Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom nettopp over noen som selger julenek på Facebook. Klarte ikke la vær å tenke på vår alles polske håndtverker Jolenek. Det ble en rar salgsannonse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, sug lut skrev:

:D:D:D:D Den som venter på noe godt venter ofte forgjeves, men ikke på Spidermamsen!

Og selvsagt blir ikke Chateau-Briand homo, sånn helt uten videre, han flytter utenlands, velger å kalle seg Brian og blir murer med kronisk rompesprekkvisning og tre barn han ikke anerkjenner lett spredt over østlige bydeler i London, der nordiske fremmedarbeidere har gode kår etter at Brexit og påfølgende fremmedhat og opptøyer drev omtrent alle polakkene hjem. En av de få gjenværende er vår alles Jolenek, som faktisk alltid har visst at han er homo og i det siste også murer, man gjør det man må, og når de to havner sammen på en fyrabend-jobb skjer det  noe med Brian: han erkjenner sin indre Chateau-Briand, stirrer dypt inn i Joleneks kålfargete øyne og de slipper alt de har i hendene og danser hånd i hånd ut av byggeplassen og til et lite vertshus i Devon, hvor de etter å ha giftet seg adopterer Brians tre farløse barn samt tre chihuahuaer som alle heter Elton.

Kjenner at jeg så veldig gjerne skulle få sett de kålfargede øynene til Jolenek. 😁 

Denne kalenderen er i ferd med å bli smått legendarisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Marriet skrev:

Kom nettopp over noen som selger julenek på Facebook. Klarte ikke la vær å tenke på vår alles polske håndtverker Jolenek. Det ble en rar salgsannonse..

Ingen på DIB vil vel heretter klare å se på et julenek uten å fnise? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden!  Den får meg til å lure på hva jeg skulle gjort uten dib?  Så tenker jeg at uten dib hadde jeg kanskje rukket både å vaske gulvet og å bære ved før jul. Gulvet hadde sikkert hatt godt av en vask, men jeg vet ikke hva jeg skulle med den veden, siden jeg verken har peis eller vedovn. Men jeg hadde nå uansett hatt tid til å bære den.  Så kunne jeg ha hengt opp den polske håndverkeren. Han hadde sikkert lurt på hvorfor ham hang der, og på hvorfor Prøysen insisterte på å kalle ham fugelband. Til og med Eva Blaum er vel enig i at Fugelband ikke høres ut som noe navn? 

Men nå er jeg jo på dib, så jeg har ikke tid til å henge ham opp. Det er kanskje like greit, for jeg tror ikke fuglene hadde blitt så imponerte. Eva Blaum tenker at selv om fugelband ikke er noe fint navn på et menneske så lurer hun på om det er et fint bandnavn. Jeg tenker at det bandet må i så fall spille fugledansen. Kanskje vår alles kjære Jolenek kunne være frontfigur? Det hadde vel vært en flott ekstrajobb for en homofil polsk håndtverker?

Inspirert av anonym nummer 12 har jeg bestemt meg for å poste med nick. Jeg tror nemlig jeg må begynne å gjøre bemerket,  så kanskje jeg kan få være med i kalenderen til neste år. Jeg ser foresten ikke bort fra at jeg allerede er med, jeg er nok den Annien som skriver et milelangt innlegg som egentlig kunne vært oppsummert med få ord. Dette innlegget f.eks. kunne egentlig vært kortet ned til "hei, jeg har bestemt meg for å slutte å være anonym,  og jeg har ikke tid til å henge opp polske håndtverkere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jooooooda skrev:

Elsker denne tråden!  Den får meg til å lure på hva jeg skulle gjort uten dib?  Så tenker jeg at uten dib hadde jeg kanskje rukket både å vaske gulvet og å bære ved før jul. Gulvet hadde sikkert hatt godt av en vask, men jeg vet ikke hva jeg skulle med den veden, siden jeg verken har peis eller vedovn. Men jeg hadde nå uansett hatt tid til å bære den.  Så kunne jeg ha hengt opp den polske håndverkeren. Han hadde sikkert lurt på hvorfor ham hang der, og på hvorfor Prøysen insisterte på å kalle ham fugelband. Til og med Eva Blaum er vel enig i at Fugelband ikke høres ut som noe navn? 

Men nå er jeg jo på dib, så jeg har ikke tid til å henge ham opp. Det er kanskje like greit, for jeg tror ikke fuglene hadde blitt så imponerte. Eva Blaum tenker at selv om fugelband ikke er noe fint navn på et menneske så lurer hun på om det er et fint bandnavn. Jeg tenker at det bandet må i så fall spille fugledansen. Kanskje vår alles kjære Jolenek kunne være frontfigur? Det hadde vel vært en flott ekstrajobb for en homofil polsk håndtverker?

Inspirert av anonym nummer 12 har jeg bestemt meg for å poste med nick. Jeg tror nemlig jeg må begynne å gjøre bemerket,  så kanskje jeg kan få være med i kalenderen til neste år. Jeg ser foresten ikke bort fra at jeg allerede er med, jeg er nok den Annien som skriver et milelangt innlegg som egentlig kunne vært oppsummert med få ord. Dette innlegget f.eks. kunne egentlig vært kortet ned til "hei, jeg har bestemt meg for å slutte å være anonym,  og jeg har ikke tid til å henge opp polske håndtverkere"

Og godt er det, ellers blir du bura inn til jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolenek skriver i all stillhet samtidslyrikk og har utgitt diktsamlingen "Kål". Den solgte 13 eksemplarer. Resten gav han bort i julepresanger. Nå jobber han med oppfølgeren "Jol".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Giss skrev:

Jolenek skriver i all stillhet samtidslyrikk og har utgitt diktsamlingen "Kål". Den solgte 13 eksemplarer. Resten gav han bort i julepresanger. Nå jobber han med oppfølgeren "Jol".

13 eks er ikke verst av samtidslyrikk om kål, altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Giss skrev:

Jolenek skriver i all stillhet samtidslyrikk og har utgitt diktsamlingen "Kål". Den solgte 13 eksemplarer. Resten gav han bort i julepresanger. Nå jobber han med oppfølgeren "Jol".

Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt den boka. Jolenek får poste på dib når "Jol" er klar, da tenker jeg at han får avsetning på boka.

Et bilde av de kålfargede øynene på forsiden vil garantert få dibhønsa til å smelte, og de fleste av oss skal jo ha en gave til Svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

Er Jolenek av typen som tar av seg gifteringen før han drar på julebord?

JOlebord. Jolebord...

Anonymkode: 5341c...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt den boka. Jolenek får poste på dib når "Jol" er klar, da tenker jeg at han får avsetning på boka.

Et bilde av de kålfargede øynene på forsiden vil garantert få dibhønsa til å smelte, og de fleste av oss skal jo ha en gave til Svigermor.

Gratulerer med usedvanlig lekkert juleoppsyn, gale damen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Er Jolenek av typen som tar av seg gifteringen før han drar på julebord?

Nei. Jeg tror Jolenek er en skikkelig fyr. Ikke en sånn av-med-gifteringen/spille-hele-dagen/ikke-ta-seg -av-ungene-fyr.

Endret av gale damen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gale damen skrev:

Nei. Jeg tror Jolenek er en skikkelig fyr. Ikke en sånn av-med-gifteringen/spille-hele-dagen/ikke-ta-seg -av-ungene-fyr.

Det tror jeg også, han og Chateau-Briand har bare øyne for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Jeg lurer på om Jolenek har en sånn ugly christmas genser, og i såfall hvordan den ser ut? Spør for en venn. 

Jeg tror han har denne. https://www.tipsyelves.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/228x342/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/o/women_s_happy_birthday_jesus_christmas_sweater_1_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, sug lut skrev:

Det tror jeg også, han og Chateau-Briand har bare øyne for hverandre.

De har bare kåløyne for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nordisk skrev:

De har bare kåløyne for hverandre. 

CB har vel antakelig dypbrune sauseøyne, eller hva? Eller kanskje bearnaise-øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sug lut skrev:

CB har vel antakelig dypbrune sauseøyne, eller hva? Eller kanskje bearnaise-øyne?

Han er en god blanding, for han har nemlig heterochromia, slik at han har ett gult bearnaise-øye, og ett mørkt brunsausøye. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...