Gå til innhold

Finnes det barnehager som ikke åpner før kl 7.30?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7,30-16,30 Trondheim ( den jeg jobber i nå)

7,30-16,30 Trondheim ( familie bhg ungene gikk i) - Hadde annen jobb da de gikk her.

06,45-17,00 Trondheim ( den ugene mine gikk de siste årene før skolestart)

Anonymkode: e356f...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg synes er merkelig at det ikke er regulert fra staten. I det landet jeg er fra så er alle barnehager åpne fra 06-18 i tillegg så er de gratis! Vi hard elv hatt barna i barnehage som ikke åpnet før 7.30 og det bra forferdelig krunglete! Nå har vi en ny liten en og han skal begynne i en barnehage som åpner 0645 det må jeg si hjelper oss veldig!

Anonymkode: 8aec2...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg synes er merkelig at det ikke er regulert fra staten. I det landet jeg er fra så er alle barnehager åpne fra 06-18 i tillegg så er de gratis! Vi hard elv hatt barna i barnehage som ikke åpnet før 7.30 og det bra forferdelig krunglete! Nå har vi en ny liten en og han skal begynne i en barnehage som åpner 0645 det må jeg si hjelper oss veldig!

Anonymkode: 8aec2...baa

Hvilket land er dette?

Anonymkode: e356f...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7.45-16.15. Oslo.

Anonymkode: 939bf...4bb

Syns dette høres kjempe spesielt ut... Jeg jobber fra 08.00-1545, men har reisevei på 30-40 min. Jeg kunne f.eks ikke hatt mitt barn i denne barnehagen ene og alene pga. åpningstidene, og jeg jobber selv i barnehage. :ph34r:

Anonymkode: 69fb4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns dette høres kjempe spesielt ut... Jeg jobber fra 08.00-1545, men har reisevei på 30-40 min. Jeg kunne f.eks ikke hatt mitt barn i denne barnehagen ene og alene pga. åpningstidene, og jeg jobber selv i barnehage. :ph34r:

Anonymkode: 69fb4...a88

Da må du bare prioritere annerledes og faktisk ta deg av barna dine selv 🙈😂

Visstnok...

Hi

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at dette blir nevnt i en annen tråd. Det må da være utrolig upraktisk for mange yrkesgrupper. 

Så, hva er åpningstiden i deres barnehage? Og hvor i landet er dette?

Jeg bor i en liten by på Vestlandet med både industri og sykehus, og åpningstidene i alle barnehagene er 6.45-16.15. 

Anonymkode: 8576d...203

Småby i Nord-Norge her. Min eldste gikk i en bhg som åpnet 0730, de yngste gikk i en som åpnet 0745...

Anonymkode: 33aad...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns dette høres kjempe spesielt ut... Jeg jobber fra 08.00-1545, men har reisevei på 30-40 min. Jeg kunne f.eks ikke hatt mitt barn i denne barnehagen ene og alene pga. åpningstidene, og jeg jobber selv i barnehage. :ph34r:

Anonymkode: 69fb4...a88

Nei, det er helt håpløst. Med 8-timers arbeidsdag og litt reisevei går det jo ikke opp. I tillegg er barnehagen stengt alle skoleferier (høst-, vinter, jul, påske) og hele juli. Datteren min har begynt på skolen nå, så dette var bare for ett år. Flyttet midt i sommerferien og tok den barnehageplassen vi fikk. Vi er heldigvis to voksne med fleksible jobber. Men jeg har sittet mange kvelder og helger og jobbet inn timer pga. den korte åpningstiden i barnehagen.

Anonymkode: 939bf...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er helt håpløst. Med 8-timers arbeidsdag og litt reisevei går det jo ikke opp. I tillegg er barnehagen stengt alle skoleferier (høst-, vinter, jul, påske) og hele juli. Datteren min har begynt på skolen nå, så dette var bare for ett år. Flyttet midt i sommerferien og tok den barnehageplassen vi fikk. Vi er heldigvis to voksne med fleksible jobber. Men jeg har sittet mange kvelder og helger og jobbet inn timer pga. den korte åpningstiden i barnehagen.

Anonymkode: 939bf...4bb

Jeg skjønner ikke helt hva de ansatte i sånne barnehager gjør. Jobber de ikke fullt, for ingen har så mye ferie?

