12

31.12

 

Lenke til kommentar

Jeg er i dag 5+2, bør jeg bestille første legetime/time med jordmor snart? Når er det vanlig å gjøre det? Har dere vært enda? Fortell litt om første besøk, dere som har vært der. 😘

Lenke til kommentar
20 minutter siden, MissKatrine skrev:

Jeg er i dag 5+2, bør jeg bestille første legetime/time med jordmor snart? Når er det vanlig å gjøre det? Har dere vært enda? Fortell litt om første besøk, dere som har vært der. 😘

Jeg har ikke hatt første kontroll ennå, legen min tar ikke første kontroll før i uke 12. Da jeg gikk gravid forrige gang ble første kontroll brukt til å sjekke urinprøve (gjelder alle kontroller), gi meg helsekort for gravide, registrere 1. dag i siste mens for å sette termin, sjekke vekt og bmi, måle blodtrykk og ikke så mye mer tror jeg. Husker at det var mye mindre omfattende enn jeg trodde på forhånd. Første time his jordmor hadde jeg rundt uke 16 tror jeg. Da snakket vi om svangerskap og tanker rundt fødsel, samliv osv. I tillegg fikk jeg anbefalt å ta en glukosebelastning fordi jeg er overvektig. Måtte da tilbake til legen å få henvisning, men utover det fortsatte jeg kun hos jordmor da jeg synes oppfølgingen der var mye bedre enn hos legen min. 

 

Ditt første barn som kommer eller har du noen fra før?

Endret av Zarina
Lenke til kommentar
48 minutter siden, Zarina skrev:

Jeg har ikke hatt første kontroll ennå, legen min tar ikke første kontroll før i uke 12. Da jeg gikk gravid forrige gang ble første kontroll brukt til å sjekke urinprøve (gjelder alle kontroller), gi meg helsekort for gravide, registrere 1. dag i siste mens for å sette termin, sjekke vekt og bmi, måle blodtrykk og ikke så mye mer tror jeg. Husker at det var mye mindre omfattende enn jeg trodde på forhånd. Første time his jordmor hadde jeg rundt uke 16 tror jeg. Da snakket vi om svangerskap og tanker rundt fødsel, samliv osv. I tillegg fikk jeg anbefalt å ta en glukosebelastning fordi jeg er overvektig. Måtte da tilbake til legen å få henvisning, men utover det fortsatte jeg kun hos jordmor da jeg synes oppfølgingen der var mye bedre enn hos legen min. 

 

Ditt første barn som kommer eller har du noen fra før?

Takk for masse fin info. Da kan jeg nok med god samvittighet drøye en mnd :-) formen er veldig bra, og alt virker normalt (etter hva jeg forstår da) :))

jeg er gravid for første gang, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Jeg og samboeren har prøvd lenge å bli gravide, så dette er en velsignelse ❤️ Og jeg vil såå gjerne at det skal gå bra :-)

Lenke til kommentar
29 minutter siden, MissKatrine skrev:

Takk for masse fin info. Da kan jeg nok med god samvittighet drøye en mnd :-) formen er veldig bra, og alt virker normalt (etter hva jeg forstår da) :))

jeg er gravid for første gang, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Jeg og samboeren har prøvd lenge å bli gravide, så dette er en velsignelse ❤️ Og jeg vil såå gjerne at det skal gå bra :-)

Så deilig med god form 😄 ikke så ille form hos meg heller så skal ikke klage ☺ det aller meste er jo normalt, så det er helt sikkert normalt hos deg også! Hvor lenge har dere prøvd? 

Lenke til kommentar
27 minutter siden, Zarina skrev:

Så deilig med god form 😄 ikke så ille form hos meg heller så skal ikke klage ☺ det aller meste er jo normalt, så det er helt sikkert normalt hos deg også! Hvor lenge har dere prøvd? 

Så bra at formen din også er god :-) har du ett eller flere barn fra før? :-) 

vi prøvde i ett og ett halvt år.. så orket jeg ikke flere nedturer og hadde igrunn innfunnet meg med at vi ikke skulle ha barn.. så vi sluttet/tok en pause i prøvingen..  så skjer det en stor omveltning i livene våre, med dødsfall i nær familie.. og vi bestemmer oss for å prøve igjen, å da gikk det på første ❤️ 

Lenke til kommentar

Annonse

46 minutter siden, MissKatrine skrev:

Så bra at formen din også er god :-) har du ett eller flere barn fra før? :-) 

vi prøvde i ett og ett halvt år.. så orket jeg ikke flere nedturer og hadde igrunn innfunnet meg med at vi ikke skulle ha barn.. så vi sluttet/tok en pause i prøvingen..  så skjer det en stor omveltning i livene våre, med dødsfall i nær familie.. og vi bestemmer oss for å prøve igjen, å da gikk det på første ❤️ 

Skjønner godt at så lang prøving er frustrerende! Vi har en gutt på 2 år fra før. Brukte ca 10 mnd før spiren satt da. Denne gangen slapp vi unna med 6 mnd ☺ rart hvordan kroppen selv vet når tiden er rett for en liten spire ❤ så bra for dere at dere slapp ny runde med langvarig prøving! 

