Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Hvor langt har dere kommet på forberedelser og utstyr? Noen som har kjøpt vogn? Evt hvilken? :-)

Har Emmaljunga fra før, men veeeldig lyst til å prøve Bugaboo denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.6.2018 den 18.41, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg spør her jeg, selv om noen av dere sikkert ber meg ringe føden.

Er i uke28+1 og har vel kjent liv hver dag. Noen dager mindre en andre og andre dager,konstant hele dagen.

I dag dere, så har jeg kjent minimalt!! Prøvd det å drikke kaldt, sukker osv osv. Men jeg har jo kjent noooe, og jordmora sa vel at så lenge jeg har kjent litt så er det bra. Morkaka ligger bak btw, alt har vært bra på UL de gangene jeg har vært der. Jeg har også hatt en del mageknip i 2 dager men bare på venstre side. 

Hakke helt peil på hva spørsmålet mitt er😂 men er det noen som har vært borti litt mageknip og plutselig lite liv,men alt har vært bra??

Det begynner å bli dårlig plass, i begge mine svangerskap ble det roligere rundt uke 28. Nå er jeg i 32 og jeg tror hodet har sklidd ned i bekkenet, da ble det mer tumleplass igjen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitrerose skrev:

Det begynner å bli dårlig plass, i begge mine svangerskap ble det roligere rundt uke 28. Nå er jeg i 32 og jeg tror hodet har sklidd ned i bekkenet, da ble det mer tumleplass igjen 😊 

Godt å høre :) vært en del bevegelser både i går og i dag. Sist jeg var på UL så lå hodet ned. Men hu sa det at ungen fortsatt kunne snu seg osv.  Spennende detta😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miamis skrev:

Hvor langt har dere kommet på forberedelser og utstyr? Noen som har kjøpt vogn? Evt hvilken? 🙂

Har Emmaljunga fra før, men veeeldig lyst til å prøve Bugaboo denne gang!

Tror egentlig vi har alt, utenom vippestol 🙈😂 men jeg kjøpte brukt Emmaljunga. Husker ikke åssen Emmaljunga akkurat nå. Men har hjul med luft. Tror det er 2015. 

Vurderer i pakke fødebagen snart da. Er bare i uke 28+3,men greit å bli ferdig og ikke tenke mer på den. Men føler alt er kaos inne på barnerommet. Arva masse masse klær, men nå er jeg redd for at jeg har valgt ut for lite av de klærne og plutselig sitter igjen med alt for lite klær 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tror egentlig vi har alt, utenom vippestol 🙈😂 men jeg kjøpte brukt Emmaljunga. Husker ikke åssen Emmaljunga akkurat nå. Men har hjul med luft. Tror det er 2015. 

Vurderer i pakke fødebagen snart da. Er bare i uke 28+3,men greit å bli ferdig og ikke tenke mer på den. Men føler alt er kaos inne på barnerommet. Arva masse masse klær, men nå er jeg redd for at jeg har valgt ut for lite av de klærne og plutselig sitter igjen med alt for lite klær 🙈🙈

Denne gangen skal jeg hvertfall pakke fødebagen helt ferdig. Sist gang hadde jeg masse greier som jeg skulle pakke før vi dro, som mobillader, tannbørste osv. Det var utrolig slitsomt å finne fram dette mens riene sto på, så nå skal den være HELT ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitrerose skrev:

Denne gangen skal jeg hvertfall pakke fødebagen helt ferdig. Sist gang hadde jeg masse greier som jeg skulle pakke før vi dro, som mobillader, tannbørste osv. Det var utrolig slitsomt å finne fram dette mens riene sto på, så nå skal den være HELT ferdig! 

