Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte å ta til meg en hund når den var to år etter at den forrige eieren hadde mishandlet hunden, og i det øyeblikket jeg sa ja til å ta vare på hunden sa jeg også ja til at den skal være en naturlig del av familien så også på ferie. Jeg hadde aldri valgt å sette bort hunden på kennel i dette tilfellet, da hadde jeg heller valgt og ikke bruke hytten og ikke minst ta avstand fra det søskenet som ikke forstår at det er urimelig at alle de andre søsknene ikke kan bruke hytten pga henne/han. Greit nok at vedkommende ikke kunne brukt hytten, men når det står mellom at en person ikke kan bruke hytten eller at en person kan bruke hytten som den vil og de tre andre må bruke hytten på vilkår som er dypt urimelig for de tre så må flertallet bestemme. 

Anonymkode: 8877f...693

Dette!

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi skriver at det hjelper ikke å vaske. Dermed utgår denne ideen 😒

Anonymkode: f2750...2d2

Er ikke det jeg skriver.

Men søster 1 og familie er på hytta, kan søster 2 passe hunden hos seg. Så bytter de på. Da trenger ingen dyr å dra på kennel, eller bli med på hytta. Søster 4 med allergi kan da og bruke hytta.

Anonymkode: e5ad7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte å ta til meg en hund når den var to år etter at den forrige eieren hadde mishandlet hunden, og i det øyeblikket jeg sa ja til å ta vare på hunden sa jeg også ja til at den skal være en naturlig del av familien så også på ferie. Jeg hadde aldri valgt å sette bort hunden på kennel i dette tilfellet, da hadde jeg heller valgt og ikke bruke hytten og ikke minst ta avstand fra det søskenet som ikke forstår at det er urimelig at alle de andre søsknene ikke kan bruke hytten pga henne/han. Greit nok at vedkommende ikke kunne brukt hytten, men når det står mellom at en person ikke kan bruke hytten eller at en person kan bruke hytten som den vil og de tre andre må bruke hytten på vilkår som er dypt urimelig for de tre så må flertallet bestemme. 

Anonymkode: 8877f...693

Hadde du vært min søster hadde det vært helt ok om du valgte å ta avstand til meg. Du virker ganske trangsynt og spesiell.. samt ikke særlig empatisk ovenfor din søster som ikke kan velge bort sin trasige allergi.

Anonymkode: e5ad7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet er vel at foreldrene ikke var klar over at et av barna var så allergisk mot hund.

Dette er jo helt håpløst for alle dere "barna"  har like mye rett til å bruke feriestedet samtidig så er det vel ingen med hund som ønsker å dra på et slikt sted uten hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta avstand og dypt urimelig?? Å ta hensyn til søsken med allergi burde være en smal sak 

Anonymkode: 79452...5a2

Man tar da virkelig hensyn om man dropper å dra på hytta da. Man tvinger seg i alle fall ikke på

Anonymkode: f3a3b...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte å ta til meg en hund når den var to år etter at den forrige eieren hadde mishandlet hunden, og i det øyeblikket jeg sa ja til å ta vare på hunden sa jeg også ja til at den skal være en naturlig del av familien så også på ferie. Jeg hadde aldri valgt å sette bort hunden på kennel i dette tilfellet, da hadde jeg heller valgt og ikke bruke hytten og ikke minst ta avstand fra det søskenet som ikke forstår at det er urimelig at alle de andre søsknene ikke kan bruke hytten pga henne/han. Greit nok at vedkommende ikke kunne brukt hytten, men når det står mellom at en person ikke kan bruke hytten eller at en person kan bruke hytten som den vil og de tre andre må bruke hytten på vilkår som er dypt urimelig for de tre så må flertallet bestemme. 

Anonymkode: 8877f...693

Hjelpes meg for et slemt og egoistisk menneske og søsken du er. Du velger å ta avstand til ditt søsken fordi han/hun har en ufrivillig allergi? Du tar virkelig avstand til familien din pga noe slikt? Hva i alle dager?

