Gå til innhold

Vårt møte med barnevernet. Noen lignende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ble oppringt i høst at vi måtte møte barnevernet om 50 min. De hadde fått bekymringsmelding frå politi og barnehage. Vi skjønte ingen ting. Jeg var redd nokon hadde misbrukt barnet vårt. Saken som vi fikk servert gjaldt at barnet vårt hadde fortalt at far hadde tatt barnet i øre. Der jeg som far ble fort stempla av BV at jeg var en voldelig far. I barnehagen var politiet på besøk for å snakke med barna om misbruk og vold. Der politidama holdt en bamse i øre og fortalte at sånn er ikke lov. Da rakk barnet vårt opp handa og fortalte at dette hadde pappa gjort. Da var helvetet for oss igang. Saken er at det stemmer eg har gjort det. Det var i ein periode barnet ikke ville sove. Ca 14 dager med masse styr om natta. Eg tok barne i øre og leidet barnet til rommet sitt. Dei blei gjort i affekt og dette er ikke noe som blir praktisert i hjemme. Jeg  beklage det jeg gjorde overfor barnet. Dette fortalte jeg og til BV. Dei har utført undersøkelser i hjemmet og snakket med barna utan at det er kommet frem noko bekymringsfullt. BV har trakassert, fabrikert og kommet med trusler om at vi må ta i mot tiltak ellers sender dei saka til fylkesnemnda eller tar fra oss barna. Vi ser sjokkert over maktmisbruk de benytter. Leder i BV satt og smilte samtidig som ho ville opplyse at de kan ta fra oss barna vist dei ville. Vi er tvungen til å ta i mot tiltak som og BUP rister på hodet av. De sier vi får gjøre det beste med det. Advokaten vår rista og på hode over behandlinga til BV og råder oss til å godta alt av løgner og trakassering. Bli fort ferdig med BV må du svelge store kameler. ER DET VIRKELIG SÅNN VI VIL BV. SKAL VÆRE? Saken er at BV og fylkesnemnda er på samme julebord. Derfor er det liten sjans å vinne frem der. Må si vi som ressurssterke foreldre er mildt sakt sjokkert over behandlinga og maktmisbruket til BV. saksbehandlinga deres er som tatt ut av læreboka til STASI. Så spørsmålet mitt er. Er det flere som er blitt behandlet sånn hos BV? Synes vi dette skal være greit? Mitt tiltro til det offentlig BV er sterkt svekket og satt flere ganger i møte med de om dette var skjult kamera. 

Anonymkode: 74c24...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, de gærne antibarnevernfolka har egen gruppe på facebook, du finner nok kompiser der. 

 

Å leie barn etter ørene er jo faen ikke greit uansett om "det bare skjedde en gang". 

Anonymkode: 2c4ee...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er noen syke jæ.... 

De har så og så mange familier de skal blande seg i, har jeg hørt. Tanta mi er utdannet barnevernspedagog, men nekter å jobbe med det, fordi hun vet hvordan de holder på. Barnevernet i Norge er kjent i mange land, og må absolutt gjøres noe med. Håper det ordner seg for familien din!

Anonymkode: a75fa...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt slet med tull på nettene i månedsvis. Jeg tok ALDRI å gjorde henne noe fysisk! Uansett hvor sint og lei jeg var tok jeg henne i hånden og leide henne tilbake til rommet eller bar henne inn. Aldri i livet at jeg hadde tatt henne i øret!

Anonymkode: 6c763...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisak og oppdragervold mot barna. Og så klager du på barnevernet?? Ta imot tiltak du så barna slipper å bli utsatt for vold

Anonymkode: f4def...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, de gærne antibarnevernfolka har egen gruppe på facebook, du finner nok kompiser der. 

 

Å leie barn etter ørene er jo faen ikke greit uansett om "det bare skjedde en gang". 

Anonymkode: 2c4ee...9b5

Så de fortjener å miste unga? 

Anonymkode: f7cf2...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de fortjener å miste unga? 

Anonymkode: f7cf2...d17

Ja 

Anonymkode: 97e1a...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja 

Anonymkode: 97e1a...e06

Du er sikkert en fin en 😂

Anonymkode: f7cf2...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt slet med tull på nettene i månedsvis. Jeg tok ALDRI å gjorde henne noe fysisk! Uansett hvor sint og lei jeg var tok jeg henne i hånden og leide henne tilbake til rommet eller bar henne inn. Aldri i livet at jeg hadde tatt henne i øret!

Anonymkode: 6c763...e65

Kunne du ikke ligget sammen med henne og gitt henne den tryggheten hun trengte da? 

Anonymkode: 0b18c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kunne du ikke ligget sammen med henne og gitt henne den tryggheten hun trengte da? 

Anonymkode: 0b18c...d03

Det gjorde jeg veldig ofte :) Hun kommer fremdeles inn i vår seng i en alder av snart 6 år

Anonymkode: 6c763...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at alle barn skal ut i den store verden en dag da, dere... De kommer til å møte på motstand så det holder. Ikke rart det er så mange deprimerte barn og unge i dag. De løper rundt i verden med hjelm på hodet og knebeskyttere når de klatrer. Tøff opp unga deres, så vi får selvstendige og sterke voksne. Sier ikke at det er greit å gjøre sånne ting, eller at jeg ville gjort det, men COME ON!!! Tviler på at gutten har tatt skade av det der... På skolen til faren min, ble de klaska på hånda hvis de gjorde noe galt 😂 Men fy fader for en mann han er!

Anonymkode: f7cf2...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en forelder har innrømmet å ha utøvd vold mot barnet sitt kan jeg ikke skjønne annet enn at barnevernet bør gjøre alt som står i deres makt for at denne forelderen skal ta imot tiltak. Siden det i dette tilfelle kun har skjedd en eneste gang i affekt, og at du som forelder selv forsto at dette måtte du unnskylde ovenfor barnet, så er jeg enig med barnevernet om at tiltak bør forsøkes før en eventuell omsorgsovertagelse. Men hvis en forelder først innrømmer vold mot barnet, for deretter å nekte å ta imot tilltak, så kan jeg godt forstå at barnevernet vil vurdere å ta saken videre.

Anonymkode: ca439...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat som legene må behandle en viss mengde pasienter hver dag og får de ikke nok, så skyter de noen så de får operere. Eller ikke... 

Anonymkode: ecc11...927

Har du ikke hørt om tannleger som deler ut gratis gotteri og brus👍🏻 Sånn at de når kvota si😂😀 

Anonymkode: 97e1a...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ble oppringt i høst at vi måtte møte barnevernet om 50 min. De hadde fått bekymringsmelding frå politi og barnehage. Vi skjønte ingen ting. Jeg var redd nokon hadde misbrukt barnet vårt. Saken som vi fikk servert gjaldt at barnet vårt hadde fortalt at far hadde tatt barnet i øre. Der jeg som far ble fort stempla av BV at jeg var en voldelig far. I barnehagen var politiet på besøk for å snakke med barna om misbruk og vold. Der politidama holdt en bamse i øre og fortalte at sånn er ikke lov. Da rakk barnet vårt opp handa og fortalte at dette hadde pappa gjort. Da var helvetet for oss igang. Saken er at det stemmer eg har gjort det. Det var i ein periode barnet ikke ville sove. Ca 14 dager med masse styr om natta. Eg tok barne i øre og leidet barnet til rommet sitt. Dei blei gjort i affekt og dette er ikke noe som blir praktisert i hjemme. Jeg  beklage det jeg gjorde overfor barnet. Dette fortalte jeg og til BV. Dei har utført undersøkelser i hjemmet og snakket med barna utan at det er kommet frem noko bekymringsfullt. BV har trakassert, fabrikert og kommet med trusler om at vi må ta i mot tiltak ellers sender dei saka til fylkesnemnda eller tar fra oss barna. Vi ser sjokkert over maktmisbruk de benytter. Leder i BV satt og smilte samtidig som ho ville opplyse at de kan ta fra oss barna vist dei ville. Vi er tvungen til å ta i mot tiltak som og BUP rister på hodet av. De sier vi får gjøre det beste med det. Advokaten vår rista og på hode over behandlinga til BV og råder oss til å godta alt av løgner og trakassering. Bli fort ferdig med BV må du svelge store kameler. ER DET VIRKELIG SÅNN VI VIL BV. SKAL VÆRE? Saken er at BV og fylkesnemnda er på samme julebord. Derfor er det liten sjans å vinne frem der. Må si vi som ressurssterke foreldre er mildt sakt sjokkert over behandlinga og maktmisbruket til BV. saksbehandlinga deres er som tatt ut av læreboka til STASI. Så spørsmålet mitt er. Er det flere som er blitt behandlet sånn hos BV? Synes vi dette skal være greit? Mitt tiltro til det offentlig BV er sterkt svekket og satt flere ganger i møte med de om dette var skjult kamera. 