Lenke til kommentar
7 minutter siden, Hope123 skrev:

Skal noen av dere på tidlig ultralyd etterhvert eller?😁 jeg skal neste uke, grugleder meg!!🤞🏼😁 

 

Oi, så spennende  :-) krysser fingrene for at alt er bra :-) hva kvalifiserer til tidlig ultralyd? Kan alle som vil bestille det? :-) 

Lenke til kommentar
1 time siden, Hope123 skrev:

Skal noen av dere på tidlig ultralyd etterhvert eller?😁 jeg skal neste uke, grugleder meg!!🤞🏼😁 

Så spennende med ul snart! Hvor langt er du på vei da? Jeg har bestilt tidlig ul i uke 12. Har veldig lyst til å ta en i uke 8 også, men de prisene det opereres med er jo ikke akkurat lave så jeg får holde meg 🙈 hadde 3 stk frem til uke 12 sist pga blødninger, men da slapp jeg jo å betale for det 🙂 

Lenke til kommentar

Jeg fant ut på torsdag at jeg var gravid med vårt 3. Barn! Uplanlagt og usikker enda, men jeg vil jo beholde så må komme meg til legen og rådføre oss litt. Men foreløpig termin er 27/12 😊 håper å gå over termin 😂

Lenke til kommentar
1 time siden, MissKatrine skrev:

 

Oi, så spennende  :-) krysser fingrene for at alt er bra :-) hva kvalifiserer til tidlig ultralyd? Kan alle som vil bestille det? :-) 

Der jeg skal tar de tidlig ul mellom uke 7-14 :) alle kan bestille ja, det gjøres privat så man må jo betale selv også da! Men jeg syns det er verdt det, sånn at jeg får forhåpentligvis roet meg ned når vi vet at alt er som det skal :) 

Lenke til kommentar
1 minutt siden, Hope123 skrev:

Der jeg skal tar de tidlig ul mellom uke 7-14 :) alle kan bestille ja, det gjøres privat så man må jo betale selv også da! Men jeg syns det er verdt det, sånn at jeg får forhåpentligvis roet meg ned når vi vet at alt er som det skal :) 

Helt klart verdt det! Jeg var på tidlig ul uke 7 med begge mine privat 😊

Lenke til kommentar
56 minutter siden, Zarina skrev:

Så spennende med ul snart! Hvor langt er du på vei da? Jeg har bestilt tidlig ul i uke 12. Har veldig lyst til å ta en i uke 8 også, men de prisene det opereres med er jo ikke akkurat lave så jeg får holde meg 🙈 hadde 3 stk frem til uke 12 sist pga blødninger, men da slapp jeg jo å betale for det 🙂 

Jeg er 8+4 når jeg skal inn..  klarte ikke å vente lengre😅😁 ja prisene er ganske stive ja! men verdt det dersom alt ser bra ut! Får forhåpentligvis roet meg litt ned da😁 jeg har jo pcos så har jo større sjanse for sa og andre komplikasjoner i svangerskapet, så var litt derfor jeg ville inn så tidlig å se også! Så nå krysser jeg bare fingrene for at alt er bra!! 

Lenke til kommentar
4 minutter siden, solamora skrev:

Jeg fant ut på torsdag at jeg var gravid med vårt 3. Barn! Uplanlagt og usikker enda, men jeg vil jo beholde så må komme meg til legen og rådføre oss litt. Men foreløpig termin er 27/12 😊 håper å gå over termin 😂

Gratulerer så mye😁😁 

1 minutt siden, solamora skrev:

Helt klart verdt det! Jeg var på tidlig ul uke 7 med begge mine privat 😊

Åå så gøy!! Hva kunne du se så tidlig? Er spent på hvor mye jeg får se! er 8+4 når jeg skal :) 

Lenke til kommentar
3 minutter siden, Hope123 skrev:

Gratulerer så mye😁😁 

Åå så gøy!! Hva kunne du se så tidlig? Er spent på hvor mye jeg får se! er 8+4 når jeg skal :) 

En liten reke som hadde hjertebank mer eller mindre. Nakkefold der man fra uke 10-12. Det må jeg gjøre igjen da vårt andre barn hadde fortykket nakkefold og vi tok morkakeprøve for å sjekke trisomier. For en prosess og ikke uten risiko. Hun er frisk fin 1,5 åring. Anbefaler alle å ta tidlig ultralyd jeg

Lenke til kommentar
31 minutter siden, Hope123 skrev:

Jeg er 8+4 når jeg skal inn..  klarte ikke å vente lengre😅😁 ja prisene er ganske stive ja! men verdt det dersom alt ser bra ut! Får forhåpentligvis roet meg litt ned da😁 jeg har jo pcos så har jo større sjanse for sa og andre komplikasjoner i svangerskapet, så var litt derfor jeg ville inn så tidlig å se også! Så nå krysser jeg bare fingrene for at alt er bra!! 

Skjønner det veldig godt ☺ jeg var veldig glad for å få tidlig ul sist gang, hjalp litt å finne roen når man ser hjertet som banker ❤ lommeboka måtte bestemme her denne gangen så da ble det uke 12 sånn at nakkefold og andre tegn på avvik kan sjekkes. 

Lenke til kommentar
1 time siden, solamora skrev:

En liten reke som hadde hjertebank mer eller mindre. Nakkefold der man fra uke 10-12. Det må jeg gjøre igjen da vårt andre barn hadde fortykket nakkefold og vi tok morkakeprøve for å sjekke trisomier. For en prosess og ikke uten risiko. Hun er frisk fin 1,5 åring. Anbefaler alle å ta tidlig ultralyd jeg

Så gøy!!😍 Åå så godt å høre:) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...