Hva hadde du gjort om barnet ditt fikk allergi? Forvist det også?

Anonymkode: a5996...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte å ta til meg en hund når den var to år etter at den forrige eieren hadde mishandlet hunden, og i det øyeblikket jeg sa ja til å ta vare på hunden sa jeg også ja til at den skal være en naturlig del av familien så også på ferie. Jeg hadde aldri valgt å sette bort hunden på kennel i dette tilfellet, da hadde jeg heller valgt og ikke bruke hytten og ikke minst ta avstand fra det søskenet som ikke forstår at det er urimelig at alle de andre søsknene ikke kan bruke hytten pga henne/han. Greit nok at vedkommende ikke kunne brukt hytten, men når det står mellom at en person ikke kan bruke hytten eller at en person kan bruke hytten som den vil og de tre andre må bruke hytten på vilkår som er dypt urimelig for de tre så må flertallet bestemme. 

Anonymkode: 8877f...693

Så først ville du fryst ut søskenet ditt fra hytta og forklart retten din og at hunden trumfer dette søskenet. Deretter ville du ytterligere tatt avstand fra personen, dersom denne reagerte og ble lei seg for å ikke kunne dele hytta med dere.

Usj.... hadde nok ikke ville hatt deg som søster kjenner jeg! Blæ

Anonymkode: 8882d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** så mange kjipe søsken det finnes der ute! Synd for deg at du har fått alvorlig allergi og livet er kjipt og alt det der. Vi driter i om du kan bruke hytta, hunden vår er viktigere enn deg. Nestekjærlighet meg midt i rassen.

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring foreldrene deres og spør om de kjøpte hytta til dere eller til hundene?

Det er så mange hundeeiere som projiserer sine egne omsorg/nærhetbehov over på dyrene sine og nesten mener at hundene blir lei seg om de ikke får være med på alt familien foretar seg.. Det er en hund. Et dyr. 

Selvsagt satt på spissen, men det ville vært helt absurd for oss at en «pelsdott» kom foran nærmeste og tjukkeste slekt som består av mennesker, de menneskene som er tiltenkt hytta. Det er faktisk menneskene som skaper og bringer disse minnene videre, en hund kan dessverre ikke føre arven deres videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes meg for et slemt og egoistisk menneske og søsken du er. Du velger å ta avstand til ditt søsken fordi han/hun har en ufrivillig allergi? Du tar virkelig avstand til familien din pga noe slikt? Hva i alle dager?

Hva hadde du gjort om barnet ditt fikk allergi? Forvist det også?

Anonymkode: a5996...88a

Utenom meg selv har jeg ansvaret for to her i livet, og det er barnet mitt og hunden min. Veid opp mot hverandre kommer selvfølgelig barnet mitt først, og hadde de to vært umulig å samkjøre hadde hunden måtte vike. Men når det kommer til andre mennesker som jeg ikke sitter med ansvaret for så prioriteres hunden min over dem. Du må gjerne mene jeg er slem og egoistisk, men din mening har ingen innvirkning på mine prioriteringer.

Anonymkode: 8877f...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Allergi og religion har til felles at de er en privatsak.

Hva mener du med at allergi er en privatsak?

Anonymkode: 03606...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, sug lut skrev:

Allergi og religion har til felles at de er en privatsak.

Pisspreik. Hundefolk og religiøse fanatikere samme ulla. 

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning kan være at hytta selges eller at man kjøper ut allergikerens andel. At en stor søskenflokk skal dele på en hytte kan uansett bli en vanskelig kabal å legge dersom den ikke er stor nok til alle samtidig. 

Jeg har flere søsken selv, og er utrolig glade i de, men hadde ikke orket å tilbringe all hyttetid med så mange andre. 

