Gå til innhold

Juni 2018


Hope81

Anbefalte innlegg

Her kom kvalmen mer på tirsdag denne uken, 6+4, 7+0 i dag😅 nesten ikke uvel på morgenen, men tiltar fra tidlig ettermiddag og mot kveld, kaster ikke opp heldigvis, men kvalmen er ganske altoppslukende... prøver å spise jevnt og bruker sånne seabands, uvisst om det hjelper enda, startet med de i går. Er sykemeldt en uke fremover nå pga noe forurensning på jobb av noen uheldige stoffer mtp fosterutvikling, mulig det blir lengre dersom de ikke blir ferdige med saneringen før da. Fortalte defor det til sjefen og hun var veldig enig i at det var best slik. Fortalt til noe familie som bor i nærheten, men ikke de som bor lengre unna som allikevel ikke ville merket så mye enda😉 er 3. barnet, var uvel med de to andre også, men synes det virker litt verre denne gangen. En mager trøst er jo at kvalme kan være et positivt symptom for et normalt svangerskap.

målte HCG på onsdag(6+5) i forb med timen jeg fikk sykemelding, var da på 50500, så tror det er greit nivå.

Endret av Krussemynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos legen i dag. Vi tror jeg er 6+4 i dag, men pga uregelmessige sykluser kan vi ikke vite det. Jeg ba om tidlig ultralyd, men legen sa jeg måtte vente minst 4 uker før de kan se noe, så jeg måtte vente så lenge. Er ikke det veldig rart? Ser jo at det er flere av dere som skal i uke 7-8. Vet ikke hva jeg skal tro jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nøtteliten18 skrev:

Jeg var hos legen i dag. Vi tror jeg er 6+4 i dag, men pga uregelmessige sykluser kan vi ikke vite det. Jeg ba om tidlig ultralyd, men legen sa jeg måtte vente minst 4 uker før de kan se noe, så jeg måtte vente så lenge. Er ikke det veldig rart? Ser jo at det er flere av dere som skal i uke 7-8. Vet ikke hva jeg skal tro jeg..

Jeg er 6+6 og skal på ultralyd neste fredag. Jeg tror ikke de kan se så mye da, bortsett fra å høre hjertelyd og se at det er et foster der. Vi ønsker den bekreftelsen. Fastlegen min sa at termin blir satt på ultralyden i uke 18 for da ser man hvor utviklet fosteret er. Det kan være at de kan se dette tidligere, men det vet jeg ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nymeria1 skrev:

Jeg er 6+6 og skal på ultralyd neste fredag. Jeg tror ikke de kan se så mye da, bortsett fra å høre hjertelyd og se at det er et foster der. Vi ønsker den bekreftelsen. Fastlegen min sa at termin blir satt på ultralyden i uke 18 for da ser man hvor utviklet fosteret er. Det kan være at de kan se dette tidligere, men det vet jeg ikke. :) 

Det var nå gjerne hjertelyden jeg og kunne tenkt å fått med meg. Tryggheten med å vite at "so far, so good"! Men jeg får vel bare prøve å smøre meg med tålmodighet. 

Masse lykke til neste uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nøtteliten18 skrev:

Det var nå gjerne hjertelyden jeg og kunne tenkt å fått med meg. Tryggheten med å vite at "so far, so good"! Men jeg får vel bare prøve å smøre meg med tålmodighet. 

Masse lykke til neste uke 😊

Takk! Du kan booke privat ultralyd, det er det vi har gjort 😊. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LadyJustice skrev:

Gratulerer til dere alle! Selv fikk jeg positiv test for to dager siden. Kun mannen min som vet om det enda... Jeg brenner etter å fortelle det til flere, men bestevenninna mi driver med prøverør, så jeg vil vente litt med å si det til henne i håp om at det blir klaff der først... Jeg er 4+4 i dag. 

Forteller dere andre noe så tidlig til noen, eller venter dere? Hvem forteller dere det til i såfall?

