Gå til innhold

Forventninger om barn, frustrasjon på begges sider.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da har du kun én ansvarlig ting å gjøre når det kommer til sex - avstå fra sex frem til dere ev. har løst opp i problemene deres!

Jeg regner med at du er henne som har skrevet om dette tidligere, mannen som har laget sine egne tolkninger av kristendom og som nekter å bruke prevensjon?

Du lever i et farlig forhold slik det er i dag. Du manipuleres og kontrolleres og psykes ned - i hans guds navn. Bare der viser han at han ikke er en god mann.

Du kommenterer ikke det å skaffe deg hjelp for å se hvordan han faktisk er mot deg? Bare det viser at han har gjort en "god" jobb i å bryte deg ned. Les litt om psykopater og psykopatiske trekk, se hva det gjør med deg å leve i manipulerende og kontrollerende forhold. For ditt barns skyld! Og for all del - IKKE få flere barn med denne mannen før dere ev. har greid å rydde opp i forholdet!!!

Anonymkode: 646d2...418

Hi her.

Jeg har ikke skrevet om dette før. Min mann er katolsk. 

Jeg visste jo det før jeg giftet meg med han. Han er veldig katolsk, så prevensjonsmidler er fy-fy. 

Om jeg vil få hjelp ? Det er litt vanskelig å tenke på akkurat nå. Jeg ønsker at vi skal finne en løsning på dette innen familien. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg har ikke skrevet om dette før. Min mann er katolsk. 

Jeg visste jo det før jeg giftet meg med han. Han er veldig katolsk, så prevensjonsmidler er fy-fy. 

Om jeg vil få hjelp ? Det er litt vanskelig å tenke på akkurat nå. Jeg ønsker at vi skal finne en løsning på dette innen familien.

Anonymkode: 3dece...9e4

Det er jo helt tydelig at dere ikke greier å finne en løsning innen familien. For din mann vil ikke finne løsninger - han vil bare ha viljen sin.

Du har giftet deg med en mann som er så religiøs at han har mistet gangsynet. Han gjemmer seg bak sin religion for å manipulere og kontrollere og bryte deg ned. Da er han en dårlig katolikk.

Men det er tydelig at du allerede er så nedpsyket at du ikke ser klart. Du kommer til å sette flere barn til verden inn i dette kaoset av psykisk nedbrytning og dysfunksjonelt forhold. Du kommer til å finne unnskyldninger for alt han gjør, for å forsvare hvorfor du blir med en mann som ødelegger deg og som også kommer til å bryte ned barna dine.

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke er gravid bare 11 mnd etter fødsel er jo fordi kroppen din ikke er klar. 

Det er det ingen som kan gjøre noe med. Snakk med mannen om at maset hans bare gjør at kroppen din spenner seg mer og at det kan bidra til at det tar lenger tid.

Det jeg ikke skjønner er dette hastverket. Jeg må også si at slik som du fremstiller han så er ikke dette en god mann eller en god katolikk. 

Anonymkode: e936c...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg har ikke skrevet om dette før. Min mann er katolsk. 

Jeg visste jo det før jeg giftet meg med han. Han er veldig katolsk, så prevensjonsmidler er fy-fy. 

Om jeg vil få hjelp ? Det er litt vanskelig å tenke på akkurat nå. Jeg ønsker at vi skal finne en løsning på dette innen familien. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Hva har dere brukt før av prevensjon? Du skriver at dere har vært gift i 3 år. Eller hadde dere ikke sex før ekteskapet? Og hva når dere eller han blir vel det rette ordet, har fått alle de barna han ønsker? Skal dere avstå fra sex resten av livet eller skal han tvinge deg til å steriliserer deg? 

Anonymkode: e358d...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva har dere brukt før av prevensjon? Du skriver at dere har vært gift i 3 år. Eller hadde dere ikke sex før ekteskapet? Og hva når dere eller han blir vel det rette ordet, har fått alle de barna han ønsker? Skal dere avstå fra sex resten av livet eller skal han tvinge deg til å steriliserer deg? 

Anonymkode: e358d...291

Hi her.

Vi har ikke brukt prevensjonsmidler sammen. Jeg var vel ikke jomfru da jeg traff han, antagelig var han heller ikke. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide å sette ned foten og kreve respekt!

En god katolikk skal ha respekt for sin kvinne, de taktene mannen din viser nå er rett og slett respektløse.

Fortell i klartekst at han stresser deg, at du synes samlivet deres blir vanskelig når han behandler deg på denne måten. Krev minst en uke uten sex, etter det skal dere bare ha sex når dere har lyst til det, kose dere sammen og nyte ekteskapet og familielivet. Du blir gravid når kroppen din er klar for det, det er ikke fra naturens side meningen man skal få et barn i året hele sin fruktbare tid altså, kanskje er akkurat din kropp instilt på å bære frem et barn hvert tredje år, også ødelegger mannen din et ellers godt ekteskap med å presse deg på denne måten. Du kan ikke bestemme når du blir gravid igjen, det styrer kroppen helt selv.

Stå opp for deg selv nå, krev respekt.