Lurt! Jeg veit faktisk ikke hva man pakker i en fødebag jeg altså 🙈 men fins vel lister om man googler. Er det ikke bare klær til meg og barnet, det du skreiv ovenfor og tøfler eller no da? 😂😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Lurt! Jeg veit faktisk ikke hva man pakker i en fødebag jeg altså 🙈 men fins vel lister om man googler. Er det ikke bare klær til meg og barnet, det du skreiv ovenfor og tøfler eller no da? 😂😇😇

Jo, det fins et hav av forskjellige lister du kan sjekke. Vi bor 10 min unna sykehuset, så hvis jeg glemmer noe så er det ikke krise. 

Mange anbefaler kjeks og sjokolade, så jeg hadde pakket mye av dette. Men under fødselen hadde jeg ikke lyst på det, kunne heller ha tenkt meg frukt. Det er jo vanskelig å vite på forhånd, så jeg skal ha litt forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Glitrerose skrev:

Jo, det fins et hav av forskjellige lister du kan sjekke. Vi bor 10 min unna sykehuset, så hvis jeg glemmer noe så er det ikke krise. 

Mange anbefaler kjeks og sjokolade, så jeg hadde pakket mye av dette. Men under fødselen hadde jeg ikke lyst på det, kunne heller ha tenkt meg frukt. Det er jo vanskelig å vite på forhånd, så jeg skal ha litt forskjellig. 

Bor heldigvis ikke langt unna vi heller.

Med mindre jeg havner på riksen, da er det plutselig 1 time unna 😒 

Ja kanskje greit å pakke både sjokkis,kjeks og frukt. Aldri godt å vite hva man orker.  Takk for tips :)

Endret av Rebeccaførstegangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere? 🌟 Ikke lange veien igjen nå 🤰🏼 Flere som har begynt å «stresse» litt med alt som skal være ferdig før mini kommer?🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere? 🌟 Ikke lange veien igjen nå 🤰🏼 Flere som har begynt å «stresse» litt med alt som skal være ferdig før mini kommer?🙈 

Her er formen fin foruten svært hovne føtter. Jeg stresser litt med ting som må kjøpes inn da vi akkurat har kjøpt ny bolig og ikke fått alt på plass enda. Har babyene deres lagt seg med hodet nedover? Min ligger sidelengst fortsatt (uke 36) og skal på kontroll hos jordmor på sykehuset i morgen. Syntes tiden har gått innmari fort og kan nesten ikke tro graviditeten er over om bare 4-5 uker 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anarkali skrev:

Her er formen fin foruten svært hovne føtter. Jeg stresser litt med ting som må kjøpes inn da vi akkurat har kjøpt ny bolig og ikke fått alt på plass enda. Har babyene deres lagt seg med hodet nedover? Min ligger sidelengst fortsatt (uke 36) og skal på kontroll hos jordmor på sykehuset i morgen. Syntes tiden har gått innmari fort og kan nesten ikke tro graviditeten er over om bare 4-5 uker 😳

Jordmor tror hun ligger i seteleie, så skal på ul neste uke. Jeg er dog bare 32 uker på vei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser litt ja, har ikke fått seng og litt småting i hus enda 😅

 

Men det som stresser meg mest er baby som ligger skikkelig godt i tverrleie og har gjort det hele tiden. Jeg har virkelig virkelig ikke lyst på keisersnitt 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Jordmor tror hun ligger i seteleie, så skal på ul neste uke. Jeg er dog bare 32 uker på vei 😊

Er i uke 32 og hu ligger i seteleie🙈 jordmor er så på at det ikke blir keisersnitt, men jeg veit a søren om jeg tørr å føde normalt jeg altså 🤦

Utenom det så er egentlig alt på plass. Utenom tankene i hodet mitt😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg var i denne gruppen tidligere, ville jeg bare si at jeg er gravid igjen! Jeg håper det går bra denne gangen. Venter barn i februar 2019😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i dag, og hun har lagt seg "riktig" vei, og er delvis festet mente legen. Hun har visst lagt seg veldig langt ned også, så legen min mente hun kanskje kom før termin 🙄

Spennende nå, er i uke 37 i dag, så ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hjertesprett skrev:

Jeg var på kontroll i dag, og hun har lagt seg "riktig" vei, og er delvis festet mente legen. Hun har visst lagt seg veldig langt ned også, så legen min mente hun kanskje kom før termin 🙄

Spennende nå, er i uke 37 i dag, så ikke lenge igjen!

