Gå til innhold

Oppdatering på tekniske spørsmål


Forumassistent

Anbefalte innlegg

På 19.5.2018 den 16.45, Anonym bruker skrev:

Så rart. Jeg er vel en av de som har klaget høyest her inne om tekniske problemer tror jeg, har vært så lei av feilmeldingen fra klikk.no. Har nesten alltid hatt problemer på dette forumet. Men etter den siste oppdateringen, så har jeg ikke hatt et eneste problem. Har ikke opplevd noen av deres problemer i det hele tatt. Har heller ikke fått noe beskjed om at forumet er nede. Merkelig

Anonymkode: 266e5...63b

Her er det omvendt, hadde ikke problemene før oppdateringen.

Anonymkode: 3f9bb...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at dere sier ifra! Den oppgraderingen fikset det problemet som lagde felimeldingene da, men dessverre har det kommet nye. Nå jobbes det i skrivende stund for å finne ut hva som skjer, siden det har vært masse rart det siste døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 21.02, sug lut skrev:

Altså, akkurat nå funker det helt utmerket, hurra og takk!

Da du skrev dette var vel omtrent samme øyeblikk som forumet bare forsvant for meg i går, var borte i flere timer ;)

Tydelig at det er veldig forskjellig. Da en annen bruker skrev at kvinneguiden var nede for et par dager siden hadde jeg ingen problemer å lese sidene der. Da andre skrev at dette forumet fungerte falt det ut for meg, og da andre hadde skrevet tidligere at det hadde vært borte hadde jeg vært her.

Veldig pussig. I kveld har forumet vært mye nede igjen, får feilmeldinger hele tiden, og det varierer hvor lenge det er nede.

Anonymkode: a7522...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da du skrev dette var vel omtrent samme øyeblikk som forumet bare forsvant for meg i går, var borte i flere timer ;)

Tydelig at det er veldig forskjellig. Da en annen bruker skrev at kvinneguiden var nede for et par dager siden hadde jeg ingen problemer å lese sidene der. Da andre skrev at dette forumet fungerte falt det ut for meg, og da andre hadde skrevet tidligere at det hadde vært borte hadde jeg vært her.

Veldig pussig. I kveld har forumet vært mye nede igjen, får feilmeldinger hele tiden, og det varierer hvor lenge det er nede.

Anonymkode: a7522...67e

Hos meg er det og helt håpløst nå. Det var nede flere timer i går kveld og, og det er på samme viset i kveld.

Anonymkode: 266e5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da du skrev dette var vel omtrent samme øyeblikk som forumet bare forsvant for meg i går, var borte i flere timer ;)

Tydelig at det er veldig forskjellig. Da en annen bruker skrev at kvinneguiden var nede for et par dager siden hadde jeg ingen problemer å lese sidene der. Da andre skrev at dette forumet fungerte falt det ut for meg, og da andre hadde skrevet tidligere at det hadde vært borte hadde jeg vært her.

Veldig pussig. I kveld har forumet vært mye nede igjen, får feilmeldinger hele tiden, og det varierer hvor lenge det er nede.

Anonymkode: a7522...67e

Jeg tenkte på det, om jeg jinxa hele sida ved å si at det fungerte.😉 Men nå er det jo bare tull igjen og denne gangen var det ikke meg!😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, sug lut skrev:

Jeg tenkte på det, om jeg jinxa hele sida ved å si at det fungerte.😉 Men nå er det jo bare tull igjen og denne gangen var det ikke meg!😉

Så det er din feil, altså - godt å vite hvem man kan skylde på :P

Jeg får feilmeldinger i kveld også, så dagens oppdatering endret tydeligvis ikke på akkurat dette.

Anonymkode: a7522...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det er din feil, altså - godt å vite hvem man kan skylde på :P

Jeg får feilmeldinger i kveld også, så dagens oppdatering endret tydeligvis ikke på akkurat dette.

Anonymkode: a7522...67e

Jeg og

Anonymkode: 266e5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og

Anonymkode: 266e5...63b

Jeg leste akkurat i en av de andre trådene på ris og ros hvor de skriver at de fremdeles er under angrep, og at de ikke greier å stoppe alt og at sidene da faller ut. Håper de får has på problemet og gjort sidene sikrere mot slike angrep.

Anonymkode: a7522...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste akkurat i en av de andre trådene på ris og ros hvor de skriver at de fremdeles er under angrep, og at de ikke greier å stoppe alt og at sidene da faller ut. Håper de får has på problemet og gjort sidene sikrere mot slike angrep.

Anonymkode: a7522...67e

Angrepene er såpass avanserte at det er vanskelig å holde de unna og en rekke tiltak er gjort. Vistnok er det ett av de verste angrepene serverleverandøren hadde vært borti. Dessverre har det vært tilsvarende angrep oftere og oftere på andre medier i det siste og. Men teknisk gjør alt de kan for at angrepene kan stenges ute, også får vi bare håpe at de som angriper snart gir seg.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ann Christin sier, det har aldri vært sett så store og omfattende angrep tidligere, så selv om folk sitter og jobber med det hele tiden, kan angriperne finne andre metoder for å trenge inn i systemet.

