Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Jeg kjenner at jeg blir så forbannet av konseptet strikking, for jeg skjønner virkelig ingenting av det, men har skikkelig lyst til å beherske det. Nå tenkte jeg at jeg skulle strikke et babyteppe, en enkel og grei firkant. Jeg forstod ingenting av oppskriftene, så jeg ser for meg at jeg bare må strikke litt sånn på måfå, finne en fin bredde, og så begynne å strikke oppover. Hvis jeg klarer å lære meg hvordan «vrang» lages, kan jeg visstnok lage perlestrikk, og det er jo egentlig pent nok. Det var bakgrunnen, nå kommer mitt rop om hjelp: - Hva heter garnet jeg skal lete etter? Det må være en slags ull for babyer. Jeg leste et sted at det ikke kunne være alpakka..? - Hvor mange garnnøster trenger jeg? - Hvilket nummer skal det stå på pinnene? - Burde pinnene henge sammen med et plastsnøre, eller være separate? - Hvis jeg skal prøve meg på en kant rundt teppet, som bare er standardstrikket sånn at det blir forskjell fra perlestrikken, hvordan løser jeg det? Strikker jeg en remse til slutt som jeg syr på, eller må jeg liksom starte og avslutte hver rad med standardstrikk og switche om til perlestrikk midt i? (Ble dette forståelig?) - Kan noen anbefale en nettside eller YouTube-video der jeg kan lære hvordan man starter opp et strikketøy (første rillen), teknikken man bruker for å holde garntråden på fingeren hele tiden istedenfor å slippe den og plukke opp igjen for hver gang, hvordan man lager vrang, hvordan man begynner på nytt garnnøste, og evt. andre ting jeg må kunne? Det finnes sikkert mye bra, problemet er jo at jeg ikke vet hva jeg skal søke på engang 🙄 Irriterende at det skal være så forbannet omstendelig å lage et lite teppe.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Drops / Garnstudio har gode videoer. De har også masse gratis oppskrifter på tepper, så se om du finner et du liker, så får du alle instruksjoner du trenger. Å «starte et strikketøy» heter å legge opp. Du finner også videoer for rett, vrang, perlestrikk, avfelling og annet du trenger for å strikke teppe på garnstudios sider, og kan se videoene du har behov for knyttet til hver oppskrift. Kant kan du enten lage ved at de første pinnene, kantmaskene og de siste pinnene strikkes i annet mønster enn resten, du kan plukke opp masker langs teppet og strikke kant til slutt, eller du kan hekle kant. Det er garnvalget som avgjør pinnestørrelse, det står anbefalt pinne på garnet. Du strikker på rundpinne, altså at pinnene henger sammen med en vaier. Anonymkode: cc875...993
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Det finnes babyull fra de fleste garnprodusenter. Kan også bruke tynn merinoull, for eksempel Klompelompe tynn merinoull fra Sandnes. Samme tykkelse som babyull. Alpakka er ikke anbefalt fordi det kan loe og barnet kan få lo i munnen. Vis du har en oppskrift med passende størrelse kan du finne antall nøster derfra. Pinnestørrelse velger du ut fra det som står på garnet, ofte 2,5 eller 3 på babyull. Velger du et tykkere garn kan du bruke større pinner og det går fortere å strikke. Du må ha rundpinne som du strikke frem og tilbake på, skal du bruke to separate pinner må de være veldig lange for at ikke teppet skal dette av pinnene. Det er best å lage kant med vanlig srikk først og sist, eller eventuelt hekle en kant om du kan hekle. Garnstudio har mye videoer som viser forskjellige teknikker. Lykke til Anonymkode: fd332...71c
Gjest Skrekkøgla Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 Jeg drive by blander meg inn. Som både produsent og bruker anbefaler jeg veldig varmt nøstbarn sitt teppe. (De har ett skråstrikket og ett som er rett opp og ned (hør ka eg har å si) 2 bunter garn, pinne fem og rillestrikk. Teppet blir stort, luftig og varmt, ulla er økologisk og teppet passer lenge. Hvis du er skeptisk- gå for drops baby merino. Superwash, mykt og godt. Pinne 3 ca.