Anonymkode: 68e05...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På tide å sette ned foten og kreve respekt!

En god katolikk skal ha respekt for sin kvinne, de taktene mannen din viser nå er rett og slett respektløse.

Fortell i klartekst at han stresser deg, at du synes samlivet deres blir vanskelig når han behandler deg på denne måten. Krev minst en uke uten sex, etter det skal dere bare ha sex når dere har lyst til det, kose dere sammen og nyte ekteskapet og familielivet. Du blir gravid når kroppen din er klar for det, det er ikke fra naturens side meningen man skal få et barn i året hele sin fruktbare tid altså, kanskje er akkurat din kropp instilt på å bære frem et barn hvert tredje år, også ødelegger mannen din et ellers godt ekteskap med å presse deg på denne måten. Du kan ikke bestemme når du blir gravid igjen, det styrer kroppen helt selv.

Stå opp for deg selv nå, krev respekt.

Anonymkode: 68e05...2c7

Hi her.

Det høres så lett ut slik du skriver det, men det er ikke min realitet,

Jeg er gift med han, ja, vi har vansker, men jeg kan ikke gå fra han. Hans familie ville reagere.

Jeg er bare frustrert. Det kommer i grunnen til det, hvorfor blir jeg ikke gravid? 

Jeg vil så mye ta vare på familien min! Det betyr alt. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det høres så lett ut slik du skriver det, men det er ikke min realitet,

Jeg er gift med han, ja, vi har vansker, men jeg kan ikke gå fra han. Hans familie ville reagere.

Jeg er bare frustrert. Det kommer i grunnen til det, hvorfor blir jeg ikke gravid? 

Jeg vil så mye ta vare på familien min! Det betyr alt. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Det er ikke at du ikke blir gravid som er problemet.

Du var tydeligvis det perfekte offer for din fanatisker eller psykopatiske mann, en kvinne som er villig til å ofre sin egen lykke for å tekkes mannen, en som er villig til å miste seg selv, en som er villig til å ikke sette noen grenser, en som er villig til å bli behandlet uten respekt.

Hva han og hans familie mener betyr lite hvis han er psykisk voldelig mot deg - og det er det han er nå. Det er ingen god katolikk, det er ingen god mann.

Du har ikke særlig familie utenom selv?

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke at du ikke blir gravid som er problemet.

Du var tydeligvis det perfekte offer for din fanatisker eller psykopatiske mann, en kvinne som er villig til å ofre sin egen lykke for å tekkes mannen, en som er villig til å miste seg selv, en som er villig til å ikke sette noen grenser, en som er villig til å bli behandlet uten respekt.

Hva han og hans familie mener betyr lite hvis han er psykisk voldelig mot deg - og det er det han er nå. Det er ingen god katolikk, det er ingen god mann.

Du har ikke særlig familie utenom selv?

Anonymkode: 646d2...418

Vi flyttet nærmere hans familie da jeg ble gravid. De kunne jo hjelpe med barnepass. 

Jeg har selv familie, men vi er ikke nære.

Psykisk mishandling? Jeg er ikke sikker angående der. Alle par krangler vel? Han har jo ikke slått meg eller slikt. OK, han har vel blitt litt agressive når vi har diskutert. Skjønner han. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi flyttet nærmere hans familie da jeg ble gravid. De kunne jo hjelpe med barnepass. 

Jeg har selv familie, men vi er ikke nære.

Psykisk mishandling? Jeg er ikke sikker angående der. Alle par krangler vel? Han har jo ikke slått meg eller slikt. OK, han har vel blitt litt agressive når vi har diskutert. Skjønner han.

Anonymkode: 3dece...9e4

Når han presser deg til sex oftere enn du selv ønsker det så er det også fysisk mishandling. Når han legger skylden på deg og blir ufyselig mot deg fordi du ikke er blitt gravid så tett innpå forrige svangerskap, da er det psykisk mishandling. Når han krever sex daglig for å få barn, men ikke tar hensyn til om du psykisk eller fysisk er klar til et nytt barn er det også en kombinasjon av fysisk og psykisk mishandling.

Å krangle med ektefellen er noe helt annet enn det din mann bedriver når han "diskuterer" med deg. Han diskuterer ikke, han krangler ikke, han bruker psykisk manipulasjon for å psyke deg ned helt uten hensyn til dine ønsker og din kropp.

Du virker dessverre helt hjernevasket :(  Jeg håper dette er trolling. Hvis ikke - søk fagfolk som kan se helheten i situasjonen du befinner deg i, det kan ikke vi på nettet.

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear God, la meg bli gravid i dag!

Jeg,  vi, trenger dette nå, så får vi ordne opp i alt annet etterpå. Det er bare en mindre stressfaktor i livet vårt.

Det blir bedre etterpå, jeg vet det. Det blir bedre. Det blir bedre, det må det bli, ikke sant?

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dear God, la meg bli gravid i dag!

Jeg,  vi, trenger dette nå, så får vi ordne opp i alt annet etterpå. Det er bare en mindre stressfaktor i livet vårt.

Det blir bedre etterpå, jeg vet det. Det blir bedre. Det blir bedre, det må det bli, ikke sant?

