Gå til innhold

Hvor mye klær har deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange ytterjakker?

Hvor mye bruker dere på klær i måneden til barna?

Mine vokser liksom så sent at klærne passer i årevis.

Anonymkode: 7bffb...700

Fortsetter under...

Skrevet

Har 2 vinterjakker hver. 2 dresser. 2 av det meste.

Bruker ikke så mye per mnd, men gjennomsnittet (inkl sesongskifte) blir kanskje 1000 kr I mnd. Ekskludert sko

Anonymkode: c3e83...21c

Skrevet

2 vinterjakker, 2 utebukser, 2 regnsett (ett på skolen), div votter, vanter, luer, buffer, ca 10 gensere, 10 t-skjorte, 7-8 bukser av forskjellige slag, 4 shortser, 3-4 kjoler, div. undertøy og sokker. Alt varer i flere år. Bruker kanskje 800 i mnd per barn, men det er inkludert sko og støvler. 

Anonymkode: 95e18...b15

Skrevet

1 åringen har 6 ytterjakker og 3 vinterdresser (arvet en), 1 sett med regntøy. Hun har en hel kommode med vanlige klær og ulltøy pluss litt penklær.

3 åringen har 6 ytterjakker, 2 vinterdresser, 2 overtrekksbukser, 2 par regnsett. Han har også kommoden full, pluss et klesskap. 

De har generelt alt for mye klær, men jeg er litt hekta på barneklær så bruker en del penger på det, i snitt antageligvis 1500 i måneden (ikke medregnet sko). Vi gir alltid bort det de vokser fra da, kjekt at andre får bruk for det og. 

Anonymkode: d301f...79f

Skrevet

Sjuåringen har alt for mye klær :ph34r:

5 vinterjakker, for det meste samme i ulike farger. 3-4 utebukser, 2 vinterdresser, 2 regnsett, 4 par vintersko, 2 parkdresser,  Ryker sikkert rundt 1000-1500 i mnd på nye klær, da ikke medregnet sko. Gikk over boxere i går og telte 17 stk, så der har jeg jo gått helt amok. 

Anonymkode: cdf41...f3d

Skrevet

10 åringen har en vinterjakke, og en vinterbukse. Har ett sett med regntøy, en allværsjakke. 

Har 4 sett med ulltøy, ellers har vel barnet helt middels med klær. Her går vi opp i størrelse relativt ofte, så jeg gidder ikke å kjøpe mye klær. Kjøper det han trenger.

16 åringen har 2 vinterjakker. 16 åringen er selv ansvarlig for å kjøpe sine egne klær, får en fast sum i måneden. Så 16 åringen har nok treningstøy, joggebukser, bare 2 jeans, men sikkert 40 hettegensere. 

Anonymkode: a1803...788

Annonse

Skrevet

De har ganske mye klær, kanskje mer enn strengt tatt nødvendig. Grunnen til det er at de har arvet mye og at jeg har tatt vare på det meste fra eldste slik at det er mye gjenbruk. Jeg er også tidlig ute og handler til neste sesong slik at jeg får tak i det meste de trenger på salg. De er aktive "utejenter" og vi har som regel dobbelt av alt utetøy fordi vi trenger det og jeg legger litt penger i utetøy og sko. Kjøper heller billig på hm penkjoler og mindre viktige ting.

Anonymkode: 13ab3...9c8

Skrevet

Min 7-åring har en vinterjakke,1 vinterbukse, 1 sett regnklær, et par vintersko, et par cherrox, 2 bøff, et par vintervotter, 1 par regnvotter, 1 tykk vinterlue, ganske mange andre lue og votter til høst/vårbruk, en allværsjakke og kanskje to lette Sommerjakker.

Ellers har han 2 pysjamaser, kanskje 10 gensere, 10 bukser, mange singletter og t-skjorter, noen longs og hvert fall 10 stk sokker/truser. Og så er det sommerklær som shorts og capser.

Han klarer seg med de uteklærne han har. Trenger han mer så kjøper vi det. Vi kjøper ikke masse klær i gangen fordi han vokser så kjapt at garderoben må byttes ut 2 ganger i året...

Anonymkode: bff32...af7

Skrevet

De har så det holder og mer til. Noe har de mer enn nødvendig av, andre ting ikke mer enn som trengs. Bukser føler jeg at de to eldste ofte mangler, føler jeg kjøper ofte, men så vokser de ut av, det blir hull, vil ikke bruke osv. Gensere og ull har de mer enn nok av. Mine vokser heller ikke så fort, så har klærne ganske lenge før de er utvokst.

I yttertøy har de to vinterjakker(en vanntett og en tynnere dunjakke) og to vinterbukser/dresser hver, 2 sett regntøy, 1 skalljakke, 1 softshelljakke, en penere jakke. Enkelte ting er greit å ha to av, så noe kan henge på bhg/skole/sfo også.

Yngste har mer enn nok av alt. Arver etter de to eldste samt at jeg ikke klarer å være å kjøpe litt nytt innimellom.

Nå jobber jeg i en kjedebutikk da, så vanskelig å la være å kjøpe. Får personalrabatt og jeg handler mye på salg, så sparer en del penger på det.

Anonymkode: 7ed03...223

Skrevet

Min datter har for vintersesongen syv jakker, 3 vinterdressene, to parkdresser, 4 regnsett, 15 ullsett, 7 ullkjole, en haug med ullstrømpebukser, 4 tykkere ulldresser, masse fleece, 5 penkjoler, 15 andre kjoler, minst 10 ull singletter, minst 40 gensere, minst 20 bukser, minst 10 skjørt, 2 par vinterstøvletter, 3 par Viking vintersko mm.

Anonymkode: 6960f...3e0

Skrevet

han har altfor mye. vet ikke ,kanskje 1000 pr mnd

Skrevet

Alt for mye. Men vi arver mye og kjøper som regel brukt, så det går ikke så mye penger. 

Anonymkode: 871e7...150

Skrevet

Tolvåringen har en høst/vårjakke, en skijakke og en vinterjakke + regntøy og treningsdress.

Tiåringen har omtrent det samme men ikke egen skijakke.

Jeg vet ikke akkurat hvor mye vi bruker på klær. Det blir jo en del selv om vi ikke kjøper så veldig mye. Såessielt til eldste koster hvert plagg mye mer nå enn da vi kunne handle i barneavdelingen.

Anonymkode: c0d40...a85

Annonse

Skrevet

De har så det holder, men ikke spesielt mye  tror jeg. Før kjøpte jeg mer for gøy, så er jeg restriktiv og ser an hva de faktisk trenger etter hvert som de vokser.

Lillebror arvet det meste av storebror, så han har alltid litt for mange av hvert plagg.

Anonymkode: 0ee2e...9fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...