Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og som sagt flere ganger, så hadde ikke jeg benyttet meg av den hytten.

Anonymkode: ba9c9...ba2

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, sug lut skrev:

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Hvis de tre familiene velger å ta ego-trikken, så er de nødt til å kjøpe ut den siste personen som ikke får brukt hytta.

Anonymkode: 8882d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville aldri ha gjort det mot min hund med mindre den hadde vært vant til å være ute og ikke en del av familien!

Anonymkode: ba9c9...ba2

Men ditt søsken kan du stenge ute fra både hytta og fellesskapet, spiller ingen rolle bare Fido får ligge i soffan? Synes det er helt skummelt hvor tussete hundeeiere har blitt. Ja, det er forståelig at du er glad i hunden din og ønsker å ha den med på hytta, men når dette er en hytte dere har fått på deling (dere er utrolig heldige som har FÅTT EN HYTTE!!!)og den ene av dere blir syk hvis du tar med hunden dit så må du jo forstå at du ikke kan ta den med, hensyn til andre mennesker og helse går selvsagt foran hunden din!!! Om du ikke vil skaffe pass til hunden din så ditt søsken også kan bruke hytta så er det ditt problem og jeg håper foreldrene dine setter deg litt på plass og støtter ditt stakkars søsken så vedkommende ikke blir utestengt fra familiehytta.

Anonymkode: 89c00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sug lut skrev:

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Er det "ego" å slippe å bli syk...? Merkelig logikk. 

HI, de som har hund burde sette den i pensjon hos noen hvis de skal bruke hytta. Det er ikke rett å gjøre andre syke.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeallergi er svært vanlig, og det er sjelden veldig alvorlig. I hvertfall i en slik grad at det fører til konflikt og splittelse i en storfamilie.

Så denne problemstillingen tror jeg er noe konstruert, for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk bare en løsning på problemet, nemlig at disse søskenene ikke deler hytte. Begge sider har nemlig solide poenger, ingen av dem kan nyte hytta uten å ekskludere andre.

Jeg hadde foreslått at hytta selges og at de tre med hund bruker sine andeler på å kjøpe en hytte sammen. 

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke alle som har hundevakter som står i kø for å passe, eller har råd til å ha hunden på kennel støtt og stadig da

Anonymkode: 03606...1b8

Nei, og da må man jo bare få ta den med og så må allergikeren la være å dra på hytta. Hun kan betale for egen hytte når hun er så teit at hun har valgt å være allergisk !

Anonymkode: 89c00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ditt søsken kan du stenge ute fra både hytta og fellesskapet, spiller ingen rolle bare Fido får ligge i soffan? Synes det er helt skummelt hvor tussete hundeeiere har blitt. Ja, det er forståelig at du er glad i hunden din og ønsker å ha den med på hytta, men når dette er en hytte dere har fått på deling (dere er utrolig heldige som har FÅTT EN HYTTE!!!)og den ene av dere blir syk hvis du tar med hunden dit så må du jo forstå at du ikke kan ta den med, hensyn til andre mennesker og helse går selvsagt foran hunden din!!! Om du ikke vil skaffe pass til hunden din så ditt søsken også kan bruke hytta så er det ditt problem og jeg håper foreldrene dine setter deg litt på plass og støtter ditt stakkars søsken så vedkommende ikke blir utestengt fra familiehytta.

Anonymkode: 89c00...f6b

Er du blind? Har skrevet mange ganger at jeg hadde valgt å ikke bruke hytten! 

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og da må man jo bare få ta den med og så må allergikeren la være å dra på hytta. Hun kan betale for egen hytte når hun er så teit at hun har valgt å være allergisk !

Anonymkode: 89c00...f6b

Saklig😂 Og her i tråden er det hundefolkene som er sprø?🤔

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og da må man jo bare få ta den med og så må allergikeren la være å dra på hytta. Hun kan betale for egen hytte når hun er så teit at hun har valgt å være allergisk !

