Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

1 time siden, mrsatilla har 2 skrev:

Det tror jeg kan variere veldig når du evnt begynner å blø... hadde satset på å få tatt en bp for å få sjekket HCG nivået 😊 Den er vel den beste indikatoren akkurat nå? Krysse fingre for deg 👍🏼

Ja, har fått time på torsdag. Begynte å gråte på tlf fordi jeg ikke fikk time i dag🙈 Håpet at jeg kunne få svar før helgen så jeg visste før helgen, for da skal vi i bryllup og er klin umulig å lure seg unna drikking med mine venner i sånne settinger. 

Synes bare det er så kjipt å virkelig ikke vite. Har ingen smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Siri83 skrev:

Ja, har fått time på torsdag. Begynte å gråte på tlf fordi jeg ikke fikk time i dag🙈 Håpet at jeg kunne få svar før helgen så jeg visste før helgen, for da skal vi i bryllup og er klin umulig å lure seg unna drikking med mine venner i sånne settinger. 

Synes bare det er så kjipt å virkelig ikke vite. Har ingen smerter. 

Nei skjønner d ikke er lett å gå å vite ... på den andre siden så har du faktisk HCG i kroppen, så mulighetene er absolutt til stede 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok mot til meg på søndag og testet; den ble kjapt positiv, gitt. Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er kommet, men maks 6+6, tror jeg. Eller kortere... Har hatt en mistanke en stund, men symptomene har ikke vært så tydelige, men i sum så er de jo det. 

Dette er litt uventet, kanskje ikke helt gjennomtenkt, og vi vet ikke helt hva vi syns enda. Men blir det et barn, blir det velkomment! :-) Jeg har tenkt litt "og shit, hva har vi gjort?!" før også, men nå tar vi i såfall steget utenfor standarden med barn nr tre på vei. 

Det er i tillegg litt styr med jobb om dagen (har en potensielt kjip jobb, har søkt på et vikariat et annet sted, og det blir dårlig stemning her jeg er nå uansett om jeg slutter eller blir borte pga svangerskap/fødsel. Å komme tilbake hvis vikariatet ikke forlenges eller ikke passer meg, blir også kleint, men det kan jeg tåle) 

 

Så det er mye følelser om dagen, og litt tidlig å si noe til venner/ familie. Men jeg tror heller ikke jeg gidder å skjule det for vennene mine denne gangen, det er jo fram til uke 12 som er mest dritt og så skal man liksom late som ingenting?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer har dere? Og hvilke "savner" dere? Jeg har fortsatt veldig få symptomer og de er svake også :( Har bestilt UL privat neste uke, føles så lenge til... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Hvilke symptomer har dere? Og hvilke "savner" dere? Jeg har fortsatt veldig få symptomer og de er svake også :( Har bestilt UL privat neste uke, føles så lenge til... :( 

Puppene kjennes rare ut inni (klumpete på en måte) og jeg tror de har vokst. Så er jeg mye oppblåst i magen. Dette er jo veldig diffuse tegn synes jeg, så jeg savner noe konkret som gir meg mer følelsen av at jeg faktisk er gravid. Siden jeg har blødd flere ganger klarer jeg fremdeles ikke å glede meg. Er 7+4 i dag. Har bestilt ul i uke 10, og synes det er fryktelig lenge å vente!! Men prøver å si til meg selv at alt er bra, og at jeg er heldig som er i så fin form. Jeg tok jo HCG-prøver for noen uker siden, så prøver å ikke være hysterisk. Det er derfor jeg ikke har bestilt noe før uke 10, Hehe. Men veldig vanskelig dette altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm, særlig på kvelden, trøtt (mer enn vanlig :-P), har stadig ulvehunger og magen er så stor og oppblåst at det er ikke moro engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Siri83 skrev:

Tror ikke det er som det skal hos meg...fortsatt veldig svake tester og nå er jo 5-6dager over ikm...Skjønner ingenting jeg. Skal ringe legen og spørre om å få ta hcg-test. Jeg vet at noen produserer hcg senere enn andre, men dette er jo veldig sent? Og burde jeg ikke såfall fått en blødning nå?

Huff, ring legen og ta en blodprøve! Tror nok det er det beste svaret du kan få. Si at testene dine er litt svake, og at du gjerne vil komme inn. Mulig du kan få en utvendig/innvendig ultralyd også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri83 skrev:

Ja, har fått time på torsdag. Begynte å gråte på tlf fordi jeg ikke fikk time i dag🙈 Håpet at jeg kunne få svar før helgen så jeg visste før helgen, for da skal vi i bryllup og er klin umulig å lure seg unna drikking med mine venner i sånne settinger. 

Synes bare det er så kjipt å virkelig ikke vite. Har ingen smerter. 

