Gå til innhold

Hva er det verste med mannen din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker på egenskaper eller ting han gjør. Og er det verre å leve med jo lengre dere har vært sammen?

Anonymkode: bc1bb...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han har selektiv hørsel. Han kaller meg masete, men det er vel ikke noe rart, når han aldri hører etter? Vær så snill og sett i ny dorull. Eller vær så snill å rydde ut av matboksene til barna når du har hentet i bhg, så matboksene blir vasket. Eller vær så snill å sett inn i oppvaskmaskinen i stedet for på benken. Men han gjør det jo ikke, så da må jeg mase.

Slitsomt.

Anonymkode: 5e5fd...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Han er mutt og sur når han er i dårlig humør. Har liksom en mørk sky over seg som går ut over alle andre. 

2. Han spiller TV - spill. Mye.

Jeg hadde valget mellom å gå fra han, eller rett å slett bare akseptere at sånn er han. Å gå å mase og klage i hverdagen ødelegger mer enn hva det gavner, så jeg har bare bestemt meg for å drite i det å leve mitt liv slik jeg vil ha det, så får han bare sitte der å være sur.

 

Anonymkode: e7672...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du litt følelser for han når han er sur , eller greier du å stenge ut det negative uten å stenge av de gode følelsene også ?

Anonymkode: bc1bb...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye egentlig. Han er litt dårlig til å prate om nære ting, feks følelser. Men det lever jeg fint med. Han er en super mann! Vi har vært sammen i 20 år!

Anonymkode: 0ee0f...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sliter tidvis med depresjoner, angst og insomnia. Da er han litt vanskelig å ha med å gjøre. Men han er flink til å søke hjelp selv eller når jeg påpeker at han er på vei nedover igjen, heldigvis. I dårlige perioder bruker han all positiv energi på jobb og ungene, og jeg fungerer som en slags støttefunksjon så han ikke klapper helt sammen. Når man har delt store deler av livet sammen, kan det ikke være bare gode dager. 

Anonymkode: 93d43...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han spiller hele tiden, er generelt lat, spiser usunt, er overvektig, snorker noe jævlig, ikke noe mer enn en ok far og en dårlig kjæreste.

Anonymkode: 38115...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk ikke komme på en eneste ting. 

Eller jo, før når jeg av og til var misfornøyd med livet, tok han det personlig i stedet for å trøste meg. Tok det som kritikk. Det var slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var fantastisk.. eneste negative var at han var mye borte pga jobb. Så det verste med han må være at han kom på torsdag og fortalte at for å være lykkelig ville han fokusere mer på jobb og være mer borte hvis ikke blir det skilsmisse. Vi er nå separert. 

Anonymkode: 15de1...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball! Både norsk og engelsk, samt en eller annen cupgreie som spiller i Europa. Jeg har ikke så mye peiling. Men han ser altså mye fotball. I starten (har bare bodd sammen et år) dro han mye til kompiser for å se fotball, men plutselig så jeg mitt snitt til å selv finne på noe når han ser fotball, så kan han sitte hjemme med barn og se den derre fotballen sin. 

Også har han ikke så bra kosthold. Hadde han valgt selv hadde det blitt pizza hver dag, der variasjonen hadde vært pizza grandiosa ene dagen, peppes andre dagen og gjerne en hjemmelaget for å slå på stortromma. Flaks at det stort sett er jeg som fikser middag hjemme. 

Anonymkode: f2d6a...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fotball! Både norsk og engelsk, samt en eller annen cupgreie som spiller i Europa. Jeg har ikke så mye peiling. Men han ser altså mye fotball. I starten (har bare bodd sammen et år) dro han mye til kompiser for å se fotball, men plutselig så jeg mitt snitt til å selv finne på noe når han ser fotball, så kan han sitte hjemme med barn og se den derre fotballen sin. 

Også har han ikke så bra kosthold. Hadde han valgt selv hadde det blitt pizza hver dag, der variasjonen hadde vært pizza grandiosa ene dagen, peppes andre dagen og gjerne en hjemmelaget for å slå på stortromma. Flaks at det stort sett er jeg som fikser middag hjemme. 

Anonymkode: f2d6a...0dc

Kjenner meg igjen med det med mat. Mannen kan ikke trekke wienerpølser engang. Sist prøvde han å lage pose-tomatsuppe. Han helte kokende vann oppi gryta og tok pulveret i. Det ble jo selvsagt bare klumper. Håpløs.

Anonymkode: 5e5fd...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at han ikke har sexlyst.

 

heldigvis er han en fantastisk mann som jeg er heldig å få dele livet med ❤️

Anonymkode: 38eb7...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han spiller hele tiden, er generelt lat, spiser usunt, er overvektig, snorker noe jævlig, ikke noe mer enn en ok far og en dårlig kjæreste.

Anonymkode: 38115...668

At du gidder.. 