Vi fortalte det ganske tidlig til familie og nærmeste venner. Mannen klarer ikke å holde inne med det, og jeg tenkte at hvis han forteller det til sin familie forteller jeg det til min og. 

Hvis det ender i SA gjør det ikke noe for meg at familie vet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Nøtteliten18 skrev:

Jeg var hos legen i dag. Vi tror jeg er 6+4 i dag, men pga uregelmessige sykluser kan vi ikke vite det. Jeg ba om tidlig ultralyd, men legen sa jeg måtte vente minst 4 uker før de kan se noe, så jeg måtte vente så lenge. Er ikke det veldig rart? Ser jo at det er flere av dere som skal i uke 7-8. Vet ikke hva jeg skal tro jeg..

Jeg fikk beskjed om at de kan se foster med hjerteslag fra uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

Tok min siste clearblue digital i dag og fikk dette. Selv om den ikke skal brukes som en indikator så har den passet fint ifht antall uker hos meg. 

Fikk 1-2 uker 11 dpo, 2-3 4+1 og 3+ nå 5+1. 

Håper og krysser fingrene for at det er fordi hcg stiger som det skal.

Håper alt står bra til med dere andre☺️

Mvh Laura

EAD99325-6301-4A9C-9CD1-123284405CCC.jpeg

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen tøffe uker, med både blødninger og til tider fravær av symptomer fikk vi i dag se ett bankende hjerte❤ Så da håper vi det fortsetter og at riksen er et ferdig kapittel i vår prøverør periode. Termin 4 juni☀️❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i går, så bankende hjerte. Ble målt til 7+5, og termin satt til 6. juni, 2 dager tidligere enn menstermin. Er det UL-terminen alle kommer til å bruke fra nå av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 her, foreløpig termin 14 juni, dagen før samboers bursdag, hihi. Var på ultralyd forrige uke, da jeg var 6+3, fikk både se foster og høre hjertelyd <3 Skal til første svangerskapskontroll hos jordmor førstkommende mandag, og neste ultralyd(privat) 28 november. Dette er min første gang, og etter å ha prøvd i ett år med medisiner er vi veldig lykkelige, redde og spente! Håper dette går veien :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, MD.95 skrev:

7+1 her, foreløpig termin 14 juni, dagen før samboers bursdag, hihi. Var på ultralyd forrige uke, da jeg var 6+3, fikk både se foster og høre hjertelyd <3 Skal til første svangerskapskontroll hos jordmor førstkommende mandag, og neste ultralyd(privat) 28 november. Dette er min første gang, og etter å ha prøvd i ett år med medisiner er vi veldig lykkelige, redde og spente! Håper dette går veien :strix:

Gratulerer så mye! :D Skjønner godt det er mange følelser i sving hos deg! :)
Jeg var på første møte med jordmor i går. Praktisk informasjon og personalia. Så var greit det.
har bestilt tidlig ultralyd til 27. nov:)
Vi har ca. samme termindato, min er enn så lenge 15-16juni.

Krysser fingrene for deg videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frk. 91 skrev:

Gratulerer så mye! :D Skjønner godt det er mange følelser i sving hos deg! :)
Jeg var på første møte med jordmor i går. Praktisk informasjon og personalia. Så var greit det.
har bestilt tidlig ultralyd til 27. nov:)
Vi har ca. samme termindato, min er enn så lenge 15-16juni.

