Gå til innhold

Juni 2018


Hope81

Anbefalte innlegg

Jeg har helt glemt å oppdatere her jeg. Var på ultralyd forrige uke og fikk se en bitteliten bønne med hode, armer og bein og med et bankene hjerte❤ termin ble flyttet fra 22 juni til 18 juni. 

Har vært og er fremdeles redusert med kvalme som herjer både dag og natt. Var ikke så dårlig når jeg gikk gravid med de 2 andre så dette er skikkelig uvant. Men jeg får vel bare ha tålmodighet og krysse fingrene for at det går over om et par uker, da er jeg 12 uker på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos jordmor for første gang i dag. Hun sa de regner termin utifra ul, så da har terminen blitt flytt fra 8. til 6. juni. 

Fikk høre hjertelyden med doppler og :) Hun sa det var 50/50 sjanse om hun ville klare å finne den så tidlig, men jeg syntes det var verdt forsøket, og det var det :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 18.44, Linkii87 skrev:

Time til ordinær ultralyd 10. Januar :) <3

Så spennende! Jeg fikk innkalling i dag til 23. januar. Vi skal ta en privat før det da. Gleder meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FruLind skrev:

Så spennende! Jeg fikk innkalling i dag til 23. januar. Vi skal ta en privat før det da. Gleder meg :) 

Så morro å få en dato og se frem til!! <3 Vi var på privat UL igår, 11 +4. Det var en meget aktiv baby og alt stod bra til. Han gjettet på jente. Syns det hadde vært bedre om han ikke snakket om kjønn. Vil ikke ha noe forhåpning om noe som helst. Masse lykke til med privat UL. Gled deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Linkii87 skrev:

Så morro å få en dato og se frem til!! <3 Vi var på privat UL igår, 11 +4. Det var en meget aktiv baby og alt stod bra til. Han gjettet på jente. Syns det hadde vært bedre om han ikke snakket om kjønn. Vil ikke ha noe forhåpning om noe som helst. Masse lykke til med privat UL. Gled deg <3 

Jeg lurer på om du vet med hvilken nøyaktighet de kan fastslå kjønn i uke 11/12? Tenker å ta UL i uke 12 selv og er nysgjerrig på om man kan få vite kjønn :)

Anonymkode: d7e20...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd igjen i går, 11+1, og fikk påvist foreliggende morkake.. noen som har noe erfaring med det? Ingen samleie, tunge løft eller trening på tre uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg inn her jeg! er 9+5 i dag! :) førstegangsgravid, litt usikker på termin enda, men i juni en gang!  :)  noen fra bergensområdet her forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, forever22 skrev:

melder meg inn her jeg! er 9+5 i dag! :) førstegangsgravid, litt usikker på termin enda, men i juni en gang!  :)  noen fra bergensområdet her forresten??

Velkommen! 😊 

Jeg er og førstegangs, 10+4 i dag. Bor i Bergen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Nøtteliten18 skrev:

Velkommen! 😊 

Jeg er og førstegangs, 10+4 i dag. Bor i Bergen 😊

så spennende!! :) Da har vi jo en del til felles, hehe ;-) hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, forever22 skrev:

så spennende!! :) Da har vi jo en del til felles, hehe ;-) hvordan er formen?

Det har vi 😊 

Formen er ikke på topp. Har vært kvalm døgnet rundt de siste 3-4 ukene.. håper det roer seg nå når jeg nærmer meg andre trimester! 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. jeg blir nok med dere videre om det er greit, jeg har termin i juli, men blir Planlagt ks ihvertfall tre uker før termin.. har ikke vært på ul enda så vet ikke termin og ks dato.. 

har tre barn fra før, lurte på å spre nyheten på julaften.. har dere delt nyheten enda? Hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Nøtteliten18 skrev:

Det har vi 😊 

Formen er ikke på topp. Har vært kvalm døgnet rundt de siste 3-4 ukene.. håper det roer seg nå når jeg nærmer meg andre trimester! 

Hva med deg?

uff, misunner ikke dere med denne kvalmen. har du prøvd seaband armebandene? de funker hos meg :) 
jeg er mye sliten og trøtt.... og har hatt mye vondt i magen :( gleder meg til å bikke de verdenskjente 12 ukene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2017 den 10.50, Anonym bruker skrev:

Heisann:) Jeg hører vist til her, en liten overraskelse her. Tredjemann på vei. 

Lurer på om det Er noen andre her som har hatt mye mensmurringer og magesmerter?har innimellom en ganske intens brennende smerte på siden av magen,ned låret og litt i korsrygg. Etter det jeg kan lese Er det ikke slik ligamentsmerter er? Gikk over når jeg la meg ned og hvilte etter noen minutter...

