Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

Det kom nettopp litt fersk blod på papiret etter jeg hadde vært på do. Ikke mye, bare litt lyserosa. Er det noe jeg bør bekymre meg for? (ca. 4+5 i dag)... 

 

Hilsen helt fersk i gravid-gamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.8.2017 den 10.42, minera2011 skrev:

Jeg har termin 7 mai. Holder også pusten da jeg har vært gravid 4 ganger siste 1 året og mistet i ma og sa. Så håper det klorer seg fast nå. 

Har enormt gode tegn denne gangen da. Med mine to barn jeg har båret frem så spydde jeg som en grid i 4 mnd og med alle sa og ma så hsr jeg aldri vært kvalm engang. Og i går så var jeg enormt kvalm og i dag spydde jeg og brakk meg enormt og det kom flyvende på meg som en murstein. 

Termin 10 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pco-prøver skrev:

Høres lovende ut, håper at blodprøvene er bra! :) Føler jeg har hørt om mange som blør litt uten at det betyr sa. Fortsetter å krysse fingrene for deg!
Jeg fikk også 2-3 idag <3 håper det stiger som det skal. 

Takk klamrer meg til håpet😉 fikk mye rødt i 16 tiden i dag men roet seg litt så håper at det bare er såre slimhinner. Leste på nett at for å få gravid 2-3 måtte hcg være min. 200 så håper at prøven ligger rundt der hvertfall😉 ellers har den tullet med meg...men stemmer jo med 2-3 da jeg er 4+4 i dag. 

Ellers har jeg mange symptomer som fryser, store ømme pupper og leggkramper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, minera2011 said:

Vi er vel like langt tror jeg pco-prøver? Er 4 +2 i dag..

Da er vi omtrent like langt, du er litt lenger! Jeg er 4+1. 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen varierer mye her om dagen. 🤢Den ene dagen er jeg sykt trøtt og den neste kjempekvalm, men det er nok gode tegn.😊 Bestilt legetime til uka, for å få henvisning til tidlig ul. Må jo nesten finne ut hvor langt jeg er på vei😍 Første vanlige kontroll er vel i uke 12 hos legen for å ta blodprøver mener jeg å huske. Har dere tenkt noe på om dere tar kontroller hos jordmor eller lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vert hos lege i dag fikk vite at hcg hadde steget til 90 fra prøven i går så legen mente det var innafor. Hun sa det kom ofte frem lavere verdier når det er prøverør. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Petra-prøvedokke skrev:

Har vert hos lege i dag fikk vite at hcg hadde steget til 90 fra prøven i går så legen mente det var innafor. Hun sa det kom ofte frem lavere verdier når det er prøverør. Noen med erfaringer?

Ikke erfaringer, men krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk positiv graviditetstest i går. Hadde gått og lurt litt nokre dagar, og måtte sjekke. Foreløpig termin ut ifrå siste menstruasjon er 11. mai. Eg har 3 born frå før. Men hadde ein SA i fjor sommar, og me har ønska oss ein unge til, så vonar denne blir verande. Føler eg er litt kvalm, litt sterkare luktesans, litt ømme bryst, men symptoma er foreløpig så pass svake at eg er litt i tvil. Eg har vore veldig kvalm, og ikkje vore i tvil i det heile med dei andre. Nå er eg meir i tvil, og veit jo at alderen tilseier at det ikkje er like lett å bli gravid lenger. Men foreløpig håper eg veldig! 

Anonymkode: 32a02...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test igår, clearblue 2-3 uker. I følge appen preglife har jeg termin 07 mai :strix:Dette er første gang jeg er gravid, og håper virkelig at alt går bra. Har kun noen få symptomer som: veldig trøtt, må opp om natten for å tisse, oppblåst mage og sulten hele tiden. Har også hatt mens murringer de siste dagene, men får håpe at det er normalt.. 

