Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Jeg tenkte litt på hva eldregensere kunne være, og landet på ermeforkle. Der snakker vi, nissen med et spann lillahårede gamle husmødre med ermeforkle. Elnetten sørger for stiv permanent i nordlyset! 

Ronkeforkle, mener du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Jeg må få lov til å takke Jolenek for at jeg vant en enhjørning onepice når jeg klikket meg inn på linken🦄

Jeg har alltid ønsket meg en onepice(eller egentlig ikke), men jeg er oppdratt til å takke og smile pent når jeg får noe, så tusen takk Jolenek *smiler, bukker og neier pent*

Så over til spørsmålet, er det innafor å gå med en enhjørning onepice på julaften?🤔 

5B9DDF9C-5904-4056-8DC1-C4721F484ECE.jpeg

Gratulerer! Onepiece er jo helt klart innafor på Jolenek-aften, bare tenk hvor mye mer du kan spise når du uansett ser ut som en Teletubby. Enhjørningsdrakt bør jo alle ha uansett, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet at de med hengepupper ikke har rudolfgensre, men elgegensre. Det er visstnok noe Nissen vurderer å innføre neste år, et åttespann med elger fremfor rein. Mye lengre bein, og nå om dagen, langt mindre svinn i disse dager med killertog overalt. Det ryktes at Reinforeningen Rudolf allerede forbereder erstatningssak om Nissen går for Elg neste år. Øyvind Elgenes mener derimot Nisse-elger er et flott tiltak og har allerede begynt å skrive elgenes arbeidssang som Nissen kan synge for dem julaften.

 

 

Ellers føler jeg at den med syv sider lange innlegg passer forbausende bra på meg selv innimellom ;)

 

Anonymkode: 87e67...2cf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nordisk skrev:

Du siklet altså IKKE etter gode, gamle snekker Andersen? For en skandale! 😂

Jeg har forsøkt å finne tråden om Rhodeeeeeeeesia, men søkemotorene forteller meg at det er 0 resultat uansett hvordan jeg formulerer meg. Skulle gitt mye for å lese de innleggene igjen, si!

 

12 timer siden, Marriet skrev:

Så fru Banderas fikk stillingen, selvom det kun var én søker? Dette synes jeg var uprofesjonelt spidermama. Anbefaler at du går igjennom tiltredningsrutinene.

Ja, tenk, det fikk'a! Suck it up. Du må gjerne synes det er uprofesjonelt. Selv synes jeg du oser sjalusi lang vei, akkurat slik som de som er kritiske til silikonandenebblepper og brunsnegleøyenbryn: de er egentlig ikke kritiske, de er sjalu. De skulle ønske det var de som hadde tre kilo med lepper.

 

10 timer siden, frk Nilsen skrev:

Dårlig med tilsettningsråd her, hvor er LO når du trenger dem? Er det dette skattepenga mine går til? 

Altså fru Nilsen, nei, frøken Nilsen (beklager, er så vant til å tale til godt gifte kvinner), for at setningen din skal virke tilnærmet troverdig må du skrive med riktig dialekt. Erre detta skattepenga mine går tell? -heter det.  De som sier "Unnskyldhh, er deth detthe skhattephengene mine gåååår til?" (som en høne) har som regel pengene trygt på konto i et skatteparadis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sug lut skrev:

Gratulerer! Onepiece er jo helt klart innafor på Jolenek-aften, bare tenk hvor mye mer du kan spise når du uansett ser ut som en Teletubby. Enhjørningsdrakt bør jo alle ha uansett, mener nå jeg.

Jeg trenger ikke onepiece for å se ut som en teletubby, desverre😆 Men jeg slipper å anstrenge meg med å holde magen inne hvis jeg tar den på meg, så da tror jeg at jeg skal det👍🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, gale damen skrev:

Og DERFOR henger man på dette forumet..

Jeg venter i spenning på neste luke, akkurat som resten av dere :-)

Jeg venter også! Hvilke saftige hemmligheter ligger å syder bak luke 12 mon tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Det kan jo være litt «nysnø» på innerlomma til nissen som tilfeldvis mistaes for å være melis. Da vil det bli fart på damene etter formiddagskaffen 😬 Jeg tror ellers at de blir utstyrt med isbrodder og avstivende undikker for å minimere lårhalsbruddene. 

Påskenek er forøvrig Joleneks fjerde halvbror, han som typisk droppa ut av sjette klasse for å mekke biler og røyke rullings. Han bar allerede gift og hadde fem barn ved 20 årsalderen. 

Edit: oi! Her blandet jeg Påskenek med Rednek ser jeg. My bad! 