Krysser fingrene for deg videre! :D

Fikk beskjed om å ha med urinprøve til jordmor, hadde du det? Og gikk du alene eller med barnefar? 
Gøy å ha så nær termin, godt å ha noen å dele tanker med i denne perioden! Krysser fingrene for deg også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎10‎.‎2017 den 17.49, FruLind skrev:

Gratulerer så mye! :strix:

Takk:D Det er litt forskjellig ut i fra appen om det blir juni eller juli baby, men holder meg her enn så lenge:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MD.95 skrev:

Fikk beskjed om å ha med urinprøve til jordmor, hadde du det? Og gikk du alene eller med barnefar? 
Gøy å ha så nær termin, godt å ha noen å dele tanker med i denne perioden! Krysser fingrene for deg også :nigo:

Nei, jeg hadde ikke med prøve til første samtale. Men hun spurte om jeg hadde. Så sikkert ikke dumt å ta med.
Jeg gikk alene. De har noen spørsmål om vold i hjemmet som de går gjennom. Merket at jeg tenkte at det hadde vært svært ubehagelig for barnefar å vært med der, samt at han kanskje hadde følt seg litt "overflødig".

Helt enig med deg! er såå mange tanker som surrer rundt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på ultralyd og sett en liten bønne med et stort bankende hjerte ❤️😊 plutselig ble det litt mer virkelig at vi skal bli foreldre i juni 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruLind skrev:

Nå har vi vært på ultralyd og sett en liten bønne med et stort bankende hjerte ❤️😊 plutselig ble det litt mer virkelig at vi skal bli foreldre i juni 😊

Så fantastisk 😍! Jeg gru-gleder meg til i morgen, håper alt er bra med den lille 😊. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nymeria1 skrev:

Så fantastisk 😍! Jeg gru-gleder meg til i morgen, håper alt er bra med den lille 😊. 

Ja det skjønner jeg. Jeg våknet en time før vekkeklokke i dag, så jeg var nok ganske spent jeg og 😂

masse lykke til i morgen! Håper du får se et lite hjerte du også ❤️ Det er virkelig en fantastisk følelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 14.46, FruLind skrev:

Ja det skjønner jeg. Jeg våknet en time før vekkeklokke i dag, så jeg var nok ganske spent jeg og 😂

masse lykke til i morgen! Håper du får se et lite hjerte du også ❤️ Det er virkelig en fantastisk følelse 😊

Vi var på ul og så en bitteliten spire med bankende hjerte. 😊💕 Vi ble satt tilbake til 7 + 1 da, så har fått utsatt termin til 16.06. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nymeria1 skrev:

Vi var på ul og så en bitteliten spire med bankende hjerte. 😊💕 Vi ble satt tilbake til 7 + 1 da, så har fått utsatt termin til 16.06. :) 

Åååh så fantastisk!:strix: Gratulerer :) Da ligger du noen dager foran meg. Jeg ble satt tilbake til 6+2 på torsdag og er 6+4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 8 +0. Godt å bevege seg inn i uke 9.. Kjenner jeg har nedtelling til uke 12. Er det andre som har det også? Gleder meg så til å fortelle alle rundt meg at jeg er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Linkii87 skrev:

I dag er jeg 8 +0. Godt å bevege seg inn i uke 9.. Kjenner jeg har nedtelling til uke 12. Er det andre som har det også? Gleder meg så til å fortelle alle rundt meg at jeg er gravid. 

Ja, merker at når man er dårlig form er det vanskeligere å holde på hemmeligheten. Er 9+1 i dag, og venter nok til etter ny ul i uke 12 med å si noe. Blir nok ul om en ukes tid igjen. Har litt dårlig erfaring med MA og en kropp som ikke gir noe hint, så greit å sjekke litt i starten. Men håper så dette går veien🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruLind skrev:

Åååh så fantastisk!:strix: Gratulerer :) Da ligger du noen dager foran meg. Jeg ble satt tilbake til 6+2 på torsdag og er 6+4 i dag.

Takk! Jeg kjenner på at det var litt kjedelig å bli satt tilbake 5 dager :(. I alle fall nå som  uke 12 virker så utrolig langt unna. Men jeg får tenke positivt og være veldig fornøyd med et bankende hjerte ☺️💕. Jeg er nå 7+2 i følge tidlig ul, 8 uker hvis jeg bruker menstermin. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...