Gå til innhold

Oppdragelse av andres barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Er det noe som man er så uenig om så får man heller be om et møte med lærer tenker Jeg, så lærer man ungen sin ikke bare at det er ok å være uenig, men også en ok måte å håndtere det på.

Anonymkode: d64fd...a58

Sladre hjemme...? Det er neppe løsningen midt i en situasjon. Man må faktisk lære å ta ansvar i øyeblikket også.

Anonymkode: 1589e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Hvis de er frustrerte skal de ha ord for å uttrykke det»?  Jeg vil jo si at å uttrykke frustrasjon på en fungerende måte er «Når du snakker til meg på denne måten føler jeg meg ikke hørt eller respektert», ikke « Faen i helvetes fitteførkje, du hører faen ikke på hva eg sier, di jævla sugge».

Og når tenker du de skal bruke banningen? På skolen, på jobb, blant venners hjem osv osv?

Selv ville jeg unngått at mine barn hang sammen med noen som bannet som en del av hverdagsspråket

 

Anonymkode: 7c324...95f

Tror vel de fleste i tråden skjønner forskjellen på banning og sjikane? 

Anonymkode: 1589e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror vel de fleste i tråden skjønner forskjellen på banning og sjikane? 

Anonymkode: 1589e...3c9

Opplys meg gjerne, siden jeg ikke banner selv. I hvilke normale samtaler er det passende å banne,da? Jeg har ikke noe å sammenligne med, da jeg opplever at de andre som ikke klarer å føre en samtale uten jævla og faen henger sammen på togstasjonen mens de drikker fra brune papirposer, og de henger jeg lite med.

Anonymkode: 7c324...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig sarte mumlende og forsiktige barn trenger å oppmuntres til å bruke stemmen og si i fra. Mine to ser ut til å inneha disse egenskapene alt. 

Ang roping fra rom til rom aksepteres ikke, annet enn «kom å spis», «kan du hjelpe meg med...»

Å ignorere beskjed fra læreren? Kan jeg få eksempel på hva som kan ignoreres? Jeg synes det er fint å lære barn å tenke selv og stille spørsmål ved ting som blir sagt, men læreren er sjefen da. De har godt av å lære at noen ganger ber sjefen deg gjøre kjedelige, ikke relevante ting. Hvordan skal de ellers klare seg i arbeidslivet?

Min første tanke er at dine barn er barn jeg helst ikke vil mine skal ta etter. Du sier de er godt likt. Jeg håper det er sant, og at du ikke er blitt blind på din egne unike måte å oppdra på og bare ser at dine barn er fantastiske barn.

Jeg ønsker ikke at du skal sette dine ideer i mine barns hode så svaret må bli nei, det er ikke OK å oppdra andres barn. 

Anonymkode: d69a2...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal iallefall ikke begynne å oppdra andres barn. Jeg hadde blitt ganske irritert om du hadde lært 7 åringen her at det var ok å banne, ignorere lærerens beskjeder og rope i hytt og pine..

Her kan han mange stygge ord, men får ikke bruke de og gjør ikke det heller. Han skal gjøre som læreren sier, selv om noen oppgaver kjedelige og teite, sånn er livet, ikke alt er like kult eller interessant hele tiden. Det er lov å si hvordan man har det og ha meninger om ting, men han får ikke ignorere oppgaver fordi han ikke liker de.

Jeg vil jo tro de aller fleste her inne lærer ungene å si i fra hvis noe er ugreit, lærer å diskutere og argumentere men det skal ikke bli sånn at 7 åringer oppfører seg som 17 åringer. Jeg hadde fått sjokk om en liten unge diskuterte høylytt med meg med det ene banneordet etter det andre.

Anonymkode: adb33...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Opplys meg gjerne, siden jeg ikke banner selv. I hvilke normale samtaler er det passende å banne,da? Jeg har ikke noe å sammenligne med, da jeg opplever at de andre som ikke klarer å føre en samtale uten jævla og faen henger sammen på togstasjonen mens de drikker fra brune papirposer, og de henger jeg lite med.

Anonymkode: 7c324...95f

Men leseforståelsen er ellers grei...? Hvor står det at dette handler om noen som "ikke klarer å føre en samtale uten"? 

Å sette inn adekvate ord på rette steder er vel det HI snakker om. Ikke å gripe til samme ord hver gang.

Anonymkode: 1589e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde fått sjokk om en liten unge diskuterte høylytt med meg med det ene banneordet etter det andre.

Anonymkode: adb33...548

Det hadde sikkert HI også, siden det ikke er noe sånt hun beskriver i hovedinnlegget. 

Anonymkode: 1589e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...