Gå til innhold

50/50 samvær med 1 åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Google bidragsveileder så får du opp nav sin som dere legger inn inntekt, samvær osv så beregner den. Men det ville jeg aldri gjort altså. Dette høres ut som en mann som kan finne på å holde tilbake bidrag når han føler for å straffe deg litt og da blir økonomien din veldig uforutsigbar. Ta det gjennom nav. 

Ikke gidd å diskutere barnehage og skole ned han nå, bare få flyttet. Når du har flyttet og har en samværsavtale hvor du har barnet mest ordet du dette, ikke ta det før du flytter 

Anonymkode: 97cbc...03b

Ja det var lurt:) står midt i det nå og synes det er vanskelig å tenke klart😊

Anonymkode: 8afe3...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og; jeg har ett barn fra 10 år fra tidligere. Har det noe å si ifht samvær?tenker på om far etter hvert krever mer samvær. Vil de splitte søsken?

Anonymkode: 8afe3...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og; jeg har ett barn fra 10 år fra tidligere. Har det noe å si ifht samvær?tenker på om far etter hvert krever mer samvær. Vil de splitte søsken?

Anonymkode: 8afe3...59d

Vil "de" splitte søsken..? Hvem et "de"?  Det er du og mannen som avgjør dette, ikke noen utenfor dere. 

Med mindre dere går i så grusom konflikt at dere må i rettssak da.

Anonymkode: 7b774...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og; jeg har ett barn fra 10 år fra tidligere. Har det noe å si ifht samvær?tenker på om far etter hvert krever mer samvær. Vil de splitte søsken?

Anonymkode: 8afe3...59d

Søsken trenger ikke være sammen hele tiden. Om du har to barn med to forskjellige er det ingen som krever eller forventer at de sksl ha helt like samværsavtale. Du kan ha 60/40 på den ene og 70/30 på den andre f.eks, men sa er det jo naturlig at du gjør det du kan for å ha dem samme helgene og samme jula 

Anonymkode: 97cbc...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 18.30, Anonym bruker skrev:

har 50/50 med 1åringen vår,men han har søsken på 8 og 10, her er far like god som mor, og hadde vert feil hvis han ikke skulle se barna sine like mye som meg

Anonymkode: b1aa9...a19

Det er barnets tilknytningsevne som kan bli skadelidende. Blir svært overrasket om ikke barnet viser tydelige tegn på uro og usikkerhet, eventuelt apati, men det hadde dere vel ikke klart å oppdage med et så stort fokus på hva dere selv som foreldre vil.  

Anonymkode: 54536...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå ser hvor mange urimelige krav barnets far stiller, hvordan han hele tiden fokuserer på hva han vil, men ikke på hva som er barnets beste, når han tror han kan bestemme hvordan og hvor mye han skal betale i bidrag for og til barnet sitt... mener du fremdeles at han er en god far?

Finn deg et sted å bo, flytt fra mannen. Bestill timer til mekling på familievernkontoret så fort som mulig slik at dere får meklingsattest - da kan du søke om dobbel barnetrygd, ev. overgangsstønad osv.  Og for all del - send inn papirer ang. bidrag direkte til Nav og be om at bidrag ordnes via Nav. IKKE gå med på en privat avtale, for måten denne mannen oppfører seg på tyder på at han ikke tenker på barnets beste, og trolig også at han mener at bidrag er penger til deg (som han helt tydelig ikke unner deg) og ikke ser at bidrag kun er hans del av det hans barn koster å forsørge. Bare informer han etterhvert at bidrag får ordnes via Nav. Jeg har to kompiser som har private avtaler om bidrag for sine barn. Felles for disse to er at de selv sa at de ønsket å betale mer enn det de måtte ha betalt om bidraget ble ordnet gjennom Nav. Vil tro din tenker motsatt, at han vil betale mindre enn han vet han må om det tas gjennom Nav...

Når du har fått deg et sted å bo ordner du også med barnehage der. Da vil selvfølgelig barnet også begynne på skolen i samme skolekrets.

Denne mannen vil trolig prøve å presse eller manipulere deg. Han har allerede begynt, hvor han forteller hvordan han vil ha det. Han snakker ikke med deg, han bare informerer deg om hvordan han krever at dere skal ordne ting - til hans fordel, ikke til barnets beste. Så hold fokus på å gjøre det beste for barnet ditt (og det er ikke å la deg presse av en urimelig og egoistisk far), og skap et godt liv for deg og barnet. Blir det konflikter, ikke nøl om å søke hjelp på familievernkontoret igjen, og forsøk å gjøre alle avtaler skriftlig på mail eller sms slik at du kan vise til hva dere har avtalt.

