Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, miamis skrev:

Babyen har ikke snudd seg, så nå blir det nok keisersnitt her 😩

 

Neeeei jeg har ikke lyst, æsj altså! Så skuffet 😣

Ååå??? Dette er dumt spørsmål, men åssen snudd seg?? Hittil ligger min i seteleie men jordmor sier jeg ikke får keisersnitt 🙈🙈 men jeg vil jo ikke føde normalt om det er stumpen som kommer først!!! Men hu her kan fortsatt snu seg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen her erfaring med fødsel og kateter?? Jeg har veldig liten lyst på kateter med mindre det er ABSOLUTT krise. Jormora mi sier at det er noe jeg egentlig må... Men jeg MÅ vel ingenting??!! Kjenner jeg blir litt irritert. 

Er flere jeg kjenner som aldri har født med kateter. Vil ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Har noen her erfaring med fødsel og kateter?? Jeg har veldig liten lyst på kateter med mindre det er ABSOLUTT krise. Jormora mi sier at det er noe jeg egentlig må... Men jeg MÅ vel ingenting??!! Kjenner jeg blir litt irritert. 

Er flere jeg kjenner som aldri har født med kateter. Vil ikke!!!

Hvorfor mener hun du skal ha kateter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Hvorfor mener hun du skal ha kateter?

Jeg sa til hu ut av det blå at jeg ikke ønsket det. Da sa hu " du vil nok bli bedt om å få et engangskateter, og det er fordi blæra de ikke blir tom og du da kan få problemer med blæra seinere etter fødsel" da sa jeg " ja men jeg vil ikke ha det!" Å da sa hu at det var noe alle måtte! Men jeg har aldri hørt om noen som har mått det, eller at blæra har blitt ødelagt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Ååå??? Dette er dumt spørsmål, men åssen snudd seg?? Hittil ligger min i seteleie men jordmor sier jeg ikke får keisersnitt 🙈🙈 men jeg vil jo ikke føde normalt om det er stumpen som kommer først!!! Men hu her kan fortsatt snu seg da. 

Snudd seg ned med hodet, ikke mulig å

føde i tverrleie så da er eneste alternativ keisersnitt 😣

 

Får satse på at babyen din rekker å snu seg riktig vei 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg sa til hu ut av det blå at jeg ikke ønsket det. Da sa hu " du vil nok bli bedt om å få et engangskateter, og det er fordi blæra de ikke blir tom og du da kan få problemer med blæra seinere etter fødsel" da sa jeg " ja men jeg vil ikke ha det!" Å da sa hu at det var noe alle måtte! Men jeg har aldri hørt om noen som har mått det, eller at blæra har blitt ødelagt. 

 

Aldri hørt om at det er vanlig prosedyre å sette kateter i en normal fødsel. 

Hadd en lang, grusom fødsel sist men det var aldri nevnt noe om kateter underveis. Og har heller ikke hatt noe problemer med blæra i etterkant nei 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg sa til hu ut av det blå at jeg ikke ønsket det. Da sa hu " du vil nok bli bedt om å få et engangskateter, og det er fordi blæra de ikke blir tom og du da kan få problemer med blæra seinere etter fødsel" da sa jeg " ja men jeg vil ikke ha det!" Å da sa hu at det var noe alle måtte! Men jeg har aldri hørt om noen som har mått det, eller at blæra har blitt ødelagt. 

 

Hmm, aldri hørt om jeg heller. Selvfølgelig, noen må ha det, men trodde ikke det var noe alle måtte ha! Jeg skal høre med min jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miamis skrev:

Snudd seg ned med hodet, ikke mulig å

føde i tverrleie så da er eneste alternativ keisersnitt 😣

 

Får satse på at babyen din rekker å snu seg riktig vei 😅

Usj, tverrleie ja 🙈 nei det går vel ikke å føde vaginalt da. Lykke til :) baby blir det uansett ❤️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miamis skrev:

Aldri hørt om at det er vanlig prosedyre å sette kateter i en normal fødsel. 

