Gå til innhold

Hvor mye syk var deres barn første året i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min har vært omtrent konstant syk siden oppstart i oktober. Max 1 uke i barnehagen før en ny runde med sykdom. De siste 3 ukene har han vært skikkelig forkjøla og av og på med feber omtrent annenhver dag😐 var jo forberedt på at dette skulle skje, men kjenner likevel at jeg blir bekymret nå..

Anonymkode: 52930...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste var helt ekstrem. Jeg tror jeg nesten ikke hadde en full uke på jobb det første halve året. Det var såpass at jeg synes det var flaut å ringe for å si fra at jeg hadde sykt barn....igjen!

Håper det snart blir bedre. Nå er det svært sjelden noen av ungene her er syke, så de bygger heldigvis immunforsvar fort 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen av mine var noe mer syke da enn de er nå. Men de er jo nesten aldri syke da.. men minste fikk jeg 12 skademeldinger på første året

Anonymkode: 52a78...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 9  sykt barn dager siden 1 september, mannen har kanskje brukt 4/5 husker ikke helt. 😜

Anonymkode: d71cf...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da min startet i bhg første uken i september,- da det endelig var juleferie hadde jeg og far brukt opp alle sykt barn dager på h*n. 

Med andre ord: mye mye syk.

Anonymkode: 5a64a...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye syk. Startet i barnehagen som toåring, og hadde vært lite syk før det. Hadde bare barnehage tre dager i uka, og der var mange uker i løpet av det første året at hun ikke var i barnehagen i det hele tatt. 

Anonymkode: 17177...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første var ikke syk før tredje året i bhg. Andre hadde et par dager første året, tredje har vært mye syk. 

Anonymkode: 130fe...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye... konstant hoste og forkjølet første to årene. Begynte på astmamedisiner pga det også. Fant ut etterhvert at han var "ørebarn", med vann i mellomøret (=mange ørebetennelser), store mandler og polypper (=mye tett, hoste, falsk krupp osv). Fikk inn øredren og fjernet mandler og polypper og vips så var han bare "normalt" forkjølet innimellom. 

...så det er verdt å sjekke med ØNH hvis barnet er mye tett og ofte feber, i tilfelle det er der det ligger.

Anonymkode: db21c...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 2,5 år når hun begynte. Veldig lite syk. 

Minsten var 1,5 år og vært endel syk.  

Men har folk på jobben med barn som startet i barnehage i høst. De har vært mer hjemme enn på jobb. Noen av de er nå hjemme uten lønn fordi alle sykt barn dager/ferie og avspasering er brukt opp for lengst. 

Anonymkode: e05af...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første forkjølelse ca 14 dager etter oppstart i  midten av august, men var bare borte en dag.

Så hadde han noen dager med feber i høstferien, og var borte hele den uken(den uken herjet spysyken også i bhg, så den slapp vi unna).

Var frisk til siste uken i november, da fikk han munn, fot, hånd sykdommen.

Nå denne uken har han hatt feber og forkjølelse. Det går også vannkopper i bhg nå, så går bare å venter på å finne de første prikkene på han. Så spørs om det blir tidlig og lang juleferie på han.

Nettopp fylt to år.

Syns å huske det var noen runder med forkjølelse og feber det første halve året med de to eldste også, siden har de vært svært lite syke. Eldste fikk vannkopper det første bhg året sitt, han smittet da lillesøsteren som var baby. Så om minstemann blir smittet nå så blir det bare han som får det.

Anonymkode: 29c7b...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet hadde sin første fulle uke i barnehagen 7 måneder etter det startet... 

Så det var ekstremt mye sykdom. Heldigvis var vi studenter, og kunne snu rundt på dagene i forhold til lesing. 

Nr 2 var mer syk som baby, og dermed mer immun ved barnehagestart. Mye sykdom der også, men innenfr sykt-barn-dagene. 

Anonymkode: 370b3...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk der bare 4 dager før han ble syk faktisk. Å etter det var han ekstremt mye syk,men han har store mandler da.

Anonymkode: 6efaa...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-åringen begynte i barnehage i oktober og  har vært til og fra forkjøla (hoste) og med tenner. Har hatt 3 dager med feber og da har vi holdt hn hjemme. Ammes fortsatt så tror det har hjulpet bittelitt på. Barnehagen skjønner heldigvis at man kan ha litt småfeber i blant pga tenner så barna kan være i barnehagen til tross for litt feber så lenge allmenntilstanden er bra og det ikke er høy feber.

