Gå til innhold

Juni 2018


Hope81

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Hope81 skrev:

Fikk samme beskjed i dag. Måtte vente til uke 12. Hun sa det var siden så mye kunne skje til uke 12, og da slapp de sende unødvendig papirer. Sa jeg var litt bekymret pga MA i uke 12 sist. Men fikk bare beskjed om at mye kunne skje og var bare sånn det var😏 Fastlegen viste veldig lite om prøverør og fryseforsøk, så ikke så mye å hente der i dag. 

Jeg fikk beskjed av min fastlege at jeg skulle komme inn når jeg var 5-6 uker på vei for å bestille fødeplass. Så jeg har allerede fått time til oul 15. Januar. Så rart at fastlegene gjør ulikt. Jeg er 7+5 i følge tidlig ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med en jordmor idag og hun ble veldig oppgitt når jeg fortalte at legen sa jeg måtte vente med kontroll til uke 12. Jordmor ønsket å få inn gravide så raskt som mulig for å få til en god oppfølging og starte med å fylle ut skjema osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brun utflod i over en uke... jeg har vært så bekymra, i dag tidlig var det mye utflod og den var mørkerød/brun (leverfarget). har tidligere vært plaget med en del mellomblødninger og håper det bare er slimhinnene som er på bærtur. har mye murringer og generelt graviditetssymptomer. jeg har vært hos legen i dag for HCG test og skal ta ny på torsdag for å se om den har steget. jeg er så redd, mannen forstår ikke helt at jeg er så bekymret, blir så frustrert.

 

noen som har opplevd lignende?

6+1 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopetroll: aldri opplevd det selv, men har hørt andre som har opplevd det i helt normale svangerskap. Får håpe det bare har vært en liten brist et sted, og at det ikke er noe som er suspekt på torsdagen! 😊

Jeg bestilte legetime for noen uker siden fordi jeg trodde jeg måtte til lege. Skal til legen i morgen. Egentlig angrer jeg litt fordi jeg måtte ta en turnuslege for å få time snarest. Jeg sa jeg skulle til svangerskapskontroll, men ønsker jo egentlig å ta den til jordmor som tross alt har spesialutdanning i feltet. Har ikke lyst til at turnuslegen skal begynne å fylle ut skjema og alt det der 🙊 vet ikke helt hva jeg skal gjøre på den legetimen jeg, men er det teit å si at jeg ønsker å ta skjema og alt det hos jordmor istedenfor hos legen? I forrige svangerskap hadde jeg masse vikar/turnusleger og fikk dårlig erfaring med det, og min flotte lege er i permisjon selv 🤔 ønsker egentlig ikke å bruke lege før min egen fastlege er på plass 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humla92: takk for at du tok deg tid til å svare meg. Håper også det går bra på torsdag 👍

Jeg skal til fastlegen, føler også at det bare blit teit å gå til legen når jordmødrene er mer kompetente på feltet. Men jeg skal ikke før den 22 nov da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopetroll: Jeg hadde det slik i mitt forrige svangerskap. Ble fortalt at det var pga skjøre slimhinner. De brydde seg nesten ikke om det. Hadde det av og på hele svangerskapet.

Jeg har ikke hatt det denne gangen fordi jeg har fått progesterontilskudd.

I går var jeg på tidlig UL (6+4), legen mente 6+1, men da må jeg ha testet positivt 4-5 dpo🙊 Men, der så vi et lite hjerte som banket så fint❤️🙏🏼 For en lettelse!

-Laura

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopetroll; Håper det går bedre med deg nå og at blødningene har gitt seg!

Laura; Så godt å se et bankende hjerte! Utrolig spennende, når mener legen du har termin nå? :) 

Jeg grugleder meg litt til laaang flytur i morgen, men skal være så aktiv som mulig ombord. Noen andre tips? 
Ha en fin dag, små rugere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tulla_ skrev:

Hopetroll; Håper det går bedre med deg nå og at blødningene har gitt seg!

Laura; Så godt å se et bankende hjerte! Utrolig spennende, når mener legen du har termin nå? :) 

Jeg grugleder meg litt til laaang flytur i morgen, men skal være så aktiv som mulig ombord. Noen andre tips? 
Ha en fin dag, små rugere! 

God tur, jeg tror det er lurt å ha på støttestrømper :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MD.95 skrev:

Lys brun utflod - grunn til bekymring tror dere? Ingen smerter i det hele tatt

jeg hadde dette 1 dag i uke 5, men ikke sett noe etterpå. Alt så normalt ut på UL.

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: d7e20...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg hadde dette 1 dag i uke 5, men ikke sett noe etterpå. Alt så normalt ut på UL.