Anonymkode: 3dece...9e4

Du tuller nå, sant? Du troller?

For såååå fjern kan du ikke være. Eller jo, det er jo typisk for alle hjernevaskede og mishandlede kvinner... "han er jo så snill ellers"... "bare sånn skjer så vil alt bli bra, for han er jo egentlig ikke slem"... "problemet er ikke at han mishandler meg, problemet er at jeg ikke alltid greier å gjøre ting slik han vil når han vil".

Forsøker du å bli gravid uten å rydde opp i forholdet (eller helst gå fra ham!) så fortjener du ikke flere barn!

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha mindre enn 2 år mellom barna høres ut som et mareritt spør du meg. Å ha en nyfødt når den første utvikler vilje..uh

Anonymkode: 1ca31...76c

Dette. Seriøst - jeg har to år mellom mine og det er ikke å anbefale tettere iallefall. Jeg går snart på veggene 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du tuller nå, sant? Du troller?

For såååå fjern kan du ikke være. Eller jo, det er jo typisk for alle hjernevaskede og mishandlede kvinner... "han er jo så snill ellers"... "bare sånn skjer så vil alt bli bra, for han er jo egentlig ikke slem"... "problemet er ikke at han mishandler meg, problemet er at jeg ikke alltid greier å gjøre ting slik han vil når han vil".

Forsøker du å bli gravid uten å rydde opp i forholdet (eller helst gå fra ham!) så fortjener du ikke flere barn!

Anonymkode: 646d2...418

Jeg elsker han. Han er ikke voldelig. Jeg er bare frustrert. Jeg ønsker å opprettholde ekteskapet vårt. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, enten er denne tråden et vemmelig trolleinnlegg som gjør narr av alle de stakkars kvinnene som faktisk lever i slike forhold.

Om ikke så håper jeg du tar med datteren din og løper derfra I KVELD, denne mannen kommer til å påtvinge deg sex helt til du avler ett par sønner. Til slutt kommer du ikke til å få gå ut av huset en gang, da du er hans avls-ku.

Anonymkode: cc9f1...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker han. Han er ikke voldelig. Jeg er bare frustrert. Jeg ønsker å opprettholde ekteskapet vårt. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Ikke voldelig ENNÅ, men hva skjer om du nekter han sex? Om du prøver å dra fra han? Om neste barn blir en datter? Om du aldri blir gravid mer? Om du sier nei til flere barn?

 

Anonymkode: cc9f1...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker han. Han er ikke voldelig. Jeg er bare frustrert. Jeg ønsker å opprettholde ekteskapet vårt. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lykke til videre. Om du mener dette håper jeg dere aldri får flere barn, for da setter du med vilje barn til verden som må vokse opp i et psykisk voldelig hjem!

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjentar: troll eller vergemål. Noe annet er ikke mulig.

Anonymkode: ef6cb...2fd

Jeg er faktisk enig med deg. Sikkert samme person som har hatt flere trolletråder her i helgen.

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et barn til redder IKKE ekteskapet deres. Snarere tvert i mot.

Dere er på vei mot skilsmisse. Ikke bland enda et barn i denne smørja.

Anonymkode: 1ca31...76c

Enig. Intet barn skal fødes med en slik "begrunnelse" for sitt liv.

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg vet bare ikke hva Jeg skal gjøre.

Jeg elsker han, vi giftet oss tre år siden. Fantastisk bryllupp, jeg kunne ikke ønske meg mer. Og gleden da vår datter ble født. Han gråt. Så bra vi hadde det da. Han er så glad i henne, vår datter. Så ble alt rart. Han ville ha flere barn. Så har jeg ikke fått ennå. Det var så lett da, hvorfor har det nå blitt så komplisert?

Anonymkode: 3dece...9e4

Er han en sånn religiøs tulling som vil ha deg på tjukken uten stopp helt til han har fått en mannlig arving?!?

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg har ikke skrevet om dette før. Min mann er katolsk. 

Jeg visste jo det før jeg giftet meg med han. Han er veldig katolsk, så prevensjonsmidler er fy-fy. 

Om jeg vil få hjelp ? Det er litt vanskelig å tenke på akkurat nå. Jeg ønsker at vi skal finne en løsning på dette innen familien. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Det finner dere aldri, med mindre han eller du finner en måte å trylle på som gjør at du blir gravid. Han er ellers en skikkelig dårlig katolikk  og dårlig kristen hvis han tror han kan overstyre Guds vilje. Du blir gravid når Gud bestemmer at du skal bli det, ingen av dere kan påvirke det med krangling, masing eller unnskyldninger. 

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det høres så lett ut slik du skriver det, men det er ikke min realitet,

Jeg er gift med han, ja, vi har vansker, men jeg kan ikke gå fra han. Hans familie ville reagere.

Jeg er bare frustrert. Det kommer i grunnen til det, hvorfor blir jeg ikke gravid

Jeg vil så mye ta vare på familien min! Det betyr alt. 

 

Anonymkode: 3dece...9e4

Fordi Gud har bestemt det slik. 

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...