Å, han Rednek, ja! Det er han med de to gamle vaskemaskinene og en halv Opel kadett i oppkjørselen? Broren til Tilsnek. Han som "flyttet fra" kona så de skulle få overgangsstønad og ekstra barnetrygd for tvillingene Ahnaztaciha (det uttales Anastasia, altså!) og Trond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Å, han Rednek, ja! Det er han med de to gamle vaskemaskinene og en halv Opel kadett i oppkjørselen? Broren til Tilsnek. Han som "flyttet fra" kona så de skulle få overgangsstønad og ekstra barnetrygd for tvillingene Ahnaztaciha (det uttales Anastasia, altså!) og Trond?

Nå kommer alle mine fordommer frem, men jeg tror du glemte et "ikke", altså, han som ikke "flyttet fra" kona så de skulle få overgangsstønad osv. For slik jeg har forstått det er det noe alle gjør, og da kan kanskje Rednek være den ene promillen som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Nå kommer alle mine fordommer frem, men jeg tror du glemte et "ikke", altså, han som ikke "flyttet fra" kona så de skulle få overgangsstønad osv. For slik jeg har forstått det er det noe alle gjør, og da kan kanskje Rednek være den ene promillen som ikke gjør det.

Og er det noe Redne(c)k er glad i, så er det nettopp promille! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 12. Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd angående makeup og styling til julebordet. Marriet anbefaler en look à la Audrey Hepburn. Hi lurer på om det blir vanskelig å se tander ut i str 46. Gale damen lurer på hvorfor man ikke får tak i god, gammeldags brunkrem lenger. 'Og hva med leggevann!' mimrer Sug lut.

Nordisk anbefaler mascara fra Max Factor. Eva Blaum synes Max Factor er et skikkelig tøft guttenavn (kanskje han kan bli hemmelig agent når han blir stor!,  drømmer hun). Mammaen til Nurket mener at Hi bør gå for en 'girl next door'-look, med tilfeldig valgte, men nøye utvalgte klær. Med glitter. 

Tyrkisk pepper mener at man aldri kan trå feil med onepiece og nude pumps. Fru Banderas anbefaler så dyp utringning som mulig, da kan man også samle restemat til mannen oppi der underveis.

Det blir helt stille fra Hi, og alle spør om hun har funnet et fint antrekk (eller, egentlig lurer alle på om hun kommer til å ligne mest på et juletre eller julenissens sekk) I mellomtiden har mannen til Hi kommet hjem og sagt at Hi må holde seg hjemme. Han vet godt hvordan det går for seg på slike julebord, det har han selv erfaring med, og hun skal værsågod holde seg hjemme. 

Frk Nilsen kaller HIs mann en kontrolkfreak. Hi forsvarer mannen sin og sier at han er tross alt veldig flink med barna, og han har nok dessuten rett i at det er mye rart som kan skje, for han har ofte pleid å være utro med kollegaer selv. Så han er nok ikke kontrollfreak, bare omsorgsfull og veldig attraktiv. 

MrsRiddick sier at menn er kjøtere som hiver seg over alt som går i skjørt (evt onepiece med glitter). Modesty Blaise foreslår å bruke en stor dose sovepiller, så kan Hi snike seg ut når mannen sover. Anonym bruker 2 sier 'hiv ham på huet og ræva ut! '. Jooooooooooooooooooooda skriver et ni sider langt svar som kan kokes ned til 'hiv ham på huet og ræva ut!'. AmaNdine mener at hvis svar først skal kokes ned, så bør man bruke en tykkbunnet kjele, passe nøye på å sile bort snerk, og ikke minst at det ikke svir seg. Sug lut serverer et svar som lukter så svidd at ingen orker å åpne tråden igjen før i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er beæret over å være inkludert i kalenderen, Spidermamma, men for ordens skyld vil jeg gjerne gjøre oppmerksom på at jeg aldri i hele mitt liv, kanskje med unntak av en dag eller to da jeg var 14, har brukt brunkrem.
Jeg fatter ikke hvorfor det ikke kan holde med litt pudder, kajal, øyenskygge, leppestift og mascara, etter gamalt. Tross alt så er det da ingen som ser hvordan du egentlig ser ute etter syv akevitter og en juleøl likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordisk er enig med Eva Blaum i at Max Factor er et flott navn, og har allerede bestemt at familiens første barnebarn skal hete det, uavhengig av kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Det kan jo være litt «nysnø» på innerlomma til nissen som tilfeldvis mistaes for å være melis. Da vil det bli fart på damene etter formiddagskaffen 😬 Jeg tror ellers at de blir utstyrt med isbrodder og avstivende undikker for å minimere lårhalsbruddene. 

Påskenek er forøvrig Joleneks fjerde halvbror, han som typisk droppa ut av sjette klasse for å mekke biler og røyke rullings. Han bar allerede gift og hadde fem barn ved 20 årsalderen. 

Edit: oi! Her blandet jeg Påskenek med Rednek ser jeg. My bad! 

