Gå til innhold

Flytting med barn (alenemor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at man skal varsle den andre forelderen 3 mnd før flytting og ved evt uenighet må den som vil flytte begjære mekling. 

Men det står ikke mer detaljert. Jeg bor i Bodø, og jeg skjønner at jeg må varsle dersom jeg skal flytte til Oslo eller lignende. 

Men saken er den at jeg og barnas far bor 10 min unna hverandre med bil. Jeg skal flytte 5 min unna der jeg bor nå, så det vil bli ca 5 min for far å kjøre å hente barna bed samvær. 

Må dette meldes 3 mnd i forveien? Eller er det snakk om flytting over lengre avstand? Hvem kontakter jeg for å få et 100% riktig svar?

Anonymkode: 6edcc...39e

Skrevet

Du må varsle hvis du skal flytte ut av kommunen/bytte by innen 3 mnd før flytting, fordi at hvisflyrting gjør gjeldende samværsavtale umulig, må man mekle ihht ny situasjon. Du kan sikkert melde flytting også ved flytting inne så kort radius for å være på sikre siden. Men 3 mnd regelen er altså mest aktuell i situasjoner hvor man flytter til en annen by, slik at man kan mekle seg frem til ny samværsavtale, feks fra annenhver helg til en helg i mnd og dele på togturen etc. 

Anonymkode: 8e584...414

Skrevet

Slik jeg har forstått det gjelder det hvis du skal flytte så langt at det vanskeliggjør samvær.

Anonymkode: 4bd93...1e2

Skrevet

Er det ikke 6 uker?

Anonymkode: 0b836...adb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke 6 uker?

Anonymkode: 0b836...adb

Det er endret fra 01.01.2018

Anonymkode: 0470e...6a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...