Ser nå at du har fått ringt, så bra! Skjønner frustrasjonen din til legen😔 huff håper du kan få en liten pekepinne da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Hvilke symptomer har dere? Og hvilke "savner" dere? Jeg har fortsatt veldig få symptomer og de er svake også :( Har bestilt UL privat neste uke, føles så lenge til... :( 

Jeg er øm når jeg trykker litt nederst i magen, litt murringer, litt øm/av og til stikkinger i puppene, småkvalm om jeg går lenge mellom måltid, trøtt og tisser mer enn hva jeg egentlig gjør! 

Hva med deg?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, ungmamma2014 said:

Hvordan er formen deres, damer? 

Magen min føles som en sentrifuge på full effekt 🙄 Klarer ikke spise mer enn et par biter før alt kverner seg og det føles som at alt kommer opp igjen 🤢 Fryketelig sliten om dagen også 😴 

Formen er heller dårlig. Metallsmaken i munnen er drepen. Brekker meg når jeg bruker tanntråd. Rekker meg hvis jeg stresser eller går fort. Føler meg sulten hele tiden. Trøtt. Men herlighet... det er ganske fantastisk også ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sljee skrev:

Ser nå at du har fått ringt, så bra! Skjønner frustrasjonen din til legen😔 huff håper du kan få en liten pekepinne da..

Ja, det blir noen nervepirrende dager. Kom på at under forrige graviditet hadde jeg en liten blødning og dro derfor på ul, og da satte hun meg tilbake en hel uke i forhold til det jeg hadde regnet meg frem til. Ble gravid før mensen etter en ma, så vet ikke når testene ble sterke da heller. Men kanskje jeg regner galt eller kroppen bruker litt ekstra tid....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Ja, det blir noen nervepirrende dager. Kom på at under forrige graviditet hadde jeg en liten blødning og dro derfor på ul, og da satte hun meg tilbake en hel uke i forhold til det jeg hadde regnet meg frem til. Ble gravid før mensen etter en ma, så vet ikke når testene ble sterke da heller. Men kanskje jeg regner galt eller kroppen bruker litt ekstra tid....?

Kanskje det var en festeblødning du hadde da? Om hun satt deg tilbake en hel uke. Så det kan godt tenkes at du regner galt eller at kroppen din bruker lengre tid ja! Det har skjedd før, ut ifra hva jeg har søkt på nettet. Hva om du kjøper deg en test fra clearblue i stedet for de strimlene da? Det skal i alle fall en god del HCG til for at de slår ut, vet jeg. Om det kan gi deg en liten avslapning før torsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ungmamma2014 skrev:

Hvordan er formen deres, damer? 

Magen min føles som en sentrifuge på full effekt 🙄 Klarer ikke spise mer enn et par biter før alt kverner seg og det føles som at alt kommer opp igjen 🤢 Fryketelig sliten om dagen også 😴 

Formen er forøvrig bra. Men jeg er litt øm når jeg trykker nederst på magen, litt øm/av og til stikkinger i puppene, litt murringer, småkvalm når jeg er sulten, trøtt og tisser en del mer enn hva jeg har gjort tidligere🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Stoort ønske om en til... said:

Hvilke symptomer har dere? Og hvilke "savner" dere? Jeg har fortsatt veldig få symptomer og de er svake også :( Har bestilt UL privat neste uke, føles så lenge til... :( 

Ikke så mange symptomer her! Grei form men litt sliten på ettermiddagen. Skal til tidlig ul neste uke selv :) man kan jo aldri vite noe men det at du har lite symptomer trenger ikke å bety noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sljee skrev:

Kanskje det var en festeblødning du hadde da? Om hun satt deg tilbake en hel uke. Så det kan godt tenkes at du regner galt eller at kroppen din bruker lengre tid ja! Det har skjedd før, ut ifra hva jeg har søkt på nettet. Hva om du kjøper deg en test fra clearblue i stedet for de strimlene da? Det skal i alle fall en god del HCG til for at de slår ut, vet jeg. Om det kan gi deg en liten avslapning før torsdagen?

Ja, det var mest sannsynlig festeblødning sist. Og det førte jo til en herlig gutt💙 Kan ikke være SÅ vanskelig å regne🤣🙈 Og i morgen er det en uke siden jeg skulle fått mensen, så tenker jo at det burde kommet blødning hvis det ikke gikk. Er seriøst positiv og negativ annenhver dag. 

Tok en clearblue på mandag som viste Gravid 1-2, men brukte litt tid og tenker at det er jo det minste den kan vise hvis man har litt hcg. 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Siri83 skrev:

Ja, det var mest sannsynlig festeblødning sist. Og det førte jo til en herlig gutt💙 Kan ikke være SÅ vanskelig å regne🤣🙈 Og i morgen er det en uke siden jeg skulle fått mensen, så tenker jo at det burde kommet blødning hvis det ikke gikk. Er seriøst positiv og negativ annenhver dag. 