Anonymkode: 371f0...392

Hei. Jeg er nå 10 +4 og nå har hatt masse mage smerter. Begynner å gi seg nå. Trodde det var noe galt så var på tidlig UL. Men hjerte slo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11/24/2017 den 19.19, forever22 skrev:

melder meg inn her jeg! er 9+5 i dag! :) førstegangsgravid, litt usikker på termin enda, men i juni en gang!  :)  noen fra bergensområdet her forresten??

Bor i Bergen. 11 + 1 i dag. kjekt det er flere av oss som skal ha på samme tid, kanskje vi møtes.

var kvalm i noen dager i uke 7-8-9. hatt en del stikkninger i magen. blitt veildig kveldstrøtt. legger meg mellom 8 30 og 9 30 hver kveld, men ellers i god form

nå har jeg fått en heidundranes urinveisinfeksjon, og det kjennes ganske ubehagelig ut iforhold til vanlig :o ekstra mye trykk i underlivet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Var hos legen i går og duotesten viste høy risiko for Downs syndrom. Så nå har vi flere tester i vente. Urk.

Ånei!! Hvilke avvik var det som viser høy risiko om jeg kan spørre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hopetroll skrev:

Bor i Bergen. 11 + 1 i dag. kjekt det er flere av oss som skal ha på samme tid, kanskje vi møtes.

var kvalm i noen dager i uke 7-8-9. hatt en del stikkninger i magen. blitt veildig kveldstrøtt. legger meg mellom 8 30 og 9 30 hver kveld, men ellers i god form

nå har jeg fått en heidundranes urinveisinfeksjon, og det kjennes ganske ubehagelig ut iforhold til vanlig :o ekstra mye trykk i underlivet :P 

så kjekt at vi er flere! :) jeg er akkurat 11+3 i dag, synes tiden går grådig seint :( 

vi har ganske like symptomer også :P jeg var kvalm i uke 6-9, mer sånne bølger som kom og gikk.. hatt stikkninger i magen og er enormt trøtt... 

ååneei, uvi er jo helt forferdelig vondt!!! du får drikke mye appelsinjuice, det hjelper som regel ganske fort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, forever22 skrev:

så kjekt at vi er flere! :) jeg er akkurat 11+3 i dag, synes tiden går grådig seint :( 

vi har ganske like symptomer også :P jeg var kvalm i uke 6-9, mer sånne bølger som kom og gikk.. hatt stikkninger i magen og er enormt trøtt... 

ååneei, uvi er jo helt forferdelig vondt!!! du får drikke mye appelsinjuice, det hjelper som regel ganske fort :D 

Ja, jeg har drukket 2 liter apelsinjuice siden i går. Og fått antibiotika kur. 

jeg synes også det går utrolig seint, men har en travel jobb i barnehage, så av og til renner dagene avgårde.

klarer liksom ikke helt å ta det inn over meg før jeg har sett/hørt at det er noe der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ninni84 skrev:

Ånei!! Hvilke avvik var det som viser høy risiko om jeg kan spørre??

Ultralyden var normal, men blodprøven viste at noe var lavere enn normalt. Hvis det ikke er Downs vil jeg ha høyere enn vanlig risiko for prematur fødsel og morkakesvikt og enkelte andre ting, og vil få ekstra oppfølging resten av svangerskapet. 

Kjipt å vente. Er for tidlig å ta fostervannsprøve ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 19.09, hopetroll skrev:

Ja, jeg har drukket 2 liter apelsinjuice siden i går. Og fått antibiotika kur. 

jeg synes også det går utrolig seint, men har en travel jobb i barnehage, så av og til renner dagene avgårde.

klarer liksom ikke helt å ta det inn over meg før jeg har sett/hørt at det er noe der :P 

ja jeg jobber selv om pedagogisk leder på 0-3 år, så jeg merker jo at akkurat dagene på jobb flyr avgårde. men kjenner også at det er litt tungt å være på jobb for tiden, da jeg er så sinnsyk trøtt :P 

hehe, nei det hjelper på! jeg er glad jeg var på tidlig ul!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pobie skrev:

Ultralyden var normal, men blodprøven viste at noe var lavere enn normalt. Hvis det ikke er Downs vil jeg ha høyere enn vanlig risiko for prematur fødsel og morkakesvikt og enkelte andre ting, og vil få ekstra oppfølging resten av svangerskapet. 

Kjipt å vente. Er for tidlig å ta fostervannsprøve ennå. 

Er det pga din alder du har tatt disse prøvene eller har du bestilt dette selv privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...