Hadd en lang, grusom fødsel sist men det var aldri nevnt noe om kateter underveis. Og har heller ikke hatt noe problemer med blæra i etterkant nei 😜

Puh! Godt å høre :), for de kan bare glemme å putte et sånt rør oppi meg😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Hmm, aldri hørt om jeg heller. Selvfølgelig, noen må ha det, men trodde ikke det var noe alle måtte ha! Jeg skal høre med min jordmor!

Nei jeg tror heller ikke at alle må. Derfor jeg stussa, har aldri hørt noen si de MÅTTE, Så tror nok hu overdriver der. Ja gjør det!! :), Jeg skal ikke ha no kateter uansett! Med mindre det er absolutt nødvendig.

Endret av Rebeccaførstegangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miamis skrev:

Aldri hørt om at det er vanlig prosedyre å sette kateter i en normal fødsel. 

Hadd en lang, grusom fødsel sist men det var aldri nevnt noe om kateter underveis. Og har heller ikke hatt noe problemer med blæra i etterkant nei 😜

Ikke godt å høre om din forrige fødsel altså!! Håper denne blir bedre for deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Puh! Godt å høre :), for de kan bare glemme å putte et sånt rør oppi meg😂😂

Ingen kan tvinge deg til noe som helst slikt. Det er uansett ikke vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glitrerose skrev:

Ingen kan tvinge deg til noe som helst slikt. Det er uansett ikke vanlig. 

Bra! Hu skal ikke være med på fødselen, kanskje like greit. Men nei da skal de ikke tvinge meg i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Bra! Hu skal ikke være med på fødselen, kanskje like greit. Men nei da skal de ikke tvinge meg i hvertfall :)

Aldri hørt om noen fødende som har fått kateter og heller ikke jeg sist gang, høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anarkali skrev:

Aldri hørt om noen fødende som har fått kateter og heller ikke jeg sist gang, høres veldig rart ut.

Ja nei jeg skjønner ikke hva hu maser om. Men da blir jeg litt mindre redd for fødsel i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

38+0 i dag! Begynner å bli spent nå, må jeg si. Jeg kjenner litt ekstra etter hver gang det kommer en kynner, var den kanskje litt kraftigere enn vanlig? Jeg tror kanskje jeg må gå over fødebagen og sjekke at jeg har fått med alt 😛

Hva er status hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitrerose skrev:

38+0 i dag! Begynner å bli spent nå, må jeg si. Jeg kjenner litt ekstra etter hver gang det kommer en kynner, var den kanskje litt kraftigere enn vanlig? Jeg tror kanskje jeg må gå over fødebagen og sjekke at jeg har fått med alt 😛

Hva er status hos dere andre?

 

Da kan det jo skje noe når som helst! Er du førstegangs? 😊

Jeg har fått PKS innen veldig kort tid, så jeg går bare å gruuuuuer meg til det. Og tidvis kommer panikken over at svangerskapet straks er over allerede, at jeg snart har en baby, at jeg ikke er klar, osv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miamis skrev:

Da kan det jo skje noe når som helst! Er du førstegangs? 😊

Jeg har fått PKS innen veldig kort tid, så jeg går bare å gruuuuuer meg til det. Og tidvis kommer panikken over at svangerskapet straks er over allerede, at jeg snart har en baby, at jeg ikke er klar, osv 😅

Hva er PKS?  (😇)   Er uke 34 jeg. Men har en feeling på at hu kommer før tia. Kanskje ønsketenkning 🙈😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Hva er PKS?  (😇)   Er uke 34 jeg. Men har en feeling på at hu kommer før tia. Kanskje ønsketenkning 🙈😇

Planlagt keisersnitt 😅

Spennende å vente! 😍🙏🏻

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå er det lenge siden jeg har vært noe særlig aktiv her. Spennende å lese om dere andre!

Synes de første månedene av svangerskapet gikk sykt sakte, så har det vært en periode med mye å gjøre klart (ikke minst på jobb), og nå, når det nærmer seg både permisjon og fødsel går det plutselig veldig sakte igjen 😏 Jeg er 35+4 i dag.. 