Anonymkode: 64306...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer faktisk ikke på noe som helst som plager meg så fryktelig. Er selvfølgelig noen småting innimellom, og jeg kan ha en dårlig dag og bli lett irritert og omvendt, men ingen vedvarende dårlige vaner som går meg på nervene. De tingene han gjør er ikke jeg noe bedre med selv, så..tomme doruller f.eks..de glemmer vi begge to 😂

Anonymkode: 6b210...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han outsourcer hukommelsen til meg. "vet du hvor... kan du huske... har du sett". Han kan seriøs lete etter en ting som ligger rett foran han og bli irritert fordi han ikke ser det. Det er alt fra nøkler, penger, mobil, briller. Vi har faste plasser å legge ting men det gjelder visst bare meg.

Det er slitsomt og dessverre ser det ut å være smittsomt også. Sønnen vår er akkurat som faren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mia_73 skrev:

At han outsourcer hukommelsen til meg. "vet du hvor... kan du huske... har du sett". Han kan seriøs lete etter en ting som ligger rett foran han og bli irritert fordi han ikke ser det. Det er alt fra nøkler, penger, mobil, briller. Vi har faste plasser å legge ting men det gjelder visst bare meg.

Det er slitsomt og dessverre ser det ut å være smittsomt også. Sønnen vår er akkurat som faren sin.

Dette tror jeg faktisk er en guttegreie! Faren til ungen og jeg har ikke bodd sammen siden han var baby, og han er bare hos sin far annenhver helg. Kjæresten og jeg bor ikke sammen, så han har ikke lært det av ham heller. Men ungen har likevel blitt sånn :P Det samme med hvordan man tar av seg gensere: damer tar oftest tak nederst og vrenger genseren over hodet og armene, menn tar oftest tak i halsen og drar over hodet slik at genseren ikke blir vrang. Har alltid kledd av guttungen på førstnevnte måte, men nå som han er stor nok til å kle av seg selv går det i sistnevnte..helt merkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før: at han snorka og hadde tendens til å drikke oftere enn jeg likte.

Nå: at han er død.

Anonymkode: efa95...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han var fantastisk.. eneste negative var at han var mye borte pga jobb. Så det verste med han må være at han kom på torsdag og fortalte at for å være lykkelig ville han fokusere mer på jobb og være mer borte hvis ikke blir det skilsmisse. Vi er nå separert. 

Anonymkode: 15de1...930

Huff. Dette var leit. 

Hvem andre er det han er sammen med, da? Han har jo ikke seriøst blitt separert for å kunne jobbe mer, det er det vel ingen som egentlig tror på.

Anonymkode: efa95...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han lukter tåfis når han kommer hjem fra jobb, og ikke skifter sokker før jeg sier i fra 😂 hvor vanskelig kan det være liksom. 

Ellers er det vel det at han glemmer ting fort, og at han blir mutt og stille om det er noe som plager han. Vil ikke dele slikt. 

Har levd sammen i 12 år nå, vil si det blir bedre. Rundt år 6-7-8 en gang ble alt han (ikke) gjorde til et enormt irritasjonsmoment. Til slutt ble jeg så irritert at jeg ble sur fordi han ikke ble sur når jeg var en urimelig kjerring :P 

Nå skal det sies at vi traff hverandre ekstremt tidlig. Vi er begge blitt voksne nå og han forstår også at han må ta ansvar for at familien skal fungere, det hjelper selvfølgelig. Vi kjenner også at vi virkelig ønsker å være sammen, så de små-tingene som ellers ville irritert er egentlig blitt litt irrelevante. 

Anonymkode: c9c4e...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke ser det som må gjøres... altså støvsuging som er hans oppgave, valgt selv. Ifølge han så trenger det ikke støvsuges hver uke... selv om vi har 1 1/2 åring....

Anonymkode: 118f5...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er ekstremt overvektig og derfor ikke deltar i noe som helst som angår ungene. Feks kamper, foreldresamtaler, skoleavslutninger osv. 

Anonymkode: d21c7...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så tror jeg dessverre at han er litt dum. Jeg får dårlig samvittighet av å si det, men enkle ting, som for de fleste er barnelærdom, er for han vanskelig. Ta f.eks da vi malte taket på badet. Oljemaling. Han vasket penselen i vann i vasken. Vasket og vasket og vasket. Da jeg fortalte han at oljemaling ikke løses opp i vann, ble han sint, for dette kunne han! Jeg lot han stå der. 

I tillegg. Vi var på en musikal i høst. I pausen spurte jeg han om han likte den. Han svarte at det var jo bare surr. Han forstod ingenting. Det var litt flaut å måtte forklare hele musikalen der vi sto i lobbyen blant folk i dress og med prosecco i hånda.

 

Anonymkode: 5e5fd...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han blir så sint for småting. Og blir enda sintere når jeg da påpeker at det ikke er nødvendig å bli så sint.

Anonymkode: df273...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er ganske sosial er jeg introvert i den forstand at jeg trenger tid alene for å lade. Mannen min er av typen «jo mere vi er sammen, jo gladere vi blir». 

Så jeg prøver å forklare. Jeg trekker meg unna. Og av og til glefser jeg. Men det går liksom ikke inn. Det er utrolig mye tompreik og nærhet når jeg bare har lyst til å sitte alene med avisa. 

Men han er en knallkar som jeg er veldig glad i! 

Anonymkode: e75e8...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...