Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det har jeg da også gjort. Ingen har presentert en hytte som gave til meg uten at den er tilgjengelig for min familie.

Anonymkode: f527d...d56

Men hunden din er altså et dyr du har kjøpt. Ikke et barn du har født. Så den er ikke din familie.

(Selv om noen her syns det er vanskelig å se forskjell, da...)

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man reiser ikke til "syden" annenhver helg.

Anonymkode: f3a3b...d86

Nei? Hva har det med saken å gjøre? Hvis det bare gjelder ei fattig helg her og der, så skulle da ikke kennelutgiftene bli så avskrekkende.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det er jo dette tråden handler om. Er veldig sjelden hunder er redde andre hunder, så din problemstilling er egentlig irrelevant for denne tråden. 

Anonymkode: 98220...14d

Det er veldig sjelden med så sterk allergi også, i alle fall i kombinasjon med foreldre som ønsker å splitte søskenflokken så effektivt som mulig, så hele tråden er jo irrelevant.

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er veldig sjelden med så sterk allergi også, i alle fall i kombinasjon med foreldre som ønsker å splitte søskenflokken så effektivt som mulig, så hele tråden er jo irrelevant.

Anonymkode: f527d...d56

Ikke for HI. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, den er ikke sydd fast i eieren. Men å finne hundepass for å reise på hytta utgår definitivt. Det er ikke så enkelt å få pass. Og det er ikke noe særlig å reise fra hunden for å reise på en ferie som er ideell for hunden heller. Dyr er ikke ting, de lever faktisk..

Anonymkode: f527d...d56

De fleste av dem lever utendørs. Bare nevner det...

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hunden din er altså et dyr du har kjøpt. Ikke et barn du har født. Så den er ikke din familie.

(Selv om noen her syns det er vanskelig å se forskjell, da...)

Anonymkode: 101a0...a7a

Med min familie mente jeg her oss hundeeiere. Som koser oss på hytta MED hund.

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har hund, har dere med bikkjene alle steder?

Selv før vi hadde allergi i huset var det aldri noen som hadde med hunder hjem til oss. Var en gang og bikkja bæsja på teppet, da var det finito for Fido inn her. Men, hundene er aldri med til andre heller.. Ikke på kjøpesenter, ikke på ferie, ikke på kafé, ikke i idrettshaller, ikke i matvarebutikker, ikke på skoler, ikke på arbeidsplasser osv. Føler dere at det er krenkende? Det er da helt normalt. Som dere ser er ikke samfunnet forøvrig tilrettelagt for at hunder går foran mennesker i rang.. Eierne er sikkert veldig glad i hundene sine, men det er gale Mathias å påstå at mennesker skal vike for bikkjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med min familie mente jeg her oss hundeeiere. Som koser oss på hytta MED hund.

Anonymkode: f527d...d56

Ja, i den grad man har samvittighet til å kose seg på en måte som kan være potensielt livstruende for ens egen familie...

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Twintipp skrev:

Dere som har hund, har dere med bikkjene alle steder?

Selv før vi hadde allergi i huset var det aldri noen som hadde med hunder hjem til oss. Var en gang og bikkja bæsja på teppet, da var det finito for Fido inn her. Men, hundene er aldri med til andre heller.. Ikke på kjøpesenter, ikke på ferie, ikke på kafé, ikke i idrettshaller, ikke i matvarebutikker, ikke på skoler, ikke på arbeidsplasser osv. Føler dere at det er krenkende? Det er da helt normalt. Som dere ser er ikke samfunnet forøvrig tilrettelagt for at hunder går foran mennesker i rang.. Eierne er sikkert veldig glad i hundene sine, men det er gale Mathias å påstå at mennesker skal vike for bikkjene.

Over alt i verden, unntagen på DIB, er hele menneskeheten enig i dette...

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for HI. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Og det er ikke HI jeg krangler med, er det?

Til HI har jeg allerede sagt følgende: Enten selges hytta og hver gjør som de vil med sin del, eller så har allergikeren fått seg ei hytte og de andre har ikke fått hytte. Og det skjønner nok foreldrene meget godt..

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi en hund kan bli igjen hjemme. Det kan ikke en allergi. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Nei, men allergikeren kan. Helt uten problemer og helt uten å måtte ha noen til å passe på seg. Jeg bare nevner det. Så femten av seksten mennesker i fire familier kan være på hytta, men den ene kan ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Twintipp skrev:

Dere som har hund, har dere med bikkjene alle steder?

Selv før vi hadde allergi i huset var det aldri noen som hadde med hunder hjem til oss. Var en gang og bikkja bæsja på teppet, da var det finito for Fido inn her. Men, hundene er aldri med til andre heller.. Ikke på kjøpesenter, ikke på ferie, ikke på kafé, ikke i idrettshaller, ikke i matvarebutikker, ikke på skoler, ikke på arbeidsplasser osv. Føler dere at det er krenkende? Det er da helt normalt. Som dere ser er ikke samfunnet forøvrig tilrettelagt for at hunder går foran mennesker i rang.. Eierne er sikkert veldig glad i hundene sine, men det er gale Mathias å påstå at mennesker skal vike for bikkjene.

Hunden er hjemme når vi alle sammen er på korte besøk, vanligvis er vi ikke alle samme sted. Men på hytta er vi sammen, og hunden kan selvsagt ikke være alene hjemme over tid. På overnattingsbesøk er hun selvsagt med oss.

