Gå til innhold

Før eller senere må de dele rom. Når er det best å flytte babyen inn til toåringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke ideelt, men det er nå en gang sånn. De må nok dele rom en tid fremover. 

2,5 åringen sover i vanlig seng på eget rom. Hun sover alltid godt, og natten gjennom. Sover også forholdsvis tungt. 

Babyen, som snart ikke er baby lenger, sover enda i sprinkelseng på vårt rom. Hun blir 1 år i slutten av feb. Hun sov natten gjennom før, men etter en sykdomsperiode sover hun nå veldig lett, og våker ofte. Kan holde det gående lenge før hun sovner igjen! Jeg har ofte lurt på om det kommer av at hun egentlig blir forstyrret av oss. Hun kunne nok absolutt trengt eget rom for lenge siden. Jeg ammer ikke på nettene. 

Jeg tenker og grubler. Noen gode råd/erfaringer? Bare å hoppe i det først som sist? 

Anonymkode: d3fcc...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre hun vekker deg enn søsteren sin tenker jeg. 

Jeg hadde yngste i sprinkelseng på vårt rom til hun var over 2 år 

Anonymkode: 04c87...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre hun vekker deg enn søsteren sin tenker jeg. 

Jeg hadde yngste i sprinkelseng på vårt rom til hun var over 2 år 

Anonymkode: 04c87...881

Takk for svar. 

Jeg er selvsagt helt enig! Dumt av meg å formulere meg slik i hovedinnlegget. Ser at jeg kanskje ikke ser ut til å bry meg om toåringen og søvnen 😜

Håpet mitt var at forandringen kanskje får babyen til å snu, og begynner å sove igjen. Men ingen her kan jo vite. Bare morsomt å høre andres erfaringer. 

Jeg mistenker at hun våkner fordi at hun VET at vi er her.

Hører gjerne fra flere 👍🏼

Anonymkode: d3fcc...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre var straks r og straks 1 år da de flyttet sammen. Og noe tull i staten var det. Men de deler fortsatt rom nå 5 og 7 år gamle 

Anonymkode: 5b24a...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet babyen inn da han var åtte måneder. Sov fint om natta da. Eldste var 2 år og 7 måneder. Den største utfordringen var at eldste tulla med minstemann. De hadde en jævla fest hver kveld i flere uker. Det krevde tålmodighet, men det gikk seg til. De deler fortsatt rom, fem år senere.

Anonymkode: 201dc...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å flytte hun på 2,5 år inn til dere for en periode, stabiliesere søvnen til minste for så å flytte eldste over når alt er greit?

Anonymkode: 25e5b...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg ville prøvd, går det ikke så går det ikke. Da er det bare å flytte tilbake og vente 😊

Anonymkode: 6a5be...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet minste inn til storesøster da minste var et drøyt år. Da de delte rom, la vi minstemann først, og storesøster gikk inn på soverommet etter at mini hadde sovnet. Dere kan jo bare prøve. Vee ikke hvordan det går, før dere har prøvd.

Anonymkode: 4aa73...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...