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns dette høres kjempe spesielt ut... Jeg jobber fra 08.00-1545, men har reisevei på 30-40 min. Jeg kunne f.eks ikke hatt mitt barn i denne barnehagen ene og alene pga. åpningstidene, og jeg jobber selv i barnehage. :ph34r:

Anonymkode: 69fb4...a88

Men det er jo heller ingen som tvinger deg til å ha barn i en barnehage der åpningstidene ikke passer deg. Vi er plenty andre som vil og kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sug lut skrev:

KUNDEN, ja. Kunden i fokus. Hvis man først skal ha noen i fokus i dette forholdet så er det ok om det er barnet, noen av oss synes ikke poenget med barnehage er å bruke den mest mulig. Så får man heller skaffe seg arbeid som gjør det mulig å ha barnet bortplassert minst mulig. Vår 0800-1600-barnehage har lange ventelister, og foreldre med jevnt over lange utdannelser og frie yrker.

Jeg synes heller ikke poenget er å sette vekk barna mine mest mulig. Og i vanlig hverdag der vi er to voksne fikser vi det slik at vi ville klart en 8-16 barnehage. Vi har derimot jobber som av og til krever kurs/jobbreise og er da gjerne borte én hel uke i strekk. Da må den som er igjen hjemme fortsatt ha mulighet til å gjøre jobben sin. Vi har begge lange utdannelser.

Mener du all leger og sykepleiere har fokus på å ha barn mest mulig i barnehagen (for 8-16 er en umulighet for de fleste i disse yrkene)? Eller aleneforeldre?

Jeg finner innlegget ditt arrogant og så navlebeskuende at jeg mistenker at du drukner i gammel navlelo.

Anonymkode: e041d...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er jo heller ingen som tvinger deg til å ha barn i en barnehage der åpningstidene ikke passer deg. Vi er plenty andre som vil og kan.

Det er da veldig naivt å si. Det er ikke akkurat som om man bare kan velge å vrake i barnehageplasser i alle byer. I Oslo er det så presset med barnehageplasser st ikke alle for plass en gang. Da kan man ikke bare ra ungen ut av barnehagen, for alternativet er ingen plass. Ikke er det veldig lett å få tak i en dagmamma her heller. Og hva skal man gjøre da?? De aller fleste her i dette landet er jo faktisk avhengig av å ha jobb. 

Anonymkode: aa0db...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er jo heller ingen som tvinger deg til å ha barn i en barnehage der åpningstidene ikke passer deg. Vi er plenty andre som vil og kan.

Er du så uvitende at du ikke aner hvordan barnehageopptak og systemet fungerer? At man sjelden kan shoppe den barnehagen man vil

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er jo heller ingen som tvinger deg til å ha barn i en barnehage der åpningstidene ikke passer deg. Vi er plenty andre som vil og kan.

En forstår jo kjapt at du ikke kjenner til systemet i barnehager. Det er ikke en flust av dem som kan velges å vrakes i :legrine:

Anonymkode: 69fb4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En forstår jo kjapt at du ikke kjenner til systemet i barnehager. Det er ikke en flust av dem som kan velges å vrakes i :legrine:

Anonymkode: 69fb4...a88

Selvsagt kan du velge. Det handler bare om å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du så uvitende at du ikke aner hvordan barnehageopptak og systemet fungerer? At man sjelden kan shoppe den barnehagen man vil

Anonymkode: 1d767...8e5

Jeg har valgt meg inn i tre forskjellige barnehager opp gjennom, helt uproblematisk og utenom opptak, og takket pent nei til en fjerde. Så dine problemer får stå for din regning.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Selvsagt kan du velge. Det handler bare om å betale for det.

Eh nei. 

Anonymkode: 69fb4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.45-16.15. Kan søkes om åpning fra 07.00 hvis behov (altså tidlig oppstart arbeid). Er sykepleier, har 30 min reisevei etter levering og dette er eneste barnehage. Sliter av og til med kabalen, altså...

Anonymkode: c8c3f...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-16.

Bor i Oslo, så kan velge mellom mange barnehager. Allikevel har vi valgt denne til alle våre tre barn. Og vi jobber 100% begge to. Null stress!

Anonymkode: 23439...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har valgt meg inn i tre forskjellige barnehager opp gjennom, helt uproblematisk og utenom opptak, og takket pent nei til en fjerde. Så dine problemer får stå for din regning.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken barnehagesvartebørs du har tilgang på? Opplys meg! 

Anonymkode: e95e6...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...