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sug lut skrev:

Man skaffet seg kanskje hund utfra at man hadde hyttetilgang og/eller hadde typer ferie som var forenlig med hunden? For mange er ikke kennel et alternativ i det hele tatt, og det går ikke på økonomi, det går på hvordan man tar ansvaret ved å ha hund.

Men ikke ansvaret ved å ha søsken...? 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i den grad man har samvittighet til å kose seg på en måte som kan være potensielt livstruende for ens egen familie...

Anonymkode: 101a0...a7a

Jeg er ikke HI.

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Hva har det med saken å gjøre? Hvis det bare gjelder ei fattig helg her og der, så skulle da ikke kennelutgiftene bli så avskrekkende.

Anonymkode: 101a0...a7a

Min hund har aldri vært å kennel, og kommer aldri til å være det. Passes av folk jeg kjenner godt ja, ikke kennel.

Er glad i hunden og etterlater den ikke hos vilt fremmede. Man har jo et ansvar som hundeeier også. De er levende vesen som vil være sammen med "flokken" sin. 

Anonymkode: f3a3b...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke ansvaret ved å ha søsken...? 

Anonymkode: 101a0...a7a

Nei, det er faktisk ikke et ansvar, det er et slektskapsforhold som i beste fall kommer alle til gode, i verste fall fører til splittelse om avviker-søskenet insisterer på at verden dreier rundt hennes allergiske navle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sug lut skrev:

Hvorfor er det mer egosentrisk å ønske seg hyttebruk som hundeeier enn som allergiker, tro? Kanskje fordi du har allergi og mener det er resten av verden som må tilpasse seg? Det er det altså fremdeles ikke. Du skal være glad til om folk tar hensyn til dine matallergier ved ikke å servere deg ting du ikke kan spise, utover denslags tilpasninger er det helt og holdent din sak å styre din helse. I stedet ønsker du å påføre alle et allergiregime så du ikke lider alene? Vel, livet er urettferdig.

Ingen allergi, verken på meg eller ungene. Jeg har også hatt hund en gang i tiden. Så du trenger ikke bekymre deg for at jeg belemrer omgivelsene mine med allergier. Det jeg derimot har er normal folkeskikk, en dose empati og medmenneskelighet med de som er i en vanskelig situasjon og innsikten i at mennesker er viktigere enn dyr. Hundeeiere blir det stadig vanskeligere å like, kanskje jeg er i ferd med å utvikle en allergi mot dem?

Vil du ha hund på hytten, tjen nok penger til å skaffe deg egen hytte. Så slipper du å påføre bikkjene dine på annen familie.

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, men allergikeren kan. Helt uten problemer og helt uten å måtte ha noen til å passe på seg. Jeg bare nevner det. Så femten av seksten mennesker i fire familier kan være på hytta, men den ene kan ikke.

Eller alle seksten MENNESKER, som lar hundene være et annet sted. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen allergi, verken på meg eller ungene. Jeg har også hatt hund en gang i tiden. Så du trenger ikke bekymre deg for at jeg belemrer omgivelsene mine med allergier. Det jeg derimot har er normal folkeskikk, en dose empati og medmenneskelighet med de som er i en vanskelig situasjon og innsikten i at mennesker er viktigere enn dyr. Hundeeiere blir det stadig vanskeligere å like, kanskje jeg er i ferd med å utvikle en allergi mot dem?

Vil du ha hund på hytten, tjen nok penger til å skaffe deg egen hytte. Så slipper du å påføre bikkjene dine på annen familie.

Anonymkode: fa277...b8c

Ok, så du er bare en avviksrunker, det finnes jo sånne også, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen allergi, verken på meg eller ungene. Jeg har også hatt hund en gang i tiden. Så du trenger ikke bekymre deg for at jeg belemrer omgivelsene mine med allergier. Det jeg derimot har er normal folkeskikk, en dose empati og medmenneskelighet med de som er i en vanskelig situasjon og innsikten i at mennesker er viktigere enn dyr. Hundeeiere blir det stadig vanskeligere å like, kanskje jeg er i ferd med å utvikle en allergi mot dem?

Vil du ha hund på hytten, tjen nok penger til å skaffe deg egen hytte. Så slipper du å påføre bikkjene dine på annen familie.

Anonymkode: fa277...b8c

Så enig.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Ok, så du er bare en avviksrunker, det finnes jo sånne også, selvsagt.

Å være slem mot egen familie er jo også en form for avvik.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, det er faktisk ikke et ansvar, det er et slektskapsforhold som i beste fall kommer alle til gode, i verste fall fører til splittelse om avviker-søskenet insisterer på at verden dreier rundt hennes allergiske navle.

Er en sykdom et "avvik"?

Jeg er glad jeg ikke lever sånn at normalitet er mitt høyeste ideal, i alle fall. Heldigvis klarer jeg å aspirere til mer.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er ikke HI jeg krangler med, er det?

 

Anonymkode: f527d...d56

Ikke vet jeg, men dette er hennes tråd? Og derfor er hennes problemstilling relevant å diskutere. Andres er det ikke.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Ok, så du er bare en avviksrunker, det finnes jo sånne også, selvsagt.

Og du er en kald egokjerring.

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vet jeg, men dette er hennes tråd? Og derfor er hennes problemstilling relevant å diskutere. Andres er det ikke.

Anonymkode: 101a0...a7a

Men hvorfor da stille spørsmål rundt andres liv?

Jeg har holdt meg til HIs problemstilling bortsett fra når jeg har svart på spørsmål om meg og mitt.

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...