Himmel og hav Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 (endret) Drops babymerino er et garn som er godt å strikke av og som det blir et mykt og kløfritt teppe av. Rundpinne nr. 3 passer, 4-5 nøster er nok. Om du legger opp 150 masker og strikker rett på begge sider til teppet er like langt som det er bredt, så har du et fint nyfødtteppe. Om du vil ha pen kant rundt, så vil jeg anbefale å hekle. Endret 22. februar 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Skrevet 22. februar 2018 Ha-ha-ha... det kaller jeg VILJE! Hadde du bodd i nærheten så skulle jeg gitt deg en strikkeinnføring en kveld bare for den innstillingen din! Det enkleste er å stikke innom en garnbutikk, der får du hjelp til å finne både mønster, garn, pinner, hvor mye garn osv.. Jeg vet det finnes et mønsterhefte med enkle mønster til baby, også tepper, tror det kom i fjor. Prøvde å søke det opp, men fant det ikke i farta (husker ikke produsent, men en av de store). Det finnes mange ulike typer garn du kan bruke, spør i butikken, enklere det. Hvis du ikke har strikket før så er det enkleste egentlig å bare strikke et teppe i rillestrikk. Da slipper du at det ruller seg i kantene og du slipper å tenke på annen teknikk enn å strikke rette masker. Så kan du heller gå for litt mer variasjon på neste teppe når du har fått det i fingrene Må innrømme at jeg måtte tenke lenge på hva du mente med pinner og plastsnøre Forstod til slutt at du mente rundpinne (som det kalles). Det er langt lettere å strikke på rundpinne, og heller strikke frem og tilbake på denne, enn å ha laaange separate pinner. Har du lange, rette pinner blir det veldig tungt for hendene dine, så det er ikke hensiktsmessig. Rundpinne gjør at du har mindre vekt på selve pinnen, ergo slipper du å få en senebetennelse på kjøpet Ellers finnes det strikkekurs mange steder, og strikkekafeer hvor man gjerne også kan få hjelp av de man blir kjent med. Med den innstillingen du har så kommer du til å bli en racer! Anonymkode: 88daf...3ac
amandine Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 Finn Vanjastrikk på YouTube. Ungdomsskolelærer og strikkedesigner er god kombinasjon.
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Drops / Garnstudio har gode videoer. De har også masse gratis oppskrifter på tepper, så se om du finner et du liker, så får du alle instruksjoner du trenger. Å «starte et strikketøy» heter å legge opp. Du finner også videoer for rett, vrang, perlestrikk, avfelling og annet du trenger for å strikke teppe på garnstudios sider, og kan se videoene du har behov for knyttet til hver oppskrift. Kant kan du enten lage ved at de første pinnene, kantmaskene og de siste pinnene strikkes i annet mønster enn resten, du kan plukke opp masker langs teppet og strikke kant til slutt, eller du kan hekle kant. Det er garnvalget som avgjør pinnestørrelse, det står anbefalt pinne på garnet. Du strikker på rundpinne, altså at pinnene henger sammen med en vaier. Anonymkode: cc875...993 Det hørtes helt fantastisk ut med instruksjonsvideoer til oppskriftene! Fint at det også finnes videoer for vrang og annet som trengs. Det hørtes litt vanskelig ut å lage kant, så der tror jeg at jeg må lære meg å hekle i stedet. Kan man hekle med samme type garn, eller funker det bare med bomull? Tror nok først og fremst jeg skal prøve å unngå oppskrift, men det var kjekt å vite om de videoene! Og så lærte du meg litt fagspråk
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes babyull fra de fleste garnprodusenter. Kan også bruke tynn merinoull, for eksempel Klompelompe tynn merinoull fra Sandnes. Samme tykkelse som babyull. Alpakka er ikke anbefalt fordi det kan loe og barnet kan få lo i munnen. Vis du har en oppskrift med passende størrelse kan du finne antall nøster derfra. Pinnestørrelse velger du ut fra det som står på garnet, ofte 2,5 eller 3 på babyull. Velger du et tykkere garn kan du bruke større pinner og det går fortere å strikke. Du må ha rundpinne som du strikke frem og tilbake på, skal du bruke to separate pinner må de være veldig lange for at ikke teppet skal dette av pinnene. Det er best å lage kant med vanlig srikk først og sist, eller eventuelt hekle en kant om du kan hekle. Garnstudio har mye videoer som viser forskjellige teknikker. Lykke til Anonymkode: fd332...71c Lo vil vi ikke ha, nei. Det hørtes kjekt ut med tykkere garn og raskere strikking, så det må jeg se om jeg får til! Godt poeng med at pinnene måtte vært kjempelange hvis de var separate, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på Takk!
