Gå til innhold

April 2018 ❤️


nysjerrigpetra

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Betta123 skrev:

Så heldig du er! Dette er så veldig spennende:) 

merker at jeg leter etter symptomer hele tiden🙈 lutinusen spiller meg et puss vil jeg tro! 

Er dere åpne om at dere har hatt egginnsett og ruger til folk? Jeg har sagt det til næreste venner, men tørr ikke si det til foreldrene mine tilfelle det skulle gå galt, de hadde vært for optimistiske hvis jeg sa det tror jeg! Redd for å skuffe kanskje. Selv om det er helt utav min kontroll. Kanskje tullete av meg men.

Jeg er 100% åpen 😊 tilogmed valgt å blogge om det 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Betta123 skrev:

Så heldig du er! Dette er så veldig spennende:) 

merker at jeg leter etter symptomer hele tiden🙈 lutinusen spiller meg et puss vil jeg tro! 

Er dere åpne om at dere har hatt egginnsett og ruger til folk? Jeg har sagt det til næreste venner, men tørr ikke si det til foreldrene mine tilfelle det skulle gå galt, de hadde vært for optimistiske hvis jeg sa det tror jeg! Redd for å skuffe kanskje. Selv om det er helt utav min kontroll. Kanskje tullete av meg men.

Jeg har vært åpen med nærmeste familie hele veien i prosessen og mine beste venninner. De har vært en god støtte og hvis det ikke blir noe så har jeg ikke problem med å dele det med de. På jobben har jeg ikke sagt noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Det var så fint å komme over denne tråden. April 2018 er jo her og nå og jeg er en av dere:-)

jeg og mannen min har prøvd naturlig i to år og hadde et IVF-forsøk i januar som ikke gikk veien. Syns hele forsøket var veldig overkommelig, men merket at jeg ble ganske nedfor/ut av meg rundt ventetiden og etter negativt svar.

så kom påsken, men nå er vi i gang med vårt første fryseforsøk. Fikk fire egg i fryseren etter første uttak.

i dag har jeg vært inne på Riksen og satt inn. Satte inn to embryoer. Er det noen av dere som har noen peiling på oddsene da? 2vs1 liksom? Eller er det kanskje bare et tegn på at ingen var optimale, så de setter like greit inn to med det samme..?

hm. Jeg leser her og der og lurer på alt og ingenting samtidig. Har fått god info og oppfølgning, syns jeg. Men ikke sagt noe til mine foreldre og jeg ivrer så etter å kunne overraske dem.

☀️ Håper dere har fine dager og husk å sette dere selv litt foran denne perioden! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marni32 skrev:

Hei dere,

Det var så fint å komme over denne tråden. April 2018 er jo her og nå og jeg er en av dere:-)

jeg og mannen min har prøvd naturlig i to år og hadde et IVF-forsøk i januar som ikke gikk veien. Syns hele forsøket var veldig overkommelig, men merket at jeg ble ganske nedfor/ut av meg rundt ventetiden og etter negativt svar.

så kom påsken, men nå er vi i gang med vårt første fryseforsøk. Fikk fire egg i fryseren etter første uttak.

i dag har jeg vært inne på Riksen og satt inn. Satte inn to embryoer. Er det noen av dere som har noen peiling på oddsene da? 2vs1 liksom? Eller er det kanskje bare et tegn på at ingen var optimale, så de setter like greit inn to med det samme..?

hm. Jeg leser her og der og lurer på alt og ingenting samtidig. Har fått god info og oppfølgning, syns jeg. Men ikke sagt noe til mine foreldre og jeg ivrer så etter å kunne overraske dem.

☀️ Håper dere har fine dager og husk å sette dere selv litt foran denne perioden! Heia oss!

Mener å huske at de sa 40% for at en fester seg, og 10% for at det blir tvillinger. (Et par år siden jeg fikk denne beskjeden, så mulig jeg husker feil.)

Anonymkode: 424ea...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdagen er her. Og de tre testene jeg tok på badet viste negativt alle sammen. Blodprøven er sendt til Riksen. Flere som har sagt jeg har en ørliten sjangs for å være gravid alikevel. Men jeg tror desverre de tar feil! 
Håper det går veien for dere <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nysjerrigpetra skrev:

Testdagen er her. Og de tre testene jeg tok på badet viste negativt alle sammen. Blodprøven er sendt til Riksen. Flere som har sagt jeg har en ørliten sjangs for å være gravid alikevel. Men jeg tror desverre de tar feil! 
Håper det går veien for dere <3 

Så utrolig kjedelig å høre. Krysser alt jeg har for at blodprøven viser motsatt for deg ❤️

 

Jeg tok også en test idag.. rugedag6.. negativt. Var bare så utrolig nysgjerrig.. hmm

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Marni32 skrev:

