Gå til innhold

Jeg ser at Coop obs på Sørlandssenteret holder stengt pga drap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får de det de taper igjen på forsikringen? 

Anonymkode: 089fb...851

Skrevet

Alt hva folk lurer på...

Anonymkode: 2d1f9...3be

Skrevet

Det er en ansatt som kjemper for livet, den andre er død. Butikken gjør helt rett i å stenge.

Noen gang er hensyn til pårørende og respekt for hun som kjemper for livet viktigere enn penger...

Anonymkode: 030bd...a53

Skrevet

Butikken får nok ikke noe for dekte inntekter. Butikken har nok fått koblet inn ett stort nettverk som er der for å hjelpe de ansatte i dag, det skulle bare mange. Jeg jobber selv i butikk og det er mange tiltak som blir satt inn når slikt skjer. Heldigvis er ikke dette noe som skjer ofte så til vanlig er det få som vet hva som egentlig gjøres der nå. 

Jeg vet ikke hvilke rutiner coop har, men hadde dette skjedd der jeg jobbet hadde alle ansatte blitt samlet til ett fellesmøte med veldig mange fagpersoner. Alle som hadde vært på jobb da det skjedde måtte ha møte med psykolog samt fem oppfølgningstimer i ettertid. Alle de sndre ansatte hadde blitt tilbydd psykologhjelp. Politiet hadde vært med på møte, og ledergruppa hadde hatt møter med ulike innstanser. Det er mye som gjøres i ettertid for å hjelpe de ansatte og det går forran inntekter og evt kunder som ville ha kjøpt noe i den butikken. 

Anonymkode: 844c0...824

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en ansatt som kjemper for livet, den andre er død. Butikken gjør helt rett i å stenge.

Noen gang er hensyn til pårørende og respekt for hun som kjemper for livet viktigere enn penger...

Anonymkode: 030bd...a53

Enig i at det er riktig å holde stengt. Men, uenig at de må ta kostnaden selv for noe en annen har gjort. 

Skrevet

Du er guffen HI..

Anonymkode: 0e5c8...461

Skrevet

Coop ansatte hadde møte i dag morges. Kriseteam er tilgjengelig for alle ansatte på Sørlandssenteret. 

Alle ansatte blir godt ivaretatt. 

Alt dette er en trist og tragisk hendelse. 

Anonymkode: 77a57...94e

Skrevet

Spekulasjoner og personangrep er fjernet fra tråden.

Kira, moderator 

Skrevet

Dersom butikken er å ansees som et åsted og det evt må rengjøres/desinfiseres er det kanskje mulig de kan få igjen på forsikringen. Utenom det, dersom de er stengt "bare" for å ta vare på ansatte osv vil jeg tro dette er noe som er utarbeidet av coop-systemet under kategorien "krisehåndtering". Mulig kommunen også har noe innflytelse på det? Jeg vet ikke. Uansett er det ansvarsfullt og medmenneskelig å holde stengt, men samle de ansatte som trenger det for å trøste, snakke og støtte hverandre. 

Anonymkode: 0cc6a...42e

Gjest Antarctica
Skrevet
23 minutter siden, Kira skrev:

Spekulasjoner og personangrep er fjernet fra tråden.

Kira, moderator 

Altså, helt ærlig - er dette en allright tråd å ha stående åpen...? 

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Altså, helt ærlig - er dette en allright tråd å ha stående åpen...? 

Jeg er ikke helt sikker selv. Noen tråder er litt på kanten, og det kan være vanskelig å vite om den bør stå eller ei. Jeg kan ikke slette bare fordi jeg ikke liker noe, det må være begrunnet i regelverket. Hovedinnlegget her inneholder ingen regelbrudd, men selve tråden kan lede til spekulasjoner. Jeg tar gjerne en tilbakemelding fra @Ann Christin om hva du tenker her.

Kira, moderator 

Skrevet

Guffen tråd. 

En for å svare på spørsmålet ditt så kan jeg fortelle om min erfaring. Bedriften jeg jobbet i ble totalskadet av brann. Forsikringen dekket selvfølgelig gjennoppbygging og innbo, men ikke tapt fortjeneste. 

Dette er en egen og dyr forsikring for å dekke det.

Aner ikke hva Coop har, men tviler på de har det.

Anonymkode: 7a287...1cc

Skrevet

Så lenge tråden ikke bryter med regelverket blir den stående, men den ryddes fortløpende. Kan derimot anbefalle å ikke svare da tråden vil naturligvis forsvinner og bli glemt.

Ann Christin, admin

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Guffen tråd. 

En for å svare på spørsmålet ditt så kan jeg fortelle om min erfaring. Bedriften jeg jobbet i ble totalskadet av brann. Forsikringen dekket selvfølgelig gjennoppbygging og innbo, men ikke tapt fortjeneste. 

Dette er en egen og dyr forsikring for å dekke det.

Aner ikke hva Coop har, men tviler på de har det.

Anonymkode: 7a287...1cc

Så da må de ta tapet selv? Trist at det er sånn, må jo føles blodig urettferdig 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste vet at livet kan være urettferdig, aksepter det!

Anonymkode: 0df4c...6c7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De fleste vet at livet kan være urettferdig, aksepter det!

Anonymkode: 0df4c...6c7

Det er sant. 

Skrevet

Her er det ett menneskeliv som er tapt, en som er  hardt skadet og en ung jente som har mistet fremtiden sin...og du bekymrer deg for inntekten til Coop obs?! Som ikke akkurat er en lokal knappebedrift heller..

Skjerp deg og få mer perspektiv på hva som er viktig i livet.

Anonymkode: fae7c...48c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er sikkert det som er viktigst når de har en ansatt som har blitt drept. Du er fader meg ikke helt rett

Anonymkode: 9a682...8ad

Skrevet

😳

Det er det du har i tankene etter det fæle som skjedde? Hva skjedde med empati, medmenneskelighet, omtanke og omsorg for andre mennesker?? Jeg forstår ikke at en slik tanke ramlet ned i noens hode en gang!

Anonymkode: 1e8fb...ad9

Skrevet

Då har man gjerne en avbruddsdekning, men det er 48 timers karantenetid før den tror i kraft. Man kan da også forsikre for lønn til ansatte, men det koster mer.

Anonymkode: f2187...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...