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2018 28 minutter siden, Skrekkøgla skrev: Jeg drive by blander meg inn. Som både produsent og bruker anbefaler jeg veldig varmt nøstbarn sitt teppe. (De har ett skråstrikket og ett som er rett opp og ned (hør ka eg har å si) 2 bunter garn, pinne fem og rillestrikk. Teppet blir stort, luftig og varmt, ulla er økologisk og teppet passer lenge. Hvis du er skeptisk- gå for drops baby merino. Superwash, mykt og godt. Pinne 3 ca. Skal se på begge alternativer, takk for input! Det hørtes veldig lettvint ut, da. Spesielt det som er rett og og ned.
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2018 28 minutter siden, Himmel og hav skrev: Drops babymerino er et garn som er godt å strikke av og som det blir et mykt og kløfritt teppe av. Rundpinne nr. 3 passer, 4-5 nøster er nok. Om du legger opp 150 masker og strikker rett på begge sider til teppet er like langt som det er bredt, så har du et fint nyfødtteppe. Om du vil ha pen kant rundt, så vil jeg anbefale å hekle. Dette høres overkommelig ut! Da slipper jeg å sette meg inn i oppskrifter, og det å følge med på å følge dem. Men hva menes med å strikke rett "på begge sider"? Og er det forskjellige lengder på tråden mellom rundpinnene, eller trenger jeg ikke å tenke på det når jeg skal kjøpe pinner?
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha-ha-ha... det kaller jeg VILJE! Hadde du bodd i nærheten så skulle jeg gitt deg en strikkeinnføring en kveld bare for den innstillingen din! Det enkleste er å stikke innom en garnbutikk, der får du hjelp til å finne både mønster, garn, pinner, hvor mye garn osv.. Jeg vet det finnes et mønsterhefte med enkle mønster til baby, også tepper, tror det kom i fjor. Prøvde å søke det opp, men fant det ikke i farta (husker ikke produsent, men en av de store). Det finnes mange ulike typer garn du kan bruke, spør i butikken, enklere det. Hvis du ikke har strikket før så er det enkleste egentlig å bare strikke et teppe i rillestrikk. Da slipper du at det ruller seg i kantene og du slipper å tenke på annen teknikk enn å strikke rette masker. Så kan du heller gå for litt mer variasjon på neste teppe når du har fått det i fingrene Må innrømme at jeg måtte tenke lenge på hva du mente med pinner og plastsnøre Forstod til slutt at du mente rundpinne (som det kalles). Det er langt lettere å strikke på rundpinne, og heller strikke frem og tilbake på denne, enn å ha laaange separate pinner. Har du lange, rette pinner blir det veldig tungt for hendene dine, så det er ikke hensiktsmessig. Rundpinne gjør at du har mindre vekt på selve pinnen, ergo slipper du å få en senebetennelse på kjøpet Ellers finnes det strikkekurs mange steder, og strikkekafeer hvor man gjerne også kan få hjelp av de man blir kjent med. Med den innstillingen du har så kommer du til å bli en racer! Anonymkode: 88daf...3ac Det er nok ikke alle rundt meg som kaller staheten min "vilje"... Men jo, du har sikkert rett i at vanlig strikk er det letteste til å begynne med. Jeg kan jo prøve å lære meg å hekle en kant til å ha rundt, så vil det ikke se så amatørmessig og kjedelig ut Jeg blir litt flau nå når du sier det med pinner og plastsnøre, for nå som jeg har sett ordet "rundpinne" i denne tråden, så vet jeg jo at jeg har hørt det ordet før. Det er bare som om jeg mangler absolutt all lingo for strikking. Det er også det som gjør det så vanskelig å google etter starthjelp, for det virker som om strikking har et helt eget språk for absolutt alt. Vil nok aldri bli en racer, dessverre. Har ikke tålmodighet nok! Men hvis jeg kan strikke et teppe, og kanskje etter hvert et par klesplagg, så er det godt nok Takk for motivasjonsboost!