Hei dere,

Det var så fint å komme over denne tråden. April 2018 er jo her og nå og jeg er en av dere:-)

jeg og mannen min har prøvd naturlig i to år og hadde et IVF-forsøk i januar som ikke gikk veien. Syns hele forsøket var veldig overkommelig, men merket at jeg ble ganske nedfor/ut av meg rundt ventetiden og etter negativt svar.

så kom påsken, men nå er vi i gang med vårt første fryseforsøk. Fikk fire egg i fryseren etter første uttak.

i dag har jeg vært inne på Riksen og satt inn. Satte inn to embryoer. Er det noen av dere som har noen peiling på oddsene da? 2vs1 liksom? Eller er det kanskje bare et tegn på at ingen var optimale, så de setter like greit inn to med det samme..?

hm. Jeg leser her og der og lurer på alt og ingenting samtidig. Har fått god info og oppfølgning, syns jeg. Men ikke sagt noe til mine foreldre og jeg ivrer så etter å kunne overraske dem.

☀️ Håper dere har fine dager og husk å sette dere selv litt foran denne perioden! Heia oss!

Skjønner at det var tøfft å måtte vente mellom forsøkene. De sa til meg att de alltid fryser ned 2 og 2 og setter inn 2 (hvis begge overlever opptining). Det er fordi det er en lite mindre sjanse for at de fester når de vært fryst. Det var den beskjeden jeg fikk på Riksen. De må være optimale i utgangspunkte for å bli fryst ned. Har 3 strå med 6 egg på frys selv. Når de setter inn 2 er det selvfølgelig sjanse at det også blir tvillinger. Min kollega fikk tvillinger på siste fryseforsøk. Men sjansen er større at det kun blir ett.  

Ruger selv på første ferskforsøk dag 5 og blir sprø. Lutinusen er ikke morsom. Renner og renner. Har også fått mer bivirkninger. Uff, jeg prøver å holde meg i skinnet å ikke teste for tidig. Det er ikke vits. Men har selvfølgelig lyst. Vill jo vite NÅ!🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betta123 - skjønner godt at du testet men det er nok litt tidig. Vent i hvertfall til RD 11-12! Det kommer jeg forsøke gjøre og.😅

nysjerrigpetra - Åh! Krysser alt for at blodprøven er positiv!🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, nysjerrigpetra skrev:

Blodprøva var som forventa negativ! Lenge å vente til neste runde i uke 28!

Utrolig kjedelig! 

 

Jeg har eg litt rar situasjon. Kan dere hjelpe? Jeg tok en test på morgenurin igår rugedag9, da kom det en tynn svak svak positiv strek! Idag var den helt hvit igjen:-(  hva tenker dere om det? Kan jeg være gravid eller ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 10.35, Betta123 skrev:

Utrolig kjedelig! 

 

Jeg har eg litt rar situasjon. Kan dere hjelpe? Jeg tok en test på morgenurin igår rugedag9, da kom det en tynn svak svak positiv strek! Idag var den helt hvit igjen:-(  hva tenker dere om det? Kan jeg være gravid eller ikke..?

Kan være eggløsningssprøyta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nysjerrigpetra skrev:

Kan være eggløsningssprøyta? 

tviler på det.. jeg tok et par tester på rugedag 7-8 også og de var negative

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-04-27 den 21.09, nysjerrigpetra skrev:

Blodprøva var som forventa negativ! Lenge å vente til neste runde i uke 28!

Så utrolig trist.:( hva man må tåle for å gå igjennom dette. Vi er riktige krigere. Stor klem til deg. 💜

Endret av Tuvali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2018-04-28 den 10.35, Betta123 skrev:

Utrolig kjedelig! 

 

Jeg har eg litt rar situasjon. Kan dere hjelpe? Jeg tok en test på morgenurin igår rugedag9, da kom det en tynn svak svak positiv strek! Idag var den helt hvit igjen:-(  hva tenker dere om det? Kan jeg være gravid eller ikke..?

Hm, rart. Hvis det ikke er eggløsningssprøyten. Kan det være kjemisk graviditet? Att egget fester seg så vidt, men så slipper det igjen og kan produsere nok HCG til å vise positivt på graviditetstest. 

Når skal du ta blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tuvali skrev:

Hm, rart. Hvis det ikke er eggløsningssprøyten. Kan det være kjemisk graviditet? Att egget fester seg så vidt, men så slipper det igjen og kan produsere nok HCG til å vise positivt på graviditetstest. 

Når skal du ta blodprøve?

det var nok kjemisk ja.. negativ idag igjen..:( jeg er ikke satt opp til blodprøve kun hjemmetest. Mensen har enda ikke komt og er ikke antydning til den heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-05-01 den 12.02, Betta123 skrev:

det var nok kjemisk ja.. negativ idag igjen..:( jeg er ikke satt opp til blodprøve kun hjemmetest. Mensen har enda ikke komt og er ikke antydning til den heller

Det var leit å høre.😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...