Anonymkode: 89c00...f6b

Oida, snakk om å legge litt vel mye i det jeg skrev

Anonymkode: 03606...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Ego-trikk? Er du helt seriøs? 

Jeg har kun en søster. Har mistet mange i familien de siste årene. For meg ville det vært helt utenkelig å eksludere egen kjøtt og blod. Ville hatt en sterk bismak om jeg satt på hytta og min søster måtte være alene fordi jeg valgte noe annet (en hund) foran. Eier du ingen lojalitet? Veldig glad jeg ikke er i din familie. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Allergikeren har også all mulig frihet til å bruke hytta. Men av private grunner - sykdom er privat - så er ikke det mulig. Det er vedkommendes private problem, faktisk.

Hvis en av de andre søsknene havnet i rullestol og hytta ikke hadde rullestoltilgang, måtte den da selges fordi den ikke lenger var tilgjengelig for alle søsknene?

😳

De hadde kanskje kunnet stilt på en dugnad for å få støpt en rampe? 

Det har noe med tankegangen som skurrer her. En familie er gjerne et sted man hjelper hverandre, fikser ting sammen, fordi man er glade i hverandre? 

En annen ting med familie er jo at en har blitt samkjørt siden fødsel, det er skjeldent de store verdi debatter kommer opp. Det må det vel oftes bære inngifte som står for. 

For noen flotte generøse foreldre og besteforeldre, en slik gest viser at de setter familiefellesskap og likebehandling høyt. Tenker de finner en god løsning på problemet.

Anonymkode: 9f96d...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Så nå er det egoistisk å være allergisk?

 

Anonymkode: 38d72...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hjertefru skrev:

Hundeallergi er svært vanlig, og det er sjelden veldig alvorlig. I hvertfall i en slik grad at det fører til konflikt og splittelse i en storfamilie.

Så denne problemstillingen tror jeg er noe konstruert, for å være ærlig.

Jeg tror du har rett. Dette startet som en trolletråd.

Allikevel er det fasinerende å se hvor høyt noen setter hundene sine. Det er nesten litt sykelig.

Anonymkode: 38d72...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Og det gjelder nok svært mange hundeeiere. Da er vi der at potensielt tre familier ikke bruker hytta fordi ett menneske har allergi i familie nr fire. Å være allergisk gir altså ikke frikort på ego-trikken.

Å eie hund gir ikke frikort på ego-trikken, men det gir frikort på kjerring-toget. Åpenbart. 

Hadde jeg kjøpt hytte til mine barn, hadde den vært for alle mine barn. Hundeeiende barn hadde ikke hatt vetorett, selv om de var i flertall. 

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nå er det egoistisk å være allergisk?

 

Anonymkode: 38d72...59e

Det er egoistisk å forvente at det er andres problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjertefru skrev:

Hundeallergi er svært vanlig, og det er sjelden veldig alvorlig. I hvertfall i en slik grad at det fører til konflikt og splittelse i en storfamilie.

Så denne problemstillingen tror jeg er noe konstruert, for å være ærlig.

Hjemme hos oss er det sånn. Sønnen min er kjempeallergisk. Kan ikke sitte ved siden av noen som har hund på skolen, må medisineres i forkant og underveis om han er på korte besøk hos noen med hund.

Min far hadde hatt besøk av en hund en mnd før vi var der, og selv etter vask reagerte han med en gang vi kom.

Det skjærer meg i hjertet å se hvor ille det kan være og hvor lei seg han er over det, hvordan øynene klistrer seg igjen med store lilla flekker, hvordan pusten surkler og høy feber. 

Bare tanken på at våre søsken hadde sittet på en hytte med hver sin pelsdott og med viten og vilje ekskludert en som uforskyldt hadde blitt så syk er det glade vanvidd i mine øyne. 

Da hadde de ikke hatt et familiemedlem i meg, selv etter at Fido hadde reist til de evige jaktmarker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Det er egoistisk å forvente at det er andres problem. 