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2018 34 minutter siden, amandine skrev: Finn Vanjastrikk på YouTube. Ungdomsskolelærer og strikkedesigner er god kombinasjon. Supert! Takk! Akkurat sånt jeg trenger, og aller helst på norsk pga. dette fagspråket strikkingen tydeligvis har.
Mononoke Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 Dette fikser du lett! Når du har lært deg å strikke rett og vrangt, så kan du strikking. Da gjenstår bare øving (og masse feiling), og tålmodighet. Men jeg ville anbefalt deg å begynne på noe mindre, som ei lue for eksempel. Tepper og skjerf kan være drepen på strikkelysten. Men om du likevel vil strikke teppe, ville jeg gått for et garn du kan bruke litt større strikkepinner på. Da får du fortere et synlig resultat😊
Himmel og hav Skrevet 22. februar 2018 #15 Skrevet 22. februar 2018 30 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Dette høres overkommelig ut! Da slipper jeg å sette meg inn i oppskrifter, og det å følge med på å følge dem. Men hva menes med å strikke rett "på begge sider"? Og er det forskjellige lengder på tråden mellom rundpinnene, eller trenger jeg ikke å tenke på det når jeg skal kjøpe pinner? Ja det er det. 80 cm rundpinne er passe til et sånt prosjekt. Det jeg mener med å strikke rett på begge sider er at du strikker rettmasker hele pinnen, så snur du strikketøyet og strikker rett på "baksiden" også. Da får du et teppe i rillestrikk, sånn som dette. Striper er selvfølgelig valgfritt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #16 Skrevet 22. februar 2018 7 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Det er nok ikke alle rundt meg som kaller staheten min "vilje"... Men jo, du har sikkert rett i at vanlig strikk er det letteste til å begynne med. Jeg kan jo prøve å lære meg å hekle en kant til å ha rundt, så vil det ikke se så amatørmessig og kjedelig ut Jeg blir litt flau nå når du sier det med pinner og plastsnøre, for nå som jeg har sett ordet "rundpinne" i denne tråden, så vet jeg jo at jeg har hørt det ordet før. Det er bare som om jeg mangler absolutt all lingo for strikking. Det er også det som gjør det så vanskelig å google etter starthjelp, for det virker som om strikking har et helt eget språk for absolutt alt. Vil nok aldri bli en racer, dessverre. Har ikke tålmodighet nok! Men hvis jeg kan strikke et teppe, og kanskje etter hvert et par klesplagg, så er det godt nok Takk for motivasjonsboost! Ingen grunn til å bli flau fordi du ikke kan begrepene, det er jo et eget felt. Men med snøre og plastsnøre fikk jeg asossiasjoner til fiskesnøre, og dermed måtte jeg tenke meg lenge om Du spør en annen hva det betyr å strikke rett på begge sider. Selv om du strikker på en rundpinne, så kan du strikke frem og tilbake også på rundpinne. Dvs. du strikker ut omgangen, snur arbeidet, og så strikker du deg over arbeidet fra den siden. Ferdig med den omgangen snur du arbeidet igjen. Som du ville gjort om du strikket på lange pinner. Hvis du strikker rett på begge sider betyr det bare at du hele tiden strikker rette masker. Når du gjør det vil du få et rillemønster på teppet, her er et eksempel: https://www.epla.no/handlaget/produkter/889080/ Det teppet er tydeligvis lagt opp et alle maskene med det samme, og så bare strikket rett opp med rette masker på begge sider/ begge veier i arbeidet. Slike tepper kan også lages med å legge opp få masker og stå øke en maske i hver side av arbeidet, men det krever litt mer av deg til å begynne med. Hadde du gjort det så ville rillene gå diagonalt, som dette: https://www.tovefevang.no/2017/07/18/sommerhandarbeid-klutstrikk-strikket-fra-hjorne-til-hjorne-eller-et-teppe-til-amandaprosjektet/ Fordelen med rillestrikk er at det blir luftig og at kantene ikke krøller seg. Og