Tok en clearblue på mandag som viste Gravid 1-2, men brukte litt tid og tenker at det er jo det minste den kan vise hvis man har litt hcg. 

Hvordan går det med deg da?

Jeg sitter og lurer selv på hvordan d går ... mistet noen symptomer, og usikker på hvordan man skal tolke d ... er bare 5 uker på vei. Mistet (sa) på denne tiden sist, og opplever mye d samme nå. Venter nok noen uker m ul, for d er ik så mye å se nå uansett 😊.... og nå ser jeg at du ik spørr generelt 😂 Men svarte nå likevel 👍🏼

Endret av mrsatilla har 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mrsatilla har 2 skrev:

Jeg sitter og lurer selv på hvordan d går ... mistet noen symptomer, og usikker på hvordan man skal tolke d ... er bare 5 uker på vei. Mistet (sa) på denne tiden sist, og opplever mye d samme nå. Venter nok noen uker m ul, for d er ik så mye å se nå uansett 😊.... og nå ser jeg at du ik spørr generelt 😂 Men svarte nå likevel 👍🏼

Hehe, bare hyggelig at du svarte☺️

Slitsom tid det her. Ja, det er ikke stort vi kan gjøre annet enn å krysse alt og satse på at det går bra🤞 Og når man har mistet før, så er det umulig å ikke bekymre seg. Jeg venter liksom på at jeg skal begynne å fossblø på jobb...Men samtidig har jeg et ørlite håp for hver dag jeg våkner og ikke har blødd. Du kan ikke ta HCG-test hos legen du og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri83 skrev:

Hehe, bare hyggelig at du svarte☺️

Slitsom tid det her. Ja, det er ikke stort vi kan gjøre annet enn å krysse alt og satse på at det går bra🤞 Og når man har mistet før, så er det umulig å ikke bekymre seg. Jeg venter liksom på at jeg skal begynne å fossblø på jobb...Men samtidig har jeg et ørlite håp for hver dag jeg våkner og ikke har blødd. Du kan ikke ta HCG-test hos legen du og da?

Jo kan nok d, men for meg er dette noe jeg ikke har lyst til at noen skal vite om ennå ( pga alder og sykdom, utenom lege da selvfølgelig) så d ligger litt langt inne å gjøre d... ingen fornuft i d ( i know) og da må jeg nok bare vente 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri83 skrev:

 Ja, det var mest sannsynlig festeblødning sist. Og det førte jo til en herlig gutt💙 Kan ikke være SÅ vanskelig å regne🤣🙈 Og i morgen er det en uke siden jeg skulle fått mensen, så tenker jo at det burde kommet blødning hvis det ikke gikk. Er seriøst positiv og negativ annenhver dag. 

Tok en clearblue på mandag som viste Gravid 1-2, men brukte litt tid og tenker at det er jo det minste den kan vise hvis man har litt hcg. 

Hvordan går det med deg da?

Hehe nei, det burde ikke være så vanskelig å regne😂 huff skjønner deg godt, det blir dessverre sånn. Man må prøve å være positiv til det motsatte er bevist! Så lenge du ikke blør og har intense smerter i magen, så skal det nok gå bra. 

Jeg tok en clearblue ukesindikator på mandag, og den viste "gravid 2-3", så her øker det i alle fall! Heldigvis. Forrige gang stod det bare "gravid 1-2" begge gangene jeg tok den, enda det hadde gått en og en halv uke i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sljee skrev:

Hehe nei, det burde ikke være så vanskelig å regne😂 huff skjønner deg godt, det blir dessverre sånn. Man må prøve å være positiv til det motsatte er bevist! Så lenge du ikke blør og har intense smerter i magen, så skal det nok gå bra. 

Jeg tok en clearblue ukesindikator på mandag, og den viste "gravid 2-3", så her øker det i alle fall! Heldigvis. Forrige gang stod det bare "gravid 1-2" begge gangene jeg tok den, enda det hadde gått en og en halv uke i mellom. 

Da kan du nok senke skuldrene dine☺️❤️👍

Jeg har fått mer symptomer nå. Kvalm, sulten(men vet ikke på hva) og trøtt. Kan være tilfeldig også. Og kan være at jeg har det uansett im det er blødning i siktet. Har ikke testet i dag, og det var faktisk litt befriende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri83 skrev:

Da kan du nok senke skuldrene dine☺️❤️👍

Jeg har fått mer symptomer nå. Kvalm, sulten(men vet ikke på hva) og trøtt. Kan være tilfeldig også. Og kan være at jeg har det uansett im det er blødning i siktet. Har ikke testet i dag, og det var faktisk litt befriende. 