Så heldig!! 🌟 Da kan det jo skje hvert øyeblikk!! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2018 den 22.42, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Siden jeg var i denne gruppen tidligere, ville jeg bare si at jeg er gravid igjen! Jeg håper det går bra denne gangen. Venter barn i februar 2019😀

Mins å huske å ha lest noen av innleggene dine her:) så hyggelig og gratulerer ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Mins å huske å ha lest noen av innleggene dine her:) så hyggelig og gratulerer ❤️ 

Tusen takk😊Er veldig glad. Men litt engstelig også. Men venter på TUL om 9 dager, den 17. så blir spennende å se om alt er i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Tusen takk😊Er veldig glad. Men litt engstelig også. Men venter på TUL om 9 dager, den 17. så blir spennende å se om alt er i orden..

Skjønner du er glad altså. Og skjønner du er engstelig å. Tror jeg har gått 7 mnd engstelig for alt jeg 🙈🙈 nå gruer jeg meg veldig til fødsel! Men går vel bra det å.

Krysser fingra for deg og alt er helt sikkert i skjønneste orden😍 hold oss oppdatert da. Spennende å lese om dere andre gravide og erfaringer å😊😊

Endret av Rebeccaførstegangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2018 den 22.42, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Siden jeg var i denne gruppen tidligere, ville jeg bare si at jeg er gravid igjen! Jeg håper det går bra denne gangen. Venter barn i februar 2019😀

Gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anarkali skrev:

Gratulerer så mye ❤️

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kanskje litt mye informasjon her - men jeg er altså så løs i magen, og har vært det de siste dagen, jeg blir sprø!!

De av dere som har barn fra før, hadde dere det sånn før fødsel? Leser overaøt at det kan være en tegn på at noe nærmer seg, samtidig som det ikke trenger å være det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 12.43, Hjertesprett skrev:

Altså, kanskje litt mye informasjon her - men jeg er altså så løs i magen, og har vært det de siste dagen, jeg blir sprø!!

De av dere som har barn fra før, hadde dere det sånn før fødsel? Leser overaøt at det kan være en tegn på at noe nærmer seg, samtidig som det ikke trenger å være det 😂

Jeg ble det den dagen jeg fødte, men da hadde riene allerede startet. Vanskelig å si om det kan være noe, du får vente og se 😊 

Det blir spennende her framover nå! 

Jeg merker ikke noe annet enn at det blir tyngre og tyngre. Kynnere, stikkinger og litt murringer har jeg hatt lenge nå, så det er normalen for meg. Jeg har også begynt å få flere strekkmerker enn de jeg hadde fra før, det liker jeg ikke 😕 SF-målet er litt over det jeg hadde forrige svangerskap, så jeg har bekymret meg litt for at ungen skal bli enda større denne gangen! Men jordmor mente at det ikke nødvendigvis var en sammenheng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen har ikke snudd seg, så nå blir det nok keisersnitt her 😩

 

Neeeei jeg har ikke lyst, æsj altså! Så skuffet 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 12.43, Hjertesprett skrev:

Altså, kanskje litt mye informasjon her - men jeg er altså så løs i magen, og har vært det de siste dagen, jeg blir sprø!!

De av dere som har barn fra før, hadde dere det sånn før fødsel? Leser overaøt at det kan være en tegn på at noe nærmer seg, samtidig som det ikke trenger å være det 😂

Jeg å har lest det, men håper virkelig ikke det stemmer for min del, for jeg er bare i uke 33, og jeg har veldig løs mage😱😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...