ev. ujevnheter i strikkingen din vil heller ikke bli veldig tydelige på slik rillestrikk - ingen ulempe Som du ser på begge disse er det heklet kant på etterpå, og blir fint Her finner du instruksjonsvideoer: https://www.garnstudio.com/video.php?lang=no Her kan du gå inn på legg opp og fell av, strikketeknikker osv. Og du har også instruksjonsvideoer til hekling i samme link, til kanten på teppet, om du vil ha det. Ellers er det greit å ha fått med seg noen strikkeforkortelser, mange hefter man kjøper har en oversikt over forkortelsene som brukes, men ikke alle. F.eks. er m=maske, r=rett, vr=vrang, omg.=omgang. Anonymkode: 88daf...3ac
oslofrk Skrevet 22. februar 2018 #17 Skrevet 22. februar 2018 Hurra for max innsatsvilje! Jeg kaster meg inn i koret som roper:»dette fikser du!» og vil forøvrig anbefale pinner i bambus. Lettere å strikke med 😉👍
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2018 42 minutter siden, Mononoke skrev: Dette fikser du lett! Når du har lært deg å strikke rett og vrangt, så kan du strikking. Da gjenstår bare øving (og masse feiling), og tålmodighet. Men jeg ville anbefalt deg å begynne på noe mindre, som ei lue for eksempel. Tepper og skjerf kan være drepen på strikkelysten. Men om du likevel vil strikke teppe, ville jeg gått for et garn du kan bruke litt større strikkepinner på. Da får du fortere et synlig resultat😊 Lue må jo være fryktelig vanskelig 😬 Jeg ser på dette teppet som en forstørret utgave av grytelappen fra håndarbeid i 5. klasse (for jeg tror nemlig det het det da, det het i alle fall ikke kunst og håndverk). Vet du om garn jeg kan bruke større pinner på?
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #19 Skrevet 22. februar 2018 45 minutter siden, Himmel og hav skrev: Ja det er det. 80 cm rundpinne er passe til et sånt prosjekt. Det jeg mener med å strikke rett på begge sider er at du strikker rettmasker hele pinnen, så snur du strikketøyet og strikker rett på "baksiden" også. Da får du et teppe i rillestrikk, sånn som dette. Striper er selvfølgelig valgfritt. Da tror jeg at jeg skjønner. Begynte nesten å lure på om det ville bli dobbelt 😕 Takk for bilde, kjekt å se hvordan det blir seende ut! 😀
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #20 Skrevet 22. februar 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen grunn til å bli flau fordi du ikke kan begrepene, det er jo et eget felt. Men med snøre og plastsnøre fikk jeg asossiasjoner til fiskesnøre, og dermed måtte jeg tenke meg lenge om Du spør en annen hva det betyr å strikke rett på begge sider. Selv om du strikker på en rundpinne, så kan du strikke frem og tilbake også på rundpinne. Dvs. du strikker ut omgangen, snur arbeidet, og så strikker du deg over arbeidet fra den siden. Ferdig med den omgangen snur du arbeidet igjen. Som du ville gjort om du strikket på lange pinner. Hvis du strikker rett på begge sider betyr det bare at du hele tiden strikker rette masker. Når du gjør det vil du få et rillemønster på teppet, her er et eksempel: https://www.epla.no/handlaget/produkter/889080/ Det teppet er tydeligvis lagt opp et alle maskene med det samme, og så bare strikket rett opp med rette masker på begge sider/ begge veier i arbeidet. Slike tepper kan også lages med å legge opp få masker og stå øke en maske i hver side av arbeidet, men det krever litt mer av deg til å begynne med. Hadde du gjort det så ville rillene gå diagonalt, som dette: https://www.tovefevang.no/2017/07/18/sommerhandarbeid-klutstrikk-strikket-fra-hjorne-til-hjorne-eller-et-teppe-til-amandaprosjektet/ Fordelen med rillestrikk er at det blir luftig og at kantene ikke krøller seg. Og ev. ujevnheter i strikkingen din vil heller ikke bli veldig tydelige på slik rillestrikk - ingen ulempe Som du ser på begge disse er det heklet kant på etterpå, og blir fint Her finner du instruksjonsvideoer: https://www.garnstudio.com/video.php?lang=no Her kan du gå inn på legg opp og fell av, strikketeknikker osv. Og du har også instruksjonsvideoer til hekling i samme link, til kanten på teppet, om du vil ha det. Ellers er det greit å ha fått med seg noen strikkeforkortelser, mange hefter man kjøper har en oversikt over forkortelsene som brukes, men ikke alle. F.eks. er m=maske, r=rett, vr=vrang, omg.