Anonymkode: f2750...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte å ta til meg en hund når den var to år etter at den forrige eieren hadde mishandlet hunden, og i det øyeblikket jeg sa ja til å ta vare på hunden sa jeg også ja til at den skal være en naturlig del av familien så også på ferie. Jeg hadde aldri valgt å sette bort hunden på kennel i dette tilfellet, da hadde jeg heller valgt og ikke bruke hytten og ikke minst ta avstand fra det søskenet som ikke forstår at det er urimelig at alle de andre søsknene ikke kan bruke hytten pga henne/han. Greit nok at vedkommende ikke kunne brukt hytten, men når det står mellom at en person ikke kan bruke hytten eller at en person kan bruke hytten som den vil og de tre andre må bruke hytten på vilkår som er dypt urimelig for de tre så må flertallet bestemme. 

Anonymkode: 8877f...693

Du vet at søskenet ikke er allergisk med vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at søsken må vike pga allergi. Hadde søskenet hatt en form for matallergi hadde dere servert det de var allergiske mot? 

Hvis dere fikk beskjed på et fly om å ikke spise noe av peanøtter ikke åpne en pose engang hadde dere trumfet det igjennom for det var viktig for dere? 

Så glad jeg har familie som bryr seg omhverandre og aldri at dyr kommer først. 

Anonymkode: 97589...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sug lut skrev:

Allergi og religion har til felles at de er en privatsak.

Og hundehold er er offentlig sak da eller? 

Anonymkode: 526e5...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere som mener at søsken må vike pga allergi. Hadde søskenet hatt en form for matallergi hadde dere servert det de var allergiske mot? 

Hvis dere fikk beskjed på et fly om å ikke spise noe av peanøtter ikke åpne en pose engang hadde dere trumfet det igjennom for det var viktig for dere? 

Så glad jeg har familie som bryr seg omhverandre og aldri at dyr kommer først. 

Anonymkode: 97589...8ea

Men skal alle de uten allergi la være da pga en? Jeg hadde nok ikke trumfet igjennom å ha hunden med på hytten, jeg hadde latt være å dra i det hele tatt. Hunden er en del av min familie.

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare starten av å ta hensyn til søskenet med alvorlig allergi, da problemstillingen også kommer til å gjelde ved besøk , selskap osv.

For min del trumfer søsken over dyr, om vedkommende ikke kan bruke familiehytta og den skal inngå i arv, bør dere kjøpe søsknet deres ut.

Anonymkode: 0c471...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men skal alle de uten allergi la være da pga en? Jeg hadde nok ikke trumfet igjennom å ha hunden med på hytten, jeg hadde latt være å dra i det hele tatt. Hunden er en del av min familie.

Anonymkode: ba9c9...ba2

Og søsknene dine er du ikke i familie med...

Anonymkode: 526e5...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men skal alle de uten allergi la være da pga en? Jeg hadde nok ikke trumfet igjennom å ha hunden med på hytten, jeg hadde latt være å dra i det hele tatt. Hunden er en del av min familie.

Anonymkode: ba9c9...ba2

Da er det ditt valg. Allergikeren har ikke noe valg hvis folk tar med seg hundene sine.

Anonymkode: 38d72...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

HI hvor er du?

Hva gjør dere når det allergiske søskenet deres kommer på besøk? Går det?

Vil tro dette er en kjent bruker som har startet tråden for å få i gang litt action...

Anonymkode: 7d857...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sint. Denne personen har ikke valgt å bli allergisk, noe som er veldig hemmende faktisk. I tillegg skal søsknene sitte i en posisjon der de kan nekte denne personen å bruke et feriested på grunn av allergien. 

Håper foreldrene dine selger feriestedet!  Noe mer egoistisk har jeg aldri vært bortig. Dere har et valg, det har ikke han/hun. Dere kan velge å inkludere deres søsken, men tydeligvis er ikke han/hun noe vært i deres øyne. Skjønner at hunden er nær og kjær, men trodde søsken var det. 

Anonymkode: 739f4...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...