Det er mye mer egoistisk å forurense et sted der den syke også kunne ha hatt det fint. 

Hunder har pels, de trenger ikke være i hytta. De klarer fint å sove ute de 5 helgene i året man er på hytta.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sug lut skrev:

Det er egoistisk å forvente at det er andres problem. 

Og det er toppen av navlebeskuelse å tro at et flertall trumfer eiernes ønsker. 

Du er jo den aller mest slitsomme mennesketypen som finnes; hundeeier som behandler hunder som mennesker og med så store skylapper at du har tunnelsyn og som tror hele verden skal ta hensyn til deg og bikkjene dine. Snakk om egotripp.

 

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Twintipp skrev:

Hjemme hos oss er det sånn. Sønnen min er kjempeallergisk. Kan ikke sitte ved siden av noen som har hund på skolen, må medisineres i forkant og underveis om han er på korte besøk hos noen med hund.

Min far hadde hatt besøk av en hund en mnd før vi var der, og selv etter vask reagerte han med en gang vi kom.

Det skjærer meg i hjertet å se hvor ille det kan være og hvor lei seg han er over det, hvordan øynene klistrer seg igjen med store lilla flekker, hvordan pusten surkler og høy feber. 

Bare tanken på at våre søsken hadde sittet på en hytte med hver sin pelsdott og med viten og vilje ekskludert en som uforskyldt hadde blitt så syk er det glade vanvidd i mine øyne. 

Da hadde de ikke hatt et familiemedlem i meg, selv etter at Fido hadde reist til de evige jaktmarker!

 

Er så enig med deg. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sug lut skrev:

Det er egoistisk å forvente at det er andres problem. 

En familie står sammen. Ellers er det ingen familie. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sug lut skrev:

Det er jo bare latterlig at av fire familier - la oss si seksten mennesker - så skal tolv måtte kupere sin ferie fordi ett menneske i én familie er allergisk. Beklager, avvikerne styrer ikke verden.

I kranglehumør i dag ser jeg.

Alle er i sin fulle rett til å bruke hytten og kan bruke den, men ikke på en slik måte at deres bruk vil medføre sykdom eller skade hos de andre.

De med hund har et valg, de kan velge å ordne hundepass og bruke hytten, akkurat som de måtte ha gjort dersom de skulle på ferie en god del andre steder. Eller de kan furte og avstå fra å bruke den siden de ikke får ha med seg hunden sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Winterlady. skrev:

I kranglehumør i dag ser jeg.

Alle er i sin fulle rett til å bruke hytten og kan bruke den, men ikke på en slik måte at deres bruk vil medføre sykdom eller skade hos de andre.

De med hund har et valg, de kan velge å ordne hundepass og bruke hytten, akkurat som de måtte ha gjort dersom de skulle på ferie en god del andre steder. Eller de kan furte og avstå fra å bruke den siden de ikke får ha med seg hunden sin.

 

Allergikeren trumfer ikke alt. Og hvis allergikeren faktisk er klar til å trumfe alt på bekostning av alle andres ferie så er ikke det et søsken jeg vil ha uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser faktisk bare en løsning på problemet, nemlig at disse søskenene ikke deler hytte. Begge sider har nemlig solide poenger, ingen av dem kan nyte hytta uten å ekskludere andre.

Jeg hadde foreslått at hytta selges og at de tre med hund bruker sine andeler på å kjøpe en hytte sammen. 

Anonymkode: f527d...d56

Ingen blir ekskludert, en hund er ikke et menneske. Det er tillatt å nekte hunder adgang til butikker, ordinære hotellrom, togkupeer osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Allergikeren trumfer ikke alt. Og hvis allergikeren faktisk er klar til å trumfe alt på bekostning av alle andres ferie så er ikke det et søsken jeg vil ha uansett.

Morsom du. Gjetter på at du startet tråden i utgangspunktet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...