Gå til innhold

Vårt møte med barnevernet. Noen lignende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var redd det er flere lignende saker som oss. Føler med deg.og stemningen i hjemmet er ikke som det skal være. Min samboer er sint og forbanna på meg fordi jeg er årsaken til dette. Belastningar BV gjør på oss er det kun andre i samme situasjon som kan skjønne. Hun sier det er vanskelig å tilgi situasjonen jeg har sett familien i. Skjønner det og. Er usikker å redd hva framtiden bringer. Er BV til hjelp for familier eller er det for å knuse familier. For alle med blod på tann er samboeren min uforstålig og sjokkert over behandlingen til BV. 

Anonymkode: 74c24...676

Det er grusomt.. som min mor sa: "ser det er forskjell på barnevern og familievern ja. Bv bryr seg ingenting om å beskytte og ta vare på familien". Nye reformen til Horne sier jo at bv skal tilpasse seg familien, ikke omvendt. Fint hvis noen hadde forstått det tidligere.. nei det er grusomt å se disse små 20-åringene som har valgt en lett utdsnnelse sitte og kose seg med makten. De har så mye større makt enn de burde og det er det som skremmer meg. (I tillegg er det svært frustrerende å måtte forholde seg til folk som er dummere enn meg. Yes, I said it). Har så mye tanker og så mye sinne inni meg så skriver fort og rotete jeg vet det.. men dette engasjerer meg,. Bv i norge er virkelig ikke bra.

gikk ikke lanh tid før jeg mistet all tillitt til bv. Men nå har jeg også mistet respekten for de.

denne praksisen gjør at færre saker blir meldt (det er vel heller ikke bra?). Har hørt på jobb lærere diskuterer om de skal melde bekymring men konkludert med at det er bedre å la være pga erfaringer som dette.

Anonymkode: 08d38...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fabrikkerer rapporter blant annet!

 

Jeg sliter fortsatt med å forstå. Hva betyr det å fabrikkere en rapport - altså, hva slags rapporter snakker vi om? Finner de på ting som (ikke) har skjedd? Hva slags påstander er det i såfall de kommer med?

Anonymkode: b910b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde jeg veldig ofte :) Hun kommer fremdeles inn i vår seng i en alder av snart 6 år

Anonymkode: 6c763...e65

Det gjorde gutten vår også...av og på til han ble 11 faktisk. Var aldri i nærheten av å dra han i øret inn i sin egen seng for å si det sånn... Han gjorde det jo ikke for å være vanskelig, men fordi han var utrygg og følte seg alene på rommet sitt i sin seng. Han kom da inn til oss og la seg, og til slutt gikk det over av seg selv.

Anonymkode: e81e0...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du fremstår som en truende person. At du holder familien din i et slags «jerngrep» og kontrollerer dem med frykt for hva du kan gjøre med dem. Dette oppfatter barnevernet og bruker den episoden til å forsøke å hjelpe. 

Ingen drar ungen sin i øret i affekt uten å ha en eller annen form for aggresjonsproblemer, hvor man mister kontroll over seg selv. Mest sannsynlig tipper du over til å være skremmende for familien din uten å måtte ty til vold en gang til. Psykisk vold, kalles det. Mye av det her inne, for så vidt. 

Anonymkode: a5493...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2017 den 10.21, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter fortsatt med å forstå. Hva betyr det å fabrikkere en rapport - altså, hva slags rapporter snakker vi om? Finner de på ting som (ikke) har skjedd? Hva slags påstander er det i såfall de kommer med?

Anonymkode: b910b...867

Kjære deg. De fabrikkerer det du sier. Har du lest innlegget til hun som skreiv at hun var så glad i å se på babyen sin at hun fikk hun slet med å se tv? Da skreiv de at mammaen heller ønsket å se tv, fremfor å se på babyen sin. De vred på ordene hennes. Det er et eksempel på det jeg mente med å fabrikkere. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 21.47, Anonym bruker skrev:

Er ikke voldelig med barna var en engangshendelse. Beklager det på det sterkeste. Men synes behandlingen BV utfører er kritisk da de ikke er inntresert i fakta. Du er dømt på forhånd og dei fabrikerer påstander uten rot i virkeligheten. Skjønner her at kun de som har hatt erfaring med BV kan utale seg om saka. Du trur det ikke før en er der selv. Håper du de slipper å møte dette systemet.

