Gå til innhold

Når bør jeg begynne å bekymre meg fordi jeg ikke kjenner liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 uker på vei, 1. gangsgravid, har morkaken plassert foran på magen, og har fortsatt ikke kjent antydning til liv i magen. Vet at når morkaken ligger i forkant tar den i mot og demper spark/bevegelse og at en derfor kjenner liv senere enn mange andre, og har lest et sted at en kan vente så lenge som til uke 23 før en kjenner noe. Men alle jeg har lest om som har samme morkakeplassering og er like langt på vei som meg har allerede kjent liv en stund.

Jeg har ikke stresset det mye så langt, men skal reise bort om en uke, og kommer til å være bortreist de neste par ukene etter det. Jeg tenker derfor at jeg gjerne burde ha sjekket før jeg reiser dersom jeg ikke kjenner noe innen avreise? Er ikke hjemme igjen før i uke 26, og vil alker nødigst finne ut noe er galt og måtte oppsøke lege i utlandet. 

Hva tenker dere? Vente eller få sjekket det opp? Og hvem kontakter jeg i så tilfelle? Jordmor? Fastlege? Ingen av dem har ultralyd.

Anonymkode: a5ca8...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

For der første husk atvalle er forskjellig og man kan ikke sammenlikne sin graviditet med andres selvom andre har like symptomer/samme morkakeplassering.  Der er mye som spiller inn f eks om man er overvektig etc etc

Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg var å ta kontakt med jordmor på helsestasjonen som du går til  (hvis du ikke har gått til helsestasjon så sjekk hvilke du tilhører) og fått en jordmor til å lytte med doppler samt forhørt deg litt med henne om dine bekymringer. 

Ønsker deg lykke til og god tur

Anonymkode: e60df...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun som nettopp skrev. Kan jo hende du kjenner lov uten at du forstår at d er det?

Jordmor og doppler høres ut som et godt første steg 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...