Gå til innhold

Irritabel tarm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, gale damen skrev:

Å endre kosthold basert på hva som har virket for noen andre er fullkomment idiotisk i denne situasjonen. At du mener at han bør endre kosthold fordi du mener han har IBS definerer deg som høns. Å ikke utelukke alvorlig sykdom, men søke råd på et forum bestående av folk som i beste fall har dårlig til middels kunnskap om ernæring er ikke veien å gå.

Du må ha en vanvittig dårlig leseforståelse. Ingen her skriver han har ibd/IBS men at å kutte ned på en del grønnsaker (som HI skrev han spiste mye av) kan lette symptomene. Å få en eventuelt lettere hverdag med mindre plager i påvente av legetime, ødelegger ikke muligheten for å finne årsaken hos legen. Snarere tvert imot kan den gjøre den raskere da pasienten kan videreformidle til lege om diett fungerer eller ei. Normalt ville legen prøvd ur dette først uten videre ufredning og da kan det være greit å være i forkjøpet. 

Du har tydeligvis null peiling på low fodmap dietten som tror dette er en ekskluderingsdiett som må gjøres i samråd med lege. Fra hva jeg har lest så langt i dette innlegget så er det du som er høna her. 

Greit nok å anbefale HI å gå til legen (som hun skriver allerede i HI at de skal) men å kalle alle som har svart henne i beste mening for en gjeng med høns sier en hel del om deg. Ønsker du å uttrykke at hun ikke skal ta til seg noen av rådene her inne så kan det uttrykkes på en annen og bedre måte. 

Anonymkode: 96660...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14/02/2018 den 12.39, Anonym bruker skrev:

Du må ha en vanvittig dårlig leseforståelse. Ingen her skriver han har ibd/IBS men at å kutte ned på en del grønnsaker (som HI skrev han spiste mye av) kan lette symptomene. Å få en eventuelt lettere hverdag med mindre plager i påvente av legetime, ødelegger ikke muligheten for å finne årsaken hos legen. Snarere tvert imot kan den gjøre den raskere da pasienten kan videreformidle til lege om diett fungerer eller ei. Normalt ville legen prøvd ur dette først uten videre ufredning og da kan det være greit å være i forkjøpet. 

Du har tydeligvis null peiling på low fodmap dietten som tror dette er en ekskluderingsdiett som må gjøres i samråd med lege. Fra hva jeg har lest så langt i dette innlegget så er det du som er høna her. 

Greit nok å anbefale HI å gå til legen (som hun skriver allerede i HI at de skal) men å kalle alle som har svart henne i beste mening for en gjeng med høns sier en hel del om deg. Ønsker du å uttrykke at hun ikke skal ta til seg noen av rådene her inne så kan det uttrykkes på en annen og bedre måte. 

Anonymkode: 96660...66c

Jeg kan ikke se at jeg har påstått noe sted at det er en ekskluderingsdiett. IBS er en ekskluderingsdiagnose. Det er flere forslag i tråden, og foodmaps, probiotika og hva som har virket for en haug med andre mennesker. 

All den tid ingen av dere vet hva som faktisk er galt, men likevel tar på dere å foreskrive dietter av ymse slag, gjør dere til høns, jo. Det er ingen som sier at low foodmap ikke er bra, ei heller at det ikke kan lette symptomene. Det jeg sier er at dette forumet IKKE består av mennesker som har særlig snøring på kost og ernæring, og at det derfor ikke er vettugt å gjøre som dibhønsa sier uten å konsultere en lege først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...