Gå til innhold

Faglært elektrisk?


Godtro

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et helt nytt hus i 2015. Jeg syntes at i huset var det ganske mørkt og derfor hadde jeg lyst til å få montert noen ekstra lamper. Jeg fant en man på finn.no som monterte 3 spotlamper og 2 stikkontakt i stua mi. Etter noen dager kom denne polske mannen hjem til oss. Han så ut som en ordentlig faglært man og derfor tenkte jeg ikke på å spørre han om å vise meg hans fagbrev. Han kom hjem til oss med firmabil, ordentlige arbeidstøy og hadde med seg alle nødvendige verktøy. Han rett og slett så ut som en seriøs, faglært man og han hadde peiling på elektrisk arbeidet. Han fullførte arbeidet, alt funka som det skulle, vi var fornøyde. Han ga oss faktura og jeg betalte han i kontanter. Vi solgte huset kort tid etter dette og kjøperne har nå kommet fram med en reklamasjon. De mener nå at dette arbeidet som ble fullført var ikke et arbeid gjort av en faglært man og kjøperne ønsker avslag i pris gjennom en advokat. Fakturaen som mannen ga oss har vi mistet og jeg kan heller ikke finne kontaktinformasjonen til denne mannen igjen. Jeg klarer ikke å bevise til advokaten og kjøperne om at jeg faktisk trodde at denne mannen var faglært fordi jeg ikke har enten kvittering eller kontaktinformasjonen. De mener at dette arbeidet er ufaglært og at dette er mitt feil selv om jeg hadde tro om at lampene ble montert av en fagperson. Har noen av dere tips til hva jeg kan gjøre i denne saken? Har noen av dere kommet bort til en lignende sak før? På forhånd takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Alt elektrisk arbeid skal det foreligge dokumentason på, samsvarserklæring er noe som sendes på boligmappa.no i dag, er elektriker selv og alle elektriker biler jeg ser av seriøse firma står det en blå runding hvor det står registrert elektroinstallatør.

før boligmappa kom så ble samsvarserklæring skrevet på plassen og denne blir stort sett lagt i sikringsskapet

Anonymkode: 3dd03...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...