Hadde en liten blødning igår (mest sannsynlig pga samleie), har masse murringer/verk, vondt "både foran og bak" og er helt stiv i rygg/hofte. I tillegg til tømmerstokkankler. Kan de førstnevnte være tegn på modning? Jeg, som min mors første, ble født seks uker for tidlig, og er litt bekymra for at det kan skje her også.. Men aner ikke hva jeg skal kjenne etter 🤪 Synes jeg kjenner rompa på sida av magen fortsatt, så mistenker at h*n ikke har snudd seg enda. 

Jordmor er på ferie, så 36-ukers kontroll er først neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miamis skrev:

Da kan det jo skje noe når som helst! Er du førstegangs? 😊

Jeg har fått PKS innen veldig kort tid, så jeg går bare å gruuuuuer meg til det. Og tidvis kommer panikken over at svangerskapet straks er over allerede, at jeg snart har en baby, at jeg ikke er klar, osv 😅

Dette er nummer to, så da er det jo bittelitt mer sannsynlig at den kommer før tiden. Forrige kom fire dager før termin. 

Ååå, jeg skjønner at du gruer deg, men når det er planlagt så går det jo mest sannsynligvis veldig bra!!! 

Jeg kjenner også en litt sånn panisk følelse. Plutselig er svangerskapet over og jeg har TO BARN 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Planlagt keisersnitt 😅

Spennende å vente! 😍🙏🏻

Anonymkode: 7370d...e24

Å ja🙊 ja det vil jeg tro❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fortsetter liksom å komme bittesmå koaguler (heter det ikke det?) med mørkt, nesten svart blod blanda med slim. Omtrent som heeelt på slutten av mensen, inni mellom. 🤔 Det kom mest lørdag morgen, mens det nå mest er spor. Jeg ringte sykehuset lørdag morgen, og de forklarte at det ikke var noe å bekymre seg for hvis det ikke ble mer.

Jeg er ikke så bekymra, men når jeg er i uke 36 og samtidig har mensmurringer, kan dette være tegn på modning? Kan blodet og slimet henge sammen med den berømte slimproppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AkkMa skrev:

Det fortsetter liksom å komme bittesmå koaguler (heter det ikke det?) med mørkt, nesten svart blod blanda med slim. Omtrent som heeelt på slutten av mensen, inni mellom. 🤔 Det kom mest lørdag morgen, mens det nå mest er spor. Jeg ringte sykehuset lørdag morgen, og de forklarte at det ikke var noe å bekymre seg for hvis det ikke ble mer.

Jeg er ikke så bekymra, men når jeg er i uke 36 og samtidig har mensmurringer, kan dette være tegn på modning? Kan blodet og slimet henge sammen med den berømte slimproppen? 

Hmmm, ikke godt å si. Men jeg har lest mye om at slimproppen kan gå over flere dager, og at det kan skje lenge før fødselen. Nå er du jo snart i uke 37, og er snart innenfor normalen dersom fødselen starter.

Mensmurringer er i hvertfall et tegn på at et eller annet skjer der nede. Det er så fascinerende med denne livmoren som bare vet helt av seg selv hva den skal gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Glitrerose skrev:

Hmmm, ikke godt å si. Men jeg har lest mye om at slimproppen kan gå over flere dager, og at det kan skje lenge før fødselen. Nå er du jo snart i uke 37, og er snart innenfor normalen dersom fødselen starter.

Mensmurringer er i hvertfall et tegn på at et eller annet skjer der nede. Det er så fascinerende med denne livmoren som bare vet helt av seg selv hva den skal gjøre! 

Ja, det er det jeg også har lest. Murringene fortsetter og selv om brunfargen gradvis forsvinner, så er det mye slim 😏 Skjønner at jeg bare må vente og se det an, men tidvis er murringene så kjipe at det ikke akkurat er en fornøyelse å se fram til potensielt sett fire uker til med dette.. Og ja, kroppen er utrolig fascinerende. Så mystisk at jeg kan være så grønn, mens livmora mi tydeligvis veit hva den driver med! 

Hvordan er det med dere andre? Flere som begynner å bli litt lei? Og synes det er typisk at tidenes sommer bare ruller forbi? Jeg føler i hvertfall at dette er sommeren jeg har sitti mest i skyggen på så lenge jeg kan huske.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...