 

Anonymkode: fb244...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ekstremt. Lungebetennelse, to ørebetennelse, omgangssyke og feber, feber, feber. Toppet seg da vi ble lagt inn i romjula i fjor. Legen sa at de aldri hadde hatt så mange «større barn» innlagt som da. Fjoråret var ekstremt tror jeg. 

Hun brukte lang tid på å komme seg etter innleggelsen, men har etter det knapt hatt feber og vært syk. 

 

Anonymkode: 6d9b9...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg her inne, for blir vel halshugget. Men nå har det seg sånt at første barnet var konstant syk. Vi måtte ta fri uten lønn, og brukte besteforeldre for alt de var verdt, for å få dagene til å gå i hop. Jeg har alltid vært litt skeptisk til vaksiner, men har konkludert med at barna skal vaksineres. På den tiden nummer 2 kom, var jeg veldig i tvil om jeg ville vaksiner, så det endte opp med at han ikke fikk sin første vaksine før fylte 4 år. Han var ikke syk en eneste dag før vaksinasjon. Ikke en. Han fikk sin første feber på kvelden etter første vaksine. Etter den tid så har han vært syk/forkjølet på lik linje som resten av barna. Jeg vet at dette er kun et enkelt tilfelle, og tross alt er det bedre med noen forkjølelser enn disse alvorlige sykdommene vi vaksinerer mot. 

Anonymkode: 94f3c...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sykt barn dager har vi som regel? Har tre barn. Arbeidsplassen min er Leah bedrift om det har noe å si

Anonymkode: 27158...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mange sykt barn dager har vi som regel? Har tre barn. Arbeidsplassen min er Leah bedrift om det har noe å si

Anonymkode: 27158...1af

Lean bedrift skulle det stå 

Anonymkode: 27158...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min startet når han var to år. Og var konstant syk. Var ikke en uke første halvåret uten sykdom. I hele desember var han ikke i barnehagen. Og det var ikke bare han, det var begge oss foreldrene og vår lille baby som ble syk også. Tøffeste høsten jeg har opplevd. Vi fikk alt alle sammen. Lyspunktet er, bank i bordet, at nå som lillebror startet som toåring har ingen av de vært syk en eneste dag dette halvåret. Trodde ikke barnehagestart kunne gå så smidig. Så hold ut, det blir bedre. 

Anonymkode: e3371...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av barna har vært spesielt mye syke, ingen av oss har noen sinne brukt opp syktbarndager. Men jeg registrerer at noen er syke "hele tiden".

Anonymkode: 7ca36...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off min begynte i november og har vært syk siden. Noen opphold på en ukes tid, så påan igjen. Mye infeksjoner , halsbetennelse , forkjølelse, feber... Arh . Håper han kommer seg helt når han har fri i romjulen

Anonymkode: 3a8c6...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Har holdt min hjemme i en uke nå. Prøvd å få han til å komme seg ordentlig, men det sitter visst godt i dette her. Er på 3 uka nå med forkjølelse og av-på med feber. Fryktelig slitsomt. Og for meg som er den bekymra typen blir det ekstra slitsomt. Men noe "godt" å høre at flere har det på samme måten..

Anonymkode: 52930...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte i bhg 1. august i år og har 3 sykedager. Var 2,5 år ved oppstart da (og ble ammet til han var 2 år, og er full-vaksinert om det skulle ha noe å si) 

Anonymkode: adfbd...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var superheldige. Ingen av våre to gutter hadde en eneste sykedag det første året i barnehage. Jeg fikk derimot "alt" da eldstemann begynte.

8-åringen har vært syk 2 dager siden fødsel. 5-åringen 2 uker. Småforkjølelse uten feber kommer i tillegg.

Anonymkode: 72f3b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var mer hjemme enn i barnehagen. Fikk senere påvist astma og er ikke like mye syk nå på medisiner

Minste begynte i høst og har hatt noen runder men ikke like ille som eldste var.. var nok litt mer herda før barnehagestart av all smitte storebror tok med fra barnehagen også 

Anonymkode: 3f9bf...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...