=omgang. Anonymkode: 88daf...3ac Jeg ser jo at en strikkekveld hos deg hadde gjort susen, du er flink til å lære bort og forklare 😊 Jeg liker faktisk ikke ting som er diagonale - flaks, så slipper jeg å lære det! Det høres kjekt ut at det blir mykt og luftig, jeg tenkte faktisk litt på at perlestrikk kunne bli ubehagelig å ligge på for en liten kropp på 3-4 kg. Tror jeg går og kjøper garn i morgen allerede. Nå kjennes det faktisk ut som jeg kanskje kan klare det 🏆
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #21 Skrevet 22. februar 2018 50 minutter siden, oslofrk skrev: Hurra for max innsatsvilje! Jeg kaster meg inn i koret som roper:»dette fikser du!» og vil forøvrig anbefale pinner i bambus. Lettere å strikke med 😉👍 Haha, herlig! Takk! 😀 Bambus it is. Alt som kan gjøre det lettere og kjappere! 😁
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #22 Skrevet 22. februar 2018 1 minutt siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg ser jo at en strikkekveld hos deg hadde gjort susen, du er flink til å lære bort og forklare 😊 Jeg liker faktisk ikke ting som er diagonale - flaks, så slipper jeg å lære det! Det høres kjekt ut at det blir mykt og luftig, jeg tenkte faktisk litt på at perlestrikk kunne bli ubehagelig å ligge på for en liten kropp på 3-4 kg. Tror jeg går og kjøper garn i morgen allerede. Nå kjennes det faktisk ut som jeg kanskje kan klare det 🏆 Perlestrikk blir mykt nok det også, men lurt å begynne med rillestrikk, det går mye raskere inntil du blir sikrere på hva du gjør, og det tror jeg blir mer motiverende. Feil kan også bli tydeligere på perlestrikk enn rillestrikk. Men perlestrikk kan bli veldig fint, så verdt å ta et forsøk på det etterhvert. Kjøp deg garn og kast deg over pinnene i helgen Du greier det. Det er jo bare å spørre her også, mange flinke strikkedamer på forumet! Og skulle du havne der at du mot formodning skjærer tenner i frustrasjon, og bor veldig sentralt på østlandet så får du heller skrike ut, så kan jeg sende deg en pm om en ev. strikkekveld. Lykke til med teppet Anonymkode: 88daf...3ac
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #23 Skrevet 22. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Perlestrikk blir mykt nok det også, men lurt å begynne med rillestrikk, det går mye raskere inntil du blir sikrere på hva du gjør, og det tror jeg blir mer motiverende. Feil kan også bli tydeligere på perlestrikk enn rillestrikk. Men perlestrikk kan bli veldig fint, så verdt å ta et forsøk på det etterhvert. Kjøp deg garn og kast deg over pinnene i helgen Du greier det. Det er jo bare å spørre her også, mange flinke strikkedamer på forumet! Og skulle du havne der at du mot formodning skjærer tenner i frustrasjon, og bor veldig sentralt på østlandet så får du heller skrike ut, så kan jeg sende deg en pm om en ev. strikkekveld. Lykke til med teppet Anonymkode: 88daf...3ac Hehe, godt å vite! 😁 Ja, det vil nok i det minste dukke opp noen spørsmål. Blir gøy å komme i gang, håper jeg i alle fall!
oslofrk Skrevet 2. mars 2018 #24 Skrevet 2. mars 2018 Hvordan går det med strikkinga? Hilsen fan-klubben 😜
Superdolly Skrevet 3. mars 2018 #25 Skrevet 3. mars 2018 Nå snublet jeg også over denne tråden. Hvordan går det med strikkeprosjektet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå