Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Gratulerer så mye 🤰🏼💜 3 dager fra hverandre og begge med jente 😍🌟

Ja❤️❤️ men vil ikke flytte fra denne gruppa 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Ja❤️❤️ men vil ikke flytte fra denne gruppa 😂

Jeg var med både på august og sept en tid, men blir her på august, siden det er her jeg har vært fra start 🤰🏼💜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😊😊 gutt er hyggelig! Jobber i barnehage, og på avdeling er det 11 gutter. De er helt fantastiske ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

😊😊 gutt er hyggelig! Jobber i barnehage, og på avdeling er det 11 gutter. De er helt fantastiske ❤️

Enig ;) har to fra før, og digger dem 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+5 i dag, og kjenner allerede masse liv 🤰🏼Pappaen har allerede kjent sparkene, og det synes utenpå magen også når hun sparker som mest inni der 🌟😍

Synes det er tidlig, eller er det bare meg? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Er 17+5 i dag, og kjenner allerede masse liv 🤰🏼Pappaen har allerede kjent sparkene, og det synes utenpå magen også når hun sparker som mest inni der 🌟😍

Synes det er tidlig, eller er det bare meg? 🙈

Så gøy! Jeg kjenner også liv. 17+3, kjent siden 16+5. Men vi kjenner ikke utenpå enda. I følge jordmor da vi var på ultralyd var den lille veeeeldig aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Er 17+5 i dag, og kjenner allerede masse liv 🤰🏼Pappaen har allerede kjent sparkene, og det synes utenpå magen også når hun sparker som mest inni der 🌟😍

Synes det er tidlig, eller er det bare meg? 🙈

Jeg har kjent liv hver dag siden 17+0 ca, kjente det utenpå 18+2 og pappan kjente her om dagen og når hun sparker til syns det godt på utsiden. Er 20+3 i dag og førstegangs. Veldig deilig å kjenne liv igjennom hele dagen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lulla92 skrev:

Jeg har kjent liv hver dag siden 17+0 ca, kjente det utenpå 18+2 og pappan kjente her om dagen og når hun sparker til syns det godt på utsiden. Er 20+3 i dag og førstegangs. Veldig deilig å kjenne liv igjennom hele dagen 😄

Så herlig ❤️ er ikke hver dag jeg kjenner liv da. Er det normalt? Blir selvfølgelig litt nervøs for det å 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Så herlig ❤️ er ikke hver dag jeg kjenner liv da. Er det normalt? Blir selvfølgelig litt nervøs for det å 🙈🙈

Jeg tenker nå at det nesten er mer normalt å ikke kjenne hver dag så tidlig 🙈😂 man leser jo at man kan kjenne bevegelser osv, men ikke hver dag i starten.. hos meg kjenner jeg det nå hver gang jeg roer ned, og spesielt når jeg legger meg på kvelden ☺️🌟 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Jeg tenker nå at det nesten er mer normalt å ikke kjenne hver dag så tidlig 🙈😂 man leser jo at man kan kjenne bevegelser osv, men ikke hver dag i starten.. hos meg kjenner jeg det nå hver gang jeg roer ned, og spesielt når jeg legger meg på kvelden ☺️🌟 

 

Godt å høre :) da blei jeg mer rolig :) har hørt jeg er heldig som merker noe så tidlig. Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mye kynnere? Noen dager går jeg rundt med nesten konstant kynner hele dagen, andre dager er magen myk og fin. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap, da var det bare vanlige kynnere av og til.

Begynner også å kjenne murringer i bekkenet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Glitrerose skrev:

Har dere mye kynnere? Noen dager går jeg rundt med nesten konstant kynner hele dagen, andre dager er magen myk og fin. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap, da var det bare vanlige kynnere av og til.

Begynner også å kjenne murringer i bekkenet foran.

Om kynnere er som mens smerter, så ja🙈 men aldri stein hard mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glitrerose skrev:

Har dere mye kynnere? Noen dager går jeg rundt med nesten konstant kynner hele dagen, andre dager er magen myk og fin. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap, da var det bare vanlige kynnere av og til.

Begynner også å kjenne murringer i bekkenet foran.

Men nå hakke jeg peiling på åssen kynnere kjennes ut da😇😇😇 er ganske grønn på hele graviditeten egentlig 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitrerose skrev:

Har dere mye kynnere? Noen dager går jeg rundt med nesten konstant kynner hele dagen, andre dager er magen myk og fin. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap, da var det bare vanlige kynnere av og til.