Anonymkode: e807d...ded

14 dager med styr om natta er ingenting. Barn som våkner på natta er utrygge og trenger en mild og rolig voksen. Helst trenger de også en voksen å sove sammen med når de er urolige. At du kan reagere med så mye sinne at du leier barnet etter øret når det våkner på natta sier faktisk veldig mye. Du klarer for det første ikke å lese barnets signaler og for det andre har du problemer med å regulere deg. Skjønner godt at barnevernet blir urolige. 

Anonymkode: 0b18c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke hørt om tannleger som deler ut gratis gotteri og brus👍🏻 Sånn at de når kvota si😂😀 

Anonymkode: 97e1a...e06

?? Og deg blir det samme på hvilken måte? 

Anonymkode: f7cf2...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

👍🏻😂😂😂😂 En viss kvote 😜😂😂

Anonymkode: 97e1a...e06

Ler godt selv av dette. Klarer ikke ta det helt seriøst 😂

 

- barnevernspedagog 

Anonymkode: 268f7...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

husk at alle barn skal ut i den store verden en dag da, dere... De kommer til å møte på motstand så det holder. Ikke rart det er så mange deprimerte barn og unge i dag. De løper rundt i verden med hjelm på hodet og knebeskyttere når de klatrer. Tøff opp unga deres, så vi får selvstendige og sterke voksne. Sier ikke at det er greit å gjøre sånne ting, eller at jeg ville gjort det, men COME ON!!! Tviler på at gutten har tatt skade av det der... På skolen til faren min, ble de klaska på hånda hvis de gjorde noe galt 😂 Men fy fader for en mann han er!

Anonymkode: f7cf2...d17

Det er faktisk omvendt. Barn som blir sett og forstått på en sensitiv måte utvikler seg til selvstendige sterke voksne med god følelsesregulering. Barn som blir avvist følelsesmessig og blir utsatt for psykisk eller fysisk vold blir avstumpet følelsesmessig og får problemer med å regulere seg. Derfor finnes det faktisk menn og kvinner som sliter med aggresjon, har vanskeligheter med å forstå hva barn (og voksne) trenger og som har et tøft ytre. Det er ikke slike voksne verden trenger. 

Vår jobb er ikke å tøffe opp barn til å møte en hjerteløs verden der ute. Vår jobb er å oppdra barn som kan forandre vår hjerteløse verden. 

Anonymkode: 0b18c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Tråden er moderert grunnet oppfordring til brudd på norsk lov.

MB, moderator.

Du har jo slettet mange innlegg som ikke hadde noe med det å gjøre også? 

Anonymkode: 17050...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo slettet mange innlegg som ikke hadde noe med det å gjøre også? 

Anonymkode: 17050...a2e

De ligger kanskje her: 

 

Anonymkode: f4def...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er moderert for personangrep, og poster med sitater av dette. 2 identiske tråder er også slått sammen til 1

MB, moderator 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ressurssterke er dere vel ikke. Å ta de i øret gjør ikke ressurssterke folk, selv ikke i affekt.

Ellers tenker jeg, det var mye styr pga én hendelse. Her må det ligge mer bak. Deres/din samarbeidsevne med BV, deres/din oppførsel. Noe her må bekrefte mistanken om at du har problemer med å besinne deg og at du kan opptre voldelig. 

Anonymkode: 764c9...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt møte med barnevernet:

Bekymringsmelding ble sendt til barnevernet fra politiet (rutine) etter at vi hadde vært i politiavhør med eldstedatteren vår. Hun hadde vært med på noe/vitne til småkriminelt sammen med noen fra klassen. Vi troppet opp med datteren vår på barnevernskontoret. Vi møtte en meget hyggelig dame i fra barnevernstjenesten. Først hadde vi en samtale sammen, oss foreldre, datter og dama fra bv.tjenesten. Faktisk veldig koselig. Vi pratet om alt mulig. Om oss foreldre og datter. Vi åpnet oss fullstendig der det var relevant. Skikkelig kaffeslabberas :) Deretter ville hun ha samtale med datteren vår alene. Vi skrev under på samtykkeskjema slik at bvtj. kunne hente inn opplysninger fra diverse instanser. Fikk telefon etter 2 uker om at de henla/avsluttet saken, men at vi kunne ringe dem når som helst hvis vi ønsket hjelp i fremtiden. Vi ble hele veien behandlet med stor respekt. Både oss foreldre og vår datter. 

Anonymkode: efd0c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...