Gå til innhold

Luksusfellen neste...jeg har ett vanvittig forbruk.....men jeg bruker da ikke penger.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er enkelt når man har kronisk migrene, og er på legevakten for morfin i snitt en gang i mnd, og ellers tar sterke smertestillende, i tilegg har jeg fibromyalgi, spenningshodepine, ibs syndrom, og en hofteskade, i tilegg til dyseleksi, dyskalkuli, og ingen utdanning...... og jeg er 44 år.

Jeg VET jo at jeg bruker for mye....på.....hva....... ???? Jeg vet ikke.... jo jeg vet noe.....men.....

Anonymkode: 33670...f18

Men hva?

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hva?

Anonymkode: ef2e0...793

Jo, jeg blir så fortvilt. For JEG tenker aldrig over om jeg har råd til vintersko, til kulturskoleregninga eller sånn.... føler jeg bruker penger. Men er ikke det normalt?? 

Anonymkode: 33670...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg blir så fortvilt. For JEG tenker aldrig over om jeg har råd til vintersko, til kulturskoleregninga eller sånn.... føler jeg bruker penger. Men er ikke det normalt?? 

Anonymkode: 33670...f18

Jeg synes dere bruker vannvittig mye penger. Hvor mange er dere?

Anonymkode: ef2e0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg blir så fortvilt. For JEG tenker aldrig over om jeg har råd til vintersko, til kulturskoleregninga eller sånn.... føler jeg bruker penger. Men er ikke det normalt?? 

Anonymkode: 33670...f18

Bestem deg for at du skal få kontroll over økonomien, for det har du ikke nå. Som jeg skrev tidligere - hva hadde du gjort om mannen gikk fra deg? Du ville jo kunne greie deg, men du hadde fått det veldig stramt og du hadde vært nødt til å prioritere steinhardt. Men det er jo mye annet som kan skje som gjør at du trenger å få kontroll over forbruket - mannen din kan dø (måtte det aldri skje!), han kan miste jobben sin, han kan bli syk, noe annet kan skje som gjør at dere plutselig ikke har så mye inntekt eller at dere får uforutsette store utgifter. For både din og familiens skyld må du og dere få kontroll på forbruket og bli bevisst hva dere bruker mange tusen på hver måned.

Du har fått gode forslag tidligere, men det virker ikke som om du ønsker å gjøre noe med det? Skriv ut alle kontoutskrifter for de siste tre månedene og se hva du/dere bruker penger på.

Du nevnte heller ikke noe om dere sparer, og gjør dere ikke det bør dere absolutt begynne å spare, for dere kan spare noen tusen hver måned.

Men helt ærlig - du gir ikke noe inntrykk av at du ønsker å forsøke å gjøre noe med dette... Her vil du jo bare ha bekreftelse på at det du gjør er helt normalt slik at du slipper å ta ansvar selv...

Anonymkode: a1248...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å forklare helt konkret hva du egentlig lurer på? Hva du vil med innlegget? Synes ikke det kommer så bra frem...

Anonymkode: ef5f4...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...