Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 jeg vurderer å ta teorien nå, og om mulig få en jobb "praksis".. jeg skjønner ikke helt greia...? Hvordan fungerer dette opplegget som en voksen? Anonymkode: 4624f...1cb
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 skole,ungdomsklubb,barnehage. Anonymkode: a0a67...a52
Yellow Brick Road Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Hva slags greie er det du ikke skjønner? Og hva har du tenkt til å ta? Teorien til fagprøven?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Hvis du skal gå opp som privatist så må du jobbe 5 år innen yrket,altså ha 5 års praksis. Søk jobb som assistent i bhg/SFO, bli vikar. Anonymkode: 9cf17...08b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 29 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Hva slags greie er det du ikke skjønner? Og hva har du tenkt til å ta? Teorien til fagprøven? Det lurer jeg og på Anonymkode: e7975...e74
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 ja, er teorien... men må jo ha praksisen for å bli ferdig. Dette ser liksom ut som min eneste mulighet nå.. Fikk vite at barn kunne telle noe som praksis, også har jeg jobbet et år i bhg for ti år siden... kanskje dette også kan skrives av da? Jeg vet så lite om dette, skulle egentlig gått sykepleien evt sosionom nå, men kom ikke inn.. Anonymkode: 4624f...1cb
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja, er teorien... men må jo ha praksisen for å bli ferdig. Dette ser liksom ut som min eneste mulighet nå.. Fikk vite at barn kunne telle noe som praksis, også har jeg jobbet et år i bhg for ti år siden... kanskje dette også kan skrives av da? Jeg vet så lite om dette, skulle egentlig gått sykepleien evt sosionom nå, men kom ikke inn.. Anonymkode: 4624f...1cb Men er det barne-og ungdomsarbeider du vil bli da? Anonymkode: e7975...e74
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men er det barne-og ungdomsarbeider du vil bli da? Anonymkode: e7975...e74 jeg vil veldig gjerne ha en jobb, og jeg vil jobbe med mennesker. I en ideell verden hadde jeg tatt en skikkelig utdannelse, men slik blir det ikke nå.. jeg står mellom to stoler, så dette er ganske tett på eneste mulighet.. hi Anonymkode: 4624f...1cb
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Må vel ha 5 år relevant praksis før du kan ta teorien og opp til fagprøve. Anonymkode: 0610d...468
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Før du bestemmer deg for å bli barne og ungdomsarbeider ville jeg sjekket forskjellen på lønn. I den bhg jeg jobber er det ikke stor forskjell på lønna til assistenter og b-u arbeidere. Om det er barnehage du vil jobbe i da. Hva med å forbedre karakterene dine og søke igjen til neste år på de studiene du faktisk ønsker? Anonymkode: a9421...b60
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja, er teorien... men må jo ha praksisen for å bli ferdig. Dette ser liksom ut som min eneste mulighet nå.. Fikk vite at barn kunne telle noe som praksis, også har jeg jobbet et år i bhg for ti år siden... kanskje dette også kan skrives av da? Jeg vet så lite om dette, skulle egentlig gått sykepleien evt sosionom nå, men kom ikke inn.. Anonymkode: 4624f...1cb Du må 5 år praksis 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg vil veldig gjerne ha en jobb, og jeg vil jobbe med mennesker. I en ideell verden hadde jeg tatt en skikkelig utdannelse, men slik blir det ikke nå.. jeg står mellom to stoler, så dette er ganske tett på eneste mulighet.. hi Anonymkode: 4624f...1cb Barne og ungdomsarbeider er en skikkelig utdannelse altså, det var ikke det jeg mente. Tenkte bare at det kanskje var litt forskjellig fra det å jobbe som sykepleier eller sosionom. Vær så snill å ikke si at det ikke er en skikkelig utdannelse. Men hvor mye praksis har du, for du må ha 5 år med 100 % arbeidspraksis før du får gå opp til eksamen Anonymkode: e7975...e74
Yellow Brick Road Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må 5 år praksis Barne og ungdomsarbeider er en skikkelig utdannelse altså, det var ikke det jeg mente. Tenkte bare at det kanskje var litt forskjellig fra det å jobbe som sykepleier eller sosionom. Vær så snill å ikke si at det ikke er en skikkelig utdannelse. Men hvor mye praksis har du, for du må ha 5 år med 100 % arbeidspraksis før du får gå opp til eksamen Anonymkode: e7975...e74 Det stemmer ikke, man trenger 5 år med relevant praksis for å kunne ta fagprøven, eksamen kan man ta når som helst. Det er bare å melde seg opp som privatist. Hvordan har du tenkt til å ta teorien, HI? Lese på egen hånd? Kveldsundervisning? Brevkurs? Regner med at det ikke er skole på dagtid ettersom du vil jobbe ved siden av. Da tar du en tverrfaglig eksamen. Dersom du begynner nå, vil du kunne ta eksamen til våren 2018. Om du får godkjent det året for 10 år siden, husker ikke hvordan reglene er for akkurat det, trenger du fremdeles tre år til med praksis etter at du har tatt eksamen før du kan ta fagprøven. Du må jobbe 100% i fem år, eller tilsvarende over lengre tid før du får gå opp om du går opp som praksiskandidat. Dersom du tar utdanningen på videregående skole, må du gå to år på skole og så to år med praksis før du kan ta fagbrev. Og så finnes det et mulighet til, mener jeg, nemlig å ta flere eksamener og dermed korte ned på praksistiden. Men akkurat det husker jeg ikke hvordan foregår akkurat nå. Ettersom du mangler mye praksis, så ville jeg om jeg var deg, satset på å få meg en relevant jobb - dvs i barnehage eller på skole, få samlet mest mulig praksis og så ta teorien. Da er teorien ferskest mulig, noe som kan hjelpe deg når det gjelder å ta fagbrevet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 10 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Det stemmer ikke, man trenger 5 år med relevant praksis for å kunne ta fagprøven, eksamen kan man ta når som helst. Det er bare å melde seg opp som privatist. Ja selvfølgelig, mente fagprøven. Beklager det. Anonymkode: e7975...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå