Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, AkkMa skrev:

Ja, det er det jeg også har lest. Murringene fortsetter og selv om brunfargen gradvis forsvinner, så er det mye slim 😏 Skjønner at jeg bare må vente og se det an, men tidvis er murringene så kjipe at det ikke akkurat er en fornøyelse å se fram til potensielt sett fire uker til med dette.. Og ja, kroppen er utrolig fascinerende. Så mystisk at jeg kan være så grønn, mens livmora mi tydeligvis veit hva den driver med! 

Hvordan er det med dere andre? Flere som begynner å bli litt lei? Og synes det er typisk at tidenes sommer bare ruller forbi? Jeg føler i hvertfall at dette er sommeren jeg har sitti mest i skyggen på så lenge jeg kan huske.. 

Jeg skal ikke svare på det øverste, for det har jeg ingen erfaring med.

Men jeg er "bare" 8 mnd og er temmelig lei. Ikke bare det å gå gravid men hormonene. Er så nedstemt pga lite søvn for tia. Å den varmen! Stakkars mannen min, jeg klikker jo bare han skal dra ut en tur uten meg!

Men typisk det at sommeren blei som den blei i år. Neste år bli det bare drittvær damer😂😂😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg skal ikke svare på det øverste, for det har jeg ingen erfaring med.

Men jeg er "bare" 8 mnd og er temmelig lei. Ikke bare det å gå gravid men hormonene. Er så nedstemt pga lite søvn for tia. Å den varmen! Stakkars mannen min, jeg klikker jo bare han skal dra ut en tur uten meg!

Men typisk det at sommeren blei som den blei i år. Neste år bli det bare drittvær damer😂😂😝

Ja, lite søvn begynner å slite på her også. 😴 Kombinasjonen av det, varmen og at man føler seg tung og klumpete er ikke den beste, egentlig! Jeg er fortsatt i full jobb, og med buss for tog hver dag, kjenner jeg at jeg lengter til permisjonen begynner neste fredag 😍

Huff. Håper neste sommer blir nesten like fin, men det kan godt komme liiitt mer regn enn det har gjort denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AkkMa skrev:

Ja, lite søvn begynner å slite på her også. 😴 Kombinasjonen av det, varmen og at man føler seg tung og klumpete er ikke den beste, egentlig! Jeg er fortsatt i full jobb, og med buss for tog hver dag, kjenner jeg at jeg lengter til permisjonen begynner neste fredag 😍

Huff. Håper neste sommer blir nesten like fin, men det kan godt komme liiitt mer regn enn det har gjort denne..

Jeg er uti ferie nå, så rett i perm. Helt innafor nå. Begynte å bli slitsomt å jobbe på småbarn etter hvert 😅

Går fort til fredag da 😎 det blir nok deilig!!!

Hehe, ja litt mer regn hadde ikke gjort noe🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor nå, og hodet har festet seg 😎😎 kjenner også litt mens murring om nettene nå. Er fortsatt 4 uker igjen, men da kan det vel kanskje skje før tia å?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Var hos jordmor nå, og hodet har festet seg 😎😎 kjenner også litt mens murring om nettene nå. Er fortsatt 4 uker igjen, men da kan det vel kanskje skje før tia å?? 

Ja, nå nærmer det seg for deg også :D Når du begynner på uke 37 er det jo innafor nomalen å føde (selv om det jo ikke skjer så ofte første gangen). Men murringer er et bra tegn :)

 

Jeg var på vekstkontroll i dag, babyen er heldigvis ikke så stor som sist gang :) Jordmoren (som var så snill som en engel!!) undersøkte meg og sa at modningen hadde begynt, men at det var litt igjen. 5 dager til termin :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Glitrerose skrev:

Ja, nå nærmer det seg for deg også :D Når du begynner på uke 37 er det jo innafor nomalen å føde (selv om det jo ikke skjer så ofte første gangen). Men murringer er et bra tegn :)

 

Jeg var på vekstkontroll i dag, babyen er heldigvis ikke så stor som sist gang :) Jordmoren (som var så snill som en engel!!) undersøkte meg og sa at modningen hadde begynt, men at det var litt igjen. 5 dager til termin :o

Uke 36 i mårra 🙈 så håper jaggu hu blir ikke litt til. Hehe. 

Ja jordmora mi mente å at babyn var ganske normal i størrelsen :)

spennende for deg da! Kan jo skje når som helst for deg da!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Var hos jordmor nå, og hodet har festet seg 😎😎 kjenner også litt mens murring om nettene nå. Er fortsatt 4 uker igjen, men da kan det vel kanskje skje før tia å?? 

