Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være? Kvalm, vondt i magen, mye luft osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I de tre siste dagene har jeg vært veldig kvalm, liten matlyst. I går kveld tok det seg opp, jeg ville bare gå å legge meg. Etter 1 1/2 time begynte det, våkner og er ekstremt kvalm, tror jeg må kaste opp å løper på do. I stedet for å kaste opp kommer det ekstreme mengder med luft, ja rap. Rapen smaker/lukter galle. I magen er det som en storm av luft som beveger seg i tarmene. Det buldrer og rumler. Skulle tro jeg var veldig oppblåst, men det er jeg ikke. Føler meg ikke oppblåst og har ikke luftsmerter. 

Dette fortsatte i 4 runder utover natta. Før jeg sovnet i noen timer. 

Når jeg våkner og skal på do blir jeg bevisst sittende en stund i håp om et resultat. Har fremdeles smerter i magen og er kvalm. Etter å ha sittet der i 6-7 minutter begynner det bare å renne. Ja, ekkelt... Men helt flytende avføring. Så hyppig at jeg må løpe på do hvert tiende minutt i to timer. Jeg får i meg en yoghurt og prøver å sove litt. Etter en time søvn våkner jeg igjen av mye bevegelser i magen, og smerter. Hjelper å reise seg og bevege seg, men ikke for mye. Prøvde å leke med datteren min på 2 år, da kom krampene. Igjen løper jeg på do, og det bare renner... 

Etter det har jeg ikke klart å spise noe. Jeg har sovet i 2-3 timer etter på. Og nå er fremdeles kvalm og sulten. Jeg raper fremdeles galle-lukt. Men har ikke hatt diaré siden siste runde for 3 timer siden. 

Har ikke hatt feber. Hvis jeg sitter stille og kjenner etter er smertene lokalisert i magesekken og noe høyre for magesekken/under nederste ribbein. Dette er ikke intense smerter, når det er luftbevegelsene i tarmene som gjør mest vondt. Brå bevegelser kan gi krampelignene smerter i magen som slipper med en gang jeg setter meg ned.

Jeg har tidligere fått magekatarr og magesår grunnet stress, men aldri opplevd det sånn som nå.

 

Takk for svar! 

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som omgangssyke synes jeg, er nok et magevirus.

Ikke spis yoghurt eller melkeprodukter, det gjør det verre.

Anonymkode: e99cd...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som omgangssyke synes jeg, er nok et magevirus.

Ikke spis yoghurt eller melkeprodukter, det gjør det verre.

Anonymkode: e99cd...206

Er ingen andre rundt meg som har vært syk. Kan ikke ha dratt med meg noe sykdom fra barnehagen eller andre steder, siden jeg har vært hjemme med dattera mi fra barnehagen hele uka grunnet streptokokker.

 

Menmen, aldri si aldri. Alltid blitt skikkelig spysjuk ved omgangssyken, så derfor ikke tenkt på at det kan være omgangssyke...

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ha spist noe dårlig mat? Det var det første jeg tenkte

Anonymkode: b686e...a48

Ikke som jeg kommer på... Prøver å tenke på hva jeg har spist de siste dagene, var på Kafé på fredag, men da var jeg allerede kvalm. Var den morningen kvalmen kom. På torsdag var jeg på universitetet, drakk 3 kopper kaffe, spiste 2 brødskiver, 1/3 snickers, et eple og en halv Grandiosa på kvelden. Ikke akkurat beste dagen når det gjelder kosthold, men spiste ikke noe spesielt 🤨

 

Sliter fremdeles med smerter i magen, veldig mye luft og kvalm, men ikke flere dobesøk. 

 

HI

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.3.2018 den 22.27, Anonym bruker skrev:

Høres ut som vanlig omgangssyke

Anonymkode: e7660...c56

Trodde det fulgte med feber i slike virusinfeksjoner? Kanskje ikke alltid? 

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi en liten oppdatering er jeg fremdeles dårlig. 

Jeg løper fremdeles på do med veldig løs mage. MEN, jeg er ikke kvalm og har hatt lite smerter i løpet av dagen i dag. 

Samme skjedde i går, veldig vondt på morningen og løper hyppig på do. Går greit gjennom dagen, spiser helt ok og kommer meg gjennom dagen uten spesielt med smerter. Fremdeles mye luft. Til kvelden bygger smertene seg opp igjen, må noen runder på do før jeg tar natta. Om natta er jeg urolig, kanskje opp en gang for å gå på do. Dette har altså skjedd andre kvelden på rad nå. 

 

HI

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde det fulgte med feber i slike virusinfeksjoner? Kanskje ikke alltid? 

Anonymkode: 8ee40...33c

Omgangssyke har jeg hatt noen ganger i årenes løp, det du forteller er gjenkjennelig. Feber tror jeg aldri jeg har hatt i forbindelse med Omgangssyke.

Anonymkode: 8ef03...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde det fulgte med feber i slike virusinfeksjoner? Kanskje ikke alltid? 

Anonymkode: 8ee40...33c

Feber ved omgangssyke? Det har aldri jeg hatt

Men hvorfor ringer du ikke legen, for du er jo tydelig litt bekymret

Anonymkode: b686e...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feber ved omgangssyke? Det har aldri jeg hatt

Men hvorfor ringer du ikke legen, for du er jo tydelig litt bekymret

Anonymkode: b686e...a48

Neinei, bare jeg som får det tydeligvis 😅 Trodde navnet «omgangssyke» kom av at det går på omgang, fra person til person. Ingen rundt meg som har vært dårlig før eller etter meg 😊 

Hehe, er ikke bekymra. Bare lei av å løpe på do 😛  Aldri vært sånn før i løpet av mine 31 år. Blir alltid skikkelig spysjuk og feber i ett døgn. Hver gang. 

Vil ikke gå til legen om jeg har omgangssyke, som dere sier? Det er jo ingen grunn til. 

 

HI

Anonymkode: 8ee40...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...