Anonymkode: 74c24...676

OK, så kommunal barneverntjeneste tok utgangspunkt i én hendelse, og generaliserte den til en global beskrivelse av deg? Omtrent som at du tar utgangspunkt i ett tilfelle og generaliserer dette til en generell beskrivelse av en tjeneste som ikke fungerer? 

Til deg som påstår at barneverntjenesten får færre meldinger, og til deg/dere som påstår at kommunale saksbehandlere liker å gå til omsorgsovertakelse - har dere kjennskap til hvordan det er å jobbe i barneverntjenesten? De siste statistikkene jeg leste et eller annet sted viste at mengden meldinger til barneverntjenesten øker og øker. De jeg har kjennskap til som jobber som kommunale saksbehandlere forteller om svært stort arbeidspress og at det å fremme en sak om omsorgsovertakelse betyr timesvis med ekstra jobb. Det er klart det finnes råtne epler i kurven, og det er klart det finnes folk som ikke skiller skitt og kanel, men jeg tør påstå at det er svært få som liker å fjerne barn fra familien sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Iiiiik skrev:

OK, så kommunal barneverntjeneste tok utgangspunkt i én hendelse, og generaliserte den til en global beskrivelse av deg? Omtrent som at du tar utgangspunkt i ett tilfelle og generaliserer dette til en generell beskrivelse av en tjeneste som ikke fungerer? 

Til deg som påstår at barneverntjenesten får færre meldinger, og til deg/dere som påstår at kommunale saksbehandlere liker å gå til omsorgsovertakelse - har dere kjennskap til hvordan det er å jobbe i barneverntjenesten? De siste statistikkene jeg leste et eller annet sted viste at mengden meldinger til barneverntjenesten øker og øker. De jeg har kjennskap til som jobber som kommunale saksbehandlere forteller om svært stort arbeidspress og at det å fremme en sak om omsorgsovertakelse betyr timesvis med ekstra jobb. Det er klart det finnes råtne epler i kurven, og det er klart det finnes folk som ikke skiller skitt og kanel, men jeg tør påstå at det er svært få som liker å fjerne barn fra familien sin. 

Vel, dersom du påstår at svært få ansatte misliker å fjerne barn fra familien sin, kanskje du kan forklare både meg og Hi med flere:

1 )Hvorfor bestakk norsk barnevern kidnapping av barn, og betalte cash for å gjennomføre? Hvordan hadde de anledning til det? Dreier seg om flertalls 100 K

2) Hvilke tjenester er det Solveig Horne nå ønsker å gjennomgå? Har det noe med private tjenester og innblandinger av roller å gjøre kanskje?

3) Hvorfor finnes det familier som rømmer til Sverige?

4) Har du egentlig satt deg inn i dette?

 

 

 

 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 )Hvorfor bestakk norsk barnevern kidnapping av barn, og betalte cash for å gjennomføre? Hvordan hadde de anledning til det? Dreier seg om flertalls 100 K

Har du kilder til denne påstanden?

Anonymkode: 9d130...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dersom du påstår at svært få ansatte misliker å fjerne barn fra familien sin, kanskje du kan forklare både meg og Hi med flere:

1 )Hvorfor bestakk norsk barnevern kidnapping av barn, og betalte cash for å gjennomføre? Hvordan hadde de anledning til det? Dreier seg om flertalls 100 K

2) Hvilke tjenester er det Solveig Horne nå ønsker å gjennomgå? Har det noe med private tjenester og innblandinger av roller å gjøre kanskje?

3) Hvorfor finnes det familier som rømmer til Sverige?

4) Har du egentlig satt deg inn i dette?

 

 

 

 

Anonymkode: e51d7...e94

1. Jeg vil gjerne se dokumentasjonen på at barnevernet betalte i 100 000-kroners klassen for kidnapping av barn. (forutsatt at det er det setningen din betyr, mulig jeg misforstår deg).  

2. Så vidt jeg vet er Solveig Horne bekymret for kvaliteten i tjenesten, særlig at det er stor lokal variasjon, samt at det brukes for mange private konsulenter. Departementet har også (med rette) vært kritisk til private aktører på feltet som tar ut stor fortjeneste. 

3. Fordi de vet at de da slipper unna barnevernet. 

4. Ja, har du?  

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du kilder til denne påstanden?

Anonymkode: 9d130...4d8

Kilder til en ufullstendig setning? 

Hva er å bestikke kidnapping, er heller spørsmålet.  

Ikke fôr trollet. 

Anonymkode: a5493...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg. De fabrikkerer det du sier. Har du lest innlegget til hun som skreiv at hun var så glad i å se på babyen sin at hun fikk hun slet med å se tv? Da skreiv de at mammaen heller ønsket å se tv, fremfor å se på babyen sin. De vred på ordene hennes. Det er et eksempel på det jeg mente med å fabrikkere. 

Anonymkode: e51d7...e94

Kjære deg. Å fabrikkere er å finne på. Det eksempelet er for det første ikke HIs, for det andre er det ikke funnet på, men vridd på. Jeg lurer oppriktig på hva det er barnevernet har fabrikkert, ingen har så langt eksemplifisert det.

Anonymkode: b910b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Iiiiik skrev:

1. Jeg vil gjerne se dokumentasjonen på at barnevernet betalte i 100 000-kroners klassen for kidnapping av barn. (forutsatt at det er det setningen din betyr, mulig jeg misforstår deg).  

2. Så vidt jeg vet er Solveig Horne bekymret for kvaliteten i tjenesten, særlig at det er stor lokal variasjon, samt at det brukes for mange private konsulenter. Departementet har også (med rette) vært kritisk til private aktører på feltet som tar ut stor fortjeneste. 

3. Fordi de vet at de da slipper unna barnevernet. 

4. Ja, har du?  

1) finnes mye lesing om dette, er bare å google. Jeg begynner med denne: http://www.tv2.no/a/3129264

2) ja, du har helt rett! 

3) den saken jeg siktet til handlet om at ei vanlig norsk jente fikk diagnose psykisk utviklingshemmet uten at hun visste at diagnosen var stil og uten at hun faktisk var psykisk utviklingshemmet. Denne saken er også omtalt og var i TV 2 nyhetene.

4) Ja, jeg mener det. Kan du sende meg artikler som motbeviser, siden du sier at du har satt deg inn i saker?

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1) finnes mye lesing om dette, er bare å google. Jeg begynner med denne: http://www.tv2.no/a/3129264

2) ja, du har helt rett! 

3) den saken jeg siktet til handlet om at ei vanlig norsk jente fikk diagnose psykisk utviklingshemmet uten at hun visste at diagnosen var stil og uten at hun faktisk var psykisk utviklingshemmet. Denne saken er også omtalt og var i TV 2 nyhetene.

4) Ja, jeg mener det. Kan du sende meg artikler som motbeviser, siden du sier at du har satt deg inn i saker?

Anonymkode: e51d7...e94

Jeg kan jo ikke sende deg artikler som motbeviser at barnevernet betaler 100 000 for å kidnappe barn. De finnes ikke. Artikkelen du viser til, handler jo heller ikke om kommunal barneverntjeneste så vidt jeg kan se. Jeg pleier virkelig ikke å google, og tenke at TV2 eller andre tabloider er gode kilder til tjenesteutvikling i Norge. 

Det er tydeligvis uka for barnevernsparanoia. La ut noen artikler i den andre tråden langt oppe på første side, gidder ikke å legge dem ut på nytt. Nå skal jeg legge meg. Tror ikke noe av det jeg sier vil treffe deg uansett, omtrent som at jeg ikke klarer å ta dine argumenter fullt ut på alvor. 

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iiiiik skrev:

Jeg kan jo ikke sende deg artikler som motbeviser at barnevernet betaler 100 000 for å kidnappe barn. De finnes ikke. Artikkelen du viser til, handler jo heller ikke om kommunal barneverntjeneste så vidt jeg kan se. 

Det var du som skreiv at du hadde satt deg inn i dette! 

Mener du at vi har andre enn kommunalt barnevern? Skal sjekke mer angënde de kr 100 -200 k. Enten får du ikveld, eller annen dag! 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var du som skreiv at du hadde satt deg inn i dette! 

Mener du at vi har andre enn kommunalt barnevern? Skal sjekke mer angënde de kr 100 -200 k. Enten får du ikveld, eller annen dag! 

Anonymkode: e51d7...e94

Så du har satt deg inn i det, men vet ikke at det finnes flere forvaltningsnivåer i norsk barnevern enn det kommunale? Ja ja. Det står offentlige myndigheter, ikke barnevern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Så du har satt deg inn i det, men vet ikke at det finnes flere forvaltningsnivåer i norsk barnevern enn det kommunale? Ja ja. Det står offentlige myndigheter, ikke barnevern. 

Henger du deg virkelig opp i at jeg ikke vet det? 

 

Vel, du har fått litt å jobbe med nå - overlater resten til deg, selv har jeg ikke så mye mer på hjertet i akkurat denne tråden! Håper at du ikke mister jobben din. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dersom du påstår at svært få ansatte misliker å fjerne barn fra familien sin, kanskje du kan forklare både meg og Hi med flere:

1 )Hvorfor bestakk norsk barnevern kidnapping av barn, og betalte cash for å gjennomføre? Hvordan hadde de anledning til det? Dreier seg om flertalls 100 K

2) Hvilke tjenester er det Solveig Horne nå ønsker å gjennomgå? Har det noe med private tjenester og innblandinger av roller å gjøre kanskje?

3) Hvorfor finnes det familier som rømmer til Sverige?

4) Har du egentlig satt deg inn i dette?

 

 

 

 

Anonymkode: e51d7...e94

Dere som er helt på viddene med kidnappingspåstander, ødelegger for alle som har kritikk som burde bli hørt.

Anonymkode: 60009...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎10‎.‎2017 den 12.04, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper du fremstår som en truende person. At du holder familien din i et slags «jerngrep» og kontrollerer dem med frykt for hva du kan gjøre med dem. Dette oppfatter barnevernet og bruker den episoden til å forsøke å hjelpe. 

Ingen drar ungen sin i øret i affekt uten å ha en eller annen form for aggresjonsproblemer, hvor man mister kontroll over seg selv. Mest sannsynlig tipper du over til å være skremmende for familien din uten å måtte ty til vold en gang til. Psykisk vold, kalles det. Mye av det her inne, for så vidt. 

Anonymkode: a5493...f18

Det høres ut som alvorlig inkompetanse dersom barnevernet konkluderer slik på syltynt grunnlag, dersom familien ikke kjenner seg igjen i det. I så fall forstår jeg godt hva HI mener her.

Anonymkode: 60009...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dersom du påstår at svært få ansatte misliker å fjerne barn fra familien sin, kanskje du kan forklare både meg og Hi med flere:

1 )Hvorfor bestakk norsk barnevern kidnapping av barn, og betalte cash for å gjennomføre? Hvordan hadde de anledning til det? Dreier seg om flertalls 100 K

2) Hvilke tjenester er det Solveig Horne nå ønsker å gjennomgå? Har det noe med private tjenester og innblandinger av roller å gjøre kanskje?

3) Hvorfor finnes det familier som rømmer til Sverige?

4) Har du egentlig satt deg inn i dette?

 

 

 

 

Anonymkode: e51d7...e94

Du er jo litt klin kokos?

1: Bruker du mye tid på å lese konspirasjonsteorier på nett? 

2: har du hørt om ekkokamre? 

3: utøver du noen form for kildekritikk? 

Anonymkode: c2be4...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte nesten opp i forsterhjem pga ansatt i barnevernet som skulle la pappa (som mamma var skilt fra) bestemme regler i hjemmet vårt.

Kort fortalt, den ansatte truet min mor om å gjøre saken hennes til en barnevernsak hvis hun ikke gjorde slik hun fikk beskjed om, da dette var et skilsmisseoppgjør og barnefordelingssak ikke barnevernsak. Noe hun innrømte skriftlig til en advokat (ja jeg har sett brevet).

Denne personen mistet jobben en uke etter og en skriftlig beklagelse har vi også for terroren de drev.

 

Så jeg har null tillitt til barnevernet, men er ikke redd for å komme under dem da både barnehage, nå skole og PPT er meget fornøyd med oppdragelsen og framgangen på barnet mitt (Slet med språkforståelse og sosiale koder, jeg ba om hjelp fra helsesøster ang. dette) ;) 

 

 

Ut i fra HIs innlegg, så virker dette som om de har bestemt seg at de SKAL finne noe og skal bevise at de har rett.

Anonymkode: 03f02...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, tror ikke du har pelling... bv gjør mye bra, du får gå på facebook gruppen der de henger ut bv, får sikkert støtte der... 

Anonymkode: 91632...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Endte nesten opp i forsterhjem pga ansatt i barnevernet som skulle la pappa (som mamma var skilt fra) bestemme regler i hjemmet vårt.

Kort fortalt, den ansatte truet min mor om å gjøre saken hennes til en barnevernsak hvis hun ikke gjorde slik hun fikk beskjed om, da dette var et skilsmisseoppgjør og barnefordelingssak ikke barnevernsak. Noe hun innrømte skriftlig til en advokat (ja jeg har sett brevet).

Denne personen mistet jobben en uke etter og en skriftlig beklagelse har vi også for terroren de drev.

 

Så jeg har null tillitt til barnevernet, men er ikke redd for å komme under dem da både barnehage, nå skole og PPT er meget fornøyd med oppdragelsen og framgangen på barnet mitt (Slet med språkforståelse og sosiale koder, jeg ba om hjelp fra helsesøster ang. dette) ;) 

 

 

Ut i fra HIs innlegg, så virker dette som om de har bestemt seg at de SKAL finne noe og skal bevise at de har rett.

Anonymkode: 03f02...273

De HAR jo funnet noe! Han har dratt barnet sitt etter øret fra ett rom til et annet. 

Hva slags råd hadde dere gitt hvis en mann hadde gjort dette med f eks en voksen kvinne? 

Jeg gjetter på at mange ville ha sagt løp, kom deg vekk, denne mannen har et sinneproblem. Han har gått over en grense, dette kan utvikle seg og bli verre. 

INGEN hadde forsvart ham med at 'uff, ja, han var sikkert veldig trøtt, han pleier nok ikke å gjøre sånt'. 

Hvorfor skal det tas lettere på når det gjelder et barn? Det er jo bra at noen kan undersøke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har også opplevd lignende. Det ene barnet vårt, som saken ikke engang handlet om lider enda av angst og andre utfordringer knyttet til det vi opplevde. Det har ødelagt han på mange måter. 

Mitt råd er skaff en ny advokat. Søk opp den beste advokaten i området. Jeg ansatte den beste advokaten i vårt område når de kom tilbake igjen etter en runde i fylkesnemda. Advokaten vi hadde før sa også at vi burde ta imot tiltak og var veldig forsiktig. Advokaten vi brukte nå siste gang er så flink i jobben sin at bv har trukket saken og sagt at de ikke vil gi oss hjelp. De har så mange saksbehanslingsfeil og bæsja på leggen så mange ganger at de har problemer med å forklare sin egen sak. 

Og det er ikke slik at vi er feilfri. Jeg har bedt dem om hjelp i mange år, og de har henlagt flere ganger. 

De løy også dommeren rett i fjeset i fylkesnemda. De har vridd på alt vi har sagt og gjort ulovlige ting i vår sak. 

Jeg har ingen tillit til dem og begge våre barn er veldig redde. Vi får oppfølging av PPT, BUP, Rikshospitalet, nær oppfølging av skole og oppfølging av lege til det barnet som saken har handlet om. Etter mange år har barnet fått hjelp og de vil ikke innrømme at de burde hjulpet mange år før.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...