Gå til innhold

Mister man plass på listen ved å takke nei til 3.valg av bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen blir 1 år i januar og har søkt på 3 bhg med ønsket oppstart 1.4.18. Idag fikk jeg mail med tilbud om bhg plass fra 14.12.17 i barnehagen jeg har som 3.valg. Hvis jeg takker nei til den mister jeg plassen på ventelisten da?

Det står at hvis den tildelte bhg plassen er bhg ønske nr 1, så fjernes søknaden fra ventelisten, uavhengig om jeg svarer ja eller nei. 

Men dette er valg 3, så hvis jeg takker nei, mister jeg da plass på ventelisten?

Anonymkode: 98250...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Ring bhgkontoret i din kommune og spør.

Jeg skal det imorgen, men håpte noen visste. Har akkurat fått innvilget ulønnet permisjon siden min permisjon er ferdig. Ringte alle 3 bhg jeg søkte på for ikke så lenge siden og hørte om det var sjans å få bhg plass innen mars, og alle sa nei. Kan ikke trekke søknaden om ulønnet permisjon heller da vikaren min har fått tilbud om å forsette til jeg er tilbake.

hi

Anonymkode: 98250...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune står du fritt til å takke nei til alle andre plasser og fortsatt stå på venteliste til førstevalget. Høres ut som det er slik i deres kommune også gitt formuleringen du nevner, men sjekk for all del for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i vår kommune. Trondheim blir alle søknader slettet ved nyttår og du må søke på nytt neste år.

Anonymkode: 77332...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal det imorgen, men håpte noen visste. Har akkurat fått innvilget ulønnet permisjon siden min permisjon er ferdig. Ringte alle 3 bhg jeg søkte på for ikke så lenge siden og hørte om det var sjans å få bhg plass innen mars, og alle sa nei. Kan ikke trekke søknaden om ulønnet permisjon heller da vikaren min har fått tilbud om å forsette til jeg er tilbake.

hi

Anonymkode: 98250...432

Men som du ser så er det ulik praksis ang dette så det er ikke lety for noen og si hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, men skal ringe de imorgen tidlig å høre. Har prøvd å Google litt og lest til på kommunen sine sider, men finner ikke helt konkrete svar. Men utifra det jeg har lest så tror jeg det skal kunne gå.

 

hi

Anonymkode: 98250...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med de og jeg mister ikke plass på ventelisten selvom jeg takker nei👍🏽😊 

De ser på når barnet er født og ikke når man søkte, sa de så da ligger vi godt an😊

hi

Anonymkode: 98250...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 8.38, Anonym bruker skrev:

Har snakket med de og jeg mister ikke plass på ventelisten selvom jeg takker nei👍🏽😊 

De ser på når barnet er født og ikke når man søkte, sa de så da ligger vi godt an😊

hi

Anonymkode: 98250...432

Så bra!☺

Anonymkode: 54e79...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...