Begynner også å kjenne murringer i bekkenet foran.

Har begynt å få det nå ja. Kan nesten ikke gå/bevege meg mer enn 5 minutter før kynnerne kommer. Har jeg stresset/jobbet mye flere dager på rad kan jeg ha grusomt vonde kynnere i et døgn før det gir seg 😖

 

Men jeg har fått et annet «problem». Klær! Finner ingenting som passer, gravidklær er som regel alt for stort til meg og jeg vil helst kjøpe klær som kan brukes etterpå også. Men «trenden» nå er jo alt firkantet i fasong og navlekort, DET kler ikke en gravid kropp 😅

 

Hva går dere i for tiden? Hvor kjøper dere klær? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, miamis skrev:

Har begynt å få det nå ja. Kan nesten ikke gå/bevege meg mer enn 5 minutter før kynnerne kommer. Har jeg stresset/jobbet mye flere dager på rad kan jeg ha grusomt vonde kynnere i et døgn før det gir seg 😖

 

Men jeg har fått et annet «problem». Klær! Finner ingenting som passer, gravidklær er som regel alt for stort til meg og jeg vil helst kjøpe klær som kan brukes etterpå også. Men «trenden» nå er jo alt firkantet i fasong og navlekort, DET kler ikke en gravid kropp 😅

 

Hva går dere i for tiden? Hvor kjøper dere klær? 🙈

Ja, jeg får også mer hvis jeg stresser mye. Det hjelper heldigvis å legge seg ned litt, men det er ikke alltid tid til det.

Da jeg var gravid sist, så tenkte jeg at jeg skulle bruke vanlige klær, men jeg så fort at det ikke ville fungere i lengden. Magen ble større enn jeg trodde (helt normalt stor egentlig). Og som du sier, så er det jo ikke akkurat fin passform til en gravidmage. Jeg har kjøpt noen gravidtopper fra mamalicios (jollyroom) og ellos. Har noe fra HM, men jeg liker ikke kvaliteten på de klærne eller konseptet billigbillig. Jeg bruker noen stretchbukser fra Floyd, de funket nesten til termin sist. Også er vi jo så heldig at vi skal være høygravid om sommeren, og da er det masse fine sommerkjoler som kan brukes både under og etter svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, miamis skrev:

Har begynt å få det nå ja. Kan nesten ikke gå/bevege meg mer enn 5 minutter før kynnerne kommer. Har jeg stresset/jobbet mye flere dager på rad kan jeg ha grusomt vonde kynnere i et døgn før det gir seg 😖

 

Men jeg har fått et annet «problem». Klær! Finner ingenting som passer, gravidklær er som regel alt for stort til meg og jeg vil helst kjøpe klær som kan brukes etterpå også. Men «trenden» nå er jo alt firkantet i fasong og navlekort, DET kler ikke en gravid kropp 😅

 

Hva går dere i for tiden? Hvor kjøper dere klær? 🙈

Forresten, du sier at gravidklær ofte er for stort. Det jeg kjøpte på Ellos nå sist var ikke så stort :)https://www.ellos.no/vertbaudet/mammatopp-med-korte-ermer/1505664-02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 8.50, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Så herlig ❤️ er ikke hver dag jeg kjenner liv da. Er det normalt? Blir selvfølgelig litt nervøs for det å 🙈🙈

Ja, helt fantastisk.  😍 Nei jeg tror egentlig ikke det. Men nå går vel jeg å kjenner litt ekstra etter hele tiden. 😅 Hvor langt er du da? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+5 :) har kjent både i går og idag. Og idag har kvalmen virkelig kommet for fult igjen 😭😭 men er vel verdt det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere.... Jeg har litt småvondt på høyre side av magen. Eller, spesielt om jeg blåser ut magen. Da stikker det veldig. Veit noen hva det kan være? Og grunnen til at jeg ikke ringer legen er fordi det ikke er no krise liksom. Lurer bare på om det er normalt. Mye mulig det er litt luftsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Men dere.... Jeg har litt småvondt på høyre side av magen. Eller, spesielt om jeg blåser ut magen. Da stikker det veldig. Veit noen hva det kan være? Og grunnen til at jeg ikke ringer legen er fordi det ikke er no krise liksom. Lurer bare på om det er normalt. Mye mulig det er litt luftsmerter.

Det kan godt være luftsmerter, eller at livmor strekker seg! Har selv veldig vondt på venstre side, nesten som en «brennende-vond» følelse som stikker.. velger å tro det er normalt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...