Jeg var også hos jm i dag, og hodet har festet seg her også 🙌🏼 Vi er vel akkurat like langt på vei vi to, så blir spennende å se hvem som er først i mål. Her gikk slimproppen allerede for 3 uker siden, og kynnerne har det vært mange av + vonde maserier og masse nedpress🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Jeg var også hos jm i dag, og hodet har festet seg her også 🙌🏼 Vi er vel akkurat like langt på vei vi to, så blir spennende å se hvem som er først i mål. Her gikk slimproppen allerede for 3 uker siden, og kynnerne har det vært mange av + vonde maserier og masse nedpress🤰🏼

Oi så spennende! 😁 Har en del nedpress faktisk, men jeg tror faktisk ikke jeg har hatt så mye kynnere🙄 men den slimproppen veit jeg ikke om har gått, var en dag her som det kom noe slim og en liten gul klump, men sånn syns jeg nesten det har vært mye av, i hvertfall de første månedene. Jeg har ingen erfaring jeg, så hva er maserier? 🙈🙈 Jeg skjønner at det ligger i ordet, men trenger det litt inn med teskje😂

Lykke til! 😎❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Oi så spennende! 😁 Har en del nedpress faktisk, men jeg tror faktisk ikke jeg har hatt så mye kynnere🙄 men den slimproppen veit jeg ikke om har gått, var en dag her som det kom noe slim og en liten gul klump, men sånn syns jeg nesten det har vært mye av, i hvertfall de første månedene. Jeg har ingen erfaring jeg, så hva er maserier? 🙈🙈 Jeg skjønner at det ligger i ordet, men trenger det litt inn med teskje😂

Lykke til! 😎❤️ 

Merker nok ganske greit når slimproppen går, med mindre den kommer ut i «biter». Det er en ganske stor slimklump med blod i, rett og slett 🙈

Jordmor forklarte maserier til meg som at det var rier, men aldri kom med jevne mellomrom slik vanlige rier skal. De bygger seg opp på samme måte som rier hvor det finnes en topp i motsetning til kynnere 🤷🏼‍♀️ Er førstegangs jeg også, så vet bare det jeg har fått forklart 🙌🏼

Lykke til du også 🤰🏼🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Oi så spennende! 😁 Har en del nedpress faktisk, men jeg tror faktisk ikke jeg har hatt så mye kynnere🙄 men den slimproppen veit jeg ikke om har gått, var en dag her som det kom noe slim og en liten gul klump, men sånn syns jeg nesten det har vært mye av, i hvertfall de første månedene. Jeg har ingen erfaring jeg, så hva er maserier? 🙈🙈 Jeg skjønner at det ligger i ordet, men trenger det litt inn med teskje😂

Lykke til! 😎❤️ 

Når jeg har kynnere, så blir magen plutselig steinhard. Maserier begynner forsiktig og bygger seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Merker nok ganske greit når slimproppen går, med mindre den kommer ut i «biter». Det er en ganske stor slimklump med blod i, rett og slett 🙈

Jordmor forklarte maserier til meg som at det var rier, men aldri kom med jevne mellomrom slik vanlige rier skal. De bygger seg opp på samme måte som rier hvor det finnes en topp i motsetning til kynnere 🤷🏼‍♀️ Er førstegangs jeg også, så vet bare det jeg har fått forklart 🙌🏼

Lykke til du også 🤰🏼🌸

Da har nok ikke den gått hos meg enda🙈 aha, slik å forstå, det kan høres ut som noe jeg har hatt de siste dagene da. Men kan jo så klart være kynnere å. Jeg får bare vente å se. Vondt gjør det i hvertfall til tider! 🙄

Tusen takk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitrerose skrev:

Når jeg har kynnere, så blir magen plutselig steinhard. Maserier begynner forsiktig og bygger seg opp :)

Mulig jeg har hatt begge deler da altså 👍 men sjeldent at magen har blitt hard. Men gikk lang tur i går, å da fikk jeg en ganske hard mage med litt smerter. Blir en spennende tid i møte nå da 😁 takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Glitrerose skrev:

Hmmm, aner jeg mensmurringer? Nei, sikkert bare innbilning. Jeg kommer sikkert til å gå 11 dager over termin :(

Får håpe du slipper overtid da :(

Jeg innbilder meg at hu kommer før tia, så jeg blir sikkert skuffa og får på overtid 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, miamis skrev:

Mi jente er allerede 11 dager gammel 😯💕

Lykke til dere som venter nå 👶

Ååå! Gratulerer ❤️👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miamis skrev:

Mi jente er allerede 11 dager gammel 😯💕

Lykke til dere som venter nå 👶

Gratulerer så mye!! 💕👶🏼🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 21.12, miamis skrev:

Mi jente er allerede 11 dager gammel 😯💕

Lykke til dere som venter nå 👶

Så koselig, gratulerer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? 🌟 Her føles det som fødsel er nære, selv om det egentlig er ei stund til 🙈 Regner med at flere av dere har født? 👶🏼💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere? 🌟 Her føles det som fødsel er nære, selv om det egentlig er ei stund til 🙈 Regner med at flere av dere har født? 👶🏼💕

