Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Godt å få det overstått! Vi dro inn på kvelden på termin 8/5 etter tegningsblødning på morgenen og rier som ble regelmessige fra 16:00. Hadde 3 cm da jeg ble undersøkt kl 23. Så var det et døgn med smerter og langsom åpningsfase frem til 10 cm kl 03:30 ish 10/5. Men her ble det en plot twist: vi fikk en gutt!! 😅💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Lissygloss said:

Godt å få det overstått! Vi dro inn på kvelden på termin 8/5 etter tegningsblødning på morgenen og rier som ble regelmessige fra 16:00. Hadde 3 cm da jeg ble undersøkt kl 23. Så var det et døgn med smerter og langsom åpningsfase frem til 10 cm kl 03:30 ish 10/5. Men her ble det en plot twist: vi fikk en gutt!! 😅💙

Gratulerer 💖💖💖 endelig🌼🌼 håper ikke dere hadde gått bananaz i dem rosa verden 😂🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 11.55, Lissygloss skrev:

Godt å få det overstått! Vi dro inn på kvelden på termin 8/5 etter tegningsblødning på morgenen og rier som ble regelmessige fra 16:00. Hadde 3 cm da jeg ble undersøkt kl 23. Så var det et døgn med smerter og langsom åpningsfase frem til 10 cm kl 03:30 ish 10/5. Men her ble det en plot twist: vi fikk en gutt!! 😅💙

Høres ut som en lang og slitsom åpningsfase! Men tenk: du klarte det og nå har du lille gutten (?!) din i armene ❤️ hihi! Dere må ha blitt litt overrasket ? 

Uansett, gratulerer så utrolig mye ❤️❤️❤️

Hvordan er barseltiden for dere alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det går bra med alle sammen! 😍 Koser meg så fælt i min lille babyboble!! Nyter hvert minutt med vesla, selvom det er tunge dager også.. Hun er snart 6 uker gammel - herregud så fort tiden flyr!!😱 

Hvor gamle er deres små nurk blitt? Og har dere noen gode tips ift å roe babyene?? Min er ganske hysterisk når hun blir lagt ned; typ i vogna, babynest eller ymse! Syns ikke det er noe ålreit 😫 Det hender det går fint.. Men jeg må stort sett amme henne i søvn før jeg kan gå på trilletur.... Har funket én gang med white noise-lyder.. Stopper for å amme, bysse, prate og kose med henne! Men det hjelper ikke :/ Så i sta «bumpet» jeg med vogna, da sovnet hun!! Blir jeg nødt til å gå sånn med vogna til stadighet?? 😂 Riste babyen, hehe.

Hva består dagene deres av nå da? Mye trilleturer, barselbesøk, hjemmekos i sofaen?! ❤️🌸🍼☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, FrøkenKokos said:

Hei, håper det går bra med alle sammen! 😍 Koser meg så fælt i min lille babyboble!! Nyter hvert minutt med vesla, selvom det er tunge dager også.. Hun er snart 6 uker gammel - herregud så fort tiden flyr!!😱 

Hvor gamle er deres små nurk blitt? Og har dere noen gode tips ift å roe babyene?? Min er ganske hysterisk når hun blir lagt ned; typ i vogna, babynest eller ymse! Syns ikke det er noe ålreit 😫 Det hender det går fint.. Men jeg må stort sett amme henne i søvn før jeg kan gå på trilletur.... Har funket én gang med white noise-lyder.. Stopper for å amme, bysse, prate og kose med henne! Men det hjelper ikke :/ Så i sta «bumpet» jeg med vogna, da sovnet hun!! Blir jeg nødt til å gå sånn med vogna til stadighet?? 😂 Riste babyen, hehe.

Hva består dagene deres av nå da? Mye trilleturer, barselbesøk, hjemmekos i sofaen?! ❤️🌸🍼☀️

Her går det fint. Ammingen har gått seg til og nettene er (bank i bordet) tålelige!🙏 

Har en kenguru-unge selv. Her er bæreselen redningen. Minsten skal være inntil noen 24/7. Har blitt noe bedre siste uken. Kan sitte noen minutter i vippestol eller ligge noen minutter i lekegym. 

Han liker ikke vogn eller bil. Han må også bæres eller bysses i søvn før vi legger han i vogna eller bilstolen. Hvis ikke er det hysterisk skriking🙈 i hodet mitt likte storesøster både vogn og bil fra dag 1. Så jeg håper virkelig han snart vil like både vogn og bil da jeg er veldig glad i å trille lange turer. Han er en stor gutt, aløerede 5.5 kilo, så det er tungt å bære hele tiden for å ikke si varmt! 

