Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 24. 

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd. Hun har hatt 'noe på gang' med en polsk håndverker, men han forsvant plutselig, og hun sitter der som et spørsmålstegn og skjønner ikke helt hva som gikk galt. 

AmaNdine mener at Hi burde ha brukt hjemmelaget krem, og ikke kjøpekrem.

Modesty Blaise har snakket med polsk etterretning, og hun kan fortelle at 'krem-knepet' faktisk er en velkjent taktikk når fiendtlige makter skal infiltrere polske miljøer, dette blir ofte brukt som en 'honningfelle', fordi alle vet at polakker blir helt ustoppelige og lette å manipulere i nærheten av pisket krem. Modesty Blaise ble faktisk nødt til å overtale etteretningsagentene til å ikke pågripe Hi, da de mistenkte henne for å være spion. Modesty har det dessuten fra sikre kilder at denne polske håndverkeren 'spiller på det andre laget' og allerede er i et forhold med en franskmann. 

Hi er både forbløffet og litt skuffet. Var det altså bare kremen han var ute etter? 'ikke glem at han var en kosedriter!' sier Tyrkisk pepper. Det får hi i litt bedre humør. Men hun føler seg fortsatt veldig alene og litt trist. 

- Men du har jo oss! sier Oslofrk og oppretter straks en julekos-tråd til Hi. AmaNdine koker ihop en treretters middag til alle på null komma niks. Mammaen til Nurket tar med cava.

Gale damen tar med seg litt brunkrem som alle kan få prøve. Sug lut byr på ferske fornærmelser. Femten lavkarboekstremister har bakt quinoakake med stevia og goji-bær. Soleia sier at det er tanken som teller. Stjerna tar med seg rykende varm bacalao. Endelig! Utbryter Eva Blaum. DET skal han hete! Mumua har med seg lussekatter med safran. Nordisk har noe ekstra vellagret hyllebærsaft i skapet som alle skal få smake på. Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda, Skrekkøgla, Superdolly og frk Nilsen har laget en liten julesang om rimming av enhjørninger, og alle stemmer i! Det blir en helt fantastisk tråd, og Kira blir helt rørt til tårer over at det ikke blir en eneste krangel. 

GOD JUL! 

Takk for årets morsomste julekalender! Gledelig jul og velfortjent ferie etter innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Giss skrev:

Takk for årets morsomste julekalender! Gledelig jul og velfortjent ferie etter innsatsen!

Argh! Jeg VISSTE at det var noen jeg ikke hadde fått med i avslutningen! Eller kanskje du var med i trerettersen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla

Jeg dør litt av rimming av enhjørninger 😂😂😂 Here goes: (julekveldsvisa av Prøysen) 

Nå har vi eti ribbe

huset har brenni ned

Nå skar je rimme enhjørningen

så n’far kan få litt fred

han sitt uti garasjen 

og aner ingenting

om at kjerringa får kjørt seg

mens jula ringer inn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Argh! Jeg VISSTE at det var noen jeg ikke hadde fått med i avslutningen! Eller kanskje du var med i trerettersen? 

Mulig det. 😄 Jeg føler det har gått litt hardt ut over slekta mi i år. 🐷

Kanskje de kan spise lutefisk neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 24. 

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd. Hun har hatt 'noe på gang' med en polsk håndverker, men han forsvant plutselig, og hun sitter der som et spørsmålstegn og skjønner ikke helt hva som gikk galt. 

AmaNdine mener at Hi burde ha brukt hjemmelaget krem, og ikke kjøpekrem.

Modesty Blaise har snakket med polsk etterretning, og hun kan fortelle at 'krem-knepet' faktisk er en velkjent taktikk når fiendtlige makter skal infiltrere polske miljøer, dette blir ofte brukt som en 'honningfelle', fordi alle vet at polakker blir helt ustoppelige og lette å manipulere i nærheten av pisket krem. Modesty Blaise ble faktisk nødt til å overtale etteretningsagentene til å ikke pågripe Hi, da de mistenkte henne for å være spion. Modesty har det dessuten fra sikre kilder at denne polske håndverkeren 'spiller på det andre laget' og allerede er i et forhold med en franskmann. 