Endret av Mamma2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2017 den 14.59, Anemona skrev:

Da våger jeg meg inn her, da jeg har vært litt nølende siden jeg mistet sist jeg var gravid, i juni. Men testene mine ser ut til å stige mye bedre enn hva de gjorde da, og i dag fikk jeg "gravid 2-3" Fra CB ukesindikator.

Midlertidig termin: 12 Mai. 

Fødte 10 dager før termin sist, så om denne er enda mer utålmodig enn datteren min, så blir det kanskje til og med april. Men det spiller jo ingen rolle det. 

Håper jeg får lov til å bære frem mini denne gangen :)

Jeg har kvalme som kommer og går, ømme brystvorter (kjenner raskt endringer der, da jeg ennå ammer lille), og ja, mer sulten som dere :D Har ikke så mye stikninger eller kramper i magen, når kommer det? Jo, også har jeg totalt oppheng på grapefrukter. av alle ting. Var appelsiner med datteren min :D Har dere fått noen diller ennå?

Grapefrukt inneholder en del folsyre ✌

Du har mao gode instinkter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, ante ikke at det hadde folsyre i seg. Sikkert bra med en liten boost, men tar jo tilskudd også! 

Har laget terminoversikt i termingruppa Mai 2018, skriv dere på da vel :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å ha en oversikt over når vi har termin (sånn ca)! Kopier lista og skriv deg på  

01: 02: 03: 04: 05: 06: Mandys 07: 08: 09: 10: 11: 12: Anemona  13: 14: 15: 16: 17: 18: 19:20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mamma2018 skrev:

Fikk positiv test igår, clearblue 2-3 uker. I følge appen preglife har jeg termin 07 mai :strix:Dette er første gang jeg er gravid, og håper virkelig at alt går bra. Har kun noen få symptomer som: veldig trøtt, må opp om natten for å tisse, oppblåst mage og sulten hele tiden. Har også hatt mens murringer de siste dagene, men får håpe at det er normalt.. 

Gratulerer! Jeg er også førstegangsgravid med termin 7. mai! :strix: 

Jeg har akkurat det samme symptomene som deg. 

 

I tillegg har jeg en del brunlig utflod. Er dette vanlig? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ha en oversikt over når vi har termin (sånn ca)! Kopier lista og skriv deg på  

01: 02: 03: LusiLyn 04: 05: 06: Mandys 07: 08: 09: 10: 11: 12: Anemona  13: 14: 15: 16: 17: 18: 19:20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, LusiLyn skrev:

Tenkte å ha en oversikt over når vi har termin (sånn ca)! Kopier lista og skriv deg på  

01: 02: 03: LusiLyn 04: 05: 06: Mandys 07: 08: 09: 10: 11: 12: Anemona  13: 14: 15: 16: 17: 18: 19:20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31:

Får ikke til å legge meg inn i liste da jeg er på tlf.. men termin 10 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider


01: 02: 03: LusiLyn 04: 05: 06: Mandys 07: 08: 09: 10: minera2011 11: 12: Anemona  13: 14: 15: 16: 17: 18: 19:20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nurse-girl skrev:

Gratulerer! Jeg er også førstegangsgravid med termin 7. mai! :strix: 

Jeg har akkurat det samme symptomene som deg. 

 

I tillegg har jeg en del brunlig utflod. Er dette vanlig? :bond:

Er generelt vanlig med mer utflod og er mange som også blør litt iløpet av graviditeten eller har litt brunlig utflod uten at det er noe galt. Hvis du plutselig begynner å blø friskt blod eller er veldig bekymret ville jeg tatt en sjekk hos legen.😊 Mest sannsynlig går det helt fint og du har jo ellers symptomer.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag (stolte ikke på bare en test, så tok to!)!

Første dag i siste mens var 6.8, så hvis jeg har telt rett er jeg  da 3 uker og 6 dager på vei, med termin 16. mai. Føler det er så tidlig ennå og at alt er usikkert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...