Nå har jeg fått 10 min i sola. Og nå våkna minsten. Som jeg bysset i søvn og øa i vogna..

Har ingen tips. Men krysser alt jeg har for at det går seg til 🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her 👋 I går skulle vi på helsestasjonen og lille skrek seg hes i vogna. Måtte stoppe opp og bære henne og holde på opp og ned! I det jeg la henne på stellebordet begynte hun å gapskrike og da jeg tok henne opp, ble hun stille like fort 😅 Babypappa skal kjøpe Omni 360 Cool Air på vei hjem fra jobb. Kan jo ikke sitte inne hele dagen lang. Blir jo helt gal i hodet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en sovebaby 💙 Han sover i egen seng, sovner med en gang i babynest eller vogn. Gråter kun hvis sulten eller full bleie. 14 dager i dag og utrolig sterk i nakken syns jeg. Har vært litt bekymret med vekta hans, siden han gikk ned over 10%, men i dag er han bare 10gr under fødselsvekt! 🏆 Endelig! Gått opp 400gr på to dager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lissygloss said:

Vi har en sovebaby 💙 Han sover i egen seng, sovner med en gang i babynest eller vogn. Gråter kun hvis sulten eller full bleie. 14 dager i dag og utrolig sterk i nakken syns jeg. Har vært litt bekymret med vekta hans, siden han gikk ned over 10%, men i dag er han bare 10gr under fødselsvekt! 🏆 Endelig! Gått opp 400gr på to dager 😅

Bra. Du er flink! Da har produksjonen din kommet godt i gang 🙏 400 gr på 2 dager er jo suverent!! 👏👏

Min forrige var en sovebaby! Det er deilig. Nyt det til du selv er restaurert 💖🙏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som mange her. Lille sover på brystet nå, i bæreselen. 

Litt vektstress, men har gått seg til nå... håper jeg.

var innom ultralyd på sykehuset i dag. Jeg er født med hofteleddsdysplasi, så da ble hun sjekket ordentlig. Hoftene hennes var godt på plass :) etter denne lå hun våken i vognen ganske lenge. Det var nytt. 

 Bæreselen er fin å ha med på tur. Har blitt endel bæring på vei til avtaler. 

Har begynt å smile ordentlig nå. Og det er superkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så «godt» å høre st det ikke bare er jeg som har skrikebaby! Er konstant redd for at jeg gjør ting galt... 😫 Hun kan roes ved at jeg bysser henne, men det går ikke an å legge henne eller evt sette seg ned med henne på brystet! Skrik og hyl.. Vi må være konstant i bevegelse!! Skal jeg sette meg ned med henne, må jeg ta frem puppen.. Og la henne spise, sutte, kose.. Gulpe som en helt, for så å spise mer! Så sovner hun. Først da er det rolig her! Normalt??

 

Kunne såååå ønske jeg kunne kose med henne på fanget og brystet.. Uten å måtte amme! Det er selvfølgelig tider ila døgnet hun «bare er våken», hvor vi lager grimaser, bruker babygym etc.. Men jeg ønsker så inderlig mer tid.. Mindre skrik og hyl. For at skrikingen skal være minst mulig, så sitter jeg med henne klistra i puppen så og si hele dagen. Sovner hun ved puppen, så er det det eneste hun vil når hun våkner igjen 😅😧 

Kanskje noen vet om andre ting som kan roe henne? Hun liker å kjøre bil, men vil ikke lage dårlig vane(?!) 😅 Bæresele/sjal funker jo til en viss grad (så samt jeg er i bevegelse). Vogn - da må hun sove..

Ellers har jeg hørt st stort sett ting blir bedre rundt 8-12 uker?! Hun er 6 uker nå :)❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går det fortsatt bra med dere? 😍 Og hvordan ser dagene deres ut nå i permisjonstiden? 🌸☀️

Vi er ikke så ofte ute og triller, da hun gråter mye i vogna (med mindre hun sover). Så vi ligger mye på sofaen og ammer, sover og koser oss. Trener litt rygg/nakke på gulvet, leker litt i babygym og «babler» 😍 Elsker de søte lydene hun lager!!

Farter litt på kjøpesenter innimellom, gått et par turer med noen i barselgruppe. Ellers er vi mye alene nå i starten! Bare koser og blir bedre kjent❤️❤️

Håper alle koser seg masse i det flotte været! Jeg syns nesten det er bedre å være inne (airconditionen) enn å smelte ute😮😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det så godt 😁 Vi koser oss med lillemor, som blir 6 uker i morgen. Hun er så blid, og har heldigvis begynt å trives mer og mer i vogna. 