Hi er både forbløffet og litt skuffet. Var det altså bare kremen han var ute etter? 'ikke glem at han var en kosedriter!' sier Tyrkisk pepper. Det får hi i litt bedre humør. Men hun føler seg fortsatt veldig alene og litt trist. 

- Men du har jo oss! sier Oslofrk og oppretter straks en julekos-tråd til Hi. AmaNdine koker ihop en treretters middag til alle på null komma niks. Mammaen til Nurket tar med cava.

Gale damen tar med seg litt brunkrem som alle kan få prøve. Sug lut byr på ferske fornærmelser. Femten lavkarboekstremister har bakt quinoakake med stevia og goji-bær. Soleia sier at det er tanken som teller. Stjerna tar med seg rykende varm bacalao. Endelig! Utbryter Eva Blaum. DET skal han hete! Mumua har med seg lussekatter med safran. Nordisk har noe ekstra vellagret hyllebærsaft i skapet som alle skal få smake på. Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda, Skrekkøgla, Superdolly og frk Nilsen har laget en liten julesang om rimming av enhjørninger, og alle stemmer i! Det blir en helt fantastisk tråd, og Kira blir helt rørt til tårer over at det ikke blir en eneste krangel. 

GOD JUL! 

Hehehehehehe, triller snart ut av sofaen her! Bøyer meg i støvet for The Amazing Amazing Spidermama, som virkelig har jobbet hardt gjennom adventstiden!

Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing!Amazing! Love it :-D

Avslutningen på tråden ledet forresten til en ny tråd, om lavkarbo. De femten lavkarboekstremistene som hadde bakt quinuakake fikk gjennomgå. De andre 4568 lavkarboekstremistene på dib var i harnisk over at noen som kunne finne på å bake quinuakake kunne være så frekk å kalle seg lavkarboekstremist. ALLE vet da vel at quinua IKKE er lavkarbo. De femten prøver å forsvare seg med at det bare var litt quinua, kaken besto i hovedsak av stevia og goji-bær. De 4568 var meget samstemte da de helt unisont proklamette at det spilte ingen rolle, quinua er quinua, 62,2 gram karbohydrater per 100 gram vare!!!!!  

Stjerna når absolutt ikke tatt til følge når hun prøver å bryte inn i tråden, for å si at nå må alle holde fred og at det finnast viktigare ting her i verda enn karbohydratar. De femten og de 4568 kan nemlig enes om en ting,  det finnes, mener de, overhodet ikke noe i hele verden som er viktigere enn karbohydrater. Giss er fortvilet over det store antallet lavkarboekstremister. Kan ikke folk bare spise kornprodukter, og holde seg unna slekta hennes? Jolenek ser denne kommentaren, og tenker at så mange karbohydrater som han innehokder så er det sikkert best å holde seg unna denne tråden. Dermed raider han nærbutikken for all den kremen det går ann å finne, før han lister seg stille vekk fra tråden og reiser hjem til CB.

Sug Lut er innom tråden en tur og fornærmer alle lavkarboekstremistene på mange fantasifulle måter, blant annet ber hun AmaNdine om oppskrift på god gammeldags kransekake, MED sukker. Kira er redd tredje verdenskrig skal bryte ut, og gjør et forsøk på å stenge tråden, men den Polske ambassaden, som fortsatt er på jakt etter spioner, hacker dib og åpner tråden igjen.  

Skrekkøgla finner fram en gammel Prøysen vise, og dikter en sang om karbohydrater. Festogmoro hevder at samtlige i tråden har vært inne på nettbutikken hennes og bestilt enhjørningkakelys. Hun forsikrer om at formen kan lysene til kaker både med og uten karbohydrater, og sender dem ut til samtlige av trådens deltagere. Det bryter ut en lang diskusjon om enhjørningslys på kaker, der flere av diberne får svært upassende bilder i hodet sitt, av enhjørninger som behandler den stakkars kaken på både den ene og den andre måten. Sug Lut fornærmer alle igjen, ved å hevde at en stor andel av diberne har fetisj for enhjørninger. Lektor Doppler med Tillegg lager et tillegg til den nye julesangen hun skrev om nissen og enhjørningen bak plastjuletreet. Det blir stor stemning, og allsang i tråden. AmaNdine disker opp med en femretters middag. Da bryter diskusjonen ut igjen, hva inneholder de fem rettene, og hvor mange karbohydrater er det egentlig i dem? Verken de 4568 eller de femten vil ha AmaNdines rullekake. Gale Damen foreslår at de kan ta seg en rullepupp i stede, med eller uten nylonstrømpe. AmaNdine mener at rullepupp i stede for rullekake er et symbol på samfunnets krakelering i kantene.

