Gå til innhold

Finnes det barnehager som ikke åpner før kl 7.30?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes heller ikke poenget er å sette vekk barna mine mest mulig. Og i vanlig hverdag der vi er to voksne fikser vi det slik at vi ville klart en 8-16 barnehage. Vi har derimot jobber som av og til krever kurs/jobbreise og er da gjerne borte én hel uke i strekk. Da må den som er igjen hjemme fortsatt ha mulighet til å gjøre jobben sin. Vi har begge lange utdannelser.

Mener du all leger og sykepleiere har fokus på å ha barn mest mulig i barnehagen (for 8-16 er en umulighet for de fleste i disse yrkene)? Eller aleneforeldre?

Jeg finner innlegget ditt arrogant og så navlebeskuende at jeg mistenker at du drukner i gammel navlelo.

Anonymkode: e041d...a02

Men så er det nå slik, da, at det er nok av oss som fikser en åtte-fire-barnehage fortløpende. Ergo velger vi oss den barnehagen. Det er jo ikke noe problem for dere andre, da rykker dere fram i køen. Men det er også slik at mange som KUNNE latt barna hatt korte dager og fri i ferier og røddager får utslett ved tanken på å ta seg av egne barn - bare vent, snart kommer alle som ikke gidder ha ungene hjemme i romjula på tross av at de selv har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken barnehagesvartebørs du har tilgang på? Opplys meg! 

Anonymkode: e95e6...f3d

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Selvsagt kan du velge. Det handler bare om å betale for det.

Betale for det? Ikke drit deg ut da

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betale for det? Ikke drit deg ut da

Anonymkode: 1d767...8e5

Du tror ikke det finnes barnehagealternativer utenom felleslista? Dyrt men deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sug lut skrev:

Selvsagt kan du velge. Det handler bare om å betale for det.

Det fordrer jo at man har private aktører å velge mellom. Alle småplasser har ikke det. 

Du har heller ikke svart meg på hva dom gjør foreldre med arbeidstid fra kl 8 bedre og mer dedikerte enn de som må starte kl 7? Jeg sliter med å se logikken der. 

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fordrer jo at man har private aktører å velge mellom. Alle småplasser har ikke det. 

Du har heller ikke svart meg på hva dom gjør foreldre med arbeidstid fra kl 8 bedre og mer dedikerte enn de som må starte kl 7? Jeg sliter med å se logikken der. 

Anonymkode: 8576d...203

Jeg har ikke sagt at de er bedre. Jeg har sagt at noen av oss kan ha barnehager med kort åpningstid og mange stengte dager og uker i løpet av året, og at om man kan ha korte og få barnehagedager, men unnlater å gjøre det, er man en dårligere forelder.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sug lut skrev:

KUNDEN, ja. Kunden i fokus. Hvis man først skal ha noen i fokus i dette forholdet så er det ok om det er barnet, noen av oss synes ikke poenget med barnehage er å bruke den mest mulig. Så får man heller skaffe seg arbeid som gjør det mulig å ha barnet bortplassert minst mulig. Vår 0800-1600-barnehage har lange ventelister, og foreldre med jevnt over lange utdannelser og frie yrker.

"...noen av oss synes ikke poenget med barnehager er å bruke de mest mulig."

3 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har ikke sagt at de er bedre. Jeg har sagt at noen av oss kan ha barnehager med kort åpningstid og mange stengte dager og uker i løpet av året, og at om man kan ha korte og få barnehagedager, men unnlater å gjøre det, er man en dårligere forelder.

Saken i hi var at åpningstidene i mange barnehager ikke dekker alminnelige arbeidstider i alminnelige yrker. Og ditt svar impliserte at de som ikke (kan) velge arbeidstiden sin ikke ønsker mest mulig tid sammen med barna sine  

At du føler for å diskutere noe helt annet er jo greit, men ganske på siden av hva vi andre diskuterer. 

Hi

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"...noen av oss synes ikke poenget med barnehager er å bruke de mest mulig."

Saken i hi var at åpningstidene i mange barnehager ikke dekker alminnelige arbeidstider i alminnelige yrker. Og ditt svar impliserte at de som ikke (kan) velge arbeidstiden sin ikke ønsker mest mulig tid sammen med barna sine  

At du føler for å diskutere noe helt annet er jo greit, men ganske på siden av hva vi andre diskuterer. 

Hi

Anonymkode: 8576d...203

Vi ualminnelige ler litt av hvor hissig du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sug lut skrev:

Du tror ikke det finnes barnehagealternativer utenom felleslista? Dyrt men deilig.

Hva f***n er det du snakker om egentlig???? Nei du kan ikke betale deg til en annen barnehage plass! Alle og da mener jeg absolutt alle plassene går via fellesopptaket alt fra de internationale barnehagene til montessori

Anonymkode: 8aec2...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sug lut skrev:

Vi ualminnelige ler litt av hvor hissig du er.

Så bra. Noe sier meg at det gjør deg godt. 

 

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sug lut skrev:

Du tror ikke det finnes barnehagealternativer utenom felleslista? Dyrt men deilig.

Selvfølgelig gjør det ikke det. Hvilken barnehagealternativer mener du finnes utenom felleslista?

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva f***n er det du snakker om egentlig???? Nei du kan ikke betale deg til en annen barnehage plass! Alle og da mener jeg absolutt alle plassene går via fellesopptaket alt fra de internationale barnehagene til montessori

Anonymkode: 8aec2...baa

Nei, de gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.30-16.30, Oslo. Mannen jobber turnus og begynner kl 7 når han jobber dag.  Jeg har flexitid,  så må tilpasse i forhold til det. Har heldigvis bare ti min gange hjemmefra til barnehagen og ti min videre til jobb, så kan jobbe full dag og både levere og hente, dersom det er nødvendig. 

Anonymkode: e1d0c...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

8-16.

Bor i Oslo, så kan velge mellom mange barnehager. Allikevel har vi valgt denne til alle våre tre barn. Og vi jobber 100% begge to. Null stress!

Anonymkode: 23439...4db

Javel? Hvordan klarer du å ha så utrolig mange barnehager å velge mellom i Oslo egentlig? Det lurer jeg veldig på kjenner jeg? 🤔

Anonymkode: aa0db...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør de. 

Anonymkode: aa0db...677

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør de. 

Anonymkode: aa0db...677

Altså, det klør meg utrolig lite om du går resten av livet og tror det, men det er fremdeles feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, de gjør ikke det.

Hvorfor vil du ikke svare på hvilke alternativer det er da?

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du ikke svare på hvilke alternativer det er da?

Anonymkode: 1d767...8e5

Fordi de som trenger å vite det allerede vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, de gjør ikke det.

JO det gjør de! Jeg har hatt barn både på den Internationale barnehagen og montessori begge søkt på opptak! Hva er det du egentlig snakker om???

Anonymkode: 8aec2...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Fordi de som trenger å vite det allerede vet.

Jeg begynner å tro, at du faktisk tror på dette selv

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Fordi de som trenger å vite det allerede vet.

🤣🤣🤣 Herregud, som du driter deg ut. 

Anonymkode: aa0db...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...