Sementtruser må de lillahårede selvfølgelig ha! Tror du de finnes i ull, eller er det nok med superundertøykvalitet til disse som er så aktive?

Og ang. farta etter formiddagskaffen... ingen snakker høyt om det, men alle vet at det har noe med frk. Pusas (også kalt pussa - må ikke forveksles med pussy... sementtrusene er ganske innbruddssikre, nemlig) påståtte hjemmelagede rom-vanilje-sukker som hun insisterer er bra for immunforsvaret og for staminaen, og ikke minst for lykken. Frk. Pusas hjemmelagede rom-vanilje-kaffesukker inneholder selvfølgelig store mengder alkohol, men det later alle som om de ikke vet. Eneste problemet er å få frk. Karbalava til å drikke den pga. mistanke om for mye karbohydrater. Frk. Pusa har riktignok greid å påstå at det frk. Karbalava får er stevia med vanilje og romessenssmak, og dermed tar frk. Karbalava gjerne en ekstra dose også.

Anonymkode: 87e67...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 12. Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd angående makeup og styling til julebordet. Marriet anbefaler en look à la Audrey Hepburn. Hi lurer på om det blir vanskelig å se tander ut i str 46. Gale damen lurer på hvorfor man ikke får tak i god, gammeldags brunkrem lenger. 'Og hva med leggevann!' mimrer Sug lut.

Haha! :D Her lo jeg høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordisk skrev:

Nordisk er enig med Eva Blaum i at Max Factor er et flott navn, og har allerede bestemt at familiens første barnebarn skal hete det, uavhengig av kjønn. 

Jeg skal ha tvillinger, Max Factor og Maxi Pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nordisk skrev:

Las først «Pepsi Max» på sistnevnte. 😂

Hahaha og der har vi løsningen om det blir to gutter, evt trillinger, Max Factor og Pepsi Max er staute guttenavn. For Maxi Pad er jo klingende mykt, feminint, og så tynn og så tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Hahaha og der har vi løsningen om det blir to gutter, evt trillinger, Max Factor og Pepsi Max er staute guttenavn. For Maxi Pad er jo klingende mykt, feminint, og så tynn og så tørr.

Maxi Pad blir litt som blandingen av to av Angelina Jolies sønner, Pax og Maddox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla
8 minutter siden, sug lut skrev:

Hahaha og der har vi løsningen om det blir to gutter, evt trillinger, Max Factor og Pepsi Max er staute guttenavn. For Maxi Pad er jo klingende mykt, feminint, og så tynn og så tørr.

Attpåklatten må vel da hete Tena eller Maxi Cosi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hahaha og der har vi løsningen om det blir to gutter, evt trillinger, Max Factor og Pepsi Max er staute guttenavn. For Maxi Pad er jo klingende mykt, feminint, og så tynn og så tørr.

Ah, nå ser jeg for meg et svingende DIB- juleselskap, der disse gjestene dukker opp:

Jolenek, vakker og velkledd, med kålfargede øyne. Han går forelsket, hånd i hånd med Chateau-Briand, som, til tross for både murersprekk og et kraftig tre-dagersskjegg, er den softeste mannen i verden.  

Bak dem kommer de tre (adoptiv)barna deres; Max Factor, Pepsi Max og Maxi Pad. Siden barna har ulike mødre er de dessverre ikke trillinger på den vanlige måten, men de kler seg i hvertfall slik. Pepsi Max har arvet farens brunsausfargede øyne, mens Max Factor har to grinstrende vakre bearnaiseøyne (og rikelig med mascara). Den eneste jenta i familien, vesle Maxi Pad, har merkelig nok de samme kålfargede øynene som adoptivfaren Jolenek. 🎄

For et selskap det hadde vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nordisk skrev:

Ah, nå ser jeg for meg et svingende DIB- juleselskap, der disse gjestene dukker opp:

Jolenek, vakker og velkledd, med kålfargede øyne. Han går forelsket, hånd i hånd med Chateau-Briand, som, til tross for både murersprekk og et kraftig tre-dagersskjegg, er den softeste mannen i verden.  

Bak dem kommer de tre (adoptiv)barna deres; Max Factor, Pepsi Max og Maxi Pad. Siden barna har ulike mødre er de dessverre ikke trillinger på den vanlige måten, men de kler seg i hvertfall slik. Pepsi Max har arvet farens brunsausfargede øyne, mens Max Factor har to grinstrende vakre bearnaiseøyne (og rikelig med mascara). Den eneste jenta i familien, vesle Maxi Pad, har merkelig nok de samme kålfargede øynene som adoptivfaren Jolenek. 🎄

For et selskap det hadde vært!

Hva slags kål snakker vi om? Så plutselig for meg en hvit og yndig unge med øyne som rødkål.....

Anonymkode: 9fda7...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...