Kira gjør et nytt forsøk på å stenge tråden, men det er like mislykket som sist gang. Den Polske ambassaden kan være ganske slitsom...  På ett eller annet tidspunkt burde vel noen gjøre et forsøk på å lokke dem vekk med krem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazing👏👏Tusen hjertelig takk for en fantastisk kalender som utvilsomt går direkte inn i DIB's klassikere. Muligens rett til topps også, faktisk. 

Gledelig jul til alle fine dibbere, det er mye god humor og omsorg her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange morsomme stunder her i desember. Fortsatt god jul til alle flotte damene her inne, til og med sure Annie 🎅

Og godt å se at Kira ikke bare er kjip og streng 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin avslutning på en praktfull julekalender: Takker, bukker og bøyer meg i støvet.

Eller brunkremen, selv om jeg strengt tatt ikke fatter helt dette med brunkremen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skrekkøgla skrev:

Jeg dør litt av rimming av enhjørninger 😂😂😂 Here goes: (julekveldsvisa av Prøysen) 

Nå har vi eti ribbe

huset har brenni ned

Nå skar je rimme enhjørningen

så n’far kan få litt fred

han sitt uti garasjen 

og aner ingenting

om at kjerringa får kjørt seg

mens jula ringer inn! 

I hodet mitt ble den spilt på feil melodi, nemlig Musevisa, og hvis man gjør det så blir det neste logiske elementet:

HEIsan og HOPPsan og FALLerallera,
Et julehorn i bakluka gjør alle juleglad!

- og med det som bakgrunnsmusikk blir enhjørings-sex enda hakket mer fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, amandine skrev:

Gledelig jul, spidermamma!  For endelig kan man si gledelig jul😊 Her er det rolig og fredelig julemorgen,  det håper jeg dere andre har også. En nydelig dag er på vei. 

Gledelig jul! 

(Trodde jeg var ultragammeldags som sa god jul fram til den 24., og gledelig jul 25.-26! 

Her vi bor, sier man dessuten "til lykke med jula" når man møtes i romjula. Åh, herlige konvensjoner.)

Anonymkode: 921e9...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 18.14, gale damen skrev:

Fin avslutning på en praktfull julekalender: Takker, bukker og bøyer meg i støvet.

Eller brunkremen, selv om jeg strengt tatt ikke fatter helt dette med brunkremen

Vi andre skjønner det, vi får sette oss ned i ring og snakke litt med deg før nyttårsaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordisk skrev:

Jeg savner julekalenderen....😭

Jeg også😭 Det var jo dagens høydepunkt, nå er det like stille og rolig her på DIB som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Jeg også😭 Det var jo dagens høydepunkt, nå er det like stille og rolig her på DIB som før..

Så koselig! 😊 Veldig moro at dere har satt pris på den. Og særlig at den levde sitt eget liv imellom lukene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Så koselig! 😊 Veldig moro at dere har satt pris på den. Og særlig at den levde sitt eget liv imellom lukene! 

Vi har jo enda ikke fått vite akkurat hvordan det gikk med Jolenek og Chateau-Briand, så tør vi håpe på en liten oppdatering på nyttårsaften...? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumua skrev:

Hva med nyttårskalender? Varer fra 1.jan til 31 des? 😇

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Det vil vi gjerne ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg savner også julekalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
1 minutt siden, oslofrk skrev:

Er det håp? 

Hun har opprettet årets julekalender i en egen tråd 🎅🏻👍

Anonymkode: e3105...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...