Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La oss si at det her er 4 familier med to voksne og to barn i hver familie. Familie 1 til 3 har hund, familie 4 består av en allergisk person. 

Min løsning blir at for familie 1-3 reiser en voksen og begge barna på hytta, mens den andre voksne blir hjemme med hunden. De voksne bytter på hvem som blir hjemme og hvem som reiser på hytta. På denne måten kan alle bruke hytta. (Men nå kommer det selvfølgelig argumenter om at hele familien må være samlet....)

Anonymkode: 70044...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da kommer du jo bare når det er fint vær og ok temperaturer, da. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Hm? Med mindre det er snøstorm (og da drar vi ikke på hytta uansett) så er vi ute, snø og regn har aldri skada noen.

Anonymkode: 95f71...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hjertefru skrev:

Det gjør man selvfølgelig ikke, hvis da ikke den hyperallergiske er en del av husstanden.

Rareste tråden jeg har lest på lenge. Opp-ned landet DIB. Og det kommer fra meg som er over gjennomsnittet opptatt av gode familieforhold og bare sånn halvveis interessert i hunden i huset.

Dessuten er jeg snart 50 og har aldri hørt om dødelig anafylaktisk reaksjon på hund. Fint hvis noen kan dokumentere hvis det har skjedd.

Ser at flere i tråden argumenterer for at det bare er å kvitte seg med bikkja(avlive/omplassere?). Hunder er ikke viktigere enn mennesker bla bla. Og det er jo sant.

Men tenker dere ikke på at det er et stort inngrep i livene til fex barn i de tre andre familiene å "kvitte seg" med hunden. Greit at dere hater hunder, men kan dere ha såpass empati at dere kan sette dere inn i at det vil bli en sorg/traume for barna fex? Det er sant som min kloke mor sa: De som ikke liker dyr liker heller ikke mennesker.

Til opplysning har jeg vært syk i snart to uker på grunn av at jeg hilste på en hund, jeg har hatt undertrykk på 130 hos legen og har store smerter både i hjertet og hele kroppen på grunn av hevelse. Du kan så absolutt få anafylaktisk sjokk av hund! Du er mildt sagt uviten om du ikke vet at så og si hva som helst kan forårsake anafylaktisk sjokk.

Selv slapp jeg unna med blodtrykksfall,m og frostanfall, skjelvinger, store hevelser, farlig høy puls, nesten-besvimelse og ekstrem svimmelhet, og å være sengeliggende i 7 dager, og bare i fullstendig elendig form i de neste 7 dagene (lenger har jeg ikke kommet så vet ikke hvor lang tid det tar før jeg blir meg selv igjen). Fortsatt hoven. Klarer ikke gå opp en trapp engang. Gått på en kraftig kur/medisin, pluss 3 andre medisiner for å få bukt med dette her. Klør også... 

Men det skal man selvsagt gå gjennom (og enda verre neste gang) fordi søsken nå ha med bikkje på hytta? Eller kaniner eller hva.. velg og vrak.. 

Anonymkode: d3312...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig enkelt. Jeg har en livsstil som ikke er forenelig med å være sammen med mitt søsken hvis min søster hadde vært allergisk og da hadde vi ikke feriert sammen, vi hadde ikke dratt på hytteturer sammen, og vi hadde nok kun sett hverandre i bursdager og familieselskap. Det er ikke slik at blodsbånd trumfer hvordan jeg ønsker å leve mitt liv.

Anonymkode: 8877f...693

Veldig interessant! Det sier meg mye om deg som person, og samtidig om ditt forhold til ditt søsken.

Anonymkode: 8882d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt. Dere har fått en hytte gratis. Da kan dere heller bruke deres egne penger til å bygge en fin hundegård, kanskje med et lite område hvor dere kan sitte og drikke kaffe eller noe.

Anonymkode: 61e0b...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/12/2018 den 16.52, sug lut skrev:

Fordi hunden er en del av det sosiale fellesskapet. Ergo - om det trumfes gjennom hundefri hytte vil de tre hundefamiliene finne andre ferieløsninger. Det vil nok heller ikke akkurat bidra til den gode familiefølelsen og ikke gjøre allergikeren og vedkommendes stakkarslige offerrolle mindre uspiselig, men de tre andre familiene kan selvsagt finne seg et annet sted sammen - og da i trygg forvissning om at allergopsykopaten aldri vil komme dit. Synd, selvsagt, at ungenes sommersteder og sommerminner om barndomshytta ryker på grunn av at tante Kari mener hun er sentrum i universet, men sånn blir det - nye minner uten tante.

Knis. Pleier vanligvis ikke å le av psykisk syke, men gjør et lite unntak her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Katteskinnet skrev:

Knis. Pleier vanligvis ikke å le av psykisk syke, men gjør et lite unntak her.

Likte også godt den om at "hunden er del av det sosiale fellesskapet" - men det er ikke søstra? 😂

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt søsken har plutselig blitt alvorlig allergisk, da kan ikke dere bruke feriestedet heller. Dere er nok fulle av allergener uansett. Det er ikke rettferdig for noen det heller. Søskenet ditt bør backe ut her, eller så bør feriestedet bare selges.  

Anonymkode: c6dc9...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...