Gå til innhold

37 år- blir ikke gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk første da jeg var 32, første forsøk. Med andre ble jeg gravid da jeg var 39, prevensjonssvikt. Hadde ikke trodd at det går an, min mor måtte ta hormoner en stund og det er 40 år siden.

Anonymkode: 9bd8e...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stusser over dere som sier 7 pp ikke er mye. Når man er over 35 anbefales det å søke hjelp hvis man ikke er gravid i løpet av 6 mnd. Så 7 pp er nok til at du bør ta en prat med legen. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få testet deg for prolaktin også. 

Jeg overproduserer dette hormonet, og måtte ta medisin begge gangene vi skulle prøve å bli gravide.

Etter at jeg startet med medisin tok det to pp med barn nummer én (jeg var 33) og tre med barn nummer to (jegvar 37, nesten 38. 

Vi hadde prøvd å bli gravide i ett år med nummer én før dette ble tatt tak i av legene (henvisning til spesialist). 

Anonymkode: 1e7cd...735

Tusen takk, da skal jeg sjekke det.

 

Hi

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pobie skrev:

Stusser over dere som sier 7 pp ikke er mye. Når man er over 35 anbefales det å søke hjelp hvis man ikke er gravid i løpet av 6 mnd. Så 7 pp er nok til at du bør ta en prat med legen. 

Takk. Jeg syns d er lenge og blir enda mer nervøs når jeg leser her. Om dårlig kvalitet på egg osv.

 

Hi

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 6.1.2018 den 11.39, Anonym bruker skrev:

Mister bare motet.. blir ikke yngre..

Anonymkode: d6d50...253

1/2 år er lenge nok for oss som nærmer oss 40. Gå til lege og få hjelp så fort som mulig. Lykke til. 

Anonymkode: de45b...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 7.06, Pobie skrev:

Stusser over dere som sier 7 pp ikke er mye. Når man er over 35 anbefales det å søke hjelp hvis man ikke er gravid i løpet av 6 mnd. Så 7 pp er nok til at du bør ta en prat med legen. 

Hun har jo vært hos legen.

Anonymkode: 8c8e4...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg forstår har du to barn med samme partner. Uansett får dere ikke støtte fra det offentlige til å gjennomføre IVF, men det er kanskje ikke aktuelt uansett? Eller har du tenkt på hvor «langt” dere er villig til å gå?

Mest sannsynlig har eggene dårligere kvalitet og det et lengre mellom «gulleggene». Men det kan jo tenkes at det har skjedd noe med dine hormonverdier eller mannens svømmere. Bor du i Oslo eller annen storby, ville jeg tatt kontakt med en fertilitetsklinikk og bestilt time der for utredning hos ekspertene på dette. Det koster tilsvarende privat gynekolog og du får konkrete og raske svar :) Blir dette for dyrt, ville jeg bare fortsatt med det dere gjør. Dere har jo to barn, så dere kan lage barn ;) 

Anonymkode: a67d3...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2018 den 19.41, Anonym bruker skrev:

Såvidt jeg forstår har du to barn med samme partner. Uansett får dere ikke støtte fra det offentlige til å gjennomføre IVF, men det er kanskje ikke aktuelt uansett? Eller har du tenkt på hvor «langt” dere er villig til å gå?

Mest sannsynlig har eggene dårligere kvalitet og det et lengre mellom «gulleggene». Men det kan jo tenkes at det har skjedd noe med dine hormonverdier eller mannens svømmere. Bor du i Oslo eller annen storby, ville jeg tatt kontakt med en fertilitetsklinikk og bestilt time der for utredning hos ekspertene på dette. Det koster tilsvarende privat gynekolog og du får konkrete og raske svar :) Blir dette for dyrt, ville jeg bare fortsatt med det dere gjør. Dere har jo to barn, så dere kan lage barn ;) 

Anonymkode: a67d3...ba4

Tusen takk for svar.

Er hos privat gyn nå. Hun skal ta blodprøver for å sjekke om jeg har el. Skrev ut pergo og ba meg prøve d neste pp. Mente d kunne hjelpe..

Ja d er nok bare d at ting er vanskeligere nå som jeg er eldre. Ivf osv har vi ikke snakket om. Da er vi nok heller glade for de to vi har. Men ønsker oss en nr 3💗

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ble gravid for tredje gang på pp 10 når jeg var 37. De 2 første på pp1 og pp 5. 

Merket det tok lengre tid, desverre mistet jeg den spiren når jeg var i uke 10. 

Begynnte da en desperat kamp om å bli gravid igjen. Mnd gikk og jeg ble mere og mere desperat. Var i kontakt med 2 fertilitetsklinikker. Alle mine hormoner var bra, og ellers. Begynnte å få lite egg. 

Når jeg var 39,5 år ble det bestemt ivf pga min alder. ( privatklinikk)  og andre forsøk ga oss ei perfekt lita jente. ( kort protokoll, så bare 10 dager med sprøyter. Hun kom til verden når jeg var 40,5 år.  Vår nydelige hjertegleder💕

 

Så ta kontakt mef en fertillitetsklinikk og vurder evt  ivf hvis du nærmer deg mere og mere 40. Det anbefales. 

 

Vi gikk rett på ivf pga alderen. Ville ikke bruke tid på hormoner. ( prøvde med eggløsningssprøyte og lutinus etter første kontakt med fertilitetsklinikk) Fortsatte ikke med dem da jeg ikke var fornøyd med servicen. 

 

På den andre klinikken ble vi supergodt tatt imot med dyktighet, omsorg, empati. De har verdens beste jobb sier de, og det merkes godt på de også. Alle stråler, og de er utrolig dyktige. 

 

 

Anonymkode: b34dd...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og mannen 37! Vi brukte 13 pp før spiren satt nå! Jeg brukte ladycomp og eggløsningstester.

Anonymkode: a1272...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...