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: d7e20...167

Halvveis i uke 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MD.95 skrev:

Halvveis i uke 8 :)

Jeg har i allefall googlet og sjekket masse, og funnet at det nesten er mer vanlig med litt misfarget utflod i svangerskapet enn å ikke ha det.. Så trenger ikke bety at noe er galt :)

Anonymkode: d7e20...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen , og gratulerer så mye💜 

Jeg har termin 24 juni ifølge terminkalkulator ☺

Var på første UL om onsdagen og da fikk vi høre hjerte og allt så ut til å være bra.  Dette blir første søsken forsøket med tint ebroy 💜  har ei jente fra før på litt over 3år 💜  flere som er fleregangsgravide her ?😜

Nå skal jeg prøve å finne ut hvem jordmor jeg vil ha , så noen som er fra Porsgrunn her , som vet om ei jordmor som er flink og som kanskje tar ul ?😜 

Hun jeg hadde med førstemann hadde ikke tilgang til ul🙈 

Endret av Lykke1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet akkurat med jordmor ang misfarget utflod og fikk beskjed om at det mest sannsynlig bare er gammelt blod, men at jeg burde gå til legen for å sjekke meg for infeksjon for å være på den sikre siden. Har ikke hatt sex på over en uke pga utfloden, så lurer veldig på hvorfor det skal komme så mye gammelt blod? Hvor kommer det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som nærmer seg den magiske 12-ukersgrensen og begynner å føle seg bedre? Jeg er selv i uke 9 og er så innmari kvalm! Håper det gir seg snart 🙏🏼

 

Ellers vil jeg anbefale podcastene 40 uker og foreldrerådet i ventetiden. Er det noen som har noen andre underholdningstips til lange kvelder på sofaen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bestilte meg time på Volvat i dag, da symptomene gradvis har avtatt og jeg føler meg faktisk i fin form. Ble jo nervøs.

Der inne banket hjertet så fint❤️ 

Så godt å se at alt står bra til:)

53A42550-54FB-43F9-AEBC-6FFF129342AB.jpeg

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på første kontroll. Jordmor mente jeg er 10 +2, men jeg mener selv jeg er 9 +5. Jeg hadde mensen 29. August, syklus på 32 dager, ifølge min utregning er jeg da 9 +5 og termin 12. Juni. Når jeg sa det til jordmor så svarte hun bare: Du har din utregning, jeg har min!? hvis man tar utgangspunkt i en syklus på 28 dager så har hun jo rett. Men jeg vet at jeg ikke har så kort syklus.. Vet det bare er snakk om noen dager, men viktig for meg pga forrige svangerskap gikk jeg fult på overtid og ble satt igang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Linkii87 skrev:

I dag var jeg på første kontroll. Jordmor mente jeg er 10 +2, men jeg mener selv jeg er 9 +5. Jeg hadde mensen 29. August, syklus på 32 dager, ifølge min utregning er jeg da 9 +5 og termin 12. Juni. Når jeg sa det til jordmor så svarte hun bare: Du har din utregning, jeg har min!? hvis man tar utgangspunkt i en syklus på 28 dager så har hun jo rett. Men jeg vet at jeg ikke har så kort syklus.. Vet det bare er snakk om noen dager, men viktig for meg pga forrige svangerskap gikk jeg fult på overtid og ble satt igang. 

Det er ikke så nøye hvilken termin du får på første kontroll, det er termin etter oul som gjelder uansett.. jeg fikk termin 4 dager etter egenregnet termin hos lege ved forrige svangerskap, ble da flyttet 14 dager frem fra legens beregna termin på oul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎10‎.‎2017 den 12.04, Ninni84 skrev:

Heisann, håper så inderlig at jeg kommer med i denne gruppa her. Er bare 8DPO så må nok smøre meg med tålmodighet i et par dager til. Har en del symptomer som sier det er noe på gang, men kan hende jeg innbiller meg alt sammen.  Wish me Luck!

Hei hei, Ville bare komme med en liten oppdatering da jeg havnet i Juli gruppa istede. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 10.28, FruLind skrev:

Er det noen som nærmer seg den magiske 12-ukersgrensen og begynner å føle seg bedre? Jeg er selv i uke 9 og er så innmari kvalm! Håper det gir seg snart 🙏🏼

 

Ellers vil jeg anbefale podcastene 40 uker og foreldrerådet i ventetiden. Er det noen som har noen andre underholdningstips til lange kvelder på sofaen? 😊

Hei :) jeg er i uke 12 👏🏼 11+1 i dag 😄 har vært veeeldig kvalm fra uke 6 frem til nå, begynner å avta, og det er en svært deilig følelse 😊 vi var på ul i uke 9, fikk se i 3D :) utrolig at man så tidlig kan se bein,armer og hode på noe som kun er 2,3cm langt 🙊 utrolig hvor langt de har kommet med nytt utstyr 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 nå. Var ca nå kvalmen ga seg med førstemann, og jeg mener jeg har vært litt mindre kvalm de siste par dagene, så forhåpentligvis gir det seg veldig snart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at flere av dere føler dere bedre nå :) Jeg går inn i uke 10 på tirsdag, og jeg innbiller meg at kvalmen har blitt litt bedre allerede, selv om jeg fremdeles kaster opp om morgenen. Snaaart over i 2. trimester nå, jeg kan nesten ikke vente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 i dag, og vi kom over drømmevogna ubrukt til halv pris på finn i går kveld!! Vi klarte ikke å la sjansen gå, så om en ukes tid har vi barnevogn i hus, haha! Nå må det jo bare gå bra... Men sjansene er vel rimelig små for at noe skal gå galt nå, det er to uker til vi skal på ultralyd igjen(12+1), vi har allerede sett hjertet slå i uke 6 og uke 8, og fikk bekreftet senest i går at HCG i blodet stemmer overens med svangerskapets lengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...