Gå til innhold

Har bmi på 25,2. Er ikke akkurat stor selv om jeg er rett innenfor overvektig kategorien. Hvor mye bør jeg gå opp i svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det samme som er anbefalt for normalvektige eller overvektige? 

Anonymkode: 56d1d...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo tyngre man er, jo mindre bør man gå opp. Sånn er det bare. Jeg endte på 67 med begge mine, og sikkert 5 av de kg var unødvendige kg for at jeg ikke orket å spise kun sunt eller trene særlig pga bekkenløsning ( gikk opp 12-13 kg). Men om man eser ut pga vann i kroppen, er det ikke mye man får gjort med det.

Blir vel hengt nå så tar det anonymt 😆

Anonymkode: 664da...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige skal gå opp minst mulig, men de skal helst ikke gå ned. Så ingen aktiv slankekur så du går ned i vekt, men spise sunn mat i normale mengder så barnet får det det skal ha, uten at du legger på deg noe særlig.

Jeg var i øvre del av normalområdet da jeg ble gravid siste gangen, bmi på 23,5, jeg la på meg 12 kg og 11 av dem forsvant i løpet av en uke etter fødselen. Hadde jeg lagt på meg mer ville jeg jo slitt med mer enn den ene kiloen som svangerskapet faktisk veide etterpå.

Anonymkode: bff68...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man legger på seg ca 12kg, legger man på seg det som baby, fostervann,morkake, normal mengde økning av vann i kroppen osv veier. Det lureste er å ikke henge seg opp i vekta, men spise ca samme mengde som du gjør i dag. 

Anonymkode: 235c4...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...