@sug lut Har det ikke alltid vært størrelsesbegrensning? Det står under her at maks totalstørrelse er 2.93MB, men er den ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Som Ann Christin sier, det har aldri vært sett så store og omfattende angrep tidligere, så selv om folk sitter og jobber med det hele tiden, kan angriperne finne andre metoder for å trenge inn i systemet.

@sug lut Har det ikke alltid vært størrelsesbegrensning? Det står under her at maks totalstørrelse er 2.93MB, men er den ny?

Jeg vet ikke hva begrensningen var før omleggingen, for jeg hadde aldri problemer med å laste opp bilder fra mobilen. Jeg husker imidlertid at det har vært spørsmål om det før, for lenge siden, fordi folk slet med det samme (og det må ha vært mer enn et år siden, altså), muligens også da etter en oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje. En fordel med det å ha en begrensning er at det vil gjøre forumet raskere, spesielt i søk (før den nye søkemotoren kommer), for sider med store bilder som skal søkes gjennom og lastes opp bruker mye lengre tid enn de som har mindre bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

Kanskje. En fordel med det å ha en begrensning er at det vil gjøre forumet raskere, spesielt i søk (før den nye søkemotoren kommer), for sider med store bilder som skal søkes gjennom og lastes opp bruker mye lengre tid enn de som har mindre bilder.

Men det ligger ikke mye bilder her uansett? Eller er det masse på sider jeg ikke er inne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sug lut skrev:

Men det ligger ikke mye bilder her uansett? Eller er det masse på sider jeg ikke er inne på?

Det er kanskje ikke ås mange som laster opp bilder, men det er jo veldig mange tusen tråder her, så det kan være snakk om tråder fra 10+ år siden som må søkes gjennom når motoren jobber. Men som sagt så vet jeg ikke hvorfor det plutselig er en begrensning. Det kan jo være lurt å sjekke det en stund for å se om søket blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Det er kanskje ikke ås mange som laster opp bilder, men det er jo veldig mange tusen tråder her, så det kan være snakk om tråder fra 10+ år siden som må søkes gjennom når motoren jobber. Men som sagt så vet jeg ikke hvorfor det plutselig er en begrensning. Det kan jo være lurt å sjekke det en stund for å se om søket blir bedre.

Men vi kan jo ikke søke tilbake 10+ år. Søkemotoren går jo bare 180 dager tilbake i tid.

Anonymkode: 266e5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi kan jo ikke søke tilbake 10+ år. Søkemotoren går jo bare 180 dager tilbake i tid.

Anonymkode: 266e5...63b

Ja, det har du jo helt rett i, beklager! Det er den forklaringen jeg har blitt gitt tidligere. Da skal jeg sjekke litt grundigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen
Det er lagt inn i oppgraderingen fra leverandøren for å gjøre noe med plassen slik jeg trodde, og til tross for at søket bare går 180 dager tilbake, vil store bilder som lastes opp nå (og som har blitt det ila disse dagene) gjøre søket tregere. 

Jeg har en annen visning siden jeg er admin, men nå skal det være mulig å laste opp større bilder. Hvis ikke er det tydeligvis ikke mulig å overstyre dette.

Hanne Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei igjen
Det er lagt inn i oppgraderingen fra leverandøren for å gjøre noe med plassen slik jeg trodde, og til tross for at søket bare går 180 dager tilbake, vil store bilder som lastes opp nå (og som har blitt det ila disse dagene) gjøre søket tregere. 

Jeg har en annen visning siden jeg er admin, men nå skal det være mulig å laste opp større bilder. Hvis ikke er det tydeligvis ikke mulig å overstyre dette.

Hanne Mari

Så vil det si at vi har fått en søkefunksjon som er enda mer ubrukelig enn den var?

Anonymkode: 266e5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vil det si at vi har fått en søkefunksjon som er enda mer ubrukelig enn den var?

Anonymkode: 266e5...63b

Nei, det vil si at den skal gå enda bedre og fortere fordi det ikke er så store bilder som tar opp plass (som var med på å gjøre det tregere). Altså: Det gikk tregere før pga store bilder, skal gå fortere nå pga mindre bilder.

Vi skal som tidligere nevnt få en helt ny søkemotor som blir helt annerledes, men det er en del som må på plass før denne implementeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Nei, det vil si at den skal gå enda bedre og fortere fordi det ikke er så store bilder som tar opp plass (som var med på å gjøre det tregere). Altså: Det gikk tregere før pga store bilder, skal gå fortere nå pga mindre bilder.

Vi skal som tidligere nevnt få en helt ny søkemotor som blir helt annerledes, men det er en del som må på plass før denne implementeres.

👍

Anonymkode: 266e5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • TSP avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...