Ammingen går ikke sååå bra, sliter med brystbetennelse og har akkurat blitt ferdig med min 2. antibiotikakur på kort tid. Så vi får se hvor lenge jeg får det til 😔 Får jeg betennelse igjen nå, så slutter jeg å amme.

Ellers nyter vi at det er litt kaldere ute 😬 Vi prøver å trene litt nakke og rygg på magen, men da blir det enorm protest 🙈 Prøver å legge henne på magen på oss, men det gir kanskje ikke samme effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 21.13, Mandys skrev:

Ellers nyter vi at det er litt kaldere ute 😬 Vi prøver å trene litt nakke og rygg på magen, men da blir det enorm protest 🙈 Prøver å legge henne på magen på oss, men det gir kanskje ikke samme effekt?

De får trent på brystet også - men best effekt på gulvet ja :) Frøkna mi er blitt ufattelig sterk i nakke og rygg, løfter brystet litt også. Hun er blitt 2 mnd. I dag har hun rulla fra mage til rygg utallige ganger!! (Ja, fordi hodet fortsatt er veldig tungt😂) Men hun jobber virkelig for det, morsomt å se på!! 

Du må ha masse god bedring med brystbetennelsen! Får håpe dette var siste og at du kan fortsette å amme 😍💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei damer

Her har det vært kaotisk i hele mai og juni måned. Vesla har hatt kolikk, stakkar. I juli ble det heldigvis mye bedre. Så nå koser vi oss med trilleturer og trener nakke. Blir fortsatt mye bæring, for det er det beste hun vet. Ammingen går heldigvis bra. Men måtte pumpe meg masse i mai da hun gråt stor del av dagen og spiste dårlig.

Hvordan går det med dere??

Har de fått vaksine? Når starter dere med fast føde? Ammer dere fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 5.8.2018 den 10.30, Stoort ønske om en til... skrev:

Hei damer

Her har det vært kaotisk i hele mai og juni måned. Vesla har hatt kolikk, stakkar. I juli ble det heldigvis mye bedre. Så nå koser vi oss med trilleturer og trener nakke. Blir fortsatt mye bæring, for det er det beste hun vet. Ammingen går heldigvis bra. Men måtte pumpe meg masse i mai da hun gråt stor del av dagen og spiste dårlig.

Hvordan går det med dere??

Har de fått vaksine? Når starter dere med fast føde? Ammer dere fortsatt?

Kolikk her også.. Heldigvis er alt såå mye bedre nå ❤️

Her går det fint. Vi har tatt 3 mnd vaksinene, og skal ta 5 mnd vaksine om ca 4 uker!! Vi tenker å starte med fast føde ved 6 mnd, så sant vektoppgangen fortsetter å være bra :D Jeg fullammer, og vi trives veldig godt med det!! Håper jeg kan amme lenge, det er så koselig. 

Hva med deg? Fullammer du? Og når tenker du å introdusere fast føde? 😊🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello 😊

Her går det fint! Vi har vært og tatt vaksiner og hatt en veldig fin måned. Synes de første to-tre månedene var skikkelig tøffe! Men nå har det gått seg litt til. Sliter med 4 month sleep regression, men ellers er hun veldig blid 🌸 vi fullammer! Prøvde smaksprøver, men syns hun fikk så vondt i magen, så vi utsetter det noen uker til.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 22.04, Mandys skrev:

vi fullammer! Prøvde smaksprøver, men syns hun fikk så vondt i magen, så vi utsetter det noen uker til.❤️

Husk; det er ikke fullamming så fort baby får i seg noe annet enn morsmelk!! Om så det er en liten skje med smaksprøve. Dette er spesielt viktig å huske på om det skulle skje noe med baby, og man på oppgi hva baby har fått i seg feks hos lege, sykehus etc!! 

Anonymkode: ebfa2...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 20.56, Anonym bruker skrev:

Husk; det er ikke fullamming så fort baby får i seg noe annet enn morsmelk!! Om så det er en liten skje med smaksprøve. Dette er spesielt viktig å huske på om det skulle skje noe med baby, og man på oppgi hva baby har fått i seg feks hos lege, sykehus etc!! 

Anonymkode: ebfa2...7ae

Det ga ingen mening 😂 Vi fullammer jo selv om hun fikk smake frukt for 2 uker siden, og har sluttet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...