Gå til innhold
Mamma til 3?

August 2018

Anbefalte innlegg

miamis

Hvor langt har dere kommet på forberedelser og utstyr? Noen som har kjøpt vogn? Evt hvilken? :-)

Har Emmaljunga fra før, men veeeldig lyst til å prøve Bugaboo denne gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitrerose
På 9.6.2018 den 18.41, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg spør her jeg, selv om noen av dere sikkert ber meg ringe føden.

Er i uke28+1 og har vel kjent liv hver dag. Noen dager mindre en andre og andre dager,konstant hele dagen.

I dag dere, så har jeg kjent minimalt!! Prøvd det å drikke kaldt, sukker osv osv. Men jeg har jo kjent noooe, og jordmora sa vel at så lenge jeg har kjent litt så er det bra. Morkaka ligger bak btw, alt har vært bra på UL de gangene jeg har vært der. Jeg har også hatt en del mageknip i 2 dager men bare på venstre side. 

Hakke helt peil på hva spørsmålet mitt er😂 men er det noen som har vært borti litt mageknip og plutselig lite liv,men alt har vært bra??

Det begynner å bli dårlig plass, i begge mine svangerskap ble det roligere rundt uke 28. Nå er jeg i 32 og jeg tror hodet har sklidd ned i bekkenet, da ble det mer tumleplass igjen 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rebeccaførstegangsgravid
6 timer siden, Glitrerose skrev:

Det begynner å bli dårlig plass, i begge mine svangerskap ble det roligere rundt uke 28. Nå er jeg i 32 og jeg tror hodet har sklidd ned i bekkenet, da ble det mer tumleplass igjen 😊 

Godt å høre :) vært en del bevegelser både i går og i dag. Sist jeg var på UL så lå hodet ned. Men hu sa det at ungen fortsatt kunne snu seg osv.  Spennende detta😁😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rebeccaførstegangsgravid
7 timer siden, miamis skrev:

Hvor langt har dere kommet på forberedelser og utstyr? Noen som har kjøpt vogn? Evt hvilken? 🙂

Har Emmaljunga fra før, men veeeldig lyst til å prøve Bugaboo denne gang!

Tror egentlig vi har alt, utenom vippestol 🙈😂 men jeg kjøpte brukt Emmaljunga. Husker ikke åssen Emmaljunga akkurat nå. Men har hjul med luft. Tror det er 2015. 

Vurderer i pakke fødebagen snart da. Er bare i uke 28+3,men greit å bli ferdig og ikke tenke mer på den. Men føler alt er kaos inne på barnerommet. Arva masse masse klær, men nå er jeg redd for at jeg har valgt ut for lite av de klærne og plutselig sitter igjen med alt for lite klær 🙈🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitrerose
22 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tror egentlig vi har alt, utenom vippestol 🙈😂 men jeg kjøpte brukt Emmaljunga. Husker ikke åssen Emmaljunga akkurat nå. Men har hjul med luft. Tror det er 2015. 

Vurderer i pakke fødebagen snart da. Er bare i uke 28+3,men greit å bli ferdig og ikke tenke mer på den. Men føler alt er kaos inne på barnerommet. Arva masse masse klær, men nå er jeg redd for at jeg har valgt ut for lite av de klærne og plutselig sitter igjen med alt for lite klær 🙈🙈

Denne gangen skal jeg hvertfall pakke fødebagen helt ferdig. Sist gang hadde jeg masse greier som jeg skulle pakke før vi dro, som mobillader, tannbørste osv. Det var utrolig slitsomt å finne fram dette mens riene sto på, så nå skal den være HELT ferdig! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rebeccaførstegangsgravid
2 minutter siden, Glitrerose skrev:

Denne gangen skal jeg hvertfall pakke fødebagen helt ferdig. Sist gang hadde jeg masse greier som jeg skulle pakke før vi dro, som mobillader, tannbørste osv. Det var utrolig slitsomt å finne fram dette mens riene sto på, så nå skal den være HELT ferdig! 

Lurt! Jeg veit faktisk ikke hva man pakker i en fødebag jeg altså 🙈 men fins vel lister om man googler. Er det ikke bare klær til meg og barnet, det du skreiv ovenfor og tøfler eller no da? 😂😇😇

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Glitrerose
20 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Lurt! Jeg veit faktisk ikke hva man pakker i en fødebag jeg altså 🙈 men fins vel lister om man googler. Er det ikke bare klær til meg og barnet, det du skreiv ovenfor og tøfler eller no da? 😂😇😇

Jo, det fins et hav av forskjellige lister du kan sjekke. Vi bor 10 min unna sykehuset, så hvis jeg glemmer noe så er det ikke krise. 

Mange anbefaler kjeks og sjokolade, så jeg hadde pakket mye av dette. Men under fødselen hadde jeg ikke lyst på det, kunne heller ha tenkt meg frukt. Det er jo vanskelig å vite på forhånd, så jeg skal ha litt forskjellig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rebeccaførstegangsgravid
5 timer siden, Glitrerose skrev:

Jo, det fins et hav av forskjellige lister du kan sjekke. Vi bor 10 min unna sykehuset, så hvis jeg glemmer noe så er det ikke krise. 

Mange anbefaler kjeks og sjokolade, så jeg hadde pakket mye av dette. Men under fødselen hadde jeg ikke lyst på det, kunne heller ha tenkt meg frukt. Det er jo vanskelig å vite på forhånd, så jeg skal ha litt forskjellig. 

Bor heldigvis ikke langt unna vi heller.

Med mindre jeg havner på riksen, da er det plutselig 1 time unna 😒 

Ja kanskje greit å pakke både sjokkis,kjeks og frukt. Aldri godt å vite hva man orker.  Takk for tips :)

Endret av Rebeccaførstegangsgravid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her