Anonymkode: 8e83a...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe av det vanskeligste her i livet å skulle passe på at barnet får den mengden samvær det trenger med far, samtidig som barnets trygghet blir ivaretatt. Man kan og bør forstå at far er en viktig del av barnets liv, at barn og far vil/trenger tid med hverandre, samtidig som man må finne balansen mellom hva som er passe og hva som blir for mye for barnet. Tro meg jeg har stått i noen stormer hvor presset fra far har vært stort, samtidig som jeg har visst at barnet mitt ikke klarer mer enn dette. Man vil jo gjerne ta hensyn til at far såklart ønsker tid med barnet, men man vil ikke gjøre det på bekostning av barnets behov for trygghet og forutsigbarhet.

Til ett barn på ett år er korte og hyppige samvær det beste, kanskje kombinert med en overnatting i uka feks de ukene far er hjemme. For barnet er det kvaliteten på samværet som er viktig, samtidig som det er såpass avhengig av sin primære omsorgsperson (mor) at mange netter bort fra henne regelmessig kan være beint fram traumatisk. I tilegg vil det være flere uker i gangen der far er borte slik at det er uforutsigbart og vanskelig å opprettholde en god kontakt med kontinuerlig trygging på at far er der/far er trygg, siden barnet er så lite at det ikke husker så godt mellom hver gang far er borte i flere uker.

Det som bør og må være hovedprioritet er fokuset på barnets beste. Samtidig som man må jobbe for en trygg samværsform når far er hjemme fra jobb.

Anonymkode: db133...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett på overgangsstønad. Tjener du 450 000 i året får du 2437 kr før skatt i overgangsstønad per mnd. 

Anonymkode: 7326d...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. januar 2018 den 18.57, Anonym bruker skrev:

Hva skjer med å argumentere ut fra foreldres behov og rettigheter og ikke barnas beste? Jaja, lykke til.

Anonymkode: 23c70...f7a

vi bryr oss virkelig ikke så mye hva alle andre mener, jeg selv er oppvekst 50/50 tok ingen skader av det, han trives med pappa og også søskene sine. Mødre tenker stort sett på seg selv når man skilles eller går fra hverandre, pappaer og barn kommer i andre rekke...

Anonymkode: b1aa9...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi bryr oss virkelig ikke så mye hva alle andre mener, jeg selv er oppvekst 50/50 tok ingen skader av det, han trives med pappa og også søskene sine. Mødre tenker stort sett på seg selv når man skilles eller går fra hverandre, pappaer og barn kommer i andre rekke...

Anonymkode: b1aa9...a19

50/50 på en 1 åring er ren og skjær idioti

Anonymkode: 992b7...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi bryr oss virkelig ikke så mye hva alle andre mener, jeg selv er oppvekst 50/50 tok ingen skader av det, han trives med pappa og også søskene sine. Mødre tenker stort sett på seg selv når man skilles eller går fra hverandre, pappaer og barn kommer i andre rekke...

Anonymkode: b1aa9...a19

Det er jo rein bullshit å dra alle mødre over en kam. De aller fleste oppegående mennesker setter barnet beste først.

Anonymkode: db133...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi bryr oss virkelig ikke så mye hva alle andre mener, jeg selv er oppvekst 50/50 tok ingen skader av det, han trives med pappa og også søskene sine. Mødre tenker stort sett på seg selv når man skilles eller går fra hverandre, pappaer og barn kommer i andre rekke...

Anonymkode: b1aa9...a19

Var du ett år da dine foreldre ble skilt...?

Anonymkode: 7b774...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var du ett år da dine foreldre ble skilt...?

Anonymkode: 7b774...c88

9mnd var jeg

Anonymkode: b1aa9...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi bryr oss virkelig ikke så mye hva alle andre mener, jeg selv er oppvekst 50/50 tok ingen skader av det, han trives med pappa og også søskene sine. Mødre tenker stort sett på seg selv når man skilles eller går fra hverandre, pappaer og barn kommer i andre rekke...

Anonymkode: b1aa9...a19

Her har vi en mann i forkledning og uten elementær kunnskap og barnas utvikling og emosjonelle behov, skjønner jeg

Den manglende emosjonelle forståelsen kan være skaden du fikk, men ikke selv ser.

Anonymkode: 54536...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

50/50 på en 1 åring er ren og skjær idioti

Anonymkode: 992b7...24e

Jepp. Og den påstanden støttes av alle fagfolk.

Anonymkode: 54536...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

9mnd var jeg

Anonymkode: b1aa9...a19

I så fall vil jeg si at å bo en uke hos hver var et overgrep. Viser bare at verken mor eller far var helt gode.

Anonymkode: 7b774...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...