Jeg fødte på fredag. Gikk kjempe fort og fødte bare 30 min etter vi kom på Ullevål. Kan forøvrig varmt anbefale abc klinikken der, var en ordentlig fin opplevelse og vært veldig fornøyd med å gå på kontrollene gjennom svangerskapet der også 😀 Nå storkoser vi oss hjemme og jeg er hodestups forelsket 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anarkali skrev:

Jeg fødte på fredag. Gikk kjempe fort og fødte bare 30 min etter vi kom på Ullevål. Kan forøvrig varmt anbefale abc klinikken der, var en ordentlig fin opplevelse og vært veldig fornøyd med å gå på kontrollene gjennom svangerskapet der også 😀 Nå storkoser vi oss hjemme og jeg er hodestups forelsket 😍

Åh, gratulerer så mye 😍❤️ Kos deg masse med den lille!! Godt å høre at du hadde en fin og rask fødsel 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer  :)

har enda 2 uker og 3 dager igjen. Men joda, føles nesten som hu kommer ut til tider. Sliter med vonde mens smerter og stikking i underlivet. Men masse liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter! 

Dere som har vært med på detta før, jeg bare lurer på et par ting :)

Jeg er nå 38 uker og 5 dager på vei. De siste dagene har jeg hatt veldig kraftige mensen smerter. De går over, så regner med det sikkert er no modning eller kynnere.

men det presser så veldig nedover og stikker! Kjennes ut som hodet er på vei ut (skjønner så klart det ikke er det da) i tillegg er jeg trøtt og de to dagene da har jeg vært en del kvalm. Noen som veit om det er litt fødselstegn? Jeg skal til jordmor i mårra da, men er litt interessert i åssen dere var før fødsel, om dere fikk noen forvarsel?? 

jeg troooor å at slimproppen har gått litt og litt i et par uker nå. En del slim, men ikke blod. Og til dere som spiser: Sorry detaljer.. 😘😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Hei jenter! 

Dere som har vært med på detta før, jeg bare lurer på et par ting :)

Jeg er nå 38 uker og 5 dager på vei. De siste dagene har jeg hatt veldig kraftige mensen smerter. De går over, så regner med det sikkert er no modning eller kynnere.

men det presser så veldig nedover og stikker! Kjennes ut som hodet er på vei ut (skjønner så klart det ikke er det da) i tillegg er jeg trøtt og de to dagene da har jeg vært en del kvalm. Noen som veit om det er litt fødselstegn? Jeg skal til jordmor i mårra da, men er litt interessert i åssen dere var før fødsel, om dere fikk noen forvarsel?? 

jeg troooor å at slimproppen har gått litt og litt i et par uker nå. En del slim, men ikke blod. Og til dere som spiser: Sorry detaljer.. 😘😘

Sånn generelt er det positivt med alt du kjenner der nede. Likevel er det veldig stor variasjon i hvor stor effekt det har, men alt hjelper på! Jeg hadde det slik som deg i et par uker før fødselen (lillemor har rukket å bli 13 dager!!!). Jeg var to ganger og fikk sjekket modning, og begge gangene var det samme svar: bare bittelitt moden. Og så, plutselig startet fødselen med rier 3 dager etter at jeg var nesten umoden, og da hadde jeg blitt moden i en fei. 

Jeg vet at det er et utrolig lite hjelpsomt svar når man er UTROLIG utålmodig, men ingen kvinner er like og ingen fødsler er like. Plutselig bare starter det! Noen får forvarsel og noen får ikke det. Men som sagt: alt som "skjer" der nede gjør at det i alle fall går i riktig retning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Glitrerose skrev:

Sånn generelt er det positivt med alt du kjenner der nede. Likevel er det veldig stor variasjon i hvor stor effekt det har, men alt hjelper på! Jeg hadde det slik som deg i et par uker før fødselen (lillemor har rukket å bli 13 dager!!!). Jeg var to ganger og fikk sjekket modning, og begge gangene var det samme svar: bare bittelitt moden. Og så, plutselig startet fødselen med rier 3 dager etter at jeg var nesten umoden, og da hadde jeg blitt moden i en fei. 

Jeg vet at det er et utrolig lite hjelpsomt svar når man er UTROLIG utålmodig, men ingen kvinner er like og ingen fødsler er like. Plutselig bare starter det! Noen får forvarsel og noen får ikke det. Men som sagt: alt som "skjer" der nede gjør at det i alle fall går i riktig retning 😊

Takk :) Jeg syns det svaret der var absolutt innafor 😍

Jeg er litt usikker egentlig på hvor lenge det har vart, men det med stikkinga har holdt på en stund med akkurat de mens murringene har ikke vart sååå lenge. Jaja, jeg får bare vente. Er jo fortsatt 1-2 uker igjen. 

Jeg får heller forberede meg på overtid enn å håpe på før😇 

Men takk for svar og gratulerer med babyn din😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...