Ja, heldigvis! Det har økt fra "1-2" til "2-3" på én uke i alle fall. Med forrige gang så mente jeg med forrige graviditet som ble SA, men du skjønte vel det 🙈 

Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, så tok litt blodprøver, vekt og blodtrykk osv. Tok også en graviditetstest også, og når jeg lurte meg til for å sjekke den, så var jeg faktisk usikker på hva som var teststreken i et halvt sekund, så det var litt kjekt å se den så sterk i forhold til enkelte billigtester!! Så ha det i bakhodet.

Åååå, det var kjekt å høre at du har fått litt mer symptomer (vil tro du føler det samme) og at du ikke har testet i dag👏🏻❤️☺️ 

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Sljee said:

Ja, heldigvis! Det har økt fra "1-2" til "2-3" på én uke i alle fall. Med forrige gang så mente jeg med forrige graviditet som ble SA, men du skjønte vel det 🙈 

Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, så tok litt blodprøver, vekt og blodtrykk osv. Tok også en graviditetstest også, og når jeg lurte meg til for å sjekke den, så var jeg faktisk usikker på hva som var teststreken i et halvt sekund, så det var litt kjekt å se den så sterk i forhold til enkelte billigtester!! Så ha det i bakhodet.

Åååå, det var kjekt å høre at du har fått litt mer symptomer (vil tro du føler det samme) og at du ikke har testet i dag👏🏻❤️☺️ 

Var på svangerskapskontroll i går jeg også for første gang! Tok du graviditetstest der? Det gjorde ikke vi. Men hun mente også at jeg er 10 uker på vei og termin i mars, men da regnet hun bare fra første dag i siste mens. Tok ikke hensyn til lenger syklus.. hehe så jeg tror det blir termin i april etter ultralyden 😊

Nå gleder jeg meg til tidlig ultralyd om en uke. Fremdeles få symptomer. Større pupper og lagt på meg litt da. 3 kilo allerede ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sljee skrev:

Ja, heldigvis! Det har økt fra "1-2" til "2-3" på én uke i alle fall. Med forrige gang så mente jeg med forrige graviditet som ble SA, men du skjønte vel det 🙈 

Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, så tok litt blodprøver, vekt og blodtrykk osv. Tok også en graviditetstest også, og når jeg lurte meg til for å sjekke den, så var jeg faktisk usikker på hva som var teststreken i et halvt sekund, så det var litt kjekt å se den så sterk i forhold til enkelte billigtester!! Så ha det i bakhodet.

Åååå, det var kjekt å høre at du har fått litt mer symptomer (vil tro du føler det samme) og at du ikke har testet i dag👏🏻❤️☺️ 

Fikk en sterkere strek i dag (nesten like sterk som teststrek), så nå senker jeg skuldrene litt. Tok også blodprøve hos legen i dag. 

Blir bare mer og mer kvalm og sliten, og kjenner at jeg er ekstremt hormonell🙈

Så blir det jo spennende å se hvordan det går i bryllup i helgen🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Holzhaus skrev:

Var på svangerskapskontroll i går jeg også for første gang! Tok du graviditetstest der? Det gjorde ikke vi. Men hun mente også at jeg er 10 uker på vei og termin i mars, men da regnet hun bare fra første dag i siste mens. Tok ikke hensyn til lenger syklus.. hehe så jeg tror det blir termin i april etter ultralyden 😊

Nå gleder jeg meg til tidlig ultralyd om en uke. Fremdeles få symptomer. Større pupper og lagt på meg litt da. 3 kilo allerede ☺️ 

Så spennende da! Ja, de tok en stix av urinprøven min, de skulle uansett sjekke om jeg hadde sukker etc i urinen☺️ det gjorde legen min også, han spurte bare når siste menstruasjon var, også kom terminen opp automatisk. Det blir vel endret når jeg skal på ultralyd eller noe sånt, vil jeg tro. Usikker om jeg skal fortsette med kontrollene til han eller om jeg skal gjøre det til jordmor, føler kanskje hun har litt mer peiling enn en mannlig lege?🙈

Åh, så spennende med snart ultralyd da! Jeg ble henvist til tidlig ultralyd, så jeg får tilkallelse i posten. Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri83 skrev:

Fikk en sterkere strek i dag (nesten like sterk som teststrek), så nå senker jeg skuldrene litt. Tok også blodprøve hos legen i dag. 

Blir bare mer og mer kvalm og sliten, og kjenner at jeg er ekstremt hormonell🙈

Så blir det jo spennende å se hvordan det går i bryllup i helgen🙈🙈🙈

Hurra!!!!! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne😄👏🏻 jeg kan tenke meg du ble en del kilo